Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. januar 2012 #61 Del Skrevet 2. januar 2012 Er ikke forkjøla lengre! Men den jævla visdomstanna blir alltid sinna når jeg er forkjøla, og den er sinna nå. Vurderer å begynne å jogge uansett og ikke ta hensyn til dumme tanna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. januar 2012 #62 Del Skrevet 2. januar 2012 Har gått en halvtimes tur. Har også bestemt meg for hva jeg skal kjøpe til fireukersjubileumet: GoPro battery backpack Nå skal jeg lage middag, skal skeie ut og ha pasta med hjemmelaga saus, og kikerter som har stått i ovnen med krydder på. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. januar 2012 #63 Del Skrevet 3. januar 2012 JESSS! Det er for faen en TREDEMØLLE til fri disposisjon her i bygget min far bor i! Den stod vist i øverste etasje. Herregud, så kurrant! Ingen grunn til å ikke jogge når snøen slår inn for fult med andre ord! Skal prøve meg på en joggetur ute i dag, trenger å bevege meg. Dette er forsåvidt dag 26 i ikke-røyke-livet mitt, og jeg har virkelig begynt å like det. Jeg tenker nemlig skjeldnere og skjeldnere på sigg. De virkelige røyksugene har jeg kun hatt i sosiale, alkoholrelaterte sammenhenger, og jeg klarer å si nei. Når jeg kun er vanlig sosial kan det faktisk gå dager uten at jeg får sånn desperat "måmåmå ha sigg, fyfaenfyfaen"-feeling. Nå er det mer rolig, type "nå hadde det vært godt med en sigg, ja.."-følelse i steden. Så det er mye enklere å takle! Kjenner ikke mye effekt av røyketyggisen heller, og tar skjelden mer enn 4 om dagen. Skal kutte ned til maks 3 om dagen fra og med neste uke, og holde meg der en liten stund. Trappe ned er vanskelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. januar 2012 #64 Del Skrevet 3. januar 2012 Maks laber treningsøkt i dag, siden det er første treningsøkt på 10 dager. Skulle ut å jogge her utenfor, men det gikk troll i ord, og det var speilblankt ute. Jeg kom meg ca femti meter fra huset før jeg innså at det var en dødfødt ide, så jeg endte opp med å gå opp til tredemølla. Tredemølla fikk jeg slått på, men ikke aktivert. Må spørre noen beboere om hvordan man fikser det. Ved siden av tredemølla stod en sånn sykkel. Så jeg sykla. I femten minutter. Og så ble jeg ganske utmatta.. Veldig demotiverende! Så da gikk jeg ned den ene etasjen hjem til meg selv, gjorde verdens korteste styrkeprogram: -Så mange armhevninger jeg klarte (4) -Så mange "magespark" som jeg klarte (25) -Så mange ryggstrekk jeg klarte (10) -Så lenge jeg klarte med beina i 90 grader mot veggen (30 sekunder -Planken så lenge jeg klarte (20 eller 30 sekunder) -Så mange armhevinger jeg klarte mot veggen (8) Og detta ble jeg svett av i tilegg. Jeg synes det viser godt hvor kjapt muskelmasse forsvinner når man ikke trener. (Har hørt noe om 25% i løpet av to uker?) uffameg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. januar 2012 #65 Del Skrevet 5. januar 2012 :trene: :trene: :trene: I dag prøvde jeg tredemølla. Den var herlig. Ikke no høykvalitets ræl, men en enkel, forståelig tredemølle. Man kan velge mellom tre programmer, eller stille hurtighet sjæl. Løp 16 av 30 minutter. De resterende 14 minuttene var rask gåiong, tempo 6. Løping var tempo 7. Bra start etter løpefri! I dag var det fireukersjubileum for røykeslutt, så jeg kjøpte meg alle tre Twillightfilmene og en digg ferskenhudkrem fra Bodyshop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. januar 2012 #66 Del Skrevet 5. januar 2012 Gratulerer med fire uker som røykfri!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 5. januar 2012 #67 Del Skrevet 5. januar 2012 Fire uker, woooohooo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. januar 2012 #68 Del Skrevet 5. januar 2012 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. januar 2012 #69 Del Skrevet 7. januar 2012 JEG HAR VÆRT RØYKFRI EN MÅNED!!! BITCHES!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. januar 2012 #70 Del Skrevet 7. januar 2012 :trene: :trene: :trene: :trene: WOOHOO! Fire uker som røykfri, og verden er fantastisk. Har akkurat hatt en veldig bra treningsøkt, som så slik ut: Tredemølle: 40 minutter/3,9 k -10 minutters rask gange/oppvarming -20 minutters løping startet på hastighet 7, avsluttet på hastighet 9 -10 minutters rask gange/nedtrapping Hjemmestyrke: Kun ett sett, så mange gjentagelser av øvelsen som mulig -Magespark: 24 -Vegg med beina i 90 grader: 63 sekunder -Ryggløft: 15 -Armhevinger mot vegg: 15 -Planken: 33 sek Føler meg veldig frisk akkurat nå, den løpegreia hadde ikke vært mulig om jeg hadde vært røyker! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 7. januar 2012 #71 Del Skrevet 7. januar 2012 Eeeey! Grattis! Flink du er! .. Skjønner ikke helt dette med Beina mot veggen og Armhevinger mot veggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. januar 2012 #72 Del Skrevet 8. januar 2012 Beina mot veggen er den trauste når man står med beina i nitti grader og har ryggen inntil veggen og holder så lenge man kan. Typisk ungdomsskoleøvelse. Å ta armhevinger mot veggen er den mest pinglete formen for armhevinger. Bare prøv det, så skjønner du Skuldrene mine er såpass fucka at jeg ikke klarer å ta mer enn to vanlige armhevinger uten å få vondt serru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katyperry Skrevet 8. januar 2012 #73 Del Skrevet 8. januar 2012 Hurra! Så flink du har vært! Jeg skal ikke si at jeg vet hvor vanskelig det er, jeg sluttet sånn plutselig på dagen - etter å ha røyka minst 20 hver dag i flere år! Men, du er superflink! :D :D Keep up! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 8. januar 2012 #74 Del Skrevet 8. januar 2012 Eh, står du inntil veggen, oppreist og dytter deg ut fra veggen, liksom? Sorry ass, men det er det eneste jeg kan se for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 8. januar 2012 #75 Del Skrevet 8. januar 2012 Jepp, nettopp det du gjør Armhevinger er en utrolig teit øvelse. Den er veldig vanskelig å gjøre riktig, alt for lett å gi kroppen feilbelastinger. Hvis du skal fortsette med styrketrening hjemme, burde du se litt på trening med strikk http://www.kk.no/340659/topptrent-med-strikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. januar 2012 #76 Del Skrevet 8. januar 2012 Takk Pix! I går var jeg ute med venner, først på vors, deretter på pub, og øvde meg på å sitte rett i ryggen hele kvelden. Det var digg! Driver med alt for mange små sunnhetsprosjekter for tida, og burde kanskje roe ned. Veit jo at jo mer ambisjoner man har, jo lettere er det for å sprekke. og nå holder jeg jo på med røykeslutt, jogging/trening, bedre-holdning, bli-bedre-på-kjøkkenet og en del sånne småprosjekter. Så burde vel legge lista litt lavere for meg selv. Men så lenge jeg sprekker på andre ting enn røykinga er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. januar 2012 #77 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) :trene: :trene: :trene: :trene: Tredemølle: 50 minutter/4,9 kilometer Oppvarming: 10 minutter rask gange Løpe: 8 minutter Gå:2 minutter Løpe: 10 minutter Gå: 2 minutter Løpe: 6 minutter nedtrapping: 12 minutter Det her intervallgreiene var ikke helt med vilje, det tok laaang tid å få fart på beina i dag! Men fikk det i alle fall gjort. Fikk også gjort et kjapt styrketreningsprogram, som så veldig likt ut som forrige treningsøkt, bortsett fra at jeg nå står halvannet minutt inntill veggen før jeg kreperer. Så litt framgang der. Men planken var 20 sekunder før jeg døde - Det er forøvrig dag 32 sdom ikkerøyker. Lite spennende å fortelle. Er på fire nikotintyggis per dag, holder meg der en stund. Endret 9. januar 2012 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. januar 2012 #78 Del Skrevet 9. januar 2012 Greit å ikke trappe ned for fort på nikotintyggisen, har du en greie som funker nå så hold deg til den. Mindre sjangse for at du sprekker da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. januar 2012 #79 Del Skrevet 10. januar 2012 Enig -- Har laga vegansk sjokoladekake i dag. Veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. januar 2012 #80 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) :trene: :trene: :trene: :trene: Tredemølle: 60 minutter/5,9 kilometer Oppvarming: 10 minutters rask gange Løpe: 15 minutter Gå: 5 minutter løpe: 17 minutter Nedtrapping: 13 minutters rask gange Gjorde styrketreningssettet mitt i dag, med to repetisjoner, nå begynner vi å snakke! Samme regla som før, så mange av øvelsen jeg klarer. Magespark: 28 + 24 Situps: 10 + 8 90-gradern: 88 sek + 75 sek Ryggløft: 20 + 17 Armheving mot vegg: 9 + 10 Planken: 38 sek + 24 sek OOOG fordi jeg er en lettpåvirkelig tulling, planlegger jeg å kjøpe treningsstrikker, fordi Pix nevnte det :D det ser skikkelig gøy og tungt ut! Edit: nå spiser jeg forsåvidt en hjemmelaga banan+eple+kiwi+bringebær+drue-smootie, som jeg putta en firkornsfrokostblanding i, mens jeg drikker roiboos-te. Sunne, sunne kevlarsjäl. Endret 11. januar 2012 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå