Gå til innhold

Hvordan få slutt på voldtekten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss sette hardt mot hardt! Om en utenlending voldtar i Norge, blir han sporenstreks sendt til hjemlandet sitt. Ingen nåde! ... dette tenker jeg vil sette en stopper for disse voldtektsmennene.

De vil ikke tørre å ta sjangsen på å sette sitt eget liv i fare ved en voldtekt.

Ja, jeg vet at etnisk norske menn voldtar også, men de kommer jo fra norge, så de får vi ta oss av her.

Uansett, så tror jeg det straks vil bli mindre voldteker om det er på huet ut av landet om disse utenlendingene så mye som prøver på å voldta noen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror dere hadde skjedd om hvite menn hadde voldtatt muslimske kvinner i midøsten?

Tror dere myndighetene hadde vært så snille som norske myndigheter?

NEI, vi er for snille, og det sier mange utenlendinger også!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Ingen grunn å spesialbehandle voldtektsovergripere. Men glem ikke at svært få av voldtektssakene ender i domfellelse. I veldig mange saker er overgriper ukjent, og en rekke saker ender opp uten dom fordi det er høyst uklart om voldtekt fant sted.

Men i de tilfeller der som er falt synes jeg man skal sende de på første fly tilbake til hjemlandet. Noe vil det jo hjelpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss sette hardt mot hardt! Om en utenlending voldtar i Norge, blir han sporenstreks sendt til hjemlandet sitt. Ingen nåde! ... dette tenker jeg vil sette en stopper for disse voldtektsmennene.

De vil ikke tørre å ta sjangsen på å sette sitt eget liv i fare ved en voldtekt.

Ja, jeg vet at etnisk norske menn voldtar også, men de kommer jo fra norge, så de får vi ta oss av her.

Uansett, så tror jeg det straks vil bli mindre voldteker om det er på huet ut av landet om disse utenlendingene så mye som prøver på å voldta noen!

Så dersom du som nordman voldtar så får du fengsel og dersom du som utlending gjør det får du bare en flytur?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er norske statsborgere kan de selvfølgelig ikke sendes ut av landet! Vi kan ikke begynne med grader av statsborgerskap, det er en skummel utvikling.

Men SELVFØLGELIG, strenge straffer mot voldtekt må til!! Men strafferammene må være like for alle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeWaters 2.0

Jeg syntes vi skal hive ut alle som gjør noe galt jeg. Australia tar sikkert imot en båt med kriminelle igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, i ekstreme tilfeller med gjengangere, for sterilisering.

Hva har det med saken å gjøre da?

Bortsett fra at voldtekten ikke kan føre til befruktning så forhindrer det jo på ingen måte voldtekter fra å finne sted. I tilfeller der damen er overgriperen fører det jo nesten til motsatt virkning i og med at hun ikke blir gravid, og dermed spares for abort o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen straff å sende dem hjem, det er jo der de bruker å dra på ferie vær sommer i 2 mnd :P Har jobbet som vikar i kommunen, og syns det er veldig merkelig hvordan så mange av dem drar hjem på ferie så lenge vær sommer om de har måtte flykte derifra.. Jaja..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen straff å sende dem hjem, det er jo der de bruker å dra på ferie vær sommer i 2 mnd :P Har jobbet som vikar i kommunen, og syns det er veldig merkelig hvordan så mange av dem drar hjem på ferie så lenge vær sommer om de har måtte flykte derifra.. Jaja..

Da er del bare å gjøre som i ville vesten anno år 1800+ da.

Tjære og fjær!

Og så kjeppjage de ut av landet,gjerne til Sverige, de er jo så glade i "olika"!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss sette hardt mot hardt! Om en utenlending voldtar i Norge, blir han sporenstreks sendt til hjemlandet sitt. Ingen nåde! ... dette tenker jeg vil sette en stopper for disse voldtektsmennene.

De vil ikke tørre å ta sjangsen på å sette sitt eget liv i fare ved en voldtekt.

Jeg tror nok at mange, kanskje de fleste nordmenn er enige med deg. Men problemet er at politikerne ønsker å behandle dem mildt. Meget mildt. Og det er politikerne som bestemmer.

Så hvordan får vi politikere som tar hensyn til befolkningens ønsker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom du som nordman voldtar så får du fengsel og dersom du som utlending gjør det får du bare en flytur?

De kan sone i hjemlandet. Trenger ikke å bli medlemmer i folketrygden ved å sitte i fengsel og så ha krav på penger (pensjon). Jeg leste noe sånt for en stund siden og kunne ikke tro på mine egne øyne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send Bergenserne tilbake dit de kommer fra.

Lommemannen er jo bergenser og en typisk representant for den jevne vestlending. Enten bør vestlendingene nektes adgang til Oslo eller så bør de kurses i østlandsk seksualmoral og informeres om at slik lommemannen holder på ikke er akseptabelt her på østlandet selv om dette er normalt i forhold til vestlandsk kultur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle bergensere er i gurnnen snyltere.

Naboen min f.eks har en bror som jobber deltid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at mange, kanskje de fleste nordmenn er enige med deg. Men problemet er at politikerne ønsker å behandle dem mildt. Meget mildt. Og det er politikerne som bestemmer.

Så hvordan får vi politikere som tar hensyn til befolkningens ønsker?

Ja, jøss.

Politikerne er da vitterlig en del av "befolkningen" de og. Det er ikke som at de er en avvikende rase som mener det motsatte av hva resten av befolkningen mener. Hvem som helst har anledning til å bli politiker, og det er ikke som om man må gjennom en hjernevaskingsfase for å bli det...

Det er lett for oss som er oppvokste i Norge, å favorisere vår egen kultur, våre egne verdier og vårt eget menneskesyn. Det skal vi heller ikke slutte med, for det er det som gjør oss til nettopp oss.

Baksiden ved denne favoriseringen, er imidlertid at vi har litt problemer med å se at innvandrere ofte kommer fra andre kulturer, har andre verdier, og et annet menneskesyn.

Måten unge kvinner kler seg på og ter seg på i Norge, kan for mennesker fra andre kulturer oppfattes som langt over grensen for det som er tekkelig. Kanskje er de vante til at denne typen opptreden vitner om kvinner som er fritt bytte.

Jeg mener så klart ikke at vi skal akseptere dette menneskesynet, og at norske kvinner skal begynne å dekke seg til for å ikke risikere å bli misforstått at mennesker fra andre kulturer. Det jeg imidlertid mener, er derimot at vi må sette oss inn i at på samme måte som våre verdier og vårt menneskesyn fremstår som selvsagt og naturlig for oss, fremstår andres verdier og menneskesyn som selvsagt og naturlig for dem.

Jeg er overbevist om at man kan bøte på mye av problematikken ved å drive god, gammeldags folkeopplysning. Integrering er et område vi kan bli mye sterkere på, og ved å skolere våre nye landsmenn i norsk "skikk og bruk", tror jeg vi kan komme langt på vei. Dette har blitt gjort i Stavanger, med gode resultater, jf. f.eks. denne artikkelen.

Når det er sagt, vil det alltid være folk som vil trosse de verdiene som råder i samfunnet vårt, og det gjelder like mye for etnisk norske, som for andre. For å bøte på nettopp det, trenger vi strengere straffer, og voldtekt er jo som kjent et område som ofte medfører latterlig lave straffer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kan sone i hjemlandet. Trenger ikke å bli medlemmer i folketrygden ved å sitte i fengsel og så ha krav på penger (pensjon). Jeg leste noe sånt for en stund siden og kunne ikke tro på mine egne øyne!

Det er en fin tanke og med noen land så har Norge avtale om å overføre fanger til soning i hjemlandet. Problemet er at tanken ofte er en ilusjon.

Problemet er at mange av de utenlandske voldtektsforbryterne kommer fra land hvor Norge har slik avtale. Dette er også ofte land med svake rettssystemer og et helt annet syn på skyldforholdet i voldtektssaker. I praksis skjer det ofte ingen ting når forbryterne kommer hjem. De går fri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin tanke og med noen land så har Norge avtale om å overføre fanger til soning i hjemlandet. Problemet er at tanken ofte er en ilusjon.

Problemet er at mange av de utenlandske voldtektsforbryterne kommer fra land hvor Norge har slik avtale. Dette er også ofte land med svake rettssystemer og et helt annet syn på skyldforholdet i voldtektssaker. I praksis skjer det ofte ingen ting når forbryterne kommer hjem. De går fri.

Du mener at mange kommer fra land hvor Norge ikke har slik avtale? Da må det jobbes å få avtaler med alle land som er overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter. Skal vi se - en som kommer hit å søke beskyttelse begår noe straffbart som fører til soning. Når de vet at de vil sone i hjemlandet (hvor de rømte fra), blir det kanskje mindre attraktivt å begå slike straffbare handlinger? Fordi alternativet å sone i norsk luksusfengsel har ikke slik effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nordmennene som voldtar? hvor skal de dra? Fortsette å voldta i utlandet da?

og hvordan tror du at det hjelper på å ikke være kriminell? Blir nok ofte værre ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nordmennene som voldtar? hvor skal de dra? Fortsette å voldta i utlandet da?

og hvordan tror du at det hjelper på å ikke være kriminell? Blir nok ofte værre ..

Var det til meg? Nordmenn som voldtar soner i hjemlandet selvfølgelig. Det er samme prinsipp her. Jeg tror at det hjelper å tenke om igjen før du begår noe som følger til utlevering dit hvor du rømte fra. Uansett fare for livet der. Ærlig talt, de som virkelig vil begynne på nytt i et trygt land, de gjør ikke noe som kan føre til at de reiser tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...