Gå til innhold

etniske minioriteter står for 70% av hjemmevolden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kanskje? Hvorfor nevne overfallsvoldtekter i forbindelse med en artikkel om hjemmevold? Hva kan være intensjonen? Er ikke dette en merkelig vinkling?

Les mine andre innlegg. Ser ingen grunn til å gjenta meg selv. Tydelig at enkelte av dere leser kun det dere ønsker å lese.

Det er jeg som sa istad at når jeg diskuterer innvandrere og overfallsvoldtekt, får jeg nettopp kommentaren om hjemmevold i fleisen. Du sa "Nei, det gjør du ikke." Men jo, det gjør jeg. Jeg får i tillegg kommentarer om at nordmenn begår flest voldteker i hjemmet. Dette kan jeg også nå motbevise med tanke på den linken som har blitt lagt med her etter HI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan eksperter si noe om dette? Ingen vet noe som helst om mørketallene.

Så innvandrere som har fått asyl og voldtar, er ikke et reellt problem?

Men det er mørketallene som trekkes frem. Alle som voldtar er et reelt problem. Slutt å komme med slike argumenter, det blir bare for dumt.

Skal man få bukt med overfallsvoldtektene, så må man begynne der skoen trykker verst. Og det er da asylsøkere som får drive fritt gatelangs og bedrive med lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Hva så om det er etniske minroiteter? Ta foreksempel voldtektstallene. De fleste voldtekter skjer av bekjente på hjemmefester på vestkanten - men disse blir ikke anmeldt. Tallene som kommer i avisen er EN side av saken.

Jeg er så utrolig lei av at media skal legge vekt på om de er etnisk norske eller ikke. Om de er ikke-vestlige eller ikke. Rasisme og fordommer blir så påvirket av det media skriver. Jeg var på Tea Time (vet du ikke hva det er, kan du sjekke ut antirastisk senter sin side) for en liten stund siden og da pratet jeg om dette.

Den 22 Juli var det ikke en muslim som sto bak det som skjedde. MEn la oss si at det gjorde det. Hvorfor skal dette gå ut over alle muslimer? HVorfor er det slik at når grusomme ting skjer så må de etniske minoritene stå frem i media og fortelle at de ikke syns det er greit. Uansett hvilket land vi kommer fra har vi ofte de samme moralene og meningene. Dette gjelder også hjemmevold.

Og om vi skal fokusere så utrolig mye på minoritetene (selv om Norge den dag i dag er et flerkulturelt land - og vi må lære oss å leve som et) hva skal vi gjøre? Kaste alle sammen ut av landet? Gi dem et kurs i moraler? Ha inspeksjon i husene deres og intervjue alle som bor der?

Dette blir bare for idiotisk.

Godt forslag! :jepp:

Jeg viderefører et ordtak som AP-ungdom lagde etter tragedien på Utøya:

VI MÅ TA LANDET TILBAKE! :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag! :jepp:

Jeg viderefører et ordtak som AP-ungdom lagde etter tragedien på Utøya:

VI MÅ TA LANDET TILBAKE! :jepp:

:skratte: Herlig kommentar! Pluss pluss pluss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke 800.000 norske menn stikke ned til deres land og voldta kvinnene deres, kalle dem horer, brenne ned moskeene deres, drite på Koranen osv...

Det hadde iallefall fått dem til å innse hva de gjør med vårt folk og vårt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som sa istad at når jeg diskuterer innvandrere og overfallsvoldtekt, får jeg nettopp kommentaren om hjemmevold i fleisen. Du sa "Nei, det gjør du ikke." Men jo, det gjør jeg. Jeg får i tillegg kommentarer om at nordmenn begår flest voldteker i hjemmet. Dette kan jeg også nå motbevise med tanke på den linken som har blitt lagt med her etter HI.

hvorfor skal noen nevne noe så vidt som hjemmevold i forbindelse med overfallsvoldtekter? De aller fleste argumentene går på at nordmenn begår flest voldtekter i hjemmet, ikke hjemmevold generelt. Sistnevnte blir bare for dumt, all den tid hjemmevold er et vidt begrep som innebefatter ikke-seksuelt vold også.

Når man debatterer seksuelle overgrep så nevne man seksuelle overgrep, ikek generell vold. Slik det fremkommer av denne artikkelen

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7705129

Å nevne generell vold som motargument blir bare for dumt. Det tror jeg de fleste er oppegående nok til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kanskje? Hvorfor nevne overfallsvoldtekter i forbindelse med en artikkel om hjemmevold? Hva kan være intensjonen? Er ikke dette en merkelig vinkling?

Les mine andre innlegg. Ser ingen grunn til å gjenta meg selv. Tydelig at enkelte av dere leser kun det dere ønsker å lese.

Jeg føler for å skrike, du er så fastlåst. Siste forsøk:

Ts viser til statistikk som viser at 70% av hjemmevolden begås av etniske minoriteter.

I neste setning sier TS:

"Sånn, da er det endelig hull på denne ballongen også. Så da man diskutere overfallsvoldtekt, uten at noen skyter inn om "men det er nordmenn som står for familievolden"."

Det TS sier i den setningen, er at nå har man bevis som tilbakeviser argumentet om at nordmenn står for størsteparten av familievolden, et argument man nesten alltid får i diskusjoner om overfallsvoldtekt.

Folk klarer nemlig ikke diskutere disse tingene separat, så de som helst vil spore av sier at "ja men, nordmenn er verst på familievold".

Til nå har det ikke vært statistikk som kan avkrefte denne påstanden.

Nå er statistikken her, og TS sier derfor at nå "kan man dikutere overfallsvoldtekt uten at noen skyter inn at det er nordmenn som står for familievolden".

Fordi den myten avkreftes med vedlagt artikkel.

Hvis du fortsatt ikke skjønner poenget til TS så er det ikke håp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke 800.000 norske menn stikke ned til deres land og voldta kvinnene deres, kalle dem horer, brenne ned moskeene deres, drite på Koranen osv...

Det hadde iallefall fått dem til å innse hva de gjør med vårt folk og vårt land.

Nei da, det var ikke snakk om å spre hatpropaganda eller noe slikt i det hele tatt. Faktum er at majoriteten av muslimene i Norge bedriver ikke med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor får du tallene dine fra? HVOR har du funnet ut dette om at det skjer mest på vestkanten? Bare spør...

Det vår dårlig formulert og ikke helt riktig. Ble litt revet med. Og også en ganske lite viktig del av poenget mitt. Anonyme spørreundersøkelser osv viser at en stor del av voldteker blir gjort av personer man har et nært forhold til. Venner, kjærste eller familie. DIsse blir sjeldent anmeldt fordi det er vanskeligere å anmelde noen man har et forhold til.

Det er ikke bare innvandrere som voldtar. Og det er ikke bare overfallsvoldtekter i parker.

Det virker som de fleste sluker statistikk og nyhetssaker med en gang.

Norge er et flerkulturelt samfunn. Hvorfor skal en 16 år gammel jente som har kommet fra Pakistan få problemer fordi en mann fra pakistan har voldtatt en jente? Hun har ikke gjort det. Ingen skylder på meg fordi noe en annen Kristen har gjort. Religion og etnisk bakgrunn burde ikkeh a noe å si.

Jeg syns at hvis det er noen som kommer til landet vårt, og de gjør gale ting, så synes jeg ikke de fortjener å få bo her. Men er det viktig når mediene forteller om denne saken at han er ikke-vestlig eller at han er hindu? Hvorfor? Fordi dette er mer fremmed for oss en nordmenn og kristendommen?

Det jeg syns er et problem er at vi bryr oss så utrolig mye om disse statistikkene - dette gjør det vanskeligere for alle asylsøkere og innvandrere. Koner, barn og tenåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler for å skrike, du er så fastlåst. Siste forsøk:

Ts viser til statistikk som viser at 70% av hjemmevolden begås av etniske minoriteter.

I neste setning sier TS:

"Sånn, da er det endelig hull på denne ballongen også. Så da man diskutere overfallsvoldtekt, uten at noen skyter inn om "men det er nordmenn som står for familievolden"."

Det TS sier i den setningen, er at nå har man bevis som tilbakeviser argumentet om at nordmenn står for størsteparten av familievolden, et argument man nesten alltid får i diskusjoner om overfallsvoldtekt.

Folk klarer nemlig ikke diskutere disse tingene separat, så de som helst vil spore av sier at "ja men, nordmenn er verst på familievold".

Til nå har det ikke vært statistikk som kan avkrefte denne påstanden.

Nå er statistikken her, og TS sier derfor at nå "kan man dikutere overfallsvoldtekt uten at noen skyter inn at det er nordmenn som står for familievolden".

Fordi den myten avkreftes med vedlagt artikkel.

Hvis du fortsatt ikke skjønner poenget til TS så er det ikke håp.

merkelig at du sier det, jeg har lest flust av debatter om overfallsvoldtekter, og jeg har nesten aldri sett noen nevne familievold generelt som motargument. Mørketall om seksuelle overgrep begått på nachspiel og ellers i hjemmet, har jeg derimot sett mye av.

Er nok ikke noe håp å få deg til å forstå at overfallsvoldtekter og familievold er to vidt forskjjellige ting. Dette blir like latterlig som når dere "innvandringskritiske" forsøker å påeberope dere offer rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vår dårlig formulert og ikke helt riktig. Ble litt revet med. Og også en ganske lite viktig del av poenget mitt. Anonyme spørreundersøkelser osv viser at en stor del av voldteker blir gjort av personer man har et nært forhold til. Venner, kjærste eller familie. DIsse blir sjeldent anmeldt fordi det er vanskeligere å anmelde noen man har et forhold til.

Det er ikke bare innvandrere som voldtar. Og det er ikke bare overfallsvoldtekter i parker.

Det virker som de fleste sluker statistikk og nyhetssaker med en gang.

Norge er et flerkulturelt samfunn. Hvorfor skal en 16 år gammel jente som har kommet fra Pakistan få problemer fordi en mann fra pakistan har voldtatt en jente? Hun har ikke gjort det. Ingen skylder på meg fordi noe en annen Kristen har gjort. Religion og etnisk bakgrunn burde ikkeh a noe å si.

Jeg syns at hvis det er noen som kommer til landet vårt, og de gjør gale ting, så synes jeg ikke de fortjener å få bo her. Men er det viktig når mediene forteller om denne saken at han er ikke-vestlig eller at han er hindu? Hvorfor? Fordi dette er mer fremmed for oss en nordmenn og kristendommen?

Det jeg syns er et problem er at vi bryr oss så utrolig mye om disse statistikkene - dette gjør det vanskeligere for alle asylsøkere og innvandrere. Koner, barn og tenåringer.

Ja, jeg er dels enig i at statestikk er nettopp det, statestikk og ikke fakta.

MEN!!!!, det har større ringvirkninger for utenlandske kvinner å anmelde mannen for vold, så dersom vi snakker om at statestikk ikke er fakta, så vil jeg tro at det er ENDA større prosent av vold i innvandrerhjem enn etnisk norske hjem.

La oss si 90%, bare for å gjøre deg glad og ikke overdrive?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at du sier det, jeg har lest flust av debatter om overfallsvoldtekter, og jeg har nesten aldri sett noen nevne familievold generelt som motargument. Mørketall om seksuelle overgrep begått på nachspiel og ellers i hjemmet, har jeg derimot sett mye av.

Er nok ikke noe håp å få deg til å forstå at overfallsvoldtekter og familievold er to vidt forskjjellige ting. Dette blir like latterlig som når dere "innvandringskritiske" forsøker å påeberope dere offer rollen.

JEG FORSTÅR AT DET ER TO FORSKJELLIGE TING. Du derimot, skjønner svært lite. Det er ikke jeg som trekker inn familievold i debatten om overfallsvoldtekter. Det er det dere "islamofile" som gjør.(Se der, jeg kan bruke hersketeknikker som båssetting jeg også).

At du ikke har sett det argumentet før betyr ikke at det ikke forekommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet mitt er akkurat noe av det du sier. Jeg vil tro det er mer vold i innvanndrerhjem en etnisk norske hjem.

Jeg diskuterer ikke dette for å bli fornøyd. Du vil tro det. HVorfor det? Fordi du har fordommer? Hvorfor det? Fordi media kommer ut med statistikker som forteller at innvandrere har mer vold. Det kan godt hende. Men jeg forstår ikke helt hvorfor dette er en diskusjon. Hva er målet? Så om dere fikk bestemme, og det viste seg at 70% av hjemmevold er hos innvandrere, hva ville dere gjort med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her snakkes det om mørketall (snakk om hjemmevold og familievold nevnes ikke med et ord)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse--6681203.html?xtor=RSS-2

Det er en kjensgjerning at alle motargumenter i innvandrere og overfallsvoldtektsdebatten omhandler som regel mørketall om voldtekter begått i hjemmet, og IKKE familievold/hjemmevold.

Likevel korrelerer trådstarter dataen i artikkelen med debatten om overfallsvoldtekter. Også er det enkelte her som ikke syns at det er merkelig vinkling, men faktisk forsøker å påstå at det er en argumentasjon som ofte blir brukt, fordi folk flest er dumme nok til å argumenter mot seksuelle overgrep begått av menn med innvandrerbakgrunn med generell vold begått av etniske nordmenn?

Tror jeg har kastet bort nok tid på dette. Sier seg selv at det er det de FÆRRESTE som gjør. De fleste debatter som omhandler overfallsvoldtekter blir møtt med uttalelser fra diverse eksperter om mørketall hva gjelder voldtekter begått i hjemmet av etniske nordmenn. Dette er en kjensgjerning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FORSTÅR AT DET ER TO FORSKJELLIGE TING. Du derimot, skjønner svært lite. Det er ikke jeg som trekker inn familievold i debatten om overfallsvoldtekter. Det er det dere "islamofile" som gjør.(Se der, jeg kan bruke hersketeknikker som båssetting jeg også).

At du ikke har sett det argumentet før betyr ikke at det ikke forekommer.

Forekommer nok ikke så ofte som du vil ha det til. Men for all del jeg skjønner svært lite, når jeg reagerer på at noen forsøker å korrelere generell vold med seksuelle overgrep, fordi enkelte andre (påståelig) også gjør det, til tross for at jeg har nærmest ALDRI sett noen gjøre det. Og jeg har lest ganske mange debatter om dette emnet.

Er jo ikke osm om det skorter på debatter rundt dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakkes det om mørketall (snakk om hjemmevold og familievold nevnes ikke med et ord)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse--6681203.html?xtor=RSS-2

Det er en kjensgjerning at alle motargumenter i innvandrere og overfallsvoldtektsdebatten omhandler som regel mørketall om voldtekter begått i hjemmet, og IKKE familievold/hjemmevold.

Likevel korrelerer trådstarter dataen i artikkelen med debatten om overfallsvoldtekter. Også er det enkelte her som ikke syns at det er merkelig vinkling, men faktisk forsøker å påstå at det er en argumentasjon som ofte blir brukt, fordi folk flest er dumme nok til å argumenter mot seksuelle overgrep begått av menn med innvandrerbakgrunn med generell vold begått av etniske nordmenn?

Tror jeg har kastet bort nok tid på dette. Sier seg selv at det er det de FÆRRESTE som gjør. De fleste debatter som omhandler overfallsvoldtekter blir møtt med uttalelser fra diverse eksperter om mørketall hva gjelder voldtekter begått i hjemmet av etniske nordmenn. Dette er en kjensgjerning.

Ja, la oss snakke om "de stooooore mørketallene" når fakta presenteres. Det bidrar jo til å flytte fokus vekk fra de beviselige problemene. Og det er jo bra for sånne som deg? :popcorn:

Det er ingen grunn til å tro at mørketallene er større når det gjelder etniske minoriteter enn når det gjelder etniske nordmenn. Og det er tvilsomt at mørketallene vil endre statistikken radikalt mht den kraftige overrepresentasjonen vi nå ser.Det blir så forbanna dumt og hypotetisk at jeg skjønner ikke at du gidder engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt av problemet mitt er akkurat noe av det du sier. Jeg vil tro det er mer vold i innvanndrerhjem en etnisk norske hjem.

Jeg diskuterer ikke dette for å bli fornøyd. Du vil tro det. HVorfor det? Fordi du har fordommer? Hvorfor det? Fordi media kommer ut med statistikker som forteller at innvandrere har mer vold. Det kan godt hende. Men jeg forstår ikke helt hvorfor dette er en diskusjon. Hva er målet? Så om dere fikk bestemme, og det viste seg at 70% av hjemmevold er hos innvandrere, hva ville dere gjort med det?

Fordi jeg er venner med flere utlendinger (som altså ikke har norskt pass). Jeg jeg velger å tro på de.

Så nei, jeg har ikke fordommer, det er det du som har, som TROR at jeg er sånn og slik.

Jeg kjenner nok vennene mine bedre enn du kjenner meg, OK? Og jeg tror mer på dem, som faktisk sier det de opplever, mer enn jeg tror på deg som jeg bare har lest 2 innlegg av...

I dette landet kan man dessverre ikke gjøre noe mot det, fordi alt som har med utlendinger å gjøre blir dysset ned. -Alt det negative altså. Bortsett fra i diskusjoner som denne, vhor man faktisk kan si at man reagerer på det en stor andel innvandrere gjør.

Hadde det vært større åpenhet, så hadde man kunnet diskutere det saklig og funnet løsninger. men neida, Jens og Co er så redd for å snakke om utlendinger og deres kultur at jeg blir pinlig berørt på deres vegne.

Det var tidligere fy-fy å snakke om homofili også, helt til det ble åpenhet rundt det og det ble mer akseptert.

Ja til åpenhet og løsningsorientert diskusjon, heller enn politisk korrekthet og tullball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er dels enig i at statestikk er nettopp det, statestikk og ikke fakta.

Statistikk er jo basert på nettopp det, fakta. :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må anerkjenne problemet og prøve å finne en løsning.

Hvorfor tvile på statestikken? Fordi vi ikke ønsker å hjelpe innvanderkvinner?

Er ikke det litt rasistisk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk er jo basert på nettopp det, fakta. :klo:

Nei, det er ikke alltid det.

Statestikk er statestikk. det kan speile en del av et omfattende emne, men aldri gi det helt korrekte bildet av virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...