Gå til innhold

Eivind Trædals Dagblad-kronikk Søppelmennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jøsses! Er det denne meningen han sikter til? Da lurer jeg på HVOR det blir nevnt at han har mobbet og HVOR kronikken hans nevnes i samme setning som drapstrusler. :roll:

Haha Aftenposten driter seg ut. Avisen ønket selv å trykke "søppelmennesker".

Trædal gir et tilsvar på beskyldninger om at ham, gjennom sin kronikk driver sjikane av Gjedda og at han er skyld i at Gjedda nå er sykmeldt.

Nei, sutring er det ikke Trædal som står for. Det er det en annen politiker som gjør i stor stil, i disse dager.

Hva var "driti ut" med å ønske å trykke kronikken? Jeg er enig i at Trædal ikke er skyld i at Tybring-Gjedde måtte sykemeldes. Men begge tekstene hans synes jeg var latterlige. Og hvem mener du sutrer? Du kan umulig nevne vår kjære Tybring-Gjedde. Jeg har ikke fått med meg noe sutring fra han sin side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøsses! Er det denne

Hva var "driti ut" med å ønske å trykke kronikken? Jeg er enig i at Trædal ikke er skyld i at Tybring-Gjedde måtte sykemeldes. Men begge tekstene hans synes jeg var latterlige.

Ser du virkelig ikke ironien i det at Aftenpost selv ønsket å trykke kronikken til Trædal, men nå karakteriser det som kynisk at dagbladet publiserte den.

Og hvem mener du sutrer? Du kan umulig nevne vår kjære Tybring-Gjedde. Jeg har ikke fått med meg noe sutring fra han sin side.

Ingenting er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du virkelig ikke ironien i det at Aftenpost selv ønsket å trykke kronikken til Trædal, men nå karakteriser det som kynisk at dagbladet publiserte den.

Ingenting er umulig.

Jeg tror jeg bør minne deg på at Aftenposten ikke mente det, men en anonym skribent. Og han/hun sa at oppsettet til Dagbladet var kynisk.

Jeg vil veldig gjerne se deg komme med linker til hvor Tybring-Gjedde har sutret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnelig omskjæring har ikke noe med islam å gjøre. Det er et kulturelt fenomen. I de deler av verden hvor det er vanlig med slike overgrep gjøres det av både muslimer og kristne.

Og så , om jeg kritiserer kvinnelig omskjæring så kritiserer jeg ikke hverken kristne eller muslimer som ikke driver med sånt. Bare de som gjør det. Resten trenger ikke å føle seg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bør minne deg på at Aftenposten ikke mente det, men en anonym skribent. Og han/hun sa at oppsettet til Dagbladet var kynisk.

Jeg vil veldig gjerne se deg komme med linker til hvor Tybring-Gjedde har sutret.

Det stod i lederen til Aftenposten. Lederen i aviser blir ikke skrevet av tilfeldige anynome skribenter. (Trodde de fleste visste dette jeg)

Lederartikkelen forteller hva avisen mener i en aktuell sak.

Emnet er som regel en aktuell sak av almen interesse, ofte hentet fra en av avisens andre artikler. En kan gjerne finne avisens overordnede politiske holdning i lederen. Lederen står alltid på en fast plass i avisen. Det er som regel (sjefs)redaktøren som skriver lederen, men den kan også være skrevet av en annen i redaksjonen. Selv om få leser den, regnes den som viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod i lederen til Aftenposten. Lederen i aviser blir ikke skrevet av tilfeldige anynome skribenter. (Trodde de fleste visste dette jeg)

Lederartikkelen forteller hva avisen mener i en aktuell sak.

Emnet er som regel en aktuell sak av almen interesse, ofte hentet fra en av avisens andre artikler. En kan gjerne finne avisens overordnede politiske holdning i lederen. Lederen står alltid på en fast plass i avisen. Det er som regel (sjefs)redaktøren som skriver lederen, men den kan også være skrevet av en annen i redaksjonen. Selv om få leser den, regnes den som viktig.

Dette er småflaut. Det har gått meg hus forbi. Takk for oppklaringen og jeg venter fortsatt spent på mine ønskede linker. :popcorn:

Endret av Ruto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er småflaut. Det har gått meg hus forbi. Takk for oppklaringen og jeg venter fortsatt spent på mine ønskede linker. :popcorn:

Ingen nevnt og ingen glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet minner om nazi-tyskland aviser. Erstatt de tre med jøder, samme effekt og agenda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Selvfølgelig er det mobbing. Nå har han alt sympati for Tybring-Gjedde. Det tror jeg ikke noe på. Du kan ikke ha alt sympati for noen du har mobbet. Ikke overraskende at alt dette kommer fra kjæresten til Madina Salamova som oppholdt seg ulovlig, forfalsket navnet sitt, tok mastergrad under falsk navn og uten å ha rett til det og til slutt kom tilbake uten å måtte betale noe som helst for sine grove lovbrudd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Selvfølgelig er det mobbing. Nå har han alt sympati for Tybring-Gjedde. Det tror jeg ikke noe på. Du kan ikke ha alt sympati for noen du har mobbet. Ikke overraskende at alt dette kommer fra kjæresten til Madina Salamova som oppholdt seg ulovlig, forfalsket navnet sitt, tok mastergrad under falsk navn og uten å ha rett til det og til slutt kom tilbake uten å måtte betale noe som helst for sine grove lovbrudd.

Er du missunelig på Madina? Synes du det er for jævlig at flyktninger tar tak i livet sitt og sleiper seg til skikkelig utdannelse? Eller er du misunnelig fordi hun har fått seg en blond journalist, og stjålet en Norsk mann fra Norges kvinner?

Jeg synes faktisk at de som ønsker en utdannelse skal kjøre på og ta ansvar for sitt eget liv og sin utdannelse. Bygge seg opp til å bli kompetente personer. Og er man "fredløs" så står det veldig respekt av en slik prestasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du missunelig på Madina? Synes du det er for jævlig at flyktninger tar tak i livet sitt og sleiper seg til skikkelig utdannelse? Eller er du misunnelig fordi hun har fått seg en blond journalist, og stjålet en Norsk mann fra Norges kvinner?

Jeg synes faktisk at de som ønsker en utdannelse skal kjøre på og ta ansvar for sitt eget liv og sin utdannelse. Bygge seg opp til å bli kompetente personer. Og er man "fredløs" så står det veldig respekt av en slik prestasjon.

Mann og mann. Mer en guttevalp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og mann. Mer en guttevalp.

Jeg synes også den kronikken hans var barnslig. Barnslig usaklig og generaliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du missunelig på Madina? Synes du det er for jævlig at flyktninger tar tak i livet sitt og sleiper seg til skikkelig utdannelse? Eller er du misunnelig fordi hun har fått seg en blond journalist, og stjålet en Norsk mann fra Norges kvinner?

Jeg synes faktisk at de som ønsker en utdannelse skal kjøre på og ta ansvar for sitt eget liv og sin utdannelse. Bygge seg opp til å bli kompetente personer. Og er man "fredløs" så står det veldig respekt av en slik prestasjon.

Misunnelig? Skal jeg misunne at hun utnyttet systemet, forfalsket navn og fikk universitetsgrad ulovlig og uten å ha rett til det? Nei, jeg misunner ikke henne for alt hun har gjort. Jeg syns at det er for jævlig at hun bestemte å oppholde seg ulovlig istedet for å ordne opp ting på en lovlig vis. For min del det å skylde penger til noen gir deg ikke noe grunn til asyl- eller flukting status. Hvorfor skulle jeg misunne henne for å har fått akkurat han? Å nei, herregud. Han er ikke noen jeg vil noen gang bli interessert i uansett hvor mange menn det er igjen i Norge. Jeg har ingen respekt til det Madina har gjort, men forstår godt at noen har det. Men nok om Madina - her snakker vi om kjæresten hennes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest red. frihet

En ting jeg bet meg merke i med Trædal er hvor stolt han tydeligvis er over å være i stor avis:

Hvis han isteden hadde sagt at vi må tørre å ta debatten om hvorvidt 14- 15 år gamle norske jenter med skaut utgjør et samfunnsproblem i Oslo, ville han uten problemer kunnet få på trykk en kronikk i en av landets største aviser.

-

Mannen hadde ikke tenkt på å sammenlikne jentene en ny nazistisk invasjon på den måten, men det hadde han sikkert kommet på hvis han hadde satt seg ned og skrevet en skikkelig kronikk, som han sikkert ville fått på plass i en stor avis.

.

Da kunne mannen blitt hyllet over hele verden av andre som ham, og fått tankene sine publisert gjennom innlegg og intervjuer i våre største aviser.

Selve teksten fremstår som lite potent og aller minst giftig, det er bare pjatt som kommer fra en som altfor lett har kommet frem i rampelyset, dette skinner igjennom denne kronikken så det egentlig blir flaut.. da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...