Gå til innhold

Eivind Trædals Dagblad-kronikk Søppelmennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sjokk når jeg leste oppslaget i Dagbaldet fra Eivind Trædals Amelis kjæreste. Virkelig lavmål av Dagbladet. :tristbla:

Selv er jeg aktiv i mljøbevegelsen. Om en gal person skulle begå ekstreme handlinger. Vil jeg da riskiere framtidig sjikane? :rope:

Lurer også på for egen del om jeg skal la helt være å diskutere det som skjer rundt meg. Kan jo tenkes at famillien min etterhvert blir trakassert med god hjelp av aviser som Dagbladet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk sjokk når jeg leste oppslaget i Dagbaldet fra Eivind Trædals Amelis kjæreste. Virkelig lavmål av Dagbladet. :tristbla:

Selv er jeg aktiv i mljøbevegelsen. Om en gal person skulle begå ekstreme handlinger. Vil jeg da riskiere framtidig sjikane? :rope:

Lurer også på for egen del om jeg skal la helt være å diskutere det som skjer rundt meg. Kan jo tenkes at famillien min etterhvert blir trakassert med god hjelp av aviser som Dagbladet.

Har du lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten ord kan være vond å svelge.

Trædals artikkel var utrolig velskrevet og med mange gode poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronikk: http://www.dagbladet.no/2011/11/28/kultur/debatt/kronikk/innvandring/trakassering/19194014/

"En høy, blond og muskuløs mann i 30-åra oppførte seg aggressivt. Han sto og ropte til fire tenåringsjenter i skaut. (...) Han var ikke synlig beruset. (...) Mannen gikk fram og tilbake med raske steg på andre siden av gata, og virket sint." Yeah, right. Det tenker jeg skjedde. :filer:

Trædal klarte å ta seks meningsmotstandere i ett smekk her. Han beviser jo også hvordan man faktisk kan komme på trykk så lenge man ordlegger seg godt. Om inneholdet gir noen mening, er tydeligvis en helt annen sak...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lest noe fornuftig som Eivind Trædal har skrevet. Derfor er det veldig vanskelig for meg å ta han og ordene hans på alvor. Søppelartikkel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cosette

Sannheten ord kan være vond å svelge.

Trædals artikkel var utrolig velskrevet og med mange gode poeng.

Hmmm, I think not. Som så mange ganger før bommer Trædal så det synger etter der han nærmest snubler over sine egne ben i et krampaktig forsøk på å få innpass blant sine store helter og Twitter-venner, og jeg blir slik: :flau:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på videregående skilte jeg meg ut. Jeg var 20 cm høyere en de andre jentene i klassen. Jeg gikk i frikete klær, hadde meninger ofte litt på siden av flertallet. Jeg ble selvfølgelig mobbet :tristbla: . Det må være deilig for de som har pressen og det moralske kompasset på sin side. Da er det bare å hakkeløs på de som ligger til høyre (men også til venstre) av politikkens tygdepunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest red. frihet
Jeg har ikke hatt noe mål om å ramme ham som person. Jeg håper virkelig at han snart er frisk og at han forstår at det ikke var personlig ment fra min side. Jeg applauderer at han har tatt selvkritikk. Jeg valgte å sitere ham for å illustrere ett av flere eksempler på det som kan tolkes som diskriminerende utsagn i offentligheten. Hvis jeg bare skulle kommentert ham, så ville jeg nevnt at han har beklaget det. Det er vanskelig å vurdere helheten i det man er en del av. Jeg har skrevet dette på egne vegne og kan ikke vurdere summen av alle ytringene i forhold til Tybring-gjedde over tid. Samtidig så er det alltid opp til den det gjelder å vurdere hva som er støtende, men jeg har altså ikke hatt noe mål om å ramme ham som person.

Han sier også at han er enig i at det var uheldig av Dagbladet å utheve sitatet «Søppelmennesker» for å bruke det som tittel med bilde av Tybring-Gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Dagbladet kunne man ikke forventet noe større av. Men det er Trædals budskap som er forkastelig. Det han faktisk gjør i denne kronikken, er å sammenligne Tybring-Gjedde med denne oppdiktede hvite mannen som kommer med rasistiske utsagn. Og attpåtil referere til Tybring-Gjeddes "Arbeiderpartiet er kultursvikere". Denne oppdiktede mannen til Trædal, sier han noe som kan minne om politisk engasjement? Om Arbeiderpartiets politikk? NEI. Helt på jordet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten ord kan være vond å svelge.

Trædals artikkel var utrolig velskrevet og med mange gode poeng.

Pisspreik, Trædals artikkel var en oppsamling av politisk godtatte selvfølgeligheter. Guttungen er en mindre enn middelmådig skribent som får spalteplass pga kjæresten sin.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest red. frihet

Er enig med alt du sier Ruto, men nå er det først og fremst Dagbladet som har den redaksjonelle friheten og velger å spisse artikkelen mot en politiker. Når det gjelder historien til Mr. Trædal så har den sikkert noe med hva han engang har opplevd, men det er smurt på slik at det nærmest fremstår som en heller dårlig skolestil.. om meg og dama som gikk en tur og så møtte vi på, også... :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med alt du sier Ruto, men nå er det først og fremst Dagbladet som har den redaksjonelle friheten og velger å spisse artikkelen mot en politiker. Når det gjelder historien til Mr. Trædal så har den sikkert noe med hva han engang har opplevd, men det er smurt på slik at det nærmest fremstår som en heller dårlig skolestil.. om meg og dama som gikk en tur og så møtte vi på, også... :fnise:

Jepp, Dagbladet har dessverre sitt kakestykke av frihet, de også. Synes forøvrig det er veldig synd med Tybring-Gjedde og håper han fortsetter for fullt etter nyttår. Vi har behov for en kar som ham. :tommelsmil:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden jeg leser Dagbladet. Pleier ikke å finne noe som er verdt å lese der. Samme som Klassekampen forresten. Sånne tekster gjør det enda mindre sannsynlig at jeg åpner sidene deres for å lære noe nyttig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden jeg leser Dagbladet. Pleier ikke å finne noe som er verdt å lese der. Samme som Klassekampen forresten. Sånne tekster gjør det enda mindre sannsynlig at jeg åpner sidene deres for å lære noe nyttig.

Det som er irriterende er at klassekampen har norgesrekord i pressestøtte. Dvs, jeg er med å betaler selv om jeg ikke leser den. Ellers så synes jeg Dagbladet er værre en Klassekampen. VG har også tapt seg mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannheten ord kan være vond å svelge.

Trædals artikkel var utrolig velskrevet og med mange gode poeng.

Du stiller åpenbart ikke store krav til hva som skal regnes som velskrevet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes artikkelen har flere gode poenger. Og er det riktig at de med et innvandringsskeptisk syn som Frp skal kneble debaten om rasime?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes artikkelen har flere gode poenger. Og er det riktig at de med et innvandringsskeptisk syn som Frp skal kneble debaten om rasime?

Innvandringsskepis har ingenting overens med rasisme. Så jeg ser ikke helt poenget med en debatt om rasisme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes artikkelen har flere gode poenger. Og er det riktig at de med et innvandringsskeptisk syn som Frp skal kneble debaten om rasime?

Det er jo hele greia da. Folk som ikke er rasister får rasiststempelet. Skjønner ikke at dere rabiate venstrefolk ikke skjønner at det gir motsatt virkning av det som er hensikten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...