Gå til innhold

Eivind Trædals Dagblad-kronikk Søppelmennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo hele greia da. Folk som ikke er rasister får rasiststempelet. Skjønner ikke at dere rabiate venstrefolk ikke skjønner at det gir motsatt virkning av det som er hensikten.

At Frp kan komme med sine ytringer men de tåler ikke å få kritiske tilbakemeldinger ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er irriterende er at klassekampen har norgesrekord i pressestøtte. Dvs, jeg er med å betaler selv om jeg ikke leser den. Ellers så synes jeg Dagbladet er værre en Klassekampen. VG har også tapt seg mye.

Åj, det viste jeg ikke noe om. Herregud, så irriterende. Pressestøtte for søppelartikler? Enig om VG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Frp kan komme med sine ytringer men de tåler ikke å få kritiske tilbakemeldinger ?

Det er forskjell på saklig kritikk og demonisering. I disse tider hvor venstresiden har bedt høyresiden om å gå i seg selv å ta selvkritikk for ordbruk, kan det være nyttig for venstresiden å se seg i speilet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes artikkelen har flere gode poenger. Og er det riktig at de med et innvandringsskeptisk syn som Frp skal kneble debaten om rasime?

Neida, han må gjerne skrive ivei, så er der opp til avisene om de vil trykke, og opp til forbrukerene om de vil kjøpe. Og vi som sitter her på nett har lov å mene at han skriver umodent og lite troverdig .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Eivind og Eskild heller kan fortelle oss hvordan vi skal stanse overfallsvoldtektene. Hindre tigging og tyverier osv osv. Oslo har mange store å alvorlige utfordringer. Kan de ikke for engang skyld komme med noen forslag i stedet for å angripe folk som mener noe annet en dem? :tristbla: :tristbla:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Eivind Trædal og kjæresten hans Madina Salomova er søplemennesker. Blir helt uinteressant å lese en artikkel om noe sånt skrevet av han, basert på bakgrunnen hans.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, I think not. Som så mange ganger før bommer Trædal så det synger etter der han nærmest snubler over sine egne ben i et krampaktig forsøk på å få innpass blant sine store helter og Twitter-venner, og jeg blir slik: :flau:

Jeg har googlet Trædal, men jeg forstår ikke helt hva han tidligere har sagt og gjort som provoserer deg og andre her. For jeg får meg ikke til å tro at det at han har stått ved sin kjæreste og hjulpet henne til oppholdstillatelse kan opprøre så mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Eivind Trædal og kjæresten hans Madina Salomova er søplemennesker. Blir helt uinteressant å lese en artikkel om noe sånt skrevet av han, basert på bakgrunnen hans.

vet du hvilke ideologi de tilhørte, de som tidligere likte kalle noen typer mennesker for søppelmennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi ser samme type mekanismer som skjedde for noen år siden da mange prøvde å knekke den såkalte Frp-koden. Enkelte høyrøstede fra venstresiden skulle hele tiden forklare at de fra Frp var harry, likte bare dansebandmusikk bodde i campingvogn og hadde generelt dårlig smak osv.... Det som skjedde var jo at Frp fikk høyere og høyere oppslutning jo verre denne ovenfra ned holdningen ble uttrykt.

Muligens ser vi det samme nå, jo lavere terskelen blir for å bli kalt rasist eller ha fremmedfrykt, jo fler vil "snakke ut" om sin innvandringskritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik, Trædals artikkel var en oppsamling av politisk godtatte selvfølgeligheter. Guttungen er en mindre enn middelmådig skribent som får spalteplass pga kjæresten sin.

Likevel klarte han å provosere så mange.

Hva så om han får spalteplass pga sin kjæreste. Jeg synes artikkelen var velskrevt, dagsaktuell og med mange gode poeng.

Endret av Haddy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel klarte han å provosere så mange.

Hva så om han får spalteplass pga sin kjæreste. Jeg synes artikkelen var velskrevt, dagsaktuell og med mange gode poeng.

Det var som å lese en skolestil fra en elev på tiende trinn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likevel klarte han å provosere så mange.

Hva så om han får spalteplass pga sin kjæreste. Jeg synes artikkelen var velskrevt, dagsaktuell og med mange gode poeng.

Ja, det er jo din rett å mene det om du vil .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Likevel klarte han å provosere så mange.

Hva så om han får spalteplass pga sin kjæreste. Jeg synes artikkelen var velskrevt, dagsaktuell og med mange gode poeng.

Jeg mener også at vi trenger bredde i slike debatter, og at det er bra at ulike meninger kommer frem.

Når det er sagt, så syns jeg dette var skikkelig dårlig, på grensen til pinlig. Det var som å lese en novelle fra ungdomsskolen. Det er klin umulig å ta fyren på alvor, ikke på grunn av meningene hans, men hvordan han formulerer og kommuniserer disse meningene.

Jeg syns ikke han fikk frem mange gode poenger, og sånn sett skader det "hans politiske side" i debatten like mye som det rammer meningsmotstanderne hans. Spesielt med tanke på at andre trolig kunne skrevet et alternativ til innvandringsskeptikerne på en bedre måte.

Endret av D_flatmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at vi trenger bredde i slike debatter, og at det er bra at ulike meninger kommer frem.

Når det er sagt, så syns jeg dette var skikkelig dårlig, på grensen til pinlig. Det var som å lese en novelle fra ungdomsskolen. Det er klin umulig å ta fyren på alvor, ikke på grunn av meningene hans, men hvordan han formulerer og kommuniserer disse meningene.

Jeg syns ikke han fikk frem mange gode poenger, og sånn sett skader det "hans politiske side" i debatten like mye som det rammer meningsmotstanderne hans. Spesielt med tanke på at andre trolig kunne skrevet et alternativ til innvandringsskeptikerne på en bedre måte.

Kan du fortelle meg hva konkret som er skikkelig dårlig og pinlig ved kronikken hans?

Om det skader hans politiske side er vanskelig å si. Jeg har ennå ikke hørt noen fra venstresiden kritisere ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest D_flatmajor

Kan du fortelle meg hva konkret som er skikkelig dårlig og pinlig ved kronikken hans?

Om det skader hans politiske side er vanskelig å si. Jeg har ennå ikke hørt noen fra venstresiden kritisere ham.

Nå har jeg ikke tenkt å analysere kronikken, men noe av det jeg reagerer mest på er personangrepene og generaliseringen som man ofte beskylder høyresida for å bedrive. Det er noe dobbeltmoralsk over å møte seg selv i døra på den måten. Jeg mener altså at hele premisset er feil. Dette mener jeg er pinlig.

Jeg innser at det var for å sette det på spissen, men jeg syns han bomma så det sang. Man MÅ ikke bruke sånn retorikk, spesielt når denne retorikken er det man kritiserer samme motstandere for. Dette skuffet meg, og er det jeg mener det var det aller dårligste.

Hvis man er opptatt av å få til et annet debattklima og en bedre form for nyansering, så er det en fordel å ikke basere hele kronikken sin på det samme som de man kritiserer.

Dessuten står ikke kronikken hans på egne bein, etter min mening. Han tilfører egentlig ikke debatten noe nytt, han bare vrir på det andre har sagt og setter det i en annen ramme.

Når jeg sier at det "skader hans politiske side" så står det jeg har skrevet ovenfor som et bilde på hva jeg mener. Two wrongs don't make a right.

Og for å presisere hva jeg mente: Det er ikke så relevant for meg hva venstresida kritiserer han for. Det er mer interessant hva han kommuniserer til leserne gjennom denne formen for mediepåvirkning.

Dette er da min mening. Jeg tilhører ikke høyresida, forresten. Jeg tar heller ikke stilling til hvorvidt det han sier er "sant", det er formen jeg reagerer på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......Jeg har ennå ikke hørt noen fra venstresiden kritisere ham.

Javel, det får du aldri høre. Venstreside pleier å være mindre flinke å innrømme egne feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det festlig at Kjetil Rolnes i Dagbladet 3. desember beskrev Mr. Trædal som "Alvorsgenerasjonens svar på Justin Bieber", apropos.. siste fra den kanten er: "altså ikke et skjellsord fra meg myntet på deg, men fra en hissig mann på gata på innvandrerungdom i Oslo" :ler:

Noe av det sprøeste jeg har lest. :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...