Gå til innhold

Jeg maser, han behandler meg som en hushjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må til sørligere breddestrøk, nærmere bestemt Sør-Amerika.

Ahhh..latinas

Hva er breddestrøk? Mener du breddegrader?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil forresten foreslå at du tar en prat med han og prater med han om det på en måte som ikke virker angripende.. Dere bor der trossalt beggeto + to små barn. Han bør kanskje tenke litt på at dersom han fortsetter å rote som han gjør, så kommer barna til å lære av han. Barn tar somregel den letteste veien ut av ting. Men viktigst av alt, tror jeg det er lurt at du gir han tid. Ikke forvent at han skal være superflink med alt hjemme over natta:) Det å ta seg god tid til å prate ordentlig med hverandre er viktig. Dersom han fyrer opp over at du tar det opp med han, så prøver du å fortsette å holde deg rolig. Det vil mest sannsynlig smitte over på han:) Bli enige om hvordan ting skal være, så kan begge prøve å se litt mellom fingrene iblandt. :)

Lykke til :klemmer:

Endret av lunem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen jenter som kjenner til konseptet positive reinforcement?

Fascinerende.

Det var visst flere og alle forbinder dette med bikkje-oppdragelse, ikke som en del av samliv mellom to voksne mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Skal tenke over hva dere har skrevet. Veldig godt å få se litt andre tanker rundt problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er frustrerende at han ikke gjør ting perfekt. Jeg er enig i at han har medansvar til å ha det hyggelig hjemme.

Men utifra det jeg oppfatter, ønsker du at hjemmet skal være strøkent til enhver tid, ikke noe rot noe sted. Når du klager over at det er vann rundt vasken, og andre småting, syns jeg det virker litt overdrevent faktisk.

Det er ikke sikkert mannen din ser på dette som fryktelig rot og skitt, slik som du gjør, og det hadde ikke jeg heller gjort..

Jeg syns det høres ut som mannen din gjør ganske mye hjemme, at han tar seg av barna skikkelig når han er hjemme fra jobb, er supert. I tillegg tar han oppvask hver dag, og rydder en del fast.

Det er selvsagt ikke nødvendig at han slipper ting rett i gulvet, og aldri tar det opp igjen, men det kan jo hende at du bør kunne leve med at noen ganger står det en flaske på gulvet også..

Nå er jeg ikke hjemmeværende selv, men jeg gjør jo masse husarbeid likevel. Og når jeg f.eks. har vasket og lagt sammen klær, legger jeg ikke hans klær på sengen, men legger de helt på plass i skapet. Han legger selvsagt klær helt på plass også, når det er han som gjør dette. Jeg betrakter ikke det som å rydde opp etter hverandre, men som å fullføre vaske og legge sammen jobben..

Jeg tror at din mann sikkert kan bli flinkere på å rydde på plass enkelte ting, men utifra ditt innlegg tror jeg du sliter litt med å ville ha et perfekt hus. Det er ikke så lett når man har to barn, og når man jobber, jeg skjønner godt at mannen din prioriterer å være med barna fremfor å shine huset, som allerede ser ganske så supert ut fra før.

Jeg tror du må slakke litt på kravene, og så kan dere snakke litt om hva han syns er rimelig at han gjør også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen jenter som kjenner til konseptet positive reinforcement?

Fascinerende.

Jodda - men en må ta seg tid til å finne ut av hva som virkelig virker som positiv forsterkning først! :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du klager over at det er vann rundt vasken, og andre småting, syns jeg det virker litt overdrevent faktisk.

Å tørke vann rundt vasken er ingen småting, det som skjer når man ikke gjør det er at småting begynner å leve der og til slutt har man sopp i veggen.

Jeg så flere ting som ikke var småting eller ett perfekt dukkehjem men en mann som bare går fra alt han har gjort og ikke ryddet opp etter seg selv. Flasker og klær som flyter, klarer ikke å sette inn igjen ting etter bruk, fjærne rester etter bruk, soverommet blir ett rote-gutterom og ikke ett koserom og en haug med småting som MÅ gjøres men som han bare overser og tar til slutt livskvalitet fra sin kone. Helt patetisk av en voksen mann i utgangspunket, enda mer patetisk når hans kone har snakke med ham som en voksen mann og han bare fortsetter i guttetåka.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange ganger jeg nå har krympet meg av dine råd, nå tar jeg deg.

Vrikke på rompa og klappe på hodet for at han skal rydde etter seg selv og sine (barna), er dere bikkjer? Jeg bruker positive reinforcement på bikkja som alternativ til kontroll-metoden. Hun blir en mase på grunn av ham, det er han som må ta ansvar for at hun ikke skal bli en mase, du legger alltid masing over på kvinnen fordi du hadde ett dårlig forhold. Andre folk skal altså lide for at du opplevde noe negativt. Djizus.

Jeg vet virkelig ikke hva du kan gjøre TS om du vil bli, jeg gikk som en del av dette problemet, jeg orket ikke være hans mase-mamma. Jeg tror jeg hadde dratt det til familievernskontoret og sett om han kan innse alvoret i at han driver på sånn. Han tar fra deg din livskvalitet for å heve egen, det er ikke rett på noen måter. :klemmer:

Når dere damer ønsker at mannen skal endre adferd, så har dere to muligheter. A: Enten å fortelle det til han, eller B: Å lære inn ønsket adferd. Når noen skal læres adferd så kjører man på med treninger, og bruker små belønninger veldig aktivt.

Jeg synes faktisk at jeg er ett knalleksempel på en ekte rotegutt som fungerer ryddig i forhold til enkelte damer og uryddig i forhold til andre. Alene har jeg lett for å være uryddig. Det er ikke naturlig for meg å være ryddig. Men med den rette dama så gjør jeg det som er nødvendig for å få henne fortest mulig til sengs. Samtidig så ønsker jeg heller ikke å være en stressfaktor for henne. Jeg ønsker å være en positiv ressurs. Jeg ønsker også å glede henne på alle måter.

Med masekjerring så blir alt feil. Å få masekjerringa fort oppi senga er ikke noe mål, og det ble heller ikke noe mål å gjøre henne glad. Da gjenstår kun en ryddegrunn, nemlig å rydde for meg selv. Og den grunnen er syltynn, husk jeg er en rotekopp.

Adonis snakket om at utenlandske damer klarer bedre å forholde seg til mannen i hjemmet. Det er sant for meg, men jeg kan ikke gå ut å si det er en absolutt sannhet. Men det kan være en mentalitetsforskjell her. Det er bedre å gi mannen lyst til å prestere enn å kreve prestasjon.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere damer ønsker at mannen skal endre adferd, så har dere to muligheter. A: Enten å fortelle det til han, eller B: Å lære inn ønsket adferd. Når noen skal læres adferd så kjører man på med treninger, og bruker små belønninger veldig aktivt.

Det har blitt fortalt både til TS og til min x. Dette handler ikke for meg om å endre adferd men om at menn skal oppføre seg som de voksne de er, ikke som en smågutt som har blitt overlevert av mamma til dama.

Ellers bla bla bla ditt privatliv.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst flere og alle forbinder dette med bikkje-oppdragelse, ikke som en del av samliv mellom to voksne mennesker.

Det vil nok isåfall overraske mange at mange teknikker faktisk har overføringsverdi fra hundeoppdragelse. Jeg belønner kjæresten min sin gode oppførsel, og straffer dårlig oppførsel. Slik beholder man respekten til partneren sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodda - men en må ta seg tid til å finne ut av hva som virkelig virker som positiv forsterkning først! :gjeiper:

Et kompliment funker. Et kyss på kinnet fungerer bedre. En blowjob fungerer best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å gi mannen lyst til å prestere enn å kreve prestasjon.

Tror enkelte damer i denne tråden ville nyte godt av å lese Dale Carneiges "How to win friends and influence people". Mange tiår siden den ble skrevet men visdomsordene gjelder fortsatt den dag i dag. Spesielt relevant:

"Fundamental Techniques in Handling People

1)Don't criticize, condemn or complain.

2)Give honest and sincere appreciation.

3)Arouse in the other person an eager want."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner enkelte å tilegne meg meninger jeg ikke har, det blir for dumt. Jeg er ikke en som trenger å rydde opp umiddelbart, men når rotet fra morgenen fremdeles er der på kvelden eller når ting slenger på gulvet i dagevis, da går det for langt. Og noen skrev over her at han tross alt rydder en del? Hvor fikk du det fra? Det gjør han faktisk ikke. Ja, han tar seg av ungene (skulle da bare mangle) og han tar oppvasken hver dag, men det er alt. Oppvasken er det absolutt eneste han gjør og det går knapt en eneste dag uten at han surmuler fordi han må bruke litt av kvelden sin på dette. Det er utrolig slitsomt å høre på hver eneste dag. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skal legge klærne hans brettet og tilbake i skapet, jeg er faktisk ikke hushjelpen hans. Vann rundt vasken er heller ingen bagatell. Benkeplatene er av tre og blir råtne om de skal være våte over natten hver eneste natt. Vi har på ingen måte et perfekt hus og vi er begge enige om at kveldene er barna prioritet, det er heller ikke der saken ligger. Jeg ber ham aldri om å gjøre husarbeid på kveldstid, det jeg ønsker er at han skal rydde opp etter seg selv og ikke forvente at jeg skal plukke opp etter ham. Kveldene er like mye MIN fritid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må dere norske jenter slutte å være så masete og nevne den jævla dritt likestillingen i alt mulig. jeg er ikke norsk, men jeg er selvfølgelig ingen slave heller, selvom jeg er oppvokst her så synes jeg ikke det å mase på mannen er noe positivt, det hjelper ikke å mase eller sutre, da blir du bare en ren kjærring i hans øyne.

jeg tar av meg husarbeidet, og han hjelper til HVERDAG, nettopp fordi jeg ikke maser på ham, og blir veldig glad når han hjelper til. nå har det blitt en vane hos ham, og jeg opplever aldri slike ting som du ts beskriver. og nei jeg er ikke en dritt utlending som bare gjør dette for å få asyl, jeg er født og oppvokst her, har utdannelse og god jobb, og mannen min er veldig lykkelig med meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å gi mannen lyst til å prestere enn å kreve prestasjon.

Det kan man forsåvidt være enig i, men du ser ting veldig ensidig. Er det bare kvinnens ansvar å gi lyst til å prestere, og aldri mannens ansvar å faktisk prestere noe? Skal man ikke kunne ha noen som helst forventninger kun basert på at man er voksne mennesker som begge har et ansvar om å holde et hjem i orden? Du glemmer også en viktig ting. Ingen forhold starter med masing. Å kreve prestasjon kommer først når man har oppdaget mangel på denne prestasjonen. Hvor lenge mener du man skal holde på å rose mannen i skyene og gi lyst til å gjøre noe før det er lov å sette krav?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En blowjob fungerer best.

Skal han få en blowjob bare fordi han rydder sitt eget rot?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han han får kjøpe en oppvaskmaskin da? Så blir det mindre arbeide for deg å gjøre også.

Vi har oppvaskmaskin, men tallerkener og kjeler kan ikke gå inn i den av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg beklager den siste, du er en gris, selv-sagt, kikk oppover.

Ja, jeg har ser deg støtt og stadig og hvordan alle problemer kan løses innenfor parameterene som er ditt liv. Din opphengthet i din ex-kone og all dilling og postivitet du må pøse ut verbalt hver dag for å bekrefte deg selv og ditt nye forhold. You irk me!

Jeg har erfart det jeg har erfart, og jeg mener at ekte erfaringer fra diverse medlemmer her er kunnskapene som kan gi innsikt. Selvfølgelig kan ikke mine erfaringer lyssette alt mulig her, men kanskje noe.

Det samme gjelder dine erfaringer.

Men jeg blir jo litt lei meg når min deltagelse her oppfattes slik.

Det du driver med her er forresten å gi negativ forsterker, det vil si at du avlærer meg å delta slik på forumet.

Men å gi negativ forsterker er også litt skummelt, fordi man følgelig trekker seg vekk fra den som gir negative forsterkere. Så hvis kona gir negativ forsterker (mas, kjeft), så lærer hun mannen å holde seg unna henne. I stedet for å lære han å rydde, så lærer han faktisk å holde seg unna dama.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han få en blowjob bare fordi han rydder sitt eget rot?

Nei, han skal få en blowjob fordi du vil oppmuntre han til å fortsette med den oppførselen (ryddingen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...