Gå til innhold

Røykfri med e-sigarett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor lenge må en bruke disse e-cigaretene før er en røykefri?

Så lenge du vil. :)

Du bruker e-sigaretten på samme måte som du bruker nikotinplaster, nikotintyggis, eller andre nikotinhjelpemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er tre stykker i denne tråden som har sagt det samme, at de opplever e-sigaretten som det beste hjelpemiddelet de har prøvd, fikk jeg lyst til å dele denne:

E-sigaretten lovende, men forbudt i Norge

Men vanskelighetene ved å slutte å røyke handler ikke bare om nikotinabstinens. Det handler også om opplegget rundt hver sigarett: rutinen, røykpakken, kicket og selve røykingen.

– Dette er mye av grunnen til at mange flere røykere velger å slutte ved hjelp av snus. Da beholder de vanen, den identitetsskapende boksen og den sensoriske nytelsen, forklarer Karl Erik Lund.

I land som USA og Storbritannia er e-sigaretten et hjelpemiddel som ser ut til å ha god effekt. Men her i Norge er det forbudt å selge dem.

– E-sigaretter har blitt populære og fungerer godt. De gir mye av den samme opplevelsen, man får til og med røyk i form av vanndamp, forteller Lund.

– Selv om de ikke selges i Norge, er det ikke forbudt å kjøpe dem på nett fra utlandet til eget bruk. Det kan være verdt å prøve for røykere som gjerne vil slutte og har prøvd alt annet, råder han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg uten både champix og damping helt til nyttårsaften. Da røykte jeg noen røyk. Nå har jeg røykt når jeg har vært ute, ellers røykfri. Det hadde vært supert om jeg kunne holdt meg til det, for jeg har faktisk ikke lyst til å slutte helt. Men jeg røyker ikke i hverdagen, kun på fest og for meg som har røykt i 22 år, er dette ny rekord. Så jeg er nok ikke like flinke som dere andre, dessverre..

Det er jo kjempebra at du har klart å redusere så mye, selv om du ikke har sluttet helt. :)

Tenk på all røyken du ikke røyker!

Innlegget ditt understreker forresten et viktig poeng, at ingen hjelpemidler kan få noen til å slutte å røyke dersom røykeren selv ikke ønsker å slutte.

Uansett hjelpemiddel krever en røykeslutt motivasjon og innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger med fortsatt jeg også, men dagene flyr og ikkje hver dag jeg er innom. Eg har ikkje røykt vanlige røyker og har heller ikkje vært så veldig fristet. Her en dag fant jeg en halvfull røykpakke i bilen og jeg fekk en stygg tanke, men bestemte meg for å gi den til en kollega i stedetfor.

Damper fortsatt myyye og vil nok trenge det en god stund før jeg begynner å trappe ned. Ellers så er vi flinke alle sammen tenker jeg -uavhenig om en har sluttet helt med damping, plaster, tyggis eller om en er blitt festrøyker. Stå på videre:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kordan går det med dere? Huff eg gjekk på vekta her om dagen etter sterk mistanke om at jul og røykeslutt hadde gjort sitt og ja hadde vokst me 6 kg:(((

Vel nå er det knallhardt regime med 1300 kcal om dagen. Føler jeg har en del vann i kroppen. Hvordan er deres erfaringer med dette?

P. S Har ikkje så mye overvekt altså, målet er ned 6 kg nå da 60 er mitt ideal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bedre at du prøver, enn å være "feig" (Feig: i min verden vil si: Du prøver, familie og venner har troen men det har ikke du. Ikke lyv (som jeg gjorde) til familien. Det er kun(!) flaut å lyve for folk som er eldre og har troen på deg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kordan går det med dere? Huff eg gjekk på vekta her om dagen etter sterk mistanke om at jul og røykeslutt hadde gjort sitt og ja hadde vokst me 6 kg:(((

Vel nå er det knallhardt regime med 1300 kcal om dagen. Føler jeg har en del vann i kroppen. Hvordan er deres erfaringer med dette?

P. S Har ikkje så mye overvekt altså, målet er ned 6 kg nå da 60 er mitt ideal.

Jeg har vært røykfri i 52 dager nå, og det har blitt det naturlige - jeg er ikke en røyker lenger.

Når det gjelder vekten har jeg gått opp 3 kg.

Noe er vintervekt, noe er vannvekt, og noe er oppblåsthet... hvor mye som er hva aner jeg ikke, men jeg tror ikke røykeslutten er årsaken til vektøkningen min.

Synes det er bedre at du prøver, enn å være "feig" (Feig: i min verden vil si: Du prøver, familie og venner har troen men det har ikke du. Ikke lyv (som jeg gjorde) til familien. Det er kun(!) flaut å lyve for folk som er eldre og har troen på deg selv :-)

Jeg vet ikke helt hva du svarer på, og jeg vet ikke om jeg forstår hva du vil fram til, men jeg lyver ikke for noen, og jeg har stor tro på at jeg skal holde meg røykfri framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en Lovebird e-sigg uten nikotin og prøvde å slutte å røyke med denne og tyggis. Men det viser seg at jeg får en alergisk reaksjon mot tyggis (har fått det med plaster tidligere), så skal nå prøve med nikotin e-sigg. Men jeg lurer på hva som lønner seg å kjøpe, refills eller juice? Noen som har eller har prøvd Lovebirden?

Må man ha resept fra lege for å kunne importere nikotin, eller søke om det på noen annen måte eller er det bare å bestille?

Også lurer jeg på om noen vet om et slags etui til e-siggen? Liker ikke å den liggende løst i vesken...

Mvh

Birdie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en Lovebird e-sigg uten nikotin og prøvde å slutte å røyke med denne og tyggis. Men det viser seg at jeg får en alergisk reaksjon mot tyggis (har fått det med plaster tidligere), så skal nå prøve med nikotin e-sigg. Men jeg lurer på hva som lønner seg å kjøpe, refills eller juice? Noen som har eller har prøvd Lovebirden?

Må man ha resept fra lege for å kunne importere nikotin, eller søke om det på noen annen måte eller er det bare å bestille?

Også lurer jeg på om noen vet om et slags etui til e-siggen? Liker ikke å den liggende løst i vesken...

Mvh

Birdie

Du kan importere inntil 3 mnd forbruk fritt, det eneste er at du mest sannsynlig må betale moms og tollavgift.

Jeg bestiller e-juice, fordi dette blir billigere for meg, du får prøve deg fram å se hva som passer best for deg.

8 uker røykfri i dag.

Nedtrappingen går sin gang, men jeg må nok ta det litt roligere enn jeg planla i begynnelsen.

Men det er en morsom ting jeg har observert.

Over alt hører jeg ikke-røykere klage over hvor vondt røykere lukter, men likevel er det mange som ikke har oppdaget at jeg har sluttet å røyke...

De "lukter" illusjonen av en røyker. De ser meg "røyke", og innbiller seg at jeg fremdeles lukter røyk, og så klager de over hvor vondt røykere lukter når jeg går forbi etter å ha hatt en "røykepause".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Grastulerer med to uker som røykfri! Jeg har sju-ukersjubileum i dag! (legger merke til at du er nøyaktig en uke forran meg.. haha!)

Bra å se at du står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok e-juicen min for et par dager siden, og de var ingen bruksanvisning vedlagt. Mente å ha lest et sted at man skal bruke to dråper. Ble ordentlig dårlig..... Må man bare prøve seg frem til hvor mye som er riktig styrke?

Er dessverre litt fristet til å gi opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok e-juicen min for et par dager siden, og de var ingen bruksanvisning vedlagt. Mente å ha lest et sted at man skal bruke to dråper. Ble ordentlig dårlig..... Må man bare prøve seg frem til hvor mye som er riktig styrke?

Er dessverre litt fristet til å gi opp....

Så kjedelig at du ble syk. :( Det er ikke lett å motivere seg til å fortsette da.

Men det er litt vanskelig å råde deg når vi ikke har all informasjon... Hva mener du med at at du brukte to dråper?

Hvilken type e-sigarett har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovebird (den ble nevnt tidligere i denne tråden).

Jeg har prøvd å se på nettsiden jeg kjøpte fra, men det står ikke noen "anbefalt dose". Synes det er veldig dårlig at det ikke kommer med en bruksanvisning.

Jeg ble så nedtrykt av å bli så dårlig at jeg vurderer å returnere hele pakken og gi opp..... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovebird (den ble nevnt tidligere i denne tråden).

Jeg har prøvd å se på nettsiden jeg kjøpte fra, men det står ikke noen "anbefalt dose". Synes det er veldig dårlig at det ikke kommer med en bruksanvisning.

Jeg ble så nedtrykt av å bli så dårlig at jeg vurderer å returnere hele pakken og gi opp..... :tristbla:

Jeg har kikket på din pakke, og jeg vet ikke hvordan den fungerer i det hele tatt, så jeg beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men kanskje noen andre kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en da jeg bodde i utlandet. Var overbevist om at det var hasj for det var så mye sterke enn vanlig røyk! Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er lenge siden jeg har oppdatert her nå, men 11,5 uker er status hos meg pr i dag. :)

I tillegg har de fleste rundt meg også begynt på e-sigarett, og alle er kjempefornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...