Gå til innhold

Røykfri med e-sigarett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:frustrert: Hei!

Dett virker å være noe for meg så nå har jeg også bestily start kit fra totaly wicked. Blir spennende, har prøvd diverse før som tyggis, plaster, zyban og champix. Med zyban har jeg klart å være røykfri i ca 6 mnd men begynner en tid etter å ha sluttet med tbl.

Lurer litt på hvordan jeg skal legge det opp. Er det lurt å prøve noen dager mens ein fortsatt røyker og så eks gå over til kun e sigarett etter noen dager?

Har bestilt ulike styrker på nikotin væske 36 mg, 18mg og 11mg. Vil 36 gi mye hodepine tenker dere? Bestilte det da jeg røyker mye dvs 20-25 for dag. Røyker prince mild.

Gleder meg faktisk til å slutte, både farlig og flaut å røyke men har hatt store problemer ved slutt tidligere. Blir rett og slett depressiv og gråter for alt og ingenting. Ikkje lett å fungere i jobb på den måten

Hei, så fint at du også henger deg på. :)

Jeg tror det viktigste er å finne ut hva som passer best for en selv, både når det kommer til metode for å gå over til e-sigarett, samt styrken på nikotinet.

Jeg brukte dag 0 til å teste ut litt, smake litt på følelsen e-sigarett vs vanlig sigarett, og så kuttet jeg tvert. Andre velger å kjøre litt dobbelt den første tiden.

Når det gjelder nikotinstyrke... 36 mg betyr ikke så mye mer enn at du behøver færre drag av e-sigaretten for å få den nikotinmengden du ønsker.

I prince mild er det 0,8 mg nikotin pr sigarett.

I nikotinvæsken med 36 mg/ml er det 1,8 mg nikotin pr dråpe. Det vil si at du trenger ikke mer enn ett til to drag fra e-sigaretten for å få i deg nikotinmengden du ellers hadde fått i deg fra den vanlige sigaretten.

Jeg vil tro at du får hodepine hvis du "damper" mer enn dette, siden nikotinmengden da vil bli langt større enn du er vant til.

Lykke til. Håper du oppdaterer oss i denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt skuffet nå.

Mannen min har vært borte på jobb mens jeg har gått over fra å røyke til å dampe, og han har gitt klart uttrykk for at når han kom hjem, skulle han også slutte med røyken.

Jeg forventet ikke at han ville slutte sammen med meg, og ble overrasket, men glad, da han ga uttrykk for å være fast bestemt på at nå var det slutt for hans del også. Og da han ba meg bestille e-sigaretter til ham også, så gjorde jeg med glede det.

Men så viste deg seg å være bare tåkeprat, han har ikke engang giddet å prøve!

Og ikke nok med det, i begynnelsen var det slik at han spurte meg "skal du ha en også?" hver gang han gikk på terrassen for å røyke. HALLO! Jeg har vært røykfri i 17 dager, tror du virkelig jeg vil begynne på nytt igjen nå?

Det var veldig lett for ham å si "dette vil jeg gjøre også" når han satt på andre siden av verden, det ble noe helt annet å gjennomføre det når han kom hjem...

Det viser meg bare at heller ikke dette fungerer hvis man ikke er motivert nok til å slutte med sigarettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar og ja eg henger er med her og vil oppdatere.

Til deg som er litt skuffa over mannen. Stå på og ikkje la han påvirke din vellykka røykeslutt. La temaet ligge overfor han så mulig han vil prøve etterkvart som han blir klar for det. Ein må være klar for det og mentalt forbredt, ivertfall er det slik for meg. Maser folk på meg så blir det værre. Håper han finner ut etterkvart at han vil prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, tankeløst og teit av mannen, jeg hadde blitt forbanna jeg også! Spesielt på "skal du ha en du også?"-spørsmålet, det er litt råttent synes jeg. Hadde glatt sprekt om en kjæreste hadde spurt om han skulle rulle meg en sigg f.eks.

Men det viser bare at du er sterk, at du klarer å motstp, og at du klarer å heve deg over det! Knallbra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å prøve e-cig, men synes det er vanskelig å velge, det finnes jo så mange forskjellige! Noen som har tips til en som vil ha en sig uten nikotin og som kan lades med usb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger litt hjelp, skal kjøpe meg en slik en og tenkte å kjøpe denne http://sunnroyk.no/products-page/produkter/startpakken/, men jeg lurer på når det står " to fordampere", betyr det at det er to "sigaretter"? Altså at man kan gå sammen to stykker og kjøpe et slikt sett?

Det stemmer, det er to stykker.

Haha, tankeløst og teit av mannen, jeg hadde blitt forbanna jeg også! Spesielt på "skal du ha en du også?"-spørsmålet, det er litt råttent synes jeg. Hadde glatt sprekt om en kjæreste hadde spurt om han skulle rulle meg en sigg f.eks.

Men det viser bare at du er sterk, at du klarer å motstp, og at du klarer å heve deg over det! Knallbra :)

Takk. Jeg ble litt irritert, men det har gått over nå. Jeg er glad jeg ble trassig i stedet for fristet. ;)

Har veldig lyst til å prøve e-cig, men synes det er vanskelig å velge, det finnes jo så mange forskjellige! Noen som har tips til en som vil ha en sig uten nikotin og som kan lades med usb?

Du må nesten bare kikke litt rundt.

De fleste jeg har sett kan lades med usb, og kan fåes uten nikotin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen mellom refiller og e-juice? når mankjøper en startpakke behøver man å kjøpe dette ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nUCIG advanced pro3 starter kit uten nikotin?

I følge nettsiden er det 7 ampuller med ulik styrke med den startpakken.

7 x Cartomisers (approx. to 175 cigs)

2 x MaxVol High 18mg nicotine content (30 CIGS EA.)

1 x MaxVol Medium 12mg nicotine content

1 x MaxVol Low 6mg nicotine content

1 x MaxVol Zero 0mg nicotine content

2 x Soft Cartomiser Mixed ( 15 CIGS EA.)

hva er forskjellen mellom refiller og e-juice? når mankjøper en startpakke behøver man å kjøpe dette ekstra?

E-juice er det du "damper", refiller er e-juice du fyller ampullene med.

Og du bør kjøpe med dette ekstra, da den medfølgende e-juicen ikke varer så veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også bruke ordene refiller om "ferdige" ampuller, som man bare pakker ut og stikker inn, og e-juice om ekstra væske som man bruker til å fylle opp tomme ampuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også bruke ordene refiller om "ferdige" ampuller, som man bare pakker ut og stikker inn, og e-juice om ekstra væske som man bruker til å fylle opp tomme ampuller.

Det er selvsagt riktig.

Det spørs på hvilken type sigarett/ampull du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! ville bare innom og heie på dere smarte, flinke mennesker! :) Jeg sluttet for over to år siden, og det er herlig å være røykfri! Stå på, dette klarer dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar angående e-juice/refiller. Det virker som om det da lønner seg å kjøpe juice?

Noen som har hørt om sunnroyk.no? Isåfall, er de seriøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var innom den siden og det var litt lite informasjon der. De oppgir prisene i NOK, og da SKAL de inkludere moms så lenge de retter seg mot privatmarkedet, men jeg finner ingen informasjon. Varene sendes garantert fra utlandet, så det spørs jo om man ikke må ut med moms og fortollingsgebyr i tillegg.

Der er totallywicked bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom den siden og det var litt lite informasjon der. De oppgir prisene i NOK, og da SKAL de inkludere moms så lenge de retter seg mot privatmarkedet, men jeg finner ingen informasjon. Varene sendes garantert fra utlandet, så det spørs jo om man ikke må ut med moms og fortollingsgebyr i tillegg.

Der er totallywicked bedre.

Er du sikker på at de sendes fra utlandet?

Jeg tror e-sigarettene fra sunnrøyk.no er nikotinfri, og da kan de vel sendes fra Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu, det kan godt hende, ja. Er jo nikotinen man ikke selger ra Norge.

Jeg synes likevel den siden har en ganske lav standard på informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...