Gå til innhold

Røykfri med e-sigarett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes likevel den siden har en ganske lav standard på informasjon.

Jeg likte heller ikke den siden, men siden jeg ønsket en norsk nettside, valgte jeg den samme som deg. :)

Tre røykfri uker for meg nå, og jeg kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å begynne å røyke igjen.

Når det gjelder nikotinavvenningen følger jeg planen min, og har redusert nikotininntaket mitt med omtrent 1/3 i løpet av disse tre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har akkurat mottat min e-sigg i posten og lurer litt på om det er som med en mobil at den må lades natten over før bruk? Det står ingenting om det i bruksanvisningen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat mottat min e-sigg i posten og lurer litt på om det er som med en mobil at den må lades natten over før bruk? Det står ingenting om det i bruksanvisningen....

Med min modell anbefales det at batteriet lades i 8 timer før bruk. :)

Lykke til!

Og en riktig god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 røykfri dager, snart en mnd. :)

Dette har vært den rareste røykeslutten jeg har opplevd. Sett bort i fra de første 3-4 dagene med små abstinenser har dette vært en så smertefri opplevelse som det går an å få.

Det hender at jeg får små stikk av røykesavn, spesielt de siste dagene.

Det er et savn som oppstår i situasjoner der jeg normalt sett har belønnet meg med en sigarett, men røykesug har jeg nesten ikke opplevd i det hele tatt de siste to ukene.

Nå ser jeg fram til en røykfri jule- og nyttårsfeiring, og en røykfritt 2012. :tree:

Mange julehilsener fra trådstarter :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.juledag - og jeg har ennå ikke tatt et trekk, selv om jeg har hatt lyst mange ganger i løpet av disse dagene.

Blødende tannkjøtt, kløende hals, dårlig nattesøvn, rastløs og kort lunte har vært stikkordene disse juledagene, men det er bedre nå. :)

Jeg har snakket litt med andre tidligere røykere i disse dagene, og jeg håper jeg ikke blir så negativ til andre røykesluttere som enkelte av dem er!

Hvis noen sier de synes det er vanskelig å slutte, får man kommentarer som "Det sitter bare i hodet og i innstillingen".

Nei det gjør ikke det. Innstillingen har mye å si, og man vil ikke klare å slutte uten å ha motivasjonen klar, men det er så mange andre faktorer som spiller inn også.

Hvis noen velger å slutte ved å bruke hjelpemidler, kan de få høre "Jeg skjønner ikke vitsen med å bruke NEP (nikotinerstatningspreparat) når det er nikotinet vi skal slutte med? Jeg sluttet cold turkey, og det er eneste rette måten å slutte på".

Nehei... Du skjønner ikke at andre kan ha et annet syn på hva som er "den eneste rette måten å slutte på"? Du skjønner ikke at andre kan ha prøvd å slutte uten hjelpemidler før, uten å lykkes, og nå vil prøve en annen metode fordi det er bedre å slutte med hjelpemidler, enn å ikke slutte i det hele tatt?

For ikke å snakke om holdningen de har til røykere...

Reaksjonene deres gjør at jeg lurer på om de egentlig har veldig lyst på røyk, og at synet og lukten av røykere gjør det veldig vanskelig for dem, og at det er derfor de kommer med så stygge karakteristikker av røykere.

Jeg håper i alle fall at jeg ikke blir så fanatisk at jeg begynner å tråkke på andre for å føle meg bedre selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det er veldig lett å gå i den fella du nevner med ikkerøykerne! Jeg har gått i den sjæl jeg, maaange ganger. Prøver å prakke på "min metode" på folk og sånn.

Jeg tror ingen av oss vil være sånn, men at det bare skjer. Man blir litt selvsentrert når man slutter å røyke tror jeg! Og jeg tror nok du blir litt sånn du også etterhvert, haha. :P

men så lenge m,an er flink til å ta seg selv i skinnet og si "nei, uff, nå ga jeg deg visst en moralpreken du ikke trengte", så kommer man jo langt..

Du er flink, forresten! Stolt av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig lett å gå i den fella du nevner med ikkerøykerne! Jeg har gått i den sjæl jeg, maaange ganger. Prøver å prakke på "min metode" på folk og sånn.

Jeg tror ingen av oss vil være sånn, men at det bare skjer. Man blir litt selvsentrert når man slutter å røyke tror jeg! Og jeg tror nok du blir litt sånn du også etterhvert, haha. :P

men så lenge m,an er flink til å ta seg selv i skinnet og si "nei, uff, nå ga jeg deg visst en moralpreken du ikke trengte", så kommer man jo langt..

Du er flink, forresten! Stolt av deg!

Takk for det! Og det er du også! :)

Jeg er litt spent på de andre røykeslutterne i denne tråden også. Håper de kommer tilbake med oppdateringer etterhvert. :jepp:

Og angående det å bli litt overivrig... det kan vel alle bli av og til, men jeg håper virkelig ikke at jeg blir så selvgod og fanatisk som enkelte av de jeg har snakket med de siste dagene er. Du sier du kan gå i den fellen selv, men det tror jeg helt ærlig ikke, for makan til drittslenging om alle som ikke gjorde som dem, for ikke å snakke om røykere, har jeg ikke opplevd andre plasser enn i enkelte tråder her inne!

Hvis jeg blir slik, enten i virkeligheten, eller i denne tråden, håper jeg virkelig at noen setter meg kraftig på plass, for slik vil jeg ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja eg har fått min E sig lillejulafta. Har pakket den opp og ladet men ikke prøvd enda. Har Tornado tank med div e juicer. Tenkte å prøve i kveld og fremover og så slutte fredag tenkte eg. Da er det 1 dag jobb og fri i to dager og det trenger eg nok da eg ikkje pleier å være helt i lodd de første dagene etter slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja eg har fått min E sig lillejulafta. Har pakket den opp og ladet men ikke prøvd enda. Har Tornado tank med div e juicer. Tenkte å prøve i kveld og fremover og så slutte fredag tenkte eg. Da er det 1 dag jobb og fri i to dager og det trenger eg nok da eg ikkje pleier å være helt i lodd de første dagene etter slutt:)

Veldig spennende, håper du finner ut at "damping" er et godt hjelpemiddel for deg også. :)

Jeg anbefaler deg å være forberedt på at du kan oppleve abstinenser de første dagene når du går over fra røyking til damping. Det er to grunner til dette.

1. Du vil ikke innta kjemikaliene i sigarettene som øker virkningen av nikotinet i kroppen, og nikotinet fra e-sigaretten vil derfor fungere dårligere enn du vanligvis opplever.

2. Dampinhalasjon er en lite effektiv måte å tilføre nikotin på i forhold til sigarettrøyk. Jeg har fått forklart at dampdråpene er mye større end partiklene i sigarettrøyk og derfor ikke kan trenge så langt inn i lungeveggen. Vi puster dermed en stor del av nikotinen ut igjen, og kroppen vil kun absorbere 50-80% av nikotinmengden du "damper".

Kombinasjonen av disse to faktorene kan føre til abstinenssymptomer, men de kan kanskje være litt lettere å akseptere dersom en er forberedt på at de kan komme. :)

Lykke til! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forresten fortelle at jeg har belønnet meg selv i dag. :)

Pengene jeg har spart til nå, har jeg brukt til å kjøpe denne, så nå skal jeg få et pent smil... :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettop prøvd en 5-6 damp nå og synst det virker veldig greit. Dette vil eg prøve. Skal ta litt mer utover kvelden. Har den svakeste væsken nå som jeg bare skal prøve så merker ikkje så mye virkning fra nikotinet enda.

Vel dette blir spennende og gleder meg til å følge tråden fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettop prøvd en 5-6 damp nå og synst det virker veldig greit. Dette vil eg prøve. Skal ta litt mer utover kvelden. Har den svakeste væsken nå som jeg bare skal prøve så merker ikkje så mye virkning fra nikotinet enda.

Vel dette blir spennende og gleder meg til å følge tråden fremover:)

Hvordan går det med deg? Har du fått prøvd noe mer i dag? :)

4 uker for meg nå, og jeg har tatt en liten oppsummering.

Da jeg oppsummerte etter 2 uker, skrev jeg:

Jeg går fremdeles ut for å "røyke", selv om det ikke er nødvendig med tanke på lukt og passiv røyking, men jeg har ubevisst endret andre sider av røykevanene mine.

Jeg brukte å ta min første røyk om morgenen innen 15 minutter etter at jeg hadde stått opp.

Nå kan det gå 30-45 minutter før jeg tar "morgenrøyken".

"Koserøyken", "belønningsrøyken" og den "sosiale røyken" er nesten helt borte, nå "røyker" jeg kun ved behov.

Dette har fortsatt disse siste to ukene også.

Nå kan det nå gå både 1 og 2 timer før jeg tar mine første drag om morgenen, og det kan gå 2-3 timer mellom hver "røykepause".

"Belønningsrøyken" er vel den ene røyken jeg fremdeles savner. :sjenert:

Jeg ser helt klart at jeg har fått et mindre nikotinbehov! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti katta... jeg gikk på vekten nå, og jeg har lagt på meg 2,5 kg i løpet av desember!

2,5 kg opp... dette skal jeg ikke ha noe av. I januar blir det vann og brød, og ingenting annet. :fnise:

Nei da, jeg er hverken sjokkert eller fnisete. Jeg forventet en vektoppgang i desember, både på grunn av julen, men også på grunn av røykeslutten, og 2,5 kg er ikke mer enn forventet. jeg regner med at rundt halvparten er "løsvekt" (vekt som forsvinner når rutinene kommer på plass igjen om et par dager).

Så langt har altså ikke røykeslutten ført til en større vektoppgang, julen har nok større skyld i disse kiloene enn røyken har. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær advart om at man får maaaaaaaange rare blikk på gata... Hvertfall hvis dere har samme som meg, som lyser blått :ler:

Har fått en del smil og spørsmål på gata jeg også. Min er en stor svart som lyser blått. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med E-sig ECHO fra

http://www.esig.dinstudio.no/news_1.html

11. oktober. Tok en Prince samme kvelden men har vært uten siden. :0)

Skulle egentlig bare ha e-sigaretten som et suplement til den vanlige "siggen".

Røyket 50-60 Prince daglig, men følte ikke noe sug etter jeg begynte med e-sigaretten.

Besparelsen på denne tiden har vært på kr.: 12.905,-

Hadde hatt en utgift på 19.440,- med vanlige sigaretter.

Har justert meg ned på nikotinstyrken da jeg ble svimmel av den opprinnelige styrken etter hvert.

Har også kjøpt meg type 911 som ligner mer på en vanlig sigarett.Denne blir vist faset ut av sortimentet nå. Synes det er bedre smak på ampullene her, men batteriet må lades opp mye fortere.

Prøver i dag og kjøre nikotinfritt på ECHO og medium nikotinstyrke på type 911.

Alt i alt en positiv opplevelse som andre legger merke til. De har kjøpt det samme. Noen med samme resultat som meg. Andre røyker vanlige sigaretter innimellom.

:0))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med E-sig ECHO fra

http://www.esig.dinstudio.no/news_1.html

11. oktober. Tok en Prince samme kvelden men har vært uten siden. :0)

Skulle egentlig bare ha e-sigaretten som et suplement til den vanlige "siggen".

Røyket 50-60 Prince daglig, men følte ikke noe sug etter jeg begynte med e-sigaretten.

Besparelsen på denne tiden har vært på kr.: 12.905,-

Hadde hatt en utgift på 19.440,- med vanlige sigaretter.

Har justert meg ned på nikotinstyrken da jeg ble svimmel av den opprinnelige styrken etter hvert.

Har også kjøpt meg type 911 som ligner mer på en vanlig sigarett.Denne blir vist faset ut av sortimentet nå. Synes det er bedre smak på ampullene her, men batteriet må lades opp mye fortere.

Prøver i dag og kjøre nikotinfritt på ECHO og medium nikotinstyrke på type 911.

Alt i alt en positiv opplevelse som andre legger merke til. De har kjøpt det samme. Noen med samme resultat som meg. Andre røyker vanlige sigaretter innimellom.

:0))))

Så morsomt at du delte din erfaring!

Det er artig å se at vi hadde et ganske ulikt utgangspunkt, men likevel har nogenlunde lik opplevelse.

Nå har ikke jeg snakket noe særlig om økonomi, men siden du tok med det, kan jeg også dele mine tall. :)

Du har spart utrolig mye på disse månedene, helt fantastisk!

Mine tall vil ikke være like store som dine, både fordi jeg bare røyket 12-15 sigaretter om dagen, men også fordi jeg bare har brukt e-sigaretten i 30 dager.

Jeg har i løpet av desember hatt en utgift på ca 2500 kr på e-sigaretten. Det er ca 700 kr mer enn hva jeg ellers ville brukt på vanlige sigaretter.

Men dette er fordi jeg i løpet av desember har bygget opp et lager som skal vare i minst 90 dager framover, så alt jeg "damper" framover er allerede betalt.

Heretter vil jeg spare ca 1800 kr mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt at du delte din erfaring!

Det er artig å se at vi hadde et ganske ulikt utgangspunkt, men likevel har nogenlunde lik opplevelse.

Nå har ikke jeg snakket noe særlig om økonomi, men siden du tok med det, kan jeg også dele mine tall. :)

Du har spart utrolig mye på disse månedene, helt fantastisk!

Mine tall vil ikke være like store som dine, både fordi jeg bare røyket 12-15 sigaretter om dagen, men også fordi jeg bare har brukt e-sigaretten i 30 dager.

Jeg har i løpet av desember hatt en utgift på ca 2500 kr på e-sigaretten. Det er ca 700 kr mer enn hva jeg ellers ville brukt på vanlige sigaretter.

Men dette er fordi jeg i løpet av desember har bygget opp et lager som skal vare i minst 90 dager framover, så alt jeg "damper" framover er allerede betalt.

Heretter vil jeg spare ca 1800 kr mnd. :)

Det var i utgangspunktet ikke det økonomiske som fikk meg til å begynne med dette. Tenkte jeg skulle skifte ut den vanlige sigaretten ved noen anledninger. Spesielt når jeg sitter foran PC-en og jobber. Da merket jeg ikke selv at jeg fyrte opp en ny sigarett. :0)

Men når det virket som dette gikk ganske greit lagde jeg et regneark over det økonomiske som en ekstra motivasjonsfaktor. :0)

Du har kjøpt deg elektrisk tannbørste. Jeg har kjøpt meg en Thailandstur. :0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i utgangspunktet ikke det økonomiske som fikk meg til å begynne med dette. Tenkte jeg skulle skifte ut den vanlige sigaretten ved noen anledninger. Spesielt når jeg sitter foran PC-en og jobber. Da merket jeg ikke selv at jeg fyrte opp en ny sigarett. :0)

Men når det virket som dette gikk ganske greit lagde jeg et regneark over det økonomiske som en ekstra motivasjonsfaktor. :0)

Du har kjøpt deg elektrisk tannbørste. Jeg har kjøpt meg en Thailandstur. :0)))

Jeg forstår at det økonomiske ikke var grunnen til at du begynte med å røyke e-sigarett, men det er jo en veldig god grunn til å fortsette... ;)

Og en Thailandstur er jo en virkelig god "bivirkning" da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det økonomiske ikke var grunnen til at du begynte med å røyke e-sigarett, men det er jo en veldig god grunn til å fortsette... ;)

Og en Thailandstur er jo en virkelig god "bivirkning" da. :ler:

:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så kjekt å lese om hvor bra det har gått med dere -skikkelig flinke er dere. Eg følger med på sidene og skal gå over til kun e sig når min siste prince mild pakke er tom. Rekner med det blir i kveld eller morgen tidlig. Har nå 11 stk igjen og gleder meg nesten til det er tomt. Eg syns e røyken smaker bra og virker å være en god erstatning, men er selføgelig spent ifht abstinens symptom de første dagene. Ved tidligere røykeslutt har dette stort sett konstant uro og endelaus gråt og emosjonalitet. Håper nikotinet i e sig hjelper på å mildne desse, men er forbredt på litt og skal tåle det.

Supert at vi har ein slik tråd der vi kan følge med og støtte hverandre.

Godt Nytt Røykfritt år om eg ikkje er innom imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...