Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Jeg fikk innkalling i uke 12 til ordinær ultralyd og tok privat ul nå i uke 15. Det var verdt pengene å se den sprellende lille babyen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som KLØR her? På mage og brystvorter spesielt...

Tips? Jeg holder på å bli gal....

Hehe, ja jeg klør. På leggene spesielt, og puppene! Lol

Hvorfor klør man når man er gravid egentlig ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløe i huden oppstår på grunn av fysiologiske forandringer, tørr hud, økt strekk på huden er vanligst. Høye konsentrasjoner av svangerskapshormoner er sannsynligvis også medvirkende.

hentet fra http://www.nhi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene er værst her - helt sinnsykt latterlig da!

Er nok hormoner etc ja, men har ikke tørr hud "der" hvertfall - jeg kremer og klør som besatt!

Bare lurte på om noen har tips til kremer og salver? Når går det i apobase og purelan - det fungerer ikke! Det må kanskje finnes noe mer lindrende?! Noen som vet?

Kan ikke akkurat gå rundt å klø offentlig på slike steder!! HAHA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også klør! Mest pupper, rygg og lår, men var noen dager jeg hadde så ekstrem kløe på hele kroppen at jeg måtte dra til legen for blodprøver(kan visst være tegn på noe farlig), men prøvene var fine. Da fikk jeg tabletter som kunne tas inntil tre ganger daglig for jeg fikk jo ikke sove eller jobbet (var rimelig desperat). Tok en sånn den kvelden og det hjalp veldig. Har ikke trengt å ta fler da det ikke er like intenst og jeg ønsker å ta minst mulig medisiner mens jeg er gravid. Men godt å vite at jeg har dem hvis det blir like ille igjen. Men jeg syns det hjelper å smøre på masse fet krem. I tillegg smører jeg inn med babyolje etter dusj. Må gå uten bh litt for å få litt luft, hehe. Og ikke stramme klær på områdene som klør. Blir verre når jeg er trøtt så da er det bare å legge seg. Hehe, alt man skal måtte styre med som gravid :gjeiper:

Også har jeg fått en åreknute på låret :overrasket: Skikkelig ordentlig en, klør som en gal på den og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen damer. Jeg lurer på en ting, når er det vanlig å få innkalling til UL jeg er bare 15 uker men i følge legen som insisterte på å følge menstermin er jeg 17 uker i morgen... det er jo vanlig mellom uke 17-19 men er det 19 uker og 6 dager?? eller 18 uker og dager?? jeg er bare så utrolig spent.. :sjenert:

Første gang fikk jeg innkalling når jeg var 21+3, men da ringte jeg og sa fra at det var litt sent, og fikk da til jeg var 19+1. Denne gangen hadde jeg regnet ut at jeg var 18+3, men ble satt tilbake tre dager og endte opp på 18 uker akkurat når vi var på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL idag:) I magen er en frisk jente som har alle de riktig mål hun skal. Hadde veldig magefølelse på jente, og det ble det:) Termin 28 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL idag:) I magen er en frisk jente som har alle de riktig mål hun skal. Hadde veldig magefølelse på jente, og det ble det:) Termin 28 juli.

He he enda ei jente :fnise:

Gratulerer så masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med mange jenter :) Blir ikke mindre nysgjerrig på egne vegne, for å si det sånn... Jeg som egentlig ikke ville vite, gleder meg skikkelig :fnise:

Vi har kjøpt vogn :sjenert: Egentlig føler jeg at det er for tidlig, (før ordinær UL og greier). Men vi ble enige i går at vi begge helst ville ha Bugaboo, og i dag fant vi den med 30% avslag i en av fjorårets farger! Hadde planlagt å kjøpe brukt, men det gikk nesten ut på ett med det avslaget, så da ble det ny vogn på oss :hoppe:

Sånn kløing høres ikke godt ut! Jeg er utrolig plaget av tørr hud for tida, men at det kunne klø på puppene(!) og ellers på kroppen visste jeg ikke :sjenert: Høres bra ut med kløstillende midler!

Hvordan er det egentlig med puppestørrelser og graviditet? Jeg har til nå gått opp 4 BH-størrelser, og ser at de jeg bruker nå begynner å bli knappe. Hvordan skal det bli når melkeproduksjonen kommer i gang :haar:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også vært på ultralyd, og vi skiller oss ut med å melde om en liten gutt :):rodmer:

Ellers slenger jeg meg på kløbølgen - herlighet som det klør. Mest på brystet og overarmer.. Har klødd på meg sår, og kan ikke gå med åpen hals. Også nå som jeg endelig har kløft å "vise" frem :fnise:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten sønn alicante :rodmer:

Skal se på barnevogner i dag vi, er en jungel har jeg skjønt...bare å si fra om noen av dere som allerede har barn har noen å anbefale, evt ikke anbefale. Skal bli gøy å titte litt hvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg også vært på ultralyd, og vi skiller oss ut med å melde om en liten gutt :):rodmer:

Gratulerer til dere begge med vellykket UL! :):rodmer:

Her har jeg gått opp en bh-størrelse, tenker det blir en til når melkeproduksjonen er i gang.. Har hatt en del kløing på korsryggen, og det er plagsomt! Men har gått over de siste par ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten sønn alicante :rodmer:

Skal se på barnevogner i dag vi, er en jungel har jeg skjønt...bare å si fra om noen av dere som allerede har barn har noen å anbefale, evt ikke anbefale. Skal bli gøy å titte litt hvertfall :jepp:

Jeg har betemt meg for vogn for lenge siden. Har tatt utgangspunkt i bruken, hvor i landet jeg bor og hvor lenge barnet skal bruke den.

Siden jeg vil gå masse på tur vil jeg ha en tre-hjuling, men den må fremdeles være stødig. Siden jeg bor i Bergen er det ikke så mye snø her så jeg trenger ikke så mange forhåndsregler der. Jeg ønsket meg til slutt to vogner OTH mountain buggy og TFK jogger twist. Så lot jeg årstiden bestemme hvem det ble, siden jeg får barn i august er barnet fremdeles lite når vinteren kommer og vil bruke bag, siden bagen til TFK er større vil den lettere passe med stor pose i. Jeg jobber i barnehage og tester alle barnas vogner nesten hver dag der :fnise: det er en stor fordel. Så for meg tror jeg det blir TFK.

Er det andre som har tips, eller andre behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TFK og er kjempefornøyd :) jeg bor i vinterland og den har fungert veldig bra her også. God plass i bagen er det også og den er liten når den slås sammen. Hadde brio kombi til første, stor tung vogn som tok hele bagasjen og hadde liten bag, så den bytta vi ut når nr to kom- den var suveren og trille, men det var også eneste pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med gutt i magen, Alicante :)

Det aller viktigste for oss mtp vogn er at sittedelen kan være vendt mot den som triller, så alle 3hjulinger utgikk. Utover det ønsket vi en vogn som er så smidig som mulig på kollektivtransport (vi har ikke bil). Vi landet på Bugaboo. Den er lettmanøvrert og har lav vekt, i tillegg til relativt romslig bag. Hadde ønsket luft i dekkene, men man kan ikke få alt :gjeiper: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gutt i magen, Alicante :)

Det aller viktigste for oss mtp vogn er at sittedelen kan være vendt mot den som triller, så alle 3hjulinger utgikk. Utover det ønsket vi en vogn som er så smidig som mulig på kollektivtransport (vi har ikke bil). Vi landet på Bugaboo. Den er lettmanøvrert og har lav vekt, i tillegg til relativt romslig bag. Hadde ønsket luft i dekkene, men man kan ikke få alt :gjeiper: .

Hehe, det har jeg sagt hele tiden, at det er det eneste jeg savner med TFK-en :fnise: At sittedelen kan være vendt mot oss. Men jeg har luft i hjulene da :gjeiper: Og det trengs virkelig her jeg bor, for jeg har travet MYE gjennom nysnø med den vogna, og det er rimelig håpløst uten luft i hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen kriterier vi ønsker på vognen:

-Stor plass i bag

-4 hjul på samme linje (altså at man ikke må ploge doble spor i snøen). Helst lufthjul.

-Sittedelen må kunne legges langt bak

-Sittedelen må være vendt mot oss (evt vendbar)

-God plass i kurven under vognen

Tror vi ønsker en Duo-vogn, da jeg har hørt at disse er lettere enn kombi.

Har tenkt litt på Brio Happy Duo eller Simo Duo..men de hadde ikke disse inne der vi var for å titte da.. På disse kan man sette opp ryggen i baggen også, tenkte det var litt fint.

Noen erfaringer med disse, evt andre vogner som møter disse kriteriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har emmaljunga simo (tror det er kombi den heter??) frå før, og er veldig fornøyd med den.

Men den er forholdsvis tung, eneste minuset.

Vi hadde ikke bil da vi kjøpte den til førstemann, så vi tenkte ikke mye på vekt.

Men vi kommer ikke til å bytte den ut, vi bruker den fortsatt til gutten vår, og han er 2,5 - så den har vært helt suveren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...