Gå til innhold

Mistenker vold i leiligheten over - HASTER!


Miki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

slev om møbler flyr vegg i moellom og jenta gråter så betyr det ikke at mannen er en mishandler.

Selv om du hører et pistolskudd og noen som skriker så betyr det ikke at noen er drept, men er det bedre å la være å undersøke?

En kan jo ta sjansen på at det går bra, så slipper man ubehageligheten med å faktisk bry seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

slev om møbler flyr vegg i moellom og jenta gråter så betyr det ikke at mannen er en mishandler.

Nei, og det er også årsaken til at vi har politi og rettsvesen. Man trenger ikke å være helt sikker for å melde fra. Jeg vil påstå at man svært sjelden kan være helt sikker som utenforstående.

Mistanke om vold er mer enn nok for å melde fra. Jeg håper flere blander seg inn, tør å tenke at det kan være det verste, og gjør noe når de får slike mistanker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt 112 og bedt om hjelp. Alarmsentralen er nettopp til for akutt hjelp,og møbler som flagrer veggemellom høres rimelig akutt ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt 112 og bedt om hjelp. Alarmsentralen er nettopp til for akutt hjelp,og møbler som flagrer veggemellom høres rimelig akutt ut?

Nettopp! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel turde du å ringe politiet eller ordnet samvittigheten din seg ved å snakke med huseier og lage en tråd?

Unskyldninger som se det an, eller at det er stille nå funker ikke. Hvis du ikke kan mld fra så legg ut infoen her slik at jeg eller noen andre kan ringe for å få dem til å registrere dette i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er like galt at du sitter å høre på dette her og evt ikke har gjort noe med det for lenge siden... Haddde ringt politiet på flekken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kranglene til meg og min ex. Skulle ønske naboene våre hadde ringt politiet den gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2011/11/25/nyheter/drapsforsok/innenriks/19158616/ Hvem vet hva naboen kan finne på? Grøss og gru...

Uhyggelig lesing. Og den artikkelen :overrasket: Skjønner at ts trakk seg unna denne tråden, men hadde vært fint å høre hvordan det gikk? Er det stille der nå? Har du sett om kvinnen har forlatt leiligheten? Hva slags folk er dette egentlig? Unge gutter? Eldre menn? Narkomane?

Blir veldig skeptisk når du forteller at det ikke bor noen kvinne der, og at ingen har sett noen kvinne der heller, og så hører man en dag et spetakkel og en kvinne som gråter på badet? Kjenner jeg får en vond følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd vold av samboer. Men skulle ønske jeg hadde bodd nærmere til byen, og slik at noen hadde hørt og ringt når ting har foregått. Slik at h*n hadde blitt tatt på fersk gjerning. Hadde reddet meg fra myye, og ting hadde vært bedre nå. Du vet aldri hva som foregår. Hadde du opplevd noe slikt selv eller sett andre blitt behandlet med vold, hadde du ringt med engang.

Nå vet jeg ikke om det ble utøvd vold der. Men det er ille nok til at du burde ha ringt. Tenk om det hadde vært deg i den situasjonen? Du hadde vel satt pris på at noen hadde ringt politiet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er i orden nå. Det var ingen jente der sa de, og at det mest trolig var naboen som gråt og snakket med noen.

De har fått en siste advarsel før utkastelse pga. alt bråket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring politiet, du er uansett anonym. Om det så ikke er fysisk vold vil de nok få seg en tankevekker.

Det verste er når naboer aner at det er noe gale men IKKE gjør noe i frykt for at de tar feil. Har en barnedomsvenninne som vokste opp med to foreldre som var alkoholikere, det var fult leven i hjemmet, deriblant vold OFTE. Ingen av naboene i det tettbebodde byggefeltet ringte politiet selv om ALLE var klar over hva som foregikk. Makan!! Det verste var at barna (inkl.min venninne) ofte "rømte" over til naboen. Fy faen!!

Jeg var ett av de mange barn som vokste opp i ett slikt hjem.

Levde hver dag i frykt, klarte ikke sove om natten(og slet dermed med konsentrasjon på skolen), hadde reell dødsangst.

Som voksen sitter denne uroen enda i meg, og jeg sliter med angst som en av flere følger.

Det er ikke lett å vokse opp med trusler og vold - så jeg skulle ønske noen hadde giddet å bry seg, og faktisk ringe politiet.

Det ville jo tvunget barnevernet til å gripe inn(noe de ikke gjorde).

Synes det er skammelig at enkelte mener man bør passe sine egne saker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er i orden nå. Det var ingen jente der sa de, og at det mest trolig var naboen som gråt og snakket med noen.

De har fått en siste advarsel før utkastelse pga. alt bråket da.

Hvordan fikk de sjekket om det faktisk var en jente der?

Ringte huseieren og spurte - eller sjekket en stund etterpå?

Da kan jo jenta ha forsvunnet....nesten gang ringer du politiet med en eneste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig feigt av deg! Sitte i TO TIMER å høre på noen som gråter og masse bråk!!! Jeg hadde også en nabo som krangla med dama si. Det smalt i dører og høylytt roping. Det pågikk bare et kvarter, så ble det rolig. Allerede på de få minuttene vurderte jeg å ringe politiet.

Du bør skamme deg!

Lurer forøvrig også på det samme som brukeren over deg. Hvordan vet du at det ikke var en jente der??? Hvem kom og sjekka det; Du eller huseier, eller tok du deg selv i nakken og ringte politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...