Gå til innhold

Mistenker vold i leiligheten over - HASTER!


Miki

Anbefalte innlegg

Ikke anelse om hvor jeg skal poste dette, men det haster!

I leiligheten over er det en mann som har et voldsomt raserianfall. Det blir kastet stoler og til og med større ting (høres det ut som). Det er fryktelig med banning og kjefting. Det som bekymrer kjæresten, kompisen hans og meg er at vi hører en ung dame som gråter. Det er mest lytt på badet, så når vi står på badet å lytter kan vi høre gråting, men så blir det stilt. Stilt som om noen prøver veldig hardt for å få henne til å holde kjeft. Noen minutter etter det hører vi en damestemme som snakker rolig. Vi kan ikke høre hva hun sier for hun snakker så forsiktig.

Nå har det seg sånn at det er egentlig to gutter som bor der. Vi har aldri sett dem fordi det virker som om de holder seg inne mesteparten av tiden.

Denne "kjeftinga" har foregått konstant i 2 timer. Nå har det gitt seg litt da, men det er ikke første gangen.

Hva skal jeg gjøre dersom jeg mistenker vold i dette hjemmet? Er faktisk litt redd og bekymra. Det er verre enn noen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Megog meg

Ring 113 og be om råd. Har de tid til å sende noen, så får du det litt roligere inni deg... vil de avvente, så må du vel bare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det første jeg tenker er at dere ikke skal bry dere, og passe på deres egne saker.

Men en annen side av meg sier at dere burde gå opp og fortelle at dere har hørt masse leven, og lurer på om alt går bra. Om mannen er voldelig/ikke gir seg kan dere alltids ringe politiet med en beskymringsmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Ring 113 og be om råd. Har de tid til å sende noen, så får du det litt roligere inni deg... vil de avvente, så må du vel bare det.

113 er jo til sykebiler og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring politiet når du hører bråket. Det er viktig at de tar mannen på fersken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det første jeg tenker er at dere ikke skal bry dere, og passe på deres egne saker.

Men en annen side av meg sier at dere burde gå opp og fortelle at dere har hørt masse leven, og lurer på om alt går bra. Om mannen er voldelig/ikke gir seg kan dere alltids ringe politiet med en beskymringsmelding.

Ikke gå opp selv. Det kan være farlig!

Ring politiet, slik at de kan ta en tur.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde jo gå opp og snakke med dem før dere evt ringer politiet, synes jeg.

Det kan jo være krangling, og at han kun får ut frustrasjon ved å kaste stoler rundt omkring. Og hun er frustrert og lei seg, fordi hun kanskje har gjort noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest On Topic

Jeg ville ringt politiet og gitt en bekymringsmelding. Så får politiet vurdere om de skal gjøre noe med saken eller ikke.

Ikke gå opp og spør om alt går bra, vet jo ikke hvordan reaksjonen på det blir.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet eller stikk opp dit sammen og ring på selv? Si at dere hørte masse bråk og leven og at dere lurte på om alt gikk bra. Sikkert ganske kleint, men kanskje situasjonen er såpass alvorlig at man ikke bør bry seg om kleinhet?

Uansett om det er vold i bildet eller ikke bør de få vite at de ikke kan holde på sånn, det forstyrrer dere naboer.

EDIT: Ser at flere fraråder å gå opp selv. Jeg skjønner forsåvidt tankegangen med at det kan være en farlig situasjon osv. Så kanskje er det et dumt råd å gi. Men mest sannsynlig vil det vel ikke bli noen skummel situasjon om man går opp dit tre på en gang, hvorav to er menn. Meeen, å ringe politiet er nok det lureste når alt kommer til alt.

Hm, det første jeg tenker er at dere ikke skal bry dere, og passe på deres egne saker.

Men en annen side av meg sier at dere burde gå opp og fortelle at dere har hørt masse leven, og lurer på om alt går bra. Om mannen er voldelig/ikke gir seg kan dere alltids ringe politiet med en beskymringsmelding.

Tenk så mange voldsofre som så sårt skulle ønske at noen hadde turt å bry seg...

Endret av Tonje!
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg går opp! Kommer til å få et slag i trynet om jeg går opp dit. Det er helt vilt! Det har roet seg nå, og har til og med åpnet et vindu. Om politiet kommer nå vil de ikke få noe ut av saken fordi det høres ut som om de rydder opp etter seg.

Det er nok ingen vanlig krangel. Det plager naboene også. Det er så mye bråk at leiligheten vår rister og ting faller ned fra hyller og vegger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring politiet eller stikk opp dit sammen og ring på selv? Si at dere hørte masse bråk og leven og at dere lurte på om alt gikk bra. Skikkelig ganske kleint, men kanskje situasjonen er såpass alvorlig at man ikke bør bry seg om kleinhet?

Uansett om det er vold i bildet eller ikke bør de få vite at de ikke kan holde på sånn, det forstyrrer dere naboer.

Tenk så mange voldsoffere som så sårt skulle ønske at noen hadde turt å bry seg...

Ja, klart må en bry seg! Men for mye på en gang kan jo gjøre situasjonen verre for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt operasjonssentralen hos politiet og bedt de komme og sjekke ut hva som skjer mens det står på. Har vært borti en lignende situasjon selv, og da sa politiet at det var dette vi måtte gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ringer selvfølgelig ikke nødnummeret (112).

I et sånt tilfelle så hadde jeg ringt politiet og så fikk de avgjøre om de hadde kapasitet til å komme. Vanlig nummer til politiet er 02800

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Dere burde jo gå opp og snakke med dem før dere evt ringer politiet, synes jeg.

Det kan jo være krangling, og at han kun får ut frustrasjon ved å kaste stoler rundt omkring. Og hun er frustrert og lei seg, fordi hun kanskje har gjort noe feil?

Man kan vel ta hensyn til naboer for det da? Er jo ikke noe hyggelig å sitte i etg under og lure på om det er krig i etg over?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...