Gå til innhold

Menn føler seg som sexslaver


Carrot

Anbefalte innlegg

Jeg tror med fordel alle som mener de har et dårlig sexliv bør starte med seg selv, finne ut og formidle egne behov og ønsker. Deretter finne ut om de er forenelige med partnerens - det kan ikkelengre være flaut å snakke om sex for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i at et fokus på felles nytelse er det beste! Skulle ønske flere kvinner var som deg og et fåtall andre kvinner her inne :jepp: De fleste kvinnene her inne virker veldig forberedt på å kreve nytelse men særdeles lite klare for å gi nytelse og gi av seg selv og gjøre en innsats i sengen.

Virkelig? Jeg vet ikke hvor alle de kvinnene kommer fra som krever nytelse uten å gi noe tilbake.. Snakker jo ikke om sex med venninner i hytt og pine, men har aldri fått noe inntrykk at tanken er å kreve nytelse. Så at det virkelig skulle være fåtall som tenker også på at det er viktig å gi nytelse kan jeg ikke forstå.. :klo:

Eller mulig jeg har ytterst lite representative bekjente, men det hadde jo også vært litt rart.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat det jeg mener. Kvinner stiller mere krav uten å gjøre noe større innsats. Om de fleste kvinner hadde blitt mere aktive i senga tror jeg mange menn hadde blitt mer fornøyde. Mange missfornøyde menn i dette landet fordi kvinner bare krever uten å gi i senga...

Hvor hen er de her egoistiske kvinnene som ikke jobber for sin mann mellom sengeklærne?

Ja.

Annet enn i min egen lukkede vennekrets, hører jeg aldri at det er kvinnens skyld at sexen er dårlig. Ellers føles det som om samfunnet legger alt ansvar på oss menn.

Fuck that shit.

Hææ?

Jeg synes kvinner burdte unne menn den samme seksuelle frihet og romslighet som de selv har oppnådd gjennom 40 år med seksuell frigjøring.

Det eneste kvinner har oppnådd seksuellt de siste 40 årene er det at sex trenger ikke å føre til graviditet pga p-pillen.

De sosiale forventningene til kvinners seksualitet er som før. En dame som liker sex og har mange elskere blir fremdeles sett på som løs, en mann som gjør det samme er en storkar.

Det diskuterer vi daglig her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det eneste kvinner har oppnådd seksuellt de siste 40 årene er det at sex trenger ikke å føre til graviditet pga p-pillen.

De sosiale forventningene til kvinners seksualitet er som før. En dame som liker sex og har mange elskere blir fremdeles sett på som løs, en mann som gjør det samme er en storkar.

Det diskuterer vi daglig her inne.

Her traff du midt i blinken,"gjest". "Om jeg hamrer eller hamres, like fullt så skal der jamres" (fra Peer Gynt av Henrik Ibsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjenner jeg meg absolutt ikke igjen i.

Når kjæresten og jeg har sex fokuseres det da på oss begge. Jeg suger ham mye mer enn han går ned på meg, men til gjengjeld jobber han hardere under sexakten enn meg (han er mest på topp).

Han kommer så og si alltid, jeg kommer sånn ca 60-70% av gangene og kun med vibrator, så orgasmen min styrer jeg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det eneste kvinner har oppnådd seksuellt de siste 40 årene er det at sex trenger ikke å føre til graviditet pga p-pillen.

***

Det er noe du hevder i fullt alvor, eller benytter du en form for superironi jeg ikke har fått med meg? Ironi2.0, eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste kvinner har oppnådd seksuellt de siste 40 årene er det at sex trenger ikke å føre til graviditet pga p-pillen.

Her mener jeg du tar feil. Det er f.eks. ikke tilfeldig at Trekant viser og fokuserer på en kvinnelig orgasme når orgasmer er tema. Og grunnen til det er at det er blitt stuerent det at kvinner onanerer. Derfor har vi også mange butikker som for eksempel Kondomeriet plassert godt framme i det offentlige lys. Og der selger de stort sett hjelpemidler for kvinner og de som jobber der er også stort sett kvinner og de kvinnelige kundene er godt ansett som dynamiske, selvstendige og moderne kvinner. menn finner sjelden særlig adekvat utvalg i disse butikkene, og gjør han likevel det, blir han ansett for å være en "stakkar" som ikke greier å erobre damer.

I tillegg er nesten alle bøker om seksualopplysning skrevet av og for kvinner. Og der blir begge kjønn lært opp i kvinners normer for sex. Og opplysningen går stort sett ut på at hun må være nøye med å si ifra hva hun ønsker (krever) sette grenser og gjøre mannen i stand til å tilfredsstille henne. Kort og greit hvordan han skal tilpasse seg henne.

Kvinner har mye større rom for seksuell eksperimentering. En kvinne kan ha sex med en annen kvinne uten å miste sin identitet som kvinne. Men en mann kan ikke eksperimenetere med samme kjønn uten at det blir sådd tvil om hans kjønns- identitet.

Nå kan det jo selvfølgelig være at du personlig ikke har opplevd at det er slik jeg beskriver, men selv feminismens kjønnsforskere har etterhvert kommet til at det bildet jeg beskriver stemmer rimelig bra. Og jeg synes ikke det er rart at menn vil ut av denne tvangstrøya.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg du tar feil. Det er f.eks. ikke tilfeldig at Trekant viser og fokuserer på en kvinnelig orgasme når orgasmer er tema. Og grunnen til det er at det er blitt stuerent det at kvinner onanerer. Derfor har vi også mange butikker som for eksempel Kondomeriet plassert godt framme i det offentlige lys. Og der selger de stort sett hjelpemidler for kvinner og de som jobber der er også stort sett kvinner og de kvinnelige kundene er godt ansett som dynamiske, selvstendige og moderne kvinner. menn finner sjelden særlig adekvat utvalg i disse butikkene, og gjør han likevel det, blir han ansett for å være en "stakkar" som ikke greier å erobre damer.

I tillegg er nesten alle bøker om seksualopplysning skrevet av og for kvinner. Og der blir begge kjønn lært opp i kvinners normer for sex. Og opplysningen går stort sett ut på at hun må være nøye med å si ifra hva hun ønsker (krever) sette grenser og gjøre mannen i stand til å tilfredsstille henne. Kort og greit hvordan han skal tilpasse seg henne.

Kvinner har mye større rom for seksuell eksperimentering. En kvinne kan ha sex med en annen kvinne uten å miste sin identitet som kvinne. Men en mann kan ikke eksperimenetere med samme kjønn uten at det blir sådd tvil om hans kjønns- identitet.

Nå kan det jo selvfølgelig være at du personlig ikke har opplevd at det er slik jeg beskriver, men selv feminismens kjønnsforskere har etterhvert kommet til at det bildet jeg beskriver stemmer rimelig bra. Og jeg synes ikke det er rart at menn vil ut av denne tvangstrøya.

Men hvem har da gjort dette? Hvis kvinner har selv tatt pennen og skrevet om kvinners sexualitet og orgasmer, hva har da menn gjort? Hvorfor kjemper dere ikke for deres rett til sexleketøy?

Det er jo ikke så rart at kvinner har hatt fokus på dette den siste tiden, før så var det uaktuelt at kvinner skulle nyte sex. Så vi har blitt mere likestilte. Men jeg ser problemet du skriver ang sexleketøy for menn og menns utforskning av det samme kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg du tar feil. Det er f.eks. ikke tilfeldig at Trekant viser og fokuserer på en kvinnelig orgasme når orgasmer er tema. Og grunnen til det er at det er blitt stuerent det at kvinner onanerer. Derfor har vi også mange butikker som for eksempel Kondomeriet plassert godt framme i det offentlige lys. Og der selger de stort sett hjelpemidler for kvinner og de som jobber der er også stort sett kvinner og de kvinnelige kundene er godt ansett som dynamiske, selvstendige og moderne kvinner. menn finner sjelden særlig adekvat utvalg i disse butikkene, og gjør han likevel det, blir han ansett for å være en "stakkar" som ikke greier å erobre damer.

I tillegg er nesten alle bøker om seksualopplysning skrevet av og for kvinner. Og der blir begge kjønn lært opp i kvinners normer for sex. Og opplysningen går stort sett ut på at hun må være nøye med å si ifra hva hun ønsker (krever) sette grenser og gjøre mannen i stand til å tilfredsstille henne. Kort og greit hvordan han skal tilpasse seg henne.

Kvinner har mye større rom for seksuell eksperimentering. En kvinne kan ha sex med en annen kvinne uten å miste sin identitet som kvinne. Men en mann kan ikke eksperimenetere med samme kjønn uten at det blir sådd tvil om hans kjønns- identitet.

Nå kan det jo selvfølgelig være at du personlig ikke har opplevd at det er slik jeg beskriver, men selv feminismens kjønnsforskere har etterhvert kommet til at det bildet jeg beskriver stemmer rimelig bra. Og jeg synes ikke det er rart at menn vil ut av denne tvangstrøya.

Om menn ønsker å komme ut av denne tvangstrøya, foreslår jeg at de tar ansvar for det selv. Eller forventer de kanskje at kvinner gjør det for dem? Når det gjelder sexsuell eksperimentering mann- mann har jeg intrykket at dette ikke var spesielt uvanlig, særlig i ungdomsårene. Men mulig jeg tar feil der selvfølgelig. Holdninger bland menn er også noe menn må ta ansvar for selv. Det er kanskje derimot dette som alle disse ekspertene mener; menn klager og klager over hvor fælt alt er nå, og hvor synd det er på de. Så setter de seg på rumpa og forventer at noen fikser det for de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om menn ønsker å komme ut av denne tvangstrøya, foreslår jeg at de tar ansvar for det selv. Eller forventer de kanskje at kvinner gjør det for dem? Når det gjelder sexsuell eksperimentering mann- mann har jeg intrykket at dette ikke var spesielt uvanlig, særlig i ungdomsårene. Men mulig jeg tar feil der selvfølgelig. Holdninger bland menn er også noe menn må ta ansvar for selv. Det er kanskje derimot dette som alle disse ekspertene mener; menn klager og klager over hvor fælt alt er nå, og hvor synd det er på de. Så setter de seg på rumpa og forventer at noen fikser det for de.

En mann jeg kjenner, samme jeg har nevnt i en annen tråd, har tatt konsekvensen av dette. Resultatet er kvinner som klager over at han er en elendig elsker, mens han får dekket sitt behov. Er mer egositiske menn det kvinner virkelig ønsker? Eller bør kvinner klare å gå i dialog med sine menn og komme dem i møte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden det var en tråd om menn som sutrer fordi damene ikke tar initiativ til å sjekke opp menn, også flere tråder der damene ikke bidrar i senga, så da er vi ikke der ennå.. iallefall ikke ifølge de som sitter på KG å jamrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem har da gjort dette? Hvis kvinner har selv tatt pennen og skrevet om kvinners sexualitet og orgasmer, hva har da menn gjort? Hvorfor kjemper dere ikke for deres rett til sexleketøy?

Jeg mener først og fremst at man best kjemper for rettigheter eller bekjemper steretypier ved å skape bevissthet rundt utfordringene. Hvordan skal må så gjøre dette? Jo, min måte er å påpeke det i alle tilgjengelig fora der dette er relevant. For eksempel i en debatt på KG. Jeg antar at også du mener at dette virkemiddelet som debatt er, som også underbygger demokratiet, er et stuerent virkemiddel i så måte. Slik velger jeg å kjempe min kamp for å bedre forholdet mellom kjønnene.

Om menn ønsker å komme ut av denne tvangstrøya, foreslår jeg at de tar ansvar for det selv. Eller forventer de kanskje at kvinner gjør det for dem? Når det gjelder sexsuell eksperimentering mann- mann har jeg intrykket at dette ikke var spesielt uvanlig, særlig i ungdomsårene. Men mulig jeg tar feil der selvfølgelig. Holdninger bland menn er også noe menn må ta ansvar for selv. Det er kanskje derimot dette som alle disse ekspertene mener; menn klager og klager over hvor fælt alt er nå, og hvor synd det er på de. Så setter de seg på rumpa og forventer at noen fikser det for de.

Nå har ikke jeg plassert skyld. Jeg bare påpeker det mange menn mener er et problem for dem. Man skulle ellers tro at også kvinner var interessert i at deres menn var i balanse og trygge og sterke i forhold til egen seksualitet, for det ville jo gavne dem. Jeg tar kvinners inflytelse på disse spørsmålene på alvor og inviterer til debatt og bevisstgjøring for jeg tror dette også er i kvinners interesse.

At også du antyder at menn sutrer hver gang man ønsker å påpeke uheldige forhold mellom kjønnene, er beklagelig men ikke overraskende. Men det er like fordømt en usmakelig hersketeknikk som alt for mange velger å benytte seg av når de mangler innsikt eller evne til å forstå sammenhenger.

Er ikke så lenge siden det var en tråd om menn som sutrer fordi damene ikke tar initiativ til å sjekke opp menn, også flere tråder der damene ikke bidrar i senga, så da er vi ikke der ennå.. iallefall ikke ifølge de som sitter på KG å jamrer seg.

Jeg skulle for din egen del ønske at du i større grad hadde sett hvor lite intelligent du framstår ved å argumentere på den måten du gjør her. En passende straff ville jo ha vært at du selv en dag ble svært glad i en mann som sliter med de problemene som er beskrevet i denne tråden. Da ville disse problemene også ha betydning for deg selv og ditt sexliv med denne mannen. Og vhis dine holdninger er representative for kvinnekjønnet, er muligheten stor for at du må ete i deg disse ordene en vakker dag. :takke:

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med det hele er at en del menn føler seg truet UTENFOR soverommet, i det offentlige rom og under likestillings paraply, en usikkerhet de igjen tar med seg på soverommet.

-Domino

Jeg synes tvert imot det er en vakker erotisk idé å knulle min kjære utenfor soverommet, i det offentlige rom, under en paraply :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ansvar orgasme

Ansvar og orgasme. Store ord. (Nå klipte jeg det helt ut av sammenhengen, mor Aase, men det ledet altså tankene mine)

Kanskje sex er for mye ansvar og for lite orgasme?

Hvis mannen har ansvar og seksuelle plikter, hvordan blir det da med nytelsen og leken.

Jeg er ingen sex-slave, sex er for meg ren nytelse, og det er en nytelse å massere og kysse min kjære. Noen ganger vil jeg nyte henne i nitti minutter, men andre ganger så blir det to indre, og vekk me´n.

Det er helt uaktuelt for meg å prestere i senga. Det som skjer i senga er ren godhet, lykke og kos.

Sex-slaveri handler om å gjøre sex til oppgaver og gjøremål. Som i yrke. Yrkes-sex er ikke greia mi. Omsorgsarbeider? Jeg gir ikke min kjære nytelse, fordi det er min oppgave. Jeg gjør det fordi jeg vil. Fordi jeg liker det. Og fordi jeg elsker å se det skinne i hennes vakre øyne og nydelige ansikt.

Jeg tar ikke ansvar for orgasme, jeg bare koser oss ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter egentlig ikke å diskutere dette her på et kvinneforum, siden det er basert på kritikk av kvinner og deres seksualitet;)

Og de kvinnene som føler at de virkelig gjør en god innsats i senga for typen/mannen sin, vill jo selvsagt rope ut høyest i en tråd som dette her=)

Med andre ord, er nok bare vi menn her inne som kan forstå det fulle poenget med dagbladets innlegg, for det er jo tross alt vi som sitter med erfaringene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest D_flatmajor

Nytter egentlig ikke å diskutere dette her på et kvinneforum, siden det er basert på kritikk av kvinner og deres seksualitet;)

Og de kvinnene som føler at de virkelig gjør en god innsats i senga for typen/mannen sin, vill jo selvsagt rope ut høyest i en tråd som dette her=)

Med andre ord, er nok bare vi menn her inne som kan forstå det fulle poenget med dagbladets innlegg, for det er jo tross alt vi som sitter med erfaringene;)

Det at det er mest kvinner på dette forumet er godt merkbart i diskusjoner. Men jeg er uenig i at bare menn har erfaringer med dette.

Man er jo i stand til å vurdere Mohns syn på for eksempel femininitet/maskulinitet, eller forstå temaet uansett kjønn. At jeg kan være forutinntatt på en annen måte enn en mann i denne saken, er derimot ikke til å komme unna.

Jeg tror uansett at det er bra at begge kjønn engasjerer seg i sånne saker. Dette mener jeg også når det er omvendt, eller snakk om "kritikk av menn".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter egentlig ikke å diskutere dette her på et kvinneforum, siden det er basert på kritikk av kvinner og deres seksualitet;)

Og de kvinnene som føler at de virkelig gjør en god innsats i senga for typen/mannen sin, vill jo selvsagt rope ut høyest i en tråd som dette her=)

Med andre ord, er nok bare vi menn her inne som kan forstå det fulle poenget med dagbladets innlegg, for det er jo tross alt vi som sitter med erfaringene;)

Dette er ikke noe vanlig kvinneforum, vi gutta er faktisk veldig tilstede her. Kvinnene har jo gått foran i kampen for seksuell frugjøring, men de har faktisk gått opp løypa for oss. Jeg mener at de som i ett moderne forhold føler seg som slaver egentlig har ett internt mentalt problem med seg selv. Feil mentalitet og vinkling.

Men det kan også handle om ett slags tøffelsyndrom, der den ene personen bøyer seg for å gjøre den andre glad. Men tøffelsyndromet er kjønnsnøytralt. I noen forhold er det dama som er tøffel. I andre er det mannen. Det er helt greit å være tøffel dersom det er det man vil. Jeg vil ikke det. Jeg foretrekker gjensidig balanse og lagspill der vi spilller hverandre gode. Og jeg har løst dette med å bli med dame som er på bølgelengde, og faktisk ligner meg mentalt mer enn noen annen person jeg kjenner. Vi er i balanse, og nyter det. Ingen krav, bare kos. Mye deilig kos.

Man blir tøffel fordi man velger å tillate seg selv å bli det, og fordi man er i ett forhold med en dominant part som man faktisk tillater å dominere. Noen blir tøffel fordi de vil, og noen er rett og slett for late, umotiverte eller svake til å stå imot eller bryte.

Jeg mener at både menn og kvinnner SKAL være egoistiske i senga, og nyte fullt ut. Men det innebærer også å nyte sin parters nytelse, og denne egoistiske nytelsen som man har sammen går inn i hverandre og blir en total fellesnytelse. Jeg er såpass egoistisk at jeg knuller min kjære mye , og hendene mine klarer ikke å unngå henne når hun er i nærheten. Hun liker det :)

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, er nok bare vi menn her inne som kan forstå det fulle poenget med dagbladets innlegg, for det er jo tross alt vi som sitter med erfaringene;)

Jaha, du må gjerne komme på banen med tanker rundt tema som mann :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter egentlig ikke å diskutere dette her på et kvinneforum, siden det er basert på kritikk av kvinner og deres seksualitet;)

Og de kvinnene som føler at de virkelig gjør en god innsats i senga for typen/mannen sin, vill jo selvsagt rope ut høyest i en tråd som dette her=)

Med andre ord, er nok bare vi menn her inne som kan forstå det fulle poenget med dagbladets innlegg, for det er jo tross alt vi som sitter med erfaringene;)

Man vil jo gjerne forsvare seg og vise at man faktisk strekker seg en ekstra mil for kjæresten sin. Jeg føler jeg gjør en god innsats for min partner i sengen, og jeg føler at han også gjør en innsats for meg.

Jeg tenker jeg i grunn blir litt forvirret over hele denne tankegangen om at menn føler seg som sexslaver i sengen. Før og fremdeles hører jeg mye om menn som klager over at dama bare ligger der - men når damen tar kontroll og viser hva hun liker og ikke liker, så er det plutselig ikke så gøy lenger? :klo: Det skal selvfølgelig være en mellom ting her, at man utforsker hverandre og samtidig veileder hverandre.

Så hvorfor prøver du ikke å forklare oss det fullstendige poenget bak artikkelen? Du må gjerne bruke teskje, jeg blir ikke fornærmet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...