Gå til innhold

Menn føler seg som sexslaver


Carrot

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke kvinner er for kravstore. I de fleste tilfeller har kvinnen større problemer med å få orgasme enn mannen, og da bør det fokuseres på at hun også får orgasme. I endel tilfeller kan mannen være den som har problemer med å få orgasme, og da bør selvfølgelig paret arbeide for at også han skal få nytelse.

For mange kvinner gir ikke penetrering nytelse - ihvertfall ikke i den grad at hun får orgasme av det (75% får ikke orgasme av penetrering). Kvinner trenger også generelt sett lengre tid på å bli kåt, og trenger ofte lengre forspill enn mannen.

Om jeg skulle hatt sex på min manns premisser måtte jeg nok sett langt etter et godt sexliv. For ham er det ikke nødvendig med forspill, han kunne fint gått rett på penetreringen og holdt på med det i noen minutter. Jeg ville aldri i verden fått orgasme av det (tro meg, jeg har prøvd!)

Det handler ikke om at kvinner "krever fordi de kan", men at menn, kvinner og par har funnet ut at det gjerne er bedre for begge at også kvinnen opplever nytelse.

Ville en mann akseptert sex uten at de selv hadde fått nytelse? Slik har kvinner (generelt) hatt det i mange, mange år. Jeg kan ikke se hva som er galt med at kvinner nå også får ta del i det.

Når det er sagt er det selvsagt viktig at også mannens preferanser (fetisjer, fantasier osv) taes hensyn til, og at også han får stimulering på andre måter enn gjennom penetrering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym #21 her.

Før noen kommer med denne "mannen må kontrollere sin orgasme, hvorfor må ikke kvinner kontrollere sin?". Faktum er det at sexakten som regel er over når mannen har fått orgasme. Derfor er det ofte greit at kvinnen får orgasme først, fordi kvinner ofte ikke har noen problemer med å fortsette. Skulle sett en mann som hadde akseptert at sexen var ferdig når kvinnen hadde fått orgasme, selv om han ikke var ferdig selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke

Så,hva tror dere; stemmer dette?

Jeg er ikke enige. De tilbakemeldingene jeg får er kvinner som ønsker dominante menn i sengehalmen, og at det problemet med feminime menn er en grunn til at kvinner oppfattes maskuline i sengen. Altså motsatt av hun Mohn mener, og det er jeg selv enig i. Jeg opplever selv pågang fra jenter og kvinner som endelig vil oppleve en dominant mann. En som tar styring, en som kaster henne rundt.

Problemet med det hele er at en del menn føler seg truet UTENFOR soverommet, i det offentlige rom og under likestillings paraply, en usikkerhet de igjen tar med seg på soverommet.

-Domino

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig liker jeg tanken på at kvinner tar ansvar for hva de vil også seksuelt... OG syns det er trist hvis det stemmer at menn generelt ikke takler det...

Hvis kvinner er villige til å ta ansvar for sin egen orgasme så er det helt greit det. Men en kan ikke forvente at menn skal jobbe livet av seg for at hun som ligger der som en potetsekk skal oppnå den store O.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker Mohn slik at hun mener hovedproblemet er dagens kvinner er blitt for dominerende og tar for mye initiativ, slik at menn ikke får brukt jaktinstinktene sine og dermed blir tvunget til å innta en feminin rolle. Noe som fører til at de "mister seksualiteten."

"Når kvinnene har sluttet å si nei på soverommet, oppdager mennene at de ikke er kåte hele tida. Når kvinnen er pågående, blir mannen mer kjent med sin feminine side, og kan reagere på en mer «kvinnelig måte», for eksempel ved å si at de ikke har lyst på grunn av hodepine, sier Kjensli."

"Træen reagerer på tanken om at dagens kvinner er så dominerende.

- Det bildet jeg får av Mohns utspill er av en dominant SM-dame. Det er jo ikke slik det oftest er. Det blir feil om Mohn fremmer dette som en hovedforklaring."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om dette egentlig? Kan du vise til vederheftig dokumentasjon om dette? Hvis du ikke kan det, blir det bare synsing.

Kankje han har erfaring? Og kjenner mange menn med nøyaktig samme erfaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vet du om dette egentlig? Kan du vise til vederheftig dokumentasjon om dette? Hvis du ikke kan det, blir det bare synsing.

Jeg kan ikkelegge fram dokumentasjon og statistiske tall så akkurat hvor stor prosent av kvinner som sjelden tar initiativ og er aktive vet jeg ikke. Men jeg vat av egen erfaring, og erfaring fra kompiser og bekjente, at dette ofte er faktum. Dette gjelder både i faste forhold og på ONS. Den artikkelen som beskriver majoriteten av kvinner som dominante og maskuline stemmer rett og slett ikke ut fra mine egne og menn jeg har snakket med sin erfaring. En del er kravstore og forventer orgasme, men akter ikke å røre en finger for å oppnå det. Så en del kvinner er nok blitt mer kravstore, men ikke på langt nær like mange har blitt mer aktive og deltagende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et faktum at den seksuelle frigjøringen har handlet om kvinner. Og det er helt feil som det nevnes i andre innlegg, at det er forsket mye på menns orgasmer. I den grad det er forsket på orgasmer hos menn, så er det hvordan de skal undertrykkes, slik at HUN tilfredsstilles. Altså er hans orgasme rimelig uvesentlig.

Nesten all seksualopplysning handler om hvordan hun skal oppnå seksuell nytelse. Og det framheves til det kjedsommelige at menn har så lett for å få årgasme. Det er totalt feil, og en av årsakene til at dette underkommuniseres er at det er tabu. Det har ført til at man egentlig vet veldig lite om dette, og kvinner har for å være ærlig, vist langt mindre interesse for å sette seg inn i, og godta menns tenningsmønster enn menn har i forhold til kvinners seksualitet. Det er blitt hevdet fra forskerhold at menn vet langt mer om kvinners seksualitet enn kvinner vet om menns.

Det er også et faktum at et stadig økende antall menn sliter med lystproblemer som ikke er fysisk betinget. Og mange menn sier at dette bl.a. har sammenheng med at parsex er blitt veldig normativt innrettet og nesten kun i forhold til hennes orgasme. Og mange menn bruker sine ungdomsår på å trene seg opp til å undertrykke egen nytelse, slik at han aldri kommer i skade for å få orgasme på et uønsket tidspunkt. Dette dreper spontanitet og glede med sex på sikt og mange hevder at de til slutt har fått sperrer i forhold til det å få orgasme sammen med kvinner.

Og endelig viser det seg at mange menn oppgir at de ønsker en seksuell frigjøring. Man vil ha aksept for eget tenningsmønster, selv om det ikke er entydig likt for alle menn. De ønsker seg bort fra det de opplever som en ensidig kvinnedefinert parsexen som legger fryktelig trange rammer på hva man kan og ikke kan.

Disse mennene oppgir også at de kun føler seg seksuelt fri til å dyrke egen positive seksualitet uten skam i forbindelse med onani. Der er man fra fra alle krav og normer som er pådyttet mannen.

Jeg synes kvinner burdte unne menn den samme seksuelle frihet og romslighet som de selv har oppnådd gjennom 40 år med seksuell frigjøring. Faktisk er det etter min mening den eneste farbare vei til et velfungerende samliv.

Endret av Jalp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Tror du missforstår TS litt. Dette handler om kvinner som ikke tar ansvar for egen nytelse men krever at mannen er ansvarlig for begges orgasme. Mange kvinner er altfor lite aktive i senga. De bare ligger der og blir "behandlet". Gjør aldri en innsats og tar seg aldri av "jobben".

kunne ikke vært mer enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Annet enn i min egen lukkede vennekrets, hører jeg aldri at det er kvinnens skyld at sexen er dårlig. Ellers føles det som om samfunnet legger alt ansvar på oss menn.

Fuck that shit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

@ hannee;Det har vel vært forsket like mye på menn som på kvinners orgasmer, og det er vel slik at menn har lettere for å få orgasme så at det er fokus akkurat på det er kanskje ikke så rart?

Det har jeg vondt for å tro, og det jeg leser av overskrifter i magasiner av forskjellig art tyder på at kvinnens orgasme får langt større fokus.

Kun et fåtall kvinner vet at en mann ikke nødvendigvis får orgasme av utløsning, noen bare i en brøkdel av tilfellene. Denne uvitenheten skyldes enten manglende interesse for å bedrive forskning på emnet eller manglende informasjon rundt allerede gjennomført forskning.Man hører om menn som spør dama om hun fikk orgasme, men aldri om at spørsmålet blir stilt andre veien. Sier ikke det noe?

..det har vel strengt tatt vært mye fokus på kvinnen i sengen de siste... 30 år, kanskje? Maks?

Hva med de 3000 årene før det igjen, da? Hvor det utelukkende var menn som skulle tilfredsstilles? Skal vi aldri få muligheten til å ta igjen? :lur:

Neida, seriøst.. Jeg har oppfatningen av at det er ganske mye fokus på både menn og kvinner, jeg. Begge skal tilfredsstilles, det er bare det at den ene er litt mer kompleks enn den andre og trenger lengre bruksanvisning. Kan det være galt, da?

Som nevnt over er bruksanvisningen for menn, ihvertfall mange menn, mer kompleks enn det kvinner flest har fått med seg. Kanskje må vår bruksanvisning også skrives om, slik at vi får fullt utbytte sammen med dere som allerede har opptil flere orgasmetyper? Om ikke annet bør vi få aksept for at menn ikke er så jævla enkle som det ofte fremstilles.

Hva vet du om dette egentlig? Kan du vise til vederheftig dokumentasjon om dette? Hvis du ikke kan det, blir det bare synsing.

Synsing er verdifullt nok i denne sammenhengen, det er ikke bare forskning som sier noe om tendens og utvikling. Så lenge vedkommende ikke hevder å sitte på fasit, er hans betraktninger relevante nok for debatten, i likhet med alle andres.

Ja.

Annet enn i min egen lukkede vennekrets, hører jeg aldri at det er kvinnens skyld at sexen er dårlig. Ellers føles det som om samfunnet legger alt ansvar på oss menn.

Fuck that shit.

Jepp. Med ganske mange hederlige unntak, hvor kvinner TAR ansvar; fuck that shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uheldig følge av en feminisme og likestilling litt over styr dette med menns undertrykkende seksualitet eller? Hva mener dere?

-Domino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at menn ønsker å føle seg som sexslaver.

Slik som i ALLE menn? For da tar du grundig feil. Mitt inntrykk er at de fleste menn har et ønske om å være god nok i sengen. For det er ekstremt mange som er usikker på seg selv i en seksuell setting med jenter, fordi dem føler at det settes så høye krav til de.

-Domino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et faktum at den seksuelle frigjøringen har handlet om kvinner. Og det er helt feil som det nevnes i andre innlegg, at det er forsket mye på menns orgasmer. I den grad det er forsket på orgasmer hos menn, så er det hvordan de skal undertrykkes, slik at HUN tilfredsstilles. Altså er hans orgasme rimelig uvesentlig.

Nesten all seksualopplysning handler om hvordan hun skal oppnå seksuell nytelse. Og det framheves til det kjedsommelige at menn har så lett for å få årgasme. Det er totalt feil, og en av årsakene til at dette underkommuniseres er at det er tabu. Det har ført til at man egentlig vet veldig lite om dette, og kvinner har for å være ærlig, vist langt mindre interesse for å sette seg inn i, og godta menns tenningsmønster enn menn har i forhold til kvinners seksualitet. Det er blitt hevdet fra forskerhold at menn vet langt mer om kvinners seksualitet enn kvinner vet om menns.

Det er også et faktum at et stadig økende antall menn sliter med lystproblemer som ikke er fysisk betinget. Og mange menn sier at dette bl.a. har sammenheng med at parsex er blitt veldig normativt innrettet og nesten kun i forhold til hennes orgasme. Og mange menn bruker sine ungdomsår på å trene seg opp til å undertrykke egen nytelse, slik at han aldri kommer i skade for å få orgasme på et uønsket tidspunkt. Dette dreper spontanitet og glede med sex på sikt og mange hevder at de til slutt har fått sperrer i forhold til det å få orgasme sammen med kvinner.

Og endelig viser det seg at mange menn oppgir at de ønsker en seksuell frigjøring. Man vil ha aksept for eget tenningsmønster, selv om det ikke er entydig likt for alle menn. De ønsker seg bort fra det de opplever som en ensidig kvinnedefinert parsexen som legger fryktelig trange rammer på hva man kan og ikke kan.

Disse mennene oppgir også at de kun føler seg seksuelt fri til å dyrke egen positive seksualitet uten skam i forbindelse med onani. Der er man fra fra alle krav og normer som er pådyttet mannen.

Jeg synes kvinner burdte unne menn den samme seksuelle frihet og romslighet som de selv har oppnådd gjennom 40 år med seksuell frigjøring. Faktisk er det etter min mening den eneste farbare vei til et velfungerende samliv.

Veldig enig i det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er bruksanvisningen for menn, ihvertfall mange menn, mer kompleks enn det kvinner flest har fått med seg. Kanskje må vår bruksanvisning også skrives om, slik at vi får fullt utbytte sammen med dere som allerede har opptil flere orgasmetyper? Om ikke annet bør vi få aksept for at menn ikke er så jævla enkle som det ofte fremstilles.

Jeg tror det ligger noe i dette. Det er jo først de siste 30-40 åra at kvinners lyst har fått en berettiget plass. Tidligere skulle man helst ikke være for ivrig, undertrykke lysten sin og den skulle helst komme til syne med ektemannen, ikke før man var gift. Med den nye åpenheten så ble det mer fokus på kvinners sexliv og hva som er egnet til å øke deres glede, det har blitt tatt igjen en del på det området på få år. Menns seksualitet har derimot vært en selvfølge og opplest og vedtatt hvordan menn er, de er jo så "enkle" på det området. Så kanskje mannens bruksanvisning også bør endres i takt med tiden.

Samtidig ser jeg at sex og lyst ikke er bare enkelt, noen vil ha krevende kvinner i senga mens andre blir skremt av det. Noen syns det er greit at kvinner har hatt et sexliv som omfatter mange sexpartnere mens andre syns det er disgusting og vil ikke ha sånne damer. Jeg leser at kvinner er kravstor når de forventer orgasme, jeg kan forstå det hvis det betyr at kvinnen bare ligger der som et slakt og venter på at mannen skal sørge for orgasmen. Men jeg syns ikke det generelt er kravstort å ønske seg orgasme, er ikke det målet for ethvert samleie egentlig både for han og henne? Men vi kan kanskje gjøre noe med veien til målet sånn at det blir best mulig for både han og henne. Mitt inntrykk fra de jeg har vært sammen med er at de liker at jeg kjenner kroppen min og vet hva som skal til, og at jeg tar initiativ. Men det er jo et "samarbeide" hvor vi begge skal oppnå glede og hvor vi begge gir og får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finnes det en "bruksanvisning" på god sex??

Det at kvinner tar ansvar for egen sexulitet slik jeg leser det vil overhode ikke si at de ligger og krever nytelse men at de selv vet hva som tenner dem, at de forventer det - på samme måte som mannen, og at det for enkelte menn fører til at de føler seg brukt - kanskje?

Dersom mannen ikke får "jakte" slik han vil, får sex slik han vil - gjør det han usikker på egen sexualitet?

Hva med likestilling sexuelt? Begges nytelse er like viktig, uavhengig av om det er med eller uten fetisjer og fantasier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir visst aldri enige, tar man ikke kontroll over egen seksualitet og dermed vet hva som tenner deg og videreformidler det til din partner, er man en potetsekk. Sier man ingenting og lar mannen gjøre det han liker er man også en potetsekk. jeeeez.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en "bruksanvisning" på god sex??

Det at kvinner tar ansvar for egen sexulitet slik jeg leser det vil overhode ikke si at de ligger og krever nytelse men at de selv vet hva som tenner dem, at de forventer det - på samme måte som mannen, og at det for enkelte menn fører til at de føler seg brukt - kanskje?

Dersom mannen ikke får "jakte" slik han vil, får sex slik han vil - gjør det han usikker på egen sexualitet?

Hva med likestilling sexuelt? Begges nytelse er like viktig, uavhengig av om det er med eller uten fetisjer og fantasier...

Ja, enig med deg, begges nytelse er like viktig og man må jobbe sammen for å oppnå best mulig nytelse sammen.

Jeg har lest flere innlegg fra Jalp der han snakker om å ta hensyn til menns tenningsmønster og menns seksualitet men jeg har ikke sett at han har kommet med noen konkrete eksempler på hva han mener med det. Hva slags sex er det han føler at han ikke får gjennomslag for? Det ligger bare et ønske om å forstå i mitt spørsmål, intet annet.

Da jeg var 21 var jeg sammen med en mann på 35, han syntes sexen var best når det gikk fort for han og når han var ferdig så var han ferdig og det spilte i grunnen ingen rolle om jeg var det eller ikke. Det handlet om hva han likte i sengen, det forholdet varte ikke så lenge. Felles nytelse har derimot vært stikkord i senere forhold, gi og få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg, begges nytelse er like viktig og man må jobbe sammen for å oppnå best mulig nytelse sammen.

Jeg har lest flere innlegg fra Jalp der han snakker om å ta hensyn til menns tenningsmønster og menns seksualitet men jeg har ikke sett at han har kommet med noen konkrete eksempler på hva han mener med det. Hva slags sex er det han føler at han ikke får gjennomslag for? Det ligger bare et ønske om å forstå i mitt spørsmål, intet annet.

Da jeg var 21 var jeg sammen med en mann på 35, han syntes sexen var best når det gikk fort for han og når han var ferdig så var han ferdig og det spilte i grunnen ingen rolle om jeg var det eller ikke. Det handlet om hva han likte i sengen, det forholdet varte ikke så lenge. Felles nytelse har derimot vært stikkord i senere forhold, gi og få.

Helt enig i at et fokus på felles nytelse er det beste! Skulle ønske flere kvinner var som deg og et fåtall andre kvinner her inne :jepp: De fleste kvinnene her inne virker veldig forberedt på å kreve nytelse men særdeles lite klare for å gi nytelse og gi av seg selv og gjøre en innsats i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...