Gå til innhold

Du som skal se "Flukten fra Bolivia" i kveld


Bernardette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det eneste jeg sitter igjen med etter å ha sett dokumentaren, er at jeg føler stor sympati for sønnen hennes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hun fikk ikke akkurat mer sympati fra meg iallefall.

Så ikke ut som en flukt, mer som en roadtrip.

Eneste gangen hun virkelig så trist/sint ut var når hun fortalte om faren til ungen som stakk.

Syns syndt på sønnen oppi alt dette, men Stina kunne godt blitt sendt tilbake for å sone straffen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, endte opp med å se dette likevel. Nysgjerrigheten vant.

Hun ble gravid med en tilfeldig mann fra en iskrembar, som hun hadde sett én gang før han så henne i avisen noen dager senere og dermed dro på besøk til henne i fengselet? Jaja. Hva skal man si... Hun fremstår ikke akkurat noe mer oppegående i denne dokumentaren, nei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremsto ikke akkurat som spesielt smart... Og jeg har hele tiden vært klar på at jeg ikke har medfølelse med henne, og at jeg synes hun burde sone ferdig dommen, fordi narkosmugling er veldig alvorlig. Men etter å ha sett dokumentaren fikk jeg faktisk litt sympati med henne. Spesielt den delen der hun ble deprimert etter fødselen og ville ta livet av seg, det var liksom sympatidelen av meg ble vekket. Men alle burde ta konsekvener av handlingene sine, ung eller gammel, brødhode eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun framstår ikke akkurat som spesielt smart.

Hva er det hun får ut av denne dokumentaren egentlig? Penger?

Signerer denne Sol79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke se , og nei, hun er ikke noe bedre enn en hvilken som helst narkotikasmugler fra noe som helst sted i i verden.

Jeg synes faktisk at hun er verre. Jeg skal ikke hevde st alle som smugler narkotika er uskyldige, langt derifra, men jeg kan i visse tilfeller godt forstå at folk som kommer fra helt håpløse situasjoner ikke har noe å tape på å prøve å tjene litt penger. Men når en norsk jente som i praksis er født i en velstand som andre i verden bare kan drømme om gidder å ta den risikoen, så får hun værsegod å sone også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljaa: jeg er forsåvidt enig med deg, men det slo meg med en gang at denne jenta har ikke en sosioøkonomisk bakgrunn å hoppe i taket av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Jeg endte opp med å se dokumentaren. Syns egentlig hele greia var litt stusselig.

Inntrykket mitt av henne har ikke endra seg, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du vært like spent over å få se en dømt boliviansk persons flukt fra det norske rettssystemet og hjem til landet sitt, der vedkomne slapp straff? Ville du sett på det som "en mor som vil det beste for sitt barn" eller som en kriminell som flykter fra sine forpliktelser, og som i tillegg viser film fra flukten i beste sendetid, som underholdning?

Synd, jeg glemte faktisk å se denne dokumentaren, men en boliviansk narkotikasmuglers flukt fra det norske rettssystemet ville vært like interessant. Narkotikasmugling har ingen ofre annet enn smuglerne som blir tatt, så jeg unner dem alle friheten. I motsetning til noen av dere som ønsker dem døde. :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, jeg glemte faktisk å se denne dokumentaren, men en boliviansk narkotikasmuglers flukt fra det norske rettssystemet ville vært like interessant. Narkotikasmugling har ingen ofre annet enn smuglerne som blir tatt, så jeg unner dem alle friheten. I motsetning til noen av dere som ønsker dem døde. :tristbla:

Er vel ingen her som ønsker dem døde. drama queen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen her som ønsker dem døde. drama queen

"Hulk snufs, jeg vurderte å ta livet mitt" sutrer hun - ja, det hadde vel kanskje vært det lureste? Kynisk, men jeg ville ikke grått om hun hadde dødd. En dopsmugler mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man ikke gråter om noen dør er ikke det samme som å ønske dem døde. Skjønner at du sliter litt med distinksjoner... Ikke jeg som skrev det du siterte sist, men

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, jeg glemte faktisk å se denne dokumentaren, men en boliviansk narkotikasmuglers flukt fra det norske rettssystemet ville vært like interessant. Narkotikasmugling har ingen ofre annet enn smuglerne som blir tatt, så jeg unner dem alle friheten. I motsetning til noen av dere som ønsker dem døde. :tristbla:

Alle de som blir narkomane er vel ofre for narkotikasmuglingen ?

Jeg synes det høres rart ut å gi smuglerene offerrollen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som blir narkomane er vel ofre for narkotikasmuglingen ?

Jeg synes det høres rart ut å gi smuglerene offerrollen.

Signerer.

Syns forøvrig også det er underlig at mediene her er ute etter å gi Stina Brendemo Hagen rollen som beudringsverdig. Noe hun slett ikke er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg stusset mest ved med hele greia var at hun virka så "glad" hele tiden (bortsett fra når hun fortalte om å ta livet sitt), men sånn under intervjuene og under flukten og når hun kom hjem til norge osv, virket jo ikke noe flau eller sånn. Syns det var litt rart.

Men hva har de egentlig kommet fram til ang skyldspørsmålet? Har hun Stina nektet alt hele tiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan hun reise til utlandet nå eller? Er det trygt for henne så lenge hun holder seg unna land som har utleveringsavtaler med Bolivia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan hun reise til utlandet nå eller? Er det trygt for henne så lenge hun holder seg unna land som har utleveringsavtaler med Bolivia?

Tror ikke det blir en aktuell problemstilling. Hun har neppe råd til å dra noen steder.

Det var vel også hele ponget med å gjøre seg til smugler, at hun trengte/ville ha mer cash.Uansett hva hun sier etterpå.

Og har hun først kommet seg unna med dette, så gjør hun vel klokt i å holde seg der hun er..

Personlig syns jeg hun burde vært straffet for å la seg smugle til landet også.

Andre som gjør sånt blir ikke tatt på med silkehandsker, det kan jeg love deg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusset mest ved med hele greia var at hun virka så "glad" hele tiden (bortsett fra når hun fortalte om å ta livet sitt), men sånn under intervjuene og under flukten og når hun kom hjem til norge osv, virket jo ikke noe flau eller sånn. Syns det var litt rart.

Men hva har de egentlig kommet fram til ang skyldspørsmålet? Har hun Stina nektet alt hele tiden?

Hun virker såklart glad, når hun mener hun er i sin fulle rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...