Gå til innhold

Du som skal se "Flukten fra Bolivia" i kveld


Bernardette

Anbefalte innlegg

I kveld kan vi altså se hvordan Stina B. Hagen fluktet fra Bolivia, til tross for at hun var dømt for kokainsmugling i landet. Hun kom seg til Norge og alt er såre vel.

Ville du vært like spent over å få se en dømt boliviansk persons flukt fra det norske rettssystemet og hjem til landet sitt, der vedkomne slapp straff? Ville du sett på det som "en mor som vil det beste for sitt barn" eller som en kriminell som flykter fra sine forpliktelser, og som i tillegg viser film fra flukten i beste sendetid, som underholdning?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hun burde sone i norge heller.... kanskje? Jeg vet ikke helt jeg.

Hvilken kanal og til hvilket klokkeslett forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld kan vi altså se hvordan Stina B. Hagen fluktet fra Bolivia, til tross for at hun var dømt for kokainsmugling i landet. Hun kom seg til Norge og alt er såre vel.

Ville du vært like spent over å få se en dømt boliviansk persons flukt fra det norske rettssystemet og hjem til landet sitt, der vedkomne slapp straff? Ville du sett på det som "en mor som vil det beste for sitt barn" eller som en kriminell som flykter fra sine forpliktelser, og som i tillegg viser film fra flukten i beste sendetid, som underholdning?

Jeg ville sett det på samme måte som Hagens flukt: En skyldig person som flykter fra straffen sin.

Endret av Berentsens
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun burde sone i norge heller.... kanskje? Jeg vet ikke helt jeg.

Hvilken kanal og til hvilket klokkeslett forresten?

Hvorfor syns du det?

TV Norge klokken ti (tror jeg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bare for å ha sagt det - jeg er ikke spent på å se flukten til en norsk kriminell som flykter fra sine forpliktelser OG som selger sin historie til alle som vil ha den. Såeh, nei, kommer ikke til å se på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mor som vil det beste for sitt barn? En jente som ligger med noen i fengselet og føder et barn i fengsel, for så å ta barnet langt fra banefaren? Det er forkastelig at hun ikke blir stilt for retten i Norge.

Endret av Sol79
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg gidder se det. Syns det hele er litt flaut. Men jeg syns uansett hvem du er, skal man sone i landet sitt, ikke der du blir tatt. Er du amerikaner og gjør noe dritt her, så send h*n tilbake til usa og personen får ta straffen der. Men det er bare min mening.

Men hva tror folk? Har hun (de) gjort det? Eller er det bare hun ene, Madeleine, og de to andre var litt mer uvitende?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe forskjell på om vi ser på henne, eller om at man ser på nat geo hvor de filmer hvordan mennesker har rømt fra fengsel og levd i frihet etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Det hun gjorde var forkastelig, at hun rømte fra fengselet er forkastelig, men at hun ikke blir stilt til ansvar her i Norge er enda mer forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se dokumentaren fordi det er en spennende historie, ikke fordi jeg støtter det hun har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke se , og nei, hun er ikke noe bedre enn en hvilken som helst narkotikasmugler fra noe som helst sted i i verden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Tror de færreste ser på det som en mor som gjør det beste for sitt barn og så videre. Når man føder barn i fengsel har man allerede kastet muligheten for å sli sett på som en ansvarlig mor som vil det beste for sitt barn forspilt.

Det virker som om hun forsøker å få sympati fra folk, men etter hva jeg oppfatter av reaksjoner både her på forum og i virkeligheten så har ikke folk noen sympati. De fleste (inkl meg) syns hun er feig som ikke gjør opp for seg og soner straffen for det hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å se fordi det er faglig relevant for meg. I tillegg tror jeg det har en viss underholdningsverdi, på samme måte som FF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å se fordi det er faglig relevant for meg. I tillegg tror jeg det har en viss underholdningsverdi, på samme måte som FF.

Hva er FF ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes de er noen brødhuer hele gjengen. Kunne selvfølgelig ikke gjort det samme, men dersom jeg først hadde havnet i et fengsel i Bolivia hadde jeg nok prøvd å rømme jeg og. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld kan vi altså se hvordan Stina B. Hagen fluktet fra Bolivia, til tross for at hun var dømt for kokainsmugling i landet. Hun kom seg til Norge og alt er såre vel.

Ville du vært like spent over å få se en dømt boliviansk persons flukt fra det norske rettssystemet og hjem til landet sitt, der vedkomne slapp straff? Ville du sett på det som "en mor som vil det beste for sitt barn" eller som en kriminell som flykter fra sine forpliktelser, og som i tillegg viser film fra flukten i beste sendetid, som underholdning?

Det beste Stina Brendemo Hagen kunne ha gjort for sitt barn hadde vel vært å bruke kondom.

Skal ikke se på, gidder ikke ta del i glorifiseringen av en person som har vist så total mangel på dømmekraft - på alle mulige måter. Send henne tilbake så hun kan sone ferdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Vet ikke om jeg skal se det enda.

Jeg ser på det hun gjorde som helt feil, og jeg er nesten like provosert over mange nordmenns reaksjoner som over handlingen i seg selv. Når det samtidig blir til underholdning, og i stor grad fremstilt som en slags "heltedåd" da blir jeg rett og slett litt kvalm.

Jeg ville sett på en boliviansk mor som rømte fra norsk fengsel som akkurat like kriminell. For min del handler ikke denne saken om forholdene i boliviansk fengsel, men om å opphøye seg selv til selv å vurdere hvorvidt man "fortjener" straffen man får i et annet lands rettssystem. Siden det var bra nok å begå kriminalitet i Bolivia, så skulle jeg nesten tro at det var bra nok å sone der også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jævla hora fortjener ikke at jeg kaster bort tida mi med å se på henne. Hun knuller på seg en unge for å få sympati, og kaller ungen opp etter journalisten for å kunne krone sitt verk med enda mer rævsleiking og krokodilletårer.

Ungen burde blitt tatt av barnevernet.

"Hulk snufs, jeg vurderte å ta livet mitt" sutrer hun - ja, det hadde vel kanskje vært det lureste? Kynisk, men jeg ville ikke grått om hun hadde dødd. En dopsmugler mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...