Gå til innhold

alkoholnekt i samværshelgene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke faen om jeg hadde funnet meg i at han nekta meg det. En ting er å drikke seg skikkelig full, en annen er et par glass.

Syns det virker som han er litt kontrollfreak.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg synes det er hysterisk å ikke kunne ta et glass vin så barna ser det, eller ta en øl/vin etter at de har lagt seg for kvelden. Å lære barn at det å kunne ta et glass en gang i blant, er sunnere enn å lære dem at grøftefyll i helgene/på ferie er topp!

Vi har jo en merkelig holdning til alkohol her i landet. I helgene eller på ferie er det helt ok å drikke seg snublefull, men å ta et glass vin en gang i blant er fy-fy.

• Liker 9
Skrevet

Snakker vi om en umoden kverulant her eller? :kjefte: Voks opp!!

hallo i luken. du skjønner ikke hva jeg mente du.

samme hva dem mener vel.

et godt eksempel.

om dama mi kom å sa at hun ikke ville jeg skulle drikke en øl på lørdagskvelden etter sengetid når hun hadde sin sønn på besøk,

ja da hadde jeg latt være å ta den ølflasken. samme om jeg mente det motsatte at det var greit å ta en øl etter at barna sov. see?

hvis det at jeg ikke drakk den flasken med øl betydde så mye for henne i hennes syn på ting, så er jo en flaske øl en flaske øl, og et glass vin et glass vin?

ingen som ser den? selv hvilket syn man har?

at man irriterer seg såpass om et glass vin at man går til et forum for å klage sin nød, så er man ikke mye interessert i å jekke seg slik alle parter bør gjøre på uviktige ting, og ikke mye respekt for at man har forskjellige meninger?

• Liker 3
Skrevet (endret)
han drikker ikke når barnet er her. han vil ikke at jeg skal drikke heller da. jeg drikker meg ikke full! bare et lite glass rødvin på kvelden når barnet har lagt seg. men det prøver han å forby meg.

Sikke noget pjat...

Vi har jo en merkelig holdning til alkohol her i landet. I helgene eller på ferie er det helt ok å drikke seg snublefull, men å ta et glass vin en gang i blant er fy-fy.

Helt enig. Her i Danmark er det helt normalt at forældre har et glas vin eller en øl med aftensmaden. Ingen tager skade - det giver et fornuftigt billede af alkohol hvor man kan nyde det uden at drikke for meget.

Endret av Jezral
  • Liker 6
Skrevet

hvis alkoholen er så viktig for deg, at det er begynt å bli et "problem" hvis du ikke får ta deg et glass, er det kanskje på tide å tenke seg om eller?

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal du kunne ta et glass vin eller to selv om det er barn i huset.

Jeg skjønner ikke de holdningene mange nordmenn har til alkohol - fordi man har lyst til et glass vin så har man et alkoholproblem??

Er heller ikke for meg en selvfølge at barnefar skal få bestemme fordi han har barn.. Er jo også Ts sitt hjem, og hun høres fornuftig nok ut i min bok.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet med å drikke et glass vin eller to. For det første blir du ikke brisen av det, og mannen din drikker ikke, og da er han kjørbar og edru. Hvis barnet skulle våkne antar jeg det er far som stiller opp. Jeg ser ikke hvordan dette skal kunne skade barnet på noe som helst slags vis, og hadde blitt mektig irritert hvis min samboer hadde vært slik. Det handler vel ikke om at man ikke kan la være å drikke, men prinsippet: At han mener han bør kunne bestemme over deg og ditt alkoholforbruk.

Her i huset drikker jeg og mannen gjerne vin en kveld i helgene selv om vi har en sønn på 16 måneder. Det er da snakk om et eller to glass vin, og jeg forstår virkelig ikke hvilken skade det skal kunne gjøre.

• Liker 5
Skrevet

Barn lider ikke av at foreldre blir lett brisne en lørdagsveld!

Ta deg en bolle!

så du mener at jeg er gal som ikke drikker med barn tilstede,tror du har spist en bolle for mye!

• Liker 2
Skrevet

Hvis du stopper etter ett glass eller to burde det vel være greit.

Men er det sånn at du kan ha problemer med og stoppe etter ett glass er det best med nulltoleranse syns jeg.

Unger og alkohol hører ikke sammen.

Skrevet

Ikke faen om jeg hadde funnet meg i at han nekta meg det. En ting er å drikke seg skikkelig full, en annen er et par glass.

Syns det virker som han er litt kontrollfreak.

hvem skal vurdere om dama har drukket for mye da,barnet?

Skrevet

Hvis du stopper etter ett glass eller to burde det vel være greit.

Men er det sånn at du kan ha problemer med og stoppe etter ett glass er det best med nulltoleranse syns jeg.

Unger og alkohol hører ikke sammen.

Ts har nå aldri sagt at hun ikke klarer å stoppe etter et glass eller to, hvor har du det ifra?

• Liker 3
Skrevet

så du mener at jeg er gal som ikke drikker med barn tilstede,tror du har spist en bolle for mye!

Hvor leste du at hun mente dét?

Man er ikke gal selv om man ikke drikker med barn tilstede, men man er heller ikke gal om man tar et vinglass eller to etter at barna har lagt seg. Man er ikke en gang gal om man tar et vinglass eller to til middagen mens barnet er tilstede..!

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri drukket en edel dråpe med min datter i hus, av den simple grunn at jeg forventer av meg selv å kunne være 100% klar samt kjørbar dersom noe skulle skjedd.

Innimellom har jeg barnevakt, og kun meg selv å tenke på.

Med unntak av barnevaktshelger kommer hun foran meg, rett og slett.

Gjest Madelene1
Skrevet

jeg er samboer med en mann som har en liten gutt. han er hos oss annenhver helg og en dag hver uke.

jeg har en slitsom jobb og når det er helg så har jeg lyst på et lite glass rødvin på fredag eller lørdagskvelden. samboeren min drikker også (da helst flere flasker med øl)men kun de helgene han har barnefri. han drikker ikke når barnet er her. han vil ikke at jeg skal drikke heller da. jeg drikker meg ikke full! bare et lite glass rødvin på kvelden når barnet har lagt seg. men det prøver han å forby meg. han vet at jeg ikke prøver å bli full (skal jeg bli brisen må jeg drikke minst fire glass vin). men en liten slurk med vin er i hans øyne helt fyfy når det er barn i huset som sover. jeg skjønner ikke helt tankegangen hans. så regner med at det er PRINSIPPET det går på.... så hvis han fortsatt var sammen med barnets mor så kunne ingen av dem noensinne drikke en liten øl da? og han er imot bruk av barnevakt og sette bort barnet hos besteforeldre osv. han er jo glad i alkohol selv.

Hvorfor i alle dager skal han "sette bort" barnet bare fordi du føler et tvang for å drikke?!

Og om det er sånn at han har ungen sin så lite så forstår jeg han meget godt på at han ikke vil ha barnevakt.

Om du føler at du må roe deg ned ved å drikke alkohol så burde det ringe en liten lys bjelle over hodet ditt.

Skrevet

Ts har nå aldri sagt at hun ikke klarer å stoppe etter et glass eller to, hvor har du det ifra?

Står det noen steder at jeg har det ifra noen steder?

Jeg skrev vel at hvis....

Gjest malifika
Skrevet

Det der er for drøyt!

Har du lyst på 1 glass vin eller 2 så drikker du det.

For meg høres det helt fjollete ut at noen ikke tåler at andre drikker ET glass vin med barna sine tilstede.

At de ikke gjør det selv er et personlig valg og helt greit det også.

Du nevner at samboeren din drar på grøftefylla annenhver helg.

Det virker ikke som om han behersker kunsten å stoppe.

Kanskje det er der problemet ligger da, at han egentlig har lyst til å dele litt vin med deg men, begrenser seg fordi han vet at det ikke bare blir med det ene glasset??

Kanskje du frister han ved å drikke alkohol men, at han ikke vil innrømme det og skylder på at det er pga sønnen.

Skrevet

Jøss. Jeg visste ikke at jeg hadde et alkoholproblem før jeg leste denne tråden. Her i huset pleier vi alltid å dele en flaske vin til maten i helgene. Ofte både på fredag og lørdag. Utrolig hvor mange hysteriske folk som har samlet seg her.

• Liker 4
Skrevet

Ja, endel hysteriske folk her. Ingen blir overstadig berusa av et glass vin eller to. Man klarer helt sikkert å opptre vettugt i forhold til barnet som sover.

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

nei nei nå misforstår dere. jeg har ikke bedt ham skaffe barnevakt når han er her! jeg bare nevnte det i den tenkte situasjonen at han fortsatt var sammen med barnets mor, at de da aldri ville tatt seg barnefri og dermed aldri kunne rørt alkohol, siden han er så nøye på det.

og nei, jeg syns ikke at 1-2 glass rødvin HVER ENESTE helg er grusomt og grenser til alkoholisme. jeg syns det er mye verre med grøftefyll annenhver helg sånn som han driver med.

Ja, jeg misforsto.

Uansett... Nå som vår datter er 7mnd, så er det greit at mannen tar seg en øl eller to. Men når hun blir litt eldre (dvs 3-4 år) så blir dette ikke aktuelt.

Det er en regel jeg har satt.

• Liker 1
Skrevet
Det er så dumt atte, han kan IKKE nekte deg å ta et glass vin eller 5 mens barnet sover.

Er man uegnet som mor etter et glass vin??????

Det er en viss forskjell på ett og fem glass vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...