Gå til innhold

Tyggegummi er gravid for første gang!


Tyggegummi

Anbefalte innlegg

:hjerte: Fri! :hjerte:

Første kontroll hos legen i dag, jeg syns kanskje det er litt vel tidlig men jeg fikk nå timen så da drar jeg. Gruer meg litt, av en eller annen uviss grunn. Jeg vet nøyaktig hvor mye jeg veier, og er blodgiver til vanlig, så burde ikke ha grunn til å grue meg.

Men jeg er litt teit sånn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi! Fikk mld fra samboern om at vi får ut båten i helga, da blir det herlig sjøliv på oss! Finnes ikke noe bedre enn å være på/ved sjøen når været er som dette. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :hoppe: Vi skal også ut med båten i morgen. Gleeeder meg! :bolledeig: Jenta vår er litt liten enda til å være med, så vi må ta sjansen når vi først har den. :nigo:

Spennende med legetime. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første kontrollen overstått, tatt masse blodprøver og urinprøve og skal tilbake om en mnd. Han så ingen grunn til å tro dette var noe risikosvangerskap, noe jeg er enig i.

Jeg fikk beskjed om å ikke telle uker fra noe annet enn første dag i siste mens, uavhengig av at jeg hadde en noe lang syklus (EL på dag 23 og ca 36 dagers syklus) så istedet for 6+6 er jeg 7+3. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra! :nigo:

Så gøy å plutselig hoppe frem nesten en uke! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo litt moro, men vet at jeg sikkert kommer til å bli flyttet tilbake på UL men det gjør ingenting. Vi snakket litt om spontanabort osv og han mente så lenge jeg ikke blødde kraftig eller plutselig fikk masse sterke smerter kunne jeg regne med at det går bra. Jeg er nemlig fast bestemt på å ikke betale for masse tidlige UL'er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmms.. Vekta viser 1,3 kg ned siden mandag. Det er kanskje ikke heelt bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig her... Pinsen var kjempefin med flott vær og herlig sjøliv. Er på jobb hver dag og syns det er hardt. Sliter med å stå opp og er kjempekvalm hele dagen. I går ettermiddag/kveld kjente jeg ingenting og da ble jeg nesten litt engstelig.

Har veldig lyst til å reise bort igjen snart, vi elsker å reise og har reist ganske mye så kunne godt tenkt meg å fått til ihvertfall én langhelg før ferien begynner. Gubben vil absolutt ikke på "charterferie" med badestrand men det er egentlig det jeg kunne tenkt meg akkurat nå. Så får vi se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg trenger å reise med din mann, så kan du få min. :fnise: Han elsker charterferie, mens jeg ikke vil det. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri vært på charterferie vi heller, og jeg liker det egentlig ikke :tunge1: Men kjenner det som frister nå er en langhelg med avslapping og kos, med deilig vær, fint hotell, god mat. Og ikke bare masse flying rundt omkring som er det vi pleier å gjøre ;)

Men tror ikke jeg får han med på det. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har klart å få meg med. Og på all inclusive i tillegg. :haar: Neida, det skal bli koselig det altså, og heldigvis er det bare en uke.

Hvor pleier dere å reise da? Vi er veldig glade i storbyreiser (var i Lisboa i februar), men nå er jenta vår så stor at det ikke nytter å dra henne med over alt lengre. Det er sånn vi får gjøre uten barn fremover tror jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe all inclusive tror jeg vi sparer til vi har barn (og det har jo dere) men vi er vel enige om at vi ikke skal noe særlig på tur de første par årene tror jeg. Får se hva vi sier etterhvert. Hehe :)

Vi reiser litt rundt omkring, gubben er veldig anti å reise til samme sted flere ganger så har vært rundt i Europa, USA og noe Afrika. Skulle gjerne vært i India og flere steder i Asia også men det får vi ta når unga har flytta. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jenta vår hadde allerede vært i Frankrike, Danmark, Tyskland og Portugal innen hun var 8 måneder gammel.

Mannen min er også sånn. Det er derfor han er så bastant på Tyrkia, for der har han ikke vært før. :lol: Vi skal tilbake til USA når minsten er rundt 2-3isj. Da skal vi kjøre fra NY til Key West. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kjøreturen der tok vi for noen år siden :nigo:

Hehe ja det er mulig det går fint å reise med baby, men for oss barnløse virker det så stress for både foreldre og barn. Men kan vel hende man endrer litt mening når man faktisk er foreldre selv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, misunnelig! Vi kjørte fra LA til Seattle for 1,5 år siden, da jeg var gravid med A. Helt fantastisk! :happy:

Det er jo litt stress med selve reisingen, men når man først er fremme er det veldig fint. Deilig å ''skifte stue'' og bare ha skikkelig familiekos. Når de er helt små kan du jo dra de med over alt, mens når de blir litt eldre må man ta hensyn.

Da vi var i Frankrike var hun 1,5 måned og da sov hun i vognen sin over alt. Vi kunne gå ut og spise, shoppe og gjøre nesten alt det vi pleier å gjøre.

Da vi var i Lisboa var hun 8 måneder og vi måtte oppholde oss på hotellrommet etter leggetid pga. dårlige netter og vi ville ikke gjøre det verre. Men vi dro på sightseeing, museum (måtte time det til luren hennes) og akvarium, som var gøy for alle sammen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte:

Allerede nå skal folk legge seg opp i hva jeg velger å ikke spise, og kalle meg hysterisk. Irriterende!!!

: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:overrasket: Hvafforno? Aaaarg, det er så teit. Om man følger rådene fra helsemyndighetene er man hysterisk, om man ikke gjør det dreper man babyen sin. :roll:

Jeg og svigermor har forøvrig hatt en del diskusjoner rundt dette, for hun la seg oppi alt jeg gjorde annerledes enn hun gjorde med mannen min. Det er jo tross alt 30 år siden og ting har forandret seg mye siden da. Dobbel :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg ville ikke spise en dessert som inneholdt bær marinert i sprit, og da var jeg hysterisk. Mulig det, men jeg vil virkelig ikke ha i meg _noe_ alkohol som ikke evt er kokt bort....

Kjenner jeg blir selektiv når det gjelder hvem jeg gidder å prate om dette med (av de få som vet), noen skal gi råd og tips som er helt på jordet eller som får meg til å føle meg som om jeg er en 12åring som er gravid. Nei ellers takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj, ville ikke ha spist det jeg heller. Når man kan kjenne spritsmaken sier jeg nei takk altså. Synes det er så rart at man skal legge seg opp i sånne ting. De har da ingenting med hva du spiser og ikke spiser. :rasende:

Har du det fint, sånn ellers da? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ellers er det fint vettu! Er litt kvalm og kaster opp ca hver ettermiddag, men bortsett fra det er formen bra! Skulle ønske de 2-3 neste ukene kunne gå skikkelig fort! :D

I går kveld satt jeg å siklet i bakebloggen din forresten... Nammmmm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...