Gå til innhold

Tyggegummi er gravid for første gang!


Tyggegummi

Anbefalte innlegg

Positiv test 09.05.12 :hjerte:

***

Da var vi altså her... Jeg og samboern hadde ikke tenkt til å starte prøving på en stund, men plutselig ble vi enige om å kutte p-piller og hoppe av i svingen, plutselig droppet vi å hoppe av i svingen og nå vil vi altså ha baby..

Jeg tenkte som alle andre at vi bare lar ting gå som de går, men merker allerede etter to uker uten å hoppe av at jeg tenker MYE på dette.

Jeg kan ingenting, og vet ikke hvor store sjansene er for å faktisk bli gravid fort, men her er nå tallene.

Jeg sluttet på p-piller 25. september, fikk mensen 28. oktober, og har "følt" eggløsning forrige uke ved at kvisene sprang frem.

Vi har sex ca hver dag, og jeg kjenner allerede etter alle symptomene som ikke er der.

Jeg har telt meg frem til at det tok 32 dager fra jeg sluttet på p-piller til jeg fikk mensen, så da stemmer det ganske greit med at jeg forhåpentligvis hadde eggløsning forrige uke. Nå er det 10 dager til mens (IKM?), og jeg har allerede lyst til å teste...

Spennende, og veldig veldig skummelt..

Endret av Tyggegummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg var å kjøpte meg folat i dag, så den første pillen ble nettopp slukt..

Vil bare tilføye at jeg er en gammel bruker her på forumet, vært her under flere nick i mange år. Følte for å starte 100% på nytt i denne dagboken..

Endret av HemmeligPrøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøving! :) Det er en spennende tid.

Eltester og graviditetstester får du EKSTREMT billig på Ebay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 10 tester med en gang jeg sluttet på p-piller, har fortsatt 8 igjen (tatt for sikkerhetsskyld før fest). Men takk for tips. Håper jeg slipper å kjøpe flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen som kan dette leser, er det mulig å ta en test nå som kan slå ut? Jeg har så lyst til å ta en test men det er vel egentlig ingen vits siden det er så mye som 10 dager til jeg skal få mensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen tester som kan slå ut SÅ tidlig, men jeg vet at RFSU-testene kan gi utslag inntil 7 dager før forventet mens. Så hvis du greier å vente noen dager til kan du jo ta en slik test!

Tror du får kjøpt RFSU-tester i de fleste dagligvarebutikker, og de er billigere enn Clearblue. (Men selvsagt dyrere enn de som selges på billige-tester.no)

Lykke til med prøving og testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke sånn at egget tar i snitt ca 7 dager på å feste seg, og at kroppen først skiller ut hcg nok til å slå ut på en test tidligst noen dager etter dette igjen? Høres litt tidlig ut å teste 10 dager før mensen spør du meg, men jeg er definitivt ingen ekspert. Jeg er forresten hemmelig prøver jeg også, faktisk så hemmelig at jeg ikke har slutta på pilla enda :fnise: Slutter på pilla om ca en mnd, ikke at det hindrer meg i å gå å kjenne på graviditetssymptomer, for "det har jo hendt at jenter blir gravide selv om de går på pilla"? Blir helt flau over meg selv jeg :sjenert: Verpesyk sa du?? :gjeiper:

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er noen her som kan mer enn meg! Jeg prøver å ikke lese altfor mye for da blir jeg helt sprø...

Jeg får være tålmodig å vente til neste uke før jeg tar en test, egentlig burde jeg klare å være sterk nok til å ikke teste før jeg ser om jeg får mensen..

Sitter å kjenner rare følelser i livmorsområdet, som jeg selvfølgelig innbiller meg er "noe". Det er det nok garantert ikke...

Tenk at man kan gå fra "jeg tar dette med ro" til totalt prøverdilla på sååå kort tid!!!

(Jeg sier lite til mannen siden jeg ikke vil ha han stressa som meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjente jeg litt merkelig følelse bak i korsryggen når jeg lå i senga og igjen når jeg kjørte til jobb. Kan virkelig kroppen lage symptomer bare fordi jeg ønsker det?? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjente jeg litt merkelig følelse bak i korsryggen når jeg lå i senga og igjen når jeg kjørte til jobb. Kan virkelig kroppen lage symptomer bare fordi jeg ønsker det?? :gjeiper:

Ja. :) Tar litt tid før en får symptomer som er reelle. Jeg testet positivt allerede dagen etter at det festet seg (festeblødning) men tok en uke eller to før symptomene kom. Men følte det var noe annerledes før jeg testet. Underbevisstheten sa meg allerede en uke før at jeg ikke burde drikke da vi var på fest helgen før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror nok ikke jeg er gravid.. Jeg klarte ikke dy meg og tok en test på lørdag som selvfølgelig var negativ. Allikevel har "menssmertene" fortsatt så jeg er spent på om jeg får mensen på fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min fortsetter å tulle med meg. Jeg har ALDRI hatt vondt i ryggen før, men både på søndag og i går hadde jeg virkelig ryggvondt. I går satt vi i en middag på vanlige stoler med trerygg og til slutt gjorde det så vondt at jeg måtte gå å sette meg i sofaen istedet.

I tillegg får jeg små "anfall" av ekstreme menssmerter som er så vonde at jeg bare må stå stille og holde meg fast. Skal ta en test på torsdag, så får vi se..

Kanskje kroppen roer seg litt ned når jeg får tatt en test som ikke er altfor tidlig tatt. Jeg skal ha mensen "natt til fredag" så torsdag bør være greit vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir spennende. Er du gravid tar det en stund før hcgnivåetcer høyt nok til å slå ut på en test, men som sagt testet jeg positivt ca et døgn etter det festet seg. Dog svakt, men den var positiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jeg skal ta en test i dag, bare for moro skyld. Det blir jo veldig utvannet da, men har lyst til å prøve. Har bestilt en drøss med billigtester nå, så da kan jeg slå meg litt løs og bruke noen nå. ;)

I går kveld sovnet jeg med intense menssmerter, veldig merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Da var det klaff for oss også.. Har ikke villet føre dagbok siden jeg er så redd for å bli gjenkjent men kjenner behovet for å "prate om det" er enormt. Jeg tok en test i går, 15DPO etter en mnd med temping og det lyste positivt mot meg.

Tok en ny test når jeg kom hjem i går som var like positiv, så kan vel stole på at dette faktisk skjer.

Måtte selvfølgelig innom Babyverdens terminkalkulator også...

Du er nå 4 uker og 6 dager på vei:

Unnfangelsen finner sted omkring: 20. april 2012

Du er nå 4 uker og 6 dager på vei: 10. mai 2012

Hjertet begynner å slå: 15. mai 2012

Embryoet beveger seg: 8. juni 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 15. juni 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:15. juni 2012

Risiko for spontanabort avtar: 29. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 6. juli 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):13. juli 2012

Fosteret svelger og tisser: 27. juli 2012

Tid for ultralyd: 3. august 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 10. august 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 24. august 2012

Fosteret begynner å høre: 14. september 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 12. oktober 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 16. november 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 23. desember 2012

Antatt termindato: 13. januar 2013

Endret av HemmeligPrøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg allerede møtt på mitt første "problem". Ble nettopp invitert på rømmegrøt og spekemat på 17.mai til noen vi allerede har takket ja til å besøke. Hvordan komme seg unna den når de vet jeg egentlig elsker spekemat..

Og selv bare to dager ut i positiv test er jeg redd for å miste. Har selvfølgelig ikke noe forhold til krapylet i magen ennå, men vil virkelig ikke at den skal bli borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 5 uker :hjerte:

Samboer driver å fordøyer dette enda, noe som er forståelig. Vi snakket ikke noe særlig om det i går ettermiddag men når vi la oss kom tankene. Han lurte på når vi kunne se "babyen" og om vi visste at alt var bra osv.. Jeg har ikke tenkt til å bruke penger på tidlig UL så vi får smøre oss med tålmodighet til august.

Jeg kjenner foreløpig ingenting, men blir litt kvalm når jeg kjører de svingete veiene til jobb, noe jeg ellers aldri blir.

Og vi har bestemt oss for å fortelle nyheten til foreldrene våre neste uke, selv om det er veldig tidlig. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2 i dag, jeg sjekker etter blod på papiret hver gang jeg er på do. Kanskje ikke så bra..

Om to dager skal hjertet begynne å slå, og det føles så utrolig rart å tenke på at jeg har en liten klump inne i meg som skal bli en baby. Som JEG skal bli mamma til!!

Elsker å tenke på at jeg er gravid, men er litt bekymret siden jeg ikke kjenner noe til det. Det er fortsatt tidlig så jeg får nyte at jeg ikke kjenner noe for etterhvert kommer vel symptomene uansett.

Symptomer hittil er null mens, tre positive tester (to billigstrips og en CB), ømme brystvorter, litt mensmurringer og hyppig tissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Babyverden skal hjertet begynne å slå i dag! :hjerte:

Jeg har sååååå lyst på kaffe men prøver å holde meg helt unna. Har lest gravide kan drikke 1-2 kopper men vet ikke om jeg engang vil drikke såpass mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...