Gå til innhold

Tyggegummi er gravid for første gang!


Tyggegummi

Anbefalte innlegg

Måtte ta en test i dag morges bare for å bekrefte at jeg faktisk er gravid. Heldigvis kom streken med en eneste gang, til og med sterkere enn kontrollstreken. *Puh* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+2 og fortsatt lite symptomer. Vært på trening både lørdag og søndag noe jeg virkelig skal fortsette med utover i graviditeten. Burde trene mer styrke enn jeg gjør men er så glad i kondistrening...

På torsdag har jeg legetime, syns det er litt tidlig men det blir jo moro å få dette bekreftet "på ordentlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par dagene har kvalmen kommet og nå føler jeg meg så dritt at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal orke hele arbeidsdagen... Orka nesten ikke stå opp i dag heller, noe som er veldig ulikt meg siden jeg alltid spretter opp så fort klokka ringer...

:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Gratulerer så mye som gravid! :nigo:

Jeg er selv 6+0 i dag, med termin 18.januar. :rodmer: Er så gøy å følge med andre som ligger likt i løypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten du også! :)

Ser du er annengangs, har du noen symptomer ennå du eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :nigo:

Njeh, det går opp og ned. Har hatt en ukes tid med skikkelig uggenhet, men har brukt seabands de siste dagene og de er virkelig magiske! Ellers er jeg veldig trøtt og har en matlyst som ikke ligner noe som helst. :fnise: Og så oppblåstheten da. :sjenert: Regner med at jeg kommer til å få mage myyye tidligere denne gangen (fikk ikke før etter uke 18 forrige gang). Føler allerede at jeg ikke kan gå i stramme topper. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe såpass, da får du tidlig mage! :fnise:

Jeg merker lite til buksestramming enda, muligens litt strammere på kvelden men det kan være innbilning.

Kanskje jeg skal kjøpe seabands jeg også, skjønner ikke hvordan jeg skal orke å være kvalm i mange uker! Litt "problem" er at jeg har mange observante kollegaer som kommer til å skjønne hva som er på gang så fort de ser litt forandring.. Jeg henter kaffe støtt og stadig gjennom dagen bare for at ingen skal se at jeg har sluttet med det. Planten på kontoret mitt drikker mye kaffe for tiden ;)

Endret av Tyggegummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det, ja. Har litt deigete mage fremdeles (selv om den er flat) fra forrige baby, så det skal liksom ikke så mye til før den blir u-flat. :fnise:

Æsj, det problemet har jeg også. Jeg eier jo omtrent ingenting med lang arm, så i går da jeg var skikkelig dårlig måtte jeg grave innerst i skapet for å finne noe som kunne dekke dem. :ler: I dag er jeg i storform (og u-oppblåst), så da går det i stram t-skjorte. Må gjøre det mens jeg kan.

Jeg har kuttet ned til to kopper kaffe om dagen. Gjorde det forrige gang også, og velger å ikke kutte det helt ut. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke gå i langarmet nå som det endelig blir varmt i været! :D

Tror du det fungerer å ha det rundt ankelen? :klo:;)

Jeg drikker kaffe innimellom, men har ikke like lyst på kaffe som før.. Hittil i dag har jeg drukket et glass vann og spist et knekkebrød uten pålegg. Nammis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Synes jeg ser seabands rundt ankelen. Tihihi. Men det skal ikke så mange minuttene til før det funker altså, så du kan jo ha de på i smug på kontoret. :jepp:

Jeg hadde heller ikke lyst på kaffe de 7-8 første ukene forrige gang, men denne gangen har den lysten ikke gått bort altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi det hadde jo vært genialt om det fungerte! Får jeg kjøpt de på apoteket eller?

Jeg tok en slurk kaffe nettopp, smakte ikke godt. Men kan være fordi det er en del dager siden sist jeg drakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket, ja. På apotek1 hadde de tilbud denne helgen ihvertfall. Vet ikke om det fremdeles er der da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kjøpe så fort som mulig tror jeg, jeg hater å være kvalm og dette gir seg sikkert ikke med det første. Det hjalp med et tørt knekkebrød heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det virker for deg! :klem: De pleier som regel å ta de verste kvalmebølgene hos de fleste ihvertfall. :jepp:

Jeg måtte nettopp spise to ritz-kjeks for jeg kjente uggenheten komme snikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lurer på om jeg skal kjøpe en pakke kjeks å ha i skuffen her, bare for sikkerhets skyld.. :)

*drømmer om mat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en dum ting å lure på, men sult MÅ være en "bivirkning" av graviditeten? Jeg er så sulten at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg og tenker på mat HELE tiden. I tillegg blir jeg kvalm når jeg er sulten... Uff... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt vanlig å være sulten. :Nikke: Jeg er også det, og prøver å være flink til å spise eple eller andre sunne ting i stedet for å ta meg en skive. Eller en bolle. :fnise: Og det er også veldig vanlig å være kvalm når man er sulten. :jepp: I går kveld var jeg så uggen at alt jeg fikk i meg var en halv kanelbolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småspiser noe konstant, druer, kiwi, tørre knekkebrød.. Er sulten og kvalm hele tiden så føler det er litt selvmotsigende..

I morgen er første legetime! Litt tidlig men fikk den så da går jeg.. Det blir jo interessant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg også. Var ikke flink til å holde meg til sunne ting forrige gang, så denne gangen skal jeg klare å beherske meg! :fnise:

Så spennende! Har ikke fått bestilt enda, jeg. Men så tidlig er det vel sikkert bare blodtrykk og vekt som måles. Husker faktisk ikke hva som skjedde første legetimen min forrige gang. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kun spise sunne ting, har ikke lyst på snop heller for den saks skyld..

I morgen skal jeg til en lege jeg aldri har vært hos før, og har skjønt at første kontroll ikke er så spennende men er jo greit å være "i gang" uansett. :)

Og denne kvalmen er så utrolig slitsom, men jeg tar det som et tegn på at jeg faktisk er gravid da. Hehe.. I tillegg er jeg så enormt trøtt at jeg nesten ikke kommer meg opp om morgenen. Slitsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...