Gå til innhold

Tyggegummi er gravid for første gang!

Tyggegummi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei jeg gleder meg veldig til 12. uke altså. Kan slappe av litt mer og også gjøre det offisielt for alle. :-)

Fikk faktisk sms av en kollega i går, "har du bolle i ovnen?"

Hehe... Jeg er ALDRI borte fra jobb, så nå når jeg er hjemme et par dager tror de med en gang dette er på gang. Jeg sa nei, så får jeg heller fortelle sannheten om et par uker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også. Har fått bestilt meg UL til 12+0 også, for å roe sjela. :gjeiper:

:fnise: Men du er jo i din fulle rett til å si nei da. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa jeg vil ikke at de skal vite det før om et par uker. Syns dette er ganske privat også, og har ikke et "sånt" forhold til kollegaene mine..

Jeg velger å stå over tidlig UL, selv om det hadde vært betryggende å faktisk se at det var liv der. Fikk tilbud om doppler av ei venninne men det takket jeg også nei til, hadde blitt mer stresset av å ikke finne hjertelyden selv tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg har faktisk vurdert å si det til én person på jobb, bare for å få tak i en gravid/bekken/hoftestol. :gjeiper: Har litt vondt kan du si. :sjenert:

Jeg tør ikke å kjøpe meg dobbler. Hadde ligget og hørt på hjertelyden dagen lang jeg da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff det hørtes ikke godt ut, jeg har kun vondt i korsryggen når jeg ligger i senga...

Jeg er redd jeg ikke hadde klart å finne hjertelyden selv, og da hadde jeg blitt veldig stresset. Har også lest litt for/imot dopplere, så da holder jeg meg unna foreløpig.

Da krøp jeg til korset og ringte legen og ba om sykemelding ut uka, jeg kaster opp uansett hva jeg spiser så får vi se hva han sier. Tror han skulle ringe meg tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det noen dagers sykemelding, kjenner det er godt å slippe å tenke på jobben noen dager nå.

Vi driver med en stor oppussing, så lever i kaos for tiden og kjenner det tar veldig på i tillegg til kvalmen. I tillegg begynte vi å rive opp enda et rom i dag... Dvs, mannen...

Og jeg tok magebilde i dag. :hoppe: Har tenkt på at jeg vil ta bilder og dokumentere hvordan magen vokser men fikk ikke surret meg til det før i dag. Er litt redd for å bli gjenkjent her så kommer ikke til å legge ut noe da.. Ikke at det var noe som syns heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jeg til helsestasjonen her i kommunen, fikk time med jordmor i begynnelsen av august. Da er jeg 17-18 uker på vei, så håper i det minste jeg får hørt hjertelyden da.

Ellers er jeg fortsatt kvalm og kaster opp en del men det hjelper godt å være i ro hjemme kjenner jeg. Våkner hver natt av menssmerter, noe jeg tar som et godt tegn på at noe vokser inni meg siden livmoren strekkes. :)

Har ennå ikke opplevd en eneste blødning så håper det holder seg sånn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med jordmortime! :hoppe: Her skal vi ikke til jordmor før rundt uke 24. :gjeiper: Og ang. hjertelyd så fikk jeg høre hos fastlegen i uke 14 forrige gang. Regner med at jordmoren vil prøve når du er såpass langt på vei. :jepp:

Kjipt med kvalmen, men godt du har fått sykemelding og har mulighet for å ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som fikk høre hjertelyden. :) :) Han legen min har litt dårlig tid, så får se hva han sier om det når jeg skal til han på torsdag. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skal tilbake dit allerede, men heller for mye oppfølging enn for lite.

Det rare med jordmortimen er at hun ikke engang spurte hvor langt jeg var på vei, hun bare satt meg opp. Gjør ikke meg noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig fantastisk. :rodmer:

Det spørs om han i det hele tatt vil prøve å finne den da. Er mange som er tilbakeholdne med doppleren den første tiden, fordi det er like vanlig å ikke finne hjertelyden som å finne den.

Så rart. :klo: Jaja, greit å komme inn tidlig også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

12 uker :hoppe::hjerte::hoppe:

Jeg skriver veeeldig lite her, litt fordi det skjer så lite og også siden jeg ikke vil bli gjenkjent...

Hos legen forrige uke ble det sendt henvisning til ultralyd, så jeg er veldig spent på når innkallingen dukker opp. Er uansett ca 6 uker til, men er så fint å få en dato. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser tickern min oppdateres litt treigt, men det ER 12 uker i dag altså! :nigo:

Så herlig at jeg har kommet helt hit uten noe trøbbel! Da er det bare å nyte sommeren (sommer? hvor?) før magen begynner å vokse.. Ååh så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...