Gå til innhold

Hvor mye synes dere jeg skal tjene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For at dere skal se helt riktig nå hva jeg tjener i min 66,9% stilling, kopierer jeg fra lønnsslippen. Så får dere se om de mener i 100% eller 66,9% stilling. jeg trodde det var utregnet for 66,9% jeg da men...

Lønn november

Regulativlønn 66,90 Årslønn: 271.900 Mnd: 15.158,43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

regner med det også var i 100% da.

men herregud om dette er regnet ut i 100% blir det en sinnsykt dårlig lønn. Jeg har rett og slett ikke råd til å da denne jobben da :/

jeg har jo søren meg 10.000 i regninger hver mnd! Å jeg trekker 32% skatt, så sitter ikke mye igjen med i mnd da...:/ Å det for å jobbe bare kveld og natt flere dager i uken og attpåtil jobbe masse helg...

:/

Du sitter vel igjen med omtrent 4000 etter regninger, det er vel ikke så ille det egentlig? Kommer jo an på om du skal spare el.l.

Men du trenger jo ikke trekke 32% i skatt når du tjener dette? Du trenger vel kanskje ikke trekke mer enn 20, helt omtrentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 300.000 året før dette, men da jobbet jeg også mer.

nei jeg skjønner ikke jeg altså! hehe

Kommer jeg til å gå ned nå da med min nye stiling med 288.000?

Og neste spm er vel om de har regnet MED tillegg på dette eller ikke..

*forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 300.000 året før dette, men da jobbet jeg også mer.

nei jeg skjønner ikke jeg altså! hehe

Kommer jeg til å gå ned nå da med min nye stiling med 288.000?

Og neste spm er vel om de har regnet MED tillegg på dette eller ikke..

*forvirra*

Hehe, nå begynner jeg å bli temmelig forvirret selv... Vanligvis pleier ikke tillegg å stå som inkludert i årslønn, så regner med at du kommer til å tjene en del mer enn dette.

Tror uansett du bør ta en liten prat med arbeidsgiver jeg :) Bare der du kan få de helt rette svarene. Men jeg syns det er rart hvis du har gått ned i lønn, når du har gått opp i stillingsbrøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter vel igjen med omtrent 4000 etter regninger, det er vel ikke så ille det egentlig? Kommer jo an på om du skal spare el.l.

Men du trenger jo ikke trekke 32% i skatt når du tjener dette? Du trenger vel kanskje ikke trekke mer enn 20, helt omtrentlig?

20% skatt bare? Jeg har 1,5 mill i lån og har fått fortalt at jeg må trekke 32% dette året pga jeg lå litt etter tror jeg. Men neste år kan det gå som normalt igjen, men da kan jeg vel trekke mindre enn 20% også da siden jeg har så mye i lån :O Synes det hørtes lite ut jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20% skatt bare? Jeg har 1,5 mill i lån og har fått fortalt at jeg må trekke 32% dette året pga jeg lå litt etter tror jeg. Men neste år kan det gå som normalt igjen, men da kan jeg vel trekke mindre enn 20% også da siden jeg har så mye i lån :O Synes det hørtes lite ut jeg da.

TROR ikke du trenger å trekke så mye mer, men nå synser jeg litt her. Sjekk ut med denne siden hvor mye du skal skatte :)

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2011/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Oversiktlig:

Akkurat nå tjener jeg :

Regulativlønn 66,90% Årslønn: 271.900 mnd: 15.158,43

(om de da har regnet ut årslønn i 100% eller 66,9% aner jeg ikke?)

Årslønn jeg KOMMER til å få om jeg tar stilling på 87% Natt og kveld

er : 189.000,- (regner med dette er skrevet i en 100% stilling)

Så kloke hoder - Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR ikke du trenger å trekke så mye mer, men nå synser jeg litt her. Sjekk ut med denne siden hvor mye du skal skatte :)

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2011/

Hum...Hvor skal jeg fylle ut inntekt og lån? Skjønner meg ikke helt på hvor man skal plotte inn alt :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

189 000 i 100%?

Jeg er ufaglært i kommunen med ansinnitet på 1 år, jeg jobber 60% dag, 30 % kveld og 10% natt, for det meste i ukedagene, med 2 arbeidshelger i måneden. Jobber 80% stilling. Jeg tjener over 200 000. Så det er rart om dette skal stemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

189 000 i 100%?

Jeg er ufaglært i kommunen med ansinnitet på 1 år, jeg jobber 60% dag, 30 % kveld og 10% natt, for det meste i ukedagene, med 2 arbeidshelger i måneden. Jobber 80% stilling. Jeg tjener over 200 000. Så det er rart om dette skal stemme..

Hun mener 289 000 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

189 000 i 100%?

Jeg er ufaglært i kommunen med ansinnitet på 1 år, jeg jobber 60% dag, 30 % kveld og 10% natt, for det meste i ukedagene, med 2 arbeidshelger i måneden. Jobber 80% stilling. Jeg tjener over 200 000. Så det er rart om dette skal stemme..

289 000 skrev hun. Ikke 189 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Oversiktlig:

Akkurat nå tjener jeg :

Regulativlønn 66,90% Årslønn: 271.900 mnd: 15.158,43

(om de da har regnet ut årslønn i 100% eller 66,9% aner jeg ikke?)

Årslønn jeg KOMMER til å få om jeg tar stilling på 87% Natt og kveld

er : 189.000,- (regner med dette er skrevet i en 100% stilling)

Så kloke hoder - Hva tror dere om dette?

Oj, Mener 289.000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hum...Hvor skal jeg fylle ut inntekt og lån? Skjønner meg ikke helt på hvor man skal plotte inn alt :O

Helt øverst under punkt 2. Lønn på lønnsinntekt og lån på gjeld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

289 000 skrev hun. Ikke 189 000

Nå skrev hun faktisk 189 000, men jeg ser nå at hun mener 289 000.

Da har jeg ingenting å sammenligne med, dessverre. Høres uansett rart ut, flere timer skal jo utgjøre mer i lønn enn trekk i nattillegg skal minke lønnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC'n min vil ikke inn på skattebergninga, så den slutter å laste siden. Hehe...Derfor det kom null sikkert. Får prøve en annen gang :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

Hvis jeg kun ser på matten her, så utgjør 15.158.43 kr mnd en årslønn på ca 182.000,- før skatt (?). Dvs at årslønnen 271.900,- er for en 100% stilling.

289.000 ,- er da også en 100% stilling, og om du jobber 87% kommer du til å få en lønn på 251.430,- før skatt. Det er et lønnshopp på nesten 70 000 før skatt. Uten tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kun ser på matten her, så utgjør 15.158.43 kr mnd en årslønn på ca 182.000,- før skatt (?). Dvs at årslønnen 271.900,- er for en 100% stilling.

289.000 ,- er da også en 100% stilling, og om du jobber 87% kommer du til å få en lønn på 251.430,- før skatt. Det er et lønnshopp på nesten 70 000 før skatt. Uten tillegg..

Tusen takk for glimrende innlegg! Håper dette stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...