Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤

Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin

Veee! Jeg går som regel til lærliger:)

Men hvis jeg begynner, lurer jeg på hvordan det blir med evt fødselspermisjon. Hvis jeg begynner på skolen august (skoletiden varer i 5 mnd) og må ut i permisjon etter skolen eller rett etter jeg har blitt lærling, hvordan blir det med fødselspenger da? Kommer nok ikke til å jobbe mens jeg går på skolen da, siden det er fulltid på skolen...

Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PurpleLady

Du må jo ha jobbet 6 av de siste 10 mnd for å få utbetalt penger i svangerskapspermisjonen... har man ikke det får man utbetalt engangssum på 30.000 kr, trur jeg. Men lånekassen har jo noen gunstige stipend og lån og sånn, men da må du jo være student! Har ei venninne som nettopp var ferdig sjukepleier, ho søkte seg inn på ped, selv om hun visste at hun kom til å føde mot slutten av sommerferien/rett etter skoleoppstart, også søkte hun permisjon fra studiene... på den måten får hun støtte fra lånekassen under perisjonstida! Men du må jo komme inn på studiet du søker på, da... også trur jeg du må prøve studiet ett år etterpå? Er usikker på åssen reglene er der, gitt :sjenert:

Lykke til med valget! Det er i hvertfall riktig side av året du har begynne å vurdere på, i hvertfall hvis frisørskolen følger vanlig skoleår med søknadsfrister og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Trur ikke det, desverre... det står ganske tydelig at for å få utbetalt penger i mammapermen så MÅ mor ha jobbet minst 6 av de siste 10 mnd... Ganske teit, egentlig, med tanke på utdannelse og sånn... Men du sparer jo i det minste opp pensjonspoeng ved å jobbe fram til du starter på skolen :fnise:

Lykke til med valget! Ikke la pengene styre hva du ønsker å gjøre, det er mulig å finne omveier i lånekassen bl.a. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Skjønner, skjønner.. Nei, vi får se hva jeg finner på!:)

Men jeg har èn god nyhet, da! Jeg ringte til skolen jeg tok matteeksamen på for å høre resultatet! Og jeg sto! JEG STOOOOO!!!! ah! Det er SYKT deilig å vite at jeg faktisk er ferdig med den dritten for ALLTID!!

Endelig... 5 år etter VGs, er jeg endelig ferdig.

I natt har jeg sovet i 10 timer:) det var deilg! Så nå sitter jeg å venter på at klokken skal bli 10, sånn at jeg kan gå på jobb. Og etter jobb blir det en tur på

IKEA, før det er helg:) digg, diggeligg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Da var søknaden til frisørskolen sendt og nå bærer det på IKEA for å handle litt møbler!

Ha en god dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PurpleLady

Hehe, jeg savner en "liker" knapp, som det er på fb... ;) Jeg liker at du har sendt søknaden! :)

Ha en gooood helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Så spennende med frisørskole! Håper du kommer inn :jepp: Og gratulerer med bestått matteeksamen! :tommelsmil:

Tuuusen takk! Det er sååå deilig!

Nå sitter jeg faktisk på en stol, ved et bord! Og ikke i en sofa!

Vi handlet ganske mange møbler i går. Tv-bord, spisebord og 4 stoler, to cd/dvd-hyller og et skoskap. Kom hjem rundt 22 og ble ikke feridg med møblene før i 02-tiden!

Jeg prøvde meg først på skoskapet, men plutselig hadde jeg gjort det sånn at en plate som skulle være innover, kom på utsiden (altså den grove siden kom ut).. skjønner ikke hvordan jeg klarer det. Da tok kjæresten over, og jeg begynte på tv-benken. Og gjett hva. AKKURAT det samme skjedde :eeeh:

Da ga jeg litt opp, og monterte heller en av stolene. Det var litt enklere. jEg har alltid sett på meg selv som megaflink på sånne monteringsprosjekter, men etter i går bøyde jeg meg bokstavelig i støvet og sa til kjære, at han er best :ler:

Det er sååå deilig å ha et spisebord!

La ut den gamle tv-benken ut på finn for en stund siden..men ingen ville visst ha den. Og nå vil jeg bare bli kvitt den. Så for 2 timer siden, la jeg den ut på "gi bort" på finn. Ble nedringt med en gang! Så nå blir jeg i allefall kvitt den. Men det rare var at jeg la den først ut til 400, så 300 og så 200.. så den ble jo kjempe billig etterhvert. Og den er helt fin og ingen skader. Jaja.. good riddance! :ler:

Så nå sitter jeg å venter på at "føstemann til mølla" skal komme å hente den.

Etter det, skal jeg hoppe i dusjen og stelle meg for så å dra ned til en venninne og treffe folk fra folkehøyskolen. Det kan blir artig det.. men håper ikke det er sånne kjipe folk som jeg egentlig ikke liker. For da går jeg kjapt!

Min første uke på vektklubb.no, har jeg gått ned 2,1kg! Det er digg! Men man gå alltid fort ned i begynnelsen også dabber det av, og du må jobbe hardere for å gå mer ned. Men jeg nærmer meg målet mitt da! Bare 5,4 kg igjen!

Ellers, har jeg begynt på vitexen og venter på en positiv EL-test og svarene fra blodprøvene jeg tok denne uken.

I morgen er det jobb! 10 dager med jobb i strekk! Herre...

Jaja.. jeg håper alle får en deilig helg:)

Shalubi beibi! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Gårsdagen var en ganske så grei egentlig, bortsett fra at det var en der som bare bringer tilbake dårlige minner om hvem jeg var før..

Han var min første. Vi var bare venner. Dårlig kombinasjon. Masse å fortelle, men vet ikke hvor jeg skal begynne.

Alt i alt, så var det en grei kveld, sett bort i fra at han var der. Huff... enkelte ting skulle jeg virkelig ønske jeg var foruten. :sukk:

Kjæresten kom å hentet meg på byn i går, noe som var veldig deilig. Fortalte om kvelden og at jeg synes det var rart å se han igjen. Godt å endelig kose med kjæresten etter en lang dag.

Nå nyter jeg egentlig bare søndagen helt til jeg skal på jobb klokken 5. Tror det skal gå fint på jobb i dag, egentlig. Men det er litt stress å tenke på at jeg skal jobbe 10 dager i strekk nå!! :sukk: Men jeg skal til København i februar, da. Så jeg satser på at lønningen blir ganske fin til dag :jepp:

Nå kommer jeg mest sannsynig til å gå inn i en fase som jeg liker å kalle "lukket". Den er så enkel som så, at jeg mentalt lukker øynene for hvilken dag det er, hvilken dato det er og av og på hva klokken er. På den måten, går dagene bittelitt fortere enn vanlig. Det er det jeg tror i allefall. Glemte også å si at å legge seg tidlig hjelper også! :fnise:

Tenkte jeg skulle ta en EL-test i dag også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi, hørtes stress ut å begynne på jobb kl 5!! Og å jobbe 10 dager i strekk også, og spesielt med sånne arbeidstider!! Håper du ikke sliter deg helt ut da!

Spennende med tur til København, det er min absolutte yndlingsby i Norden :) Skal du noe spesielt der, eller bare ferietur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Oi, hørtes stress ut å begynne på jobb kl 5!! Og å jobbe 10 dager i strekk også, og spesielt med sånne arbeidstider!! Håper du ikke sliter deg helt ut da!

Spennende med tur til København, det er min absolutte yndlingsby i Norden :) Skal du noe spesielt der, eller bare ferietur?

Hey hey!

Det er ikke så ille å begynne 5, egentlig. Da er jeg ferdig 23 ca.

Jeg skal dit med mamma:) hun kjøpte turen til meg i bursdagsgave :rodmer:

Da var altså 2 av 10 jobbdager unnagjort! Det var ganske greit i går, egentlig. Men var veldig trøtt i morges da jeg sto opp. Dagen i dag var veeeeldig rolig. Og det liker jeg! hehe :fnise:

Har bare kuttet opp masse grønnsaker og gjort en knallbra åpning. ÅJA, det stemmer.. jeg kuttet ikke bare grønnsaker, men også lillefingen min :sjenert: Et skikkelig dypt og ekkelt kutt som bare blør og blør. Nå har kjæresten tatt på meg bandasje,slik at jeg ikke kan bøye fingen. Ser veldig smart ut her jeg sitter med en GIGANTISK bandasjeklump på lillefingen :fnise:

Hvis jeg skal stole litt på denne appen min, som kartlegger syklusen min, har jeg eggløsning den 11. Men tror jeg skal ta en test i dag for å dobbeltsjekke. Og en test i morgen .. og dagen etter det :fnise: Har forresten ikke fått svar på prøvene hos legen enda :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hvem som har kuttet se i fingen og blitt sykemeldt...

Neei! Så kjedelig. :klemmer:

Hvordan gikk det med eltesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PurpleLady

Så kjedelig at el-testene har vært negative!

Fordelen med sykemelding er at du får betalt selv om du blir hjemme, da... ;) Mannen min kutta seg i langfingeren på fredag, og jeg har lekt sykepleier i helga, med stripsing av sår og diverse... fikk med strips og bandasje fra jobben, for jeg stakk innom sykepleierkontoret før jeg dro hjem ;) Legen (på over 70) hoppa opp og lurte på om mannen kunne stikke innom han på vei hjem til mine foreldre, så kunne han sy... men det endte altså opp med at jeg fikk med strips og bandasje og satte sammen såret selv :) Også har mannen dratt av seg plaster og strips flere ganger om dagen, så det ser ikke så bra ut likevel... tullingen! Hehe. Så Adeline, IKKE driv og trekk av plaster/bandasje og strips, selv om det blir litt vått... det er nok bedre å la sårflatene få gro litt sammen først... ;)

Lykke til med groing og syklusen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Irriterende når EL-testene er negative :snurt: Men tar du dem på ettermiddagen? Jeg tror det er sånn at kroppen begynner å produsere LH først litt utpå dagen, så hvis man tar dem om morgenen er det mange som opplever å aldri få positive tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei! Nå har jeg vært veldig lenge vekke!

Jo, nå har fingen min grodd og blitt et sexy lite arr, hehe:p Er vondt hvis jeg tar på den da, men nå han jeg i allefall bøye den!

Når det kommer til EL, luuurer jeg på om jeg hadde positiv EL i går. Tar testene på ettermiddag/kvelden. For Den ene streken er jo sterk. Men den andre var også litt sterk. Ikke svak som den har vært de andre gangene, men.. Ja, litt sterkere enn det. Hadde et bilde av den forrige og sammenlignet. Men vet ikke jeg.. Vi hadde iallefall kos i sengen, også får vi se:p

Glemte forresten å ta vitexen min i dag:/

Er så elendig på å huske å ta tabeletter! Da jeg kuttet meg, ble jeg satt på pencelin. Men hadde skikkelig problemer med å ta tabelettene. Etter to dager var det glemt!

Måtte også ta stivkrampe. Og armen var ødelagt i 4-5 dager etter sprøyten! Vooondt!

Kommer til å skrive mer når jeg kommer hjem. Men nå er jeg på jobb:) så vi snakkast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at finger`n er så og si i orden igjen. Kan ikke ha vært deilig å kutte seg så voldsomt som du gjorde :sukk:

Positiv EL-test liker vi!! :jepp: Og ikke tenk på at du har glemt Vitex`n en dag. Det går nok kjempe fint! Håper virkelig det klaffer for dere snart. Hadde vært sååå gøy!! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...