Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...

Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Hehe!!

Ser at du liker å strikke. Hva strikker du? Er helt tom for ideer!

Nå om dagen bare henger jeg rundt :sjenert: Skolen har ikke begynt enda, digger'e!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Akkurat nå har jeg lyst til å lære meg en god oppskrift på sokker, men har ikke hatt tid ennå.. Føler jeg jobber nesten døgnet rundt, så har litt dårlig med fritid.. :sjenert: Men er akurat ferdig med en pute som svigerinna mi fikk til jul, ble egentlig veldig fornøyd med den!

1074463.jpeg

Hva studerer du da? :)

Her har ikke forelesninger begynt heller, men første er på fredag - så det er nok ikke lenge før styret begynner igjen! :ler:

Edit: skriveleif

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

ååå, den var utrolig søt! Flink du er :) Sokker har jeg ikke turt å prøve. Det er noe med hælen som virker skremmende.

Hva jobber du med? Bra gjort å jobbe mye ved siden av studier! Det er jeg altfor lat til :sjenert: Passer barn innimellom når lommeboken blir for tynn ;)

Studerer et emne innen biologifaget. Heldigvis begynner ikke skolen før i neste uke eller noe :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Ja, det er hælen som er styrete! :ler:

Jeg holder på å avslutte en bachelor i engelsk, trives kjempegodt med det! :Nikke:

Biologi virker spennende, hva vil du bruke det til? :-)

I dag har jeg vært på cafe med Keisha, Niennas og Nica, og Niennas' lille fine Fie! Kjente det kilte godt i eggstokkene da! :fnise: Har visst allerede fylt kjærestens dagsbehov for babyprat.. :fnise: Det var kjempehyggelig å treffe jentene, skravla gikk jammen i hele tre timer!

Nå skal det kollapses på sofaen, er helt skutt etter jobb.. Jeg jobber forresten i bowlinghall, Sarah, ved siden av en butikkjobb. :-) så her er det travle dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Cafetur høres koselig ut :) Var selv ute å spiste i går, det er stor stas!! Hehe, kjæresten er ikke helt klar for bebis enda?

wow, du har mye å fylle hverdagen med ja! Bowlinghall, så kult! Har aldri tenkt over at noen jobber der, men seff gjør det det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Hehe, joda han er det, men vi er enige om å vente til jeg har 100 jobb og vi har kjøpt hus. Men når jeg treffer sånne fine små bebiser, kan nok selv den mest hardhudede bli litt ekstra verpesjuk! :ler:

Og i dag hadde jeg glemt jobben! Trodde jeg skulle jobbe i morra, og at kjæresten og jeg kunne dra på ikea i dag. Jeg skulle bare si i fra at jeg må komme senere på jobb på fredag, og fikk i svar at "joda, det går bra, men du kommer fortsatt i dag, eller?" :sjenert: Awesome. Da var det bare å hive seg rundt, mat får jeg spise i kveld..

Fra en ting til en annen, jeg lurer på noe. En I familien til samboeren min har akkurat startet eget firma, og hele familien er selvsagt kjempestolte. Men saken er den at grammatikk- og rettskrivingskunnskapene hans ligger litt under det profesjonelle nivået han kanskje bør ligge på, og når man har en nettside om firmaet mener jeg at det som står der burde være ortografisk riktig. Jeg har jo nå utdanning så jeg er kvalifisert til å hjelpe, men jeg er litt redd for å fornærme ham ved å tilby det.. Åh.. At svigerfamilie skal være så tungvint! Forslag til hvordan jeg kan nevne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Uff, sånt er kjempevanskelig. Har samboern din forslag til hvordan du skal foreslå at du hjelper han? Vet familiemedlemmet selv at han ikke er så flink i grammatikk og rettskriving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Han har ingen spesiell utdanning, lurer på om han bare har et par år vgs.. Jeg er litt usikker på i hvilken grad han er klar over det selv, og jeg er ganske sikker på at å ha nettside uten skrivefeilene og grammatiske feil ser mye mer tillitvekkende og profesjonelt ut enn sånn det er nå. Hele firmaet er tilknyttet denne siden.. Jeg skal be samboeren min nevne det til en annen i familien som er nærmere den det gjelder, tror jeg. :-) Tør ikke gjøre meg til uvenns med denne det gjelder.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Ja, god ide. Enklere for hans familie å si fra :) Det kan hende han opplever det som fornærmende at du vil hjelpe.

Du kunne alltids late som det var for dine egen del at du ville korrekturlese. Skoleoppgave eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevne i en bisetning at språkvask og lignende kan være aktuelle arbeidsoppgaver for deg med din utdanning, og at du gjerne kan hjelpe dersom han trenger det? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med C i exphil! Jeg strøyk igjen :sjenert:

Hm, ikke lett situasjon det der nei! Svigerfamilie ER vanskelig!! Har vel egentlig ingen andre gode råd enn de som allerede er nevnt. Men er enig med deg i at det bør være korrekt rettskriving på hjemmesiden til et firma, førsteinntrykk er som regel alt. Personlig ville jeg vært skeptisk til et firma med generelle rettskriving- og grammatikkfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Jeg tror samboeren min skal nevne det til helga, han skal treffe ham mens jeg er på jobb - kanskje like greit? :fnise: Og jeg tror nok han kommer til å gå frem på en lignende måte som det du foreslo, Nica.

Takk for gratulasjon, Bellamy, og kjedelig å høre at det ikke gikk så bra for deg! :-\ Er du noe bedre i form, nå da? Syns synd på deg som var så syk!

Jeg styrer som regel unna firma med slike feil, men nå er jo jeg grammatikknerd også, da :ler: Litt lat med det på face og her i dagboka, gidder ikke styre med kommaregler og leddsetninger da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg i bedre form, og i morgen skal jeg på trening for første gang på omtrent en måned! Gleder meg faktisk! Er litt grammatikknerd selv. Ikke så mye på KG og face her heller, men spesielt når jeg skal skrive en oppgave. Har en tendens til å havne på gruppe med en person som umulig kan ha gjort det bra i norsk skriftlig på videregående. Blir nesten uvel når jeg leser hva den personen har skrevet, og MÅ rette på det før det sendes inn. Og bannes litt på innsiden over feilbruken av parantes og komma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ikke alene om å være gramatikknerd?! :danser: Jeg er alltid den som skal drive å pirke og ordne på oppgavene vi leverer som gruppeoppgave. Jeg tar på meg oppgaven med å sette sammen og sende den til slutt, for da føler jeg at jeg har kontroll :fnise:

Visste ikke at du har to jobber ved siden av studiene, PinkLeaf...All ære til deg! :smilyblomst: Gosj, så flink du er! :jepp:

Oi, så kjedelig å glemme at man skal jobbe :klaske: Gikk det bra, kom du deg tidsnok på jobb? Guuuud, så stressende! :ler: Kjente nå et behov for å sjekke ut jobbing i dagene fremover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest -Sarah-

Har en tendens til å havne på gruppe med en person som umulig kan ha gjort det bra i norsk skriftlig på videregående. Blir nesten uvel når jeg leser hva den personen har skrevet, og MÅ rette på det før det sendes inn. Og bannes litt på innsiden over feilbruken av parantes og komma :fnise:

Jeg havner også alltid på gruppe med en sånn en! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Haha, ja vi har vel alle havnet på gruppe med ortografiske ignoranter. :ler:

I dag har jeg, inspirert av Niennas, plukket frem bestemorrutene mine igjen! Skulle ha lest hele dagen, men den heklepausen min ble visst veldig lang.. :sjenert: Jaja, har jo ikke forelesning om den boka jeg leser uansett, så da er det vel greit :fnise: Må bare pønske ut hvilke kombinasjoner jeg vil ha på rutene, har 12-13 allerede.. Er kanskje litt overilt å lage babyteppe flere år før en baby kommer, men sånn ble det visst.. Har lyst til å samle litt ting sammen, har allerede funnet tidenes søteste spilledåse som jeg skal ha på barnerommet. Men den er rosa, så da må jeg bare satse på at vi får en jente :ler: Ikke tidlig ute i det hele tatt! :ironi::ler:

Bellamy: Så bra at formen er tilbake, og så flink du er som kommer deg på trening! Jeg burde dra tilbake snart selv - er støttemedlem for øyeblikket.. Men jeg har en målkjole jeg vil inn i, som jeg VET at jeg kan passe, hvis jeg bare kutter litt brus og løper litt mer :ler:

Ametrin: Jeg kom heldigvis på det i ellevetida, og begynte ikke før tre, så det gikk jo bra! :biggrin: Ja, jeg jobber kanskje litt i overkant mye, men er i forhandlinger om høyere lønn på den ene, så da kan det hende jeg sier opp den andre. Savner å ha en helg fri i ny og ne.. Og litt tid til venninner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...