Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oooh, sokkestrikkeambisjoner? Det kan jeg hjelpe deg med :jepp: Det er igrunn det eneste jeg strikker for tiden :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julemusikk og pensum er alltid kos! Det gir liksom en aldri så liten push til å gi det lille ekstra før jul, spesielt hvis man spiser klementiner og drikker julebrus i lesepausene :fnise:

Gjest Lottiplott
Skrevet (endret)

Liker! Da må vi få ordnet en strikkekveld, en gang mellom når jeg er ferdig med eksamen, og før Niennas' termin (hvis hun fortsatt vil være med på "syklubb") :)

I kveld har vi sett How Do You Know, artig film - skikkelig romantisk søtsuppe som jeg liker! :fnise: Særlig godt med litt Ben&Jerry's browniesis ved siden av. :rodmer:

EDIT: Kom på at det kanskje så litt strengt ut at vi må ha det før terminen, men tenkte det var mest praktisk ;) Jeg er selvfølgelig åpen for etter jul også ;)

Endret av Lottiplott
Skrevet

Liker! Da må vi få ordnet en strikkekveld, en gang mellom når jeg er ferdig med eksamen, og før Niennas' termin (hvis hun fortsatt vil være med på "syklubb") :)

I kveld har vi sett How Do You Know, artig film - skikkelig romantisk søtsuppe som jeg liker! :fnise: Særlig godt med litt Ben&Jerry's browniesis ved siden av. :rodmer:

EDIT: Kom på at det kanskje så litt strengt ut at vi må ha det før terminen, men tenkte det var mest praktisk ;) Jeg er selvfølgelig åpen for etter jul også ;)

Er ikke så flink til å strikke, men jeg hekler gjerne! Og jeg håper da virkelig at jeg har litt tid til å være sosial etter 1 juledag også ;;)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Så bra! :)

----

I dag er formen skikkelig på trynet, såå forkjøla! Men det hjalp med en paracet og et par timer søvn til, så satser på at formen er ok til jeg begynner på jobb kl tre :) Også har jeg forlagt arbeidsskjorta til den ene jobben min - skjønner ikke hvor jeg kan ha lagt den! Måå rekke å vaske den til i morra, for den er sikkert superkrøllete nå..

Satser på at i dag blir en bra dag på jobb, elsker julevarer! (Ikke alle da, men når man jobber med belysning er det koselig å begynn med advent litt før:fnise:)

Gjest Lottiplott
Skrevet

I dag gjorde jeg som Bellamy sa, ble jammen julehefte, julemusikk og julebrus mens jeg ventet på middagen.. Eeelsker julehefter! Tror ikke det ville vært jul uten dem. Jeg pleier å kjøpe Tommy & Tigern, Carls Barks' jul, klassisk Disney, Pusur og Stomperud. MÅ ha Nummer enognitti.

Pleier dere å lese julehefter?

--

Formen ble jammen ikke bedre utover dagen, hele kroppen kjenner overfølsom og feberete. Må nok ta kvelden snart, og sove lenge i morgen. Paracet og Otrivin skal være mine sengepartnere i natt tror jeg :rodmer: Kan hende jeg får et sjalu kjærestebeist på nakken, men. :fnise:

Har dere forresten noe tips mot tett dusjsluk? Det blir så fort tett, så må bruke MrMuscle hvertfall hver 6. uke.. Jeg har jo laaangt hår, men tar jo dette ut av sluket etter hver dusj, så tror ikke det kan være det som gjør det heller.. Hadde vi ikke leid ville jeg bedt en rørlegger se på det, men kan jo hende det finnes noe lurt jeg kan gjøre selv før jeg nevner det for huseieren.. :)

Skrevet

Jeg eelsker julehefter! Dessverre fant mamma ut at hun skulle å kjøpe disse for et par år siden. Da var det en lang romjul da! :fnise: Heldigvis kjøper svigers omtrent alt som finnes av julehefter, så da får jeg bare takke meg til å være litt mindre sosial når jeg er hos dem! hehe.

Uff, fælt når formen er så laber :/ Jeg har det slik fra omtrent midten av oktober til midten av mars, så skjønner godt hvor fælt du har det! Fikk visst ikke utlevert det beste immunsystemet mot vinterforkjølelser gitt..

Hm, kan ikke si jeg har noen gode råd mot hår i sluk. Har hørt en del kjerringråd om at både kamferdrops og kokende varmt vann skal fungere mot tette avløp, samme med bakepulver og eddik. Har ikke prøvd noe av dette selv, så vet jo ikke om det fungerer.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Det høres ut som meg, det, Bellamy :-p Astma og allergi = immunforsvar fra helvete. Satser på at ungene våre vil få kjærestebeist sitt immunforsvar, han er ALDRI syk. Jeg mener aldri. Han har vært hjemme pga sykdom én dag på de tre årene jeg har kjent ham. Kan hende han hadde hatt godt av å ta en egenmelding en gang eller to, men han er sjeeelden så dårlig at han ikke kan jobbe.. :rodmer:

-----

I dag har jeg bestilt julegaven hans! Jeg tenkte å kjøpe Sony Ericsson Xperia Active, og fant den på Spaceworld til 2998,-. Jeg synes det ikke var så veldig dyrt, men nølte litt. Så sjekket jeg på hardware.nom de har sånn prisguide, og der fant jeg den til 2149,-! Da får jeg råd til å kjøpe noe lite ved siden av også, hadde tenkt å bruke 2500,- i år. *letta* Det er så digg å få tak i ting man trenger såå mye billigere! Hihi :fnise:

Nå er det kun hans besteforeldre igjen, samt niesa vår, så har vi alle julegavene i boks:) Og mormor forresten, men jeg vet hva jeg skal kjøpe til henne :)

Skrevet

Åh, så flink du er som snart er ferdig med julegavene :) Jeg har ikke tenkt på temaet engang jeg :sjenert:

Jo du, tips angående tett sluk. Vi slet med mer eller mindre totalt tette rør for en liten stund siden. Gikk innom Jernia og ble anbefalt en flaske med avløpsåpner, og den løste problemet med en gang :) Husker ikke merket, men var en veldig anonym stor flaske...

Kjedelig å være syk da! :( God bedring til deg :klem:

Gjest Lottiplott
Skrevet

Da skal jeg jammen sende kjærestebeist til Jernia i morgen! :jepp: Det er hvertfall fordelen med å være syk, kan bare sende han av gårde på oppdrag :fnise:

I dag fikk jeg et godt tips i en annen tråd om julegaver, og tror jeg skal prøve å lage noen en dag jeg har fri!

Det var ei som laget en type decoupage med servietter på lys, kjempestilig! Se link til forklaring her.

I dag har jeg forresten endelig klart å komme meg opp av eksamenlesinggropa jeg var i! :takke: Har endelig kommet ordentlig i gang, og ikke for tidlig, eksamen er 2 desember. Nå får boka belage seg på å gå varm, IT'S ON! :kjefte:

Skrevet

Hurra for å endelig ha kommet igang med eksamenslesing! Føler heldigvis jeg ligger greit an selv, men blir jo nå satt tilbake en par dager da kroppen min bestemte seg for å spandere på seg feber og halsvondt :kjefte: Dårlig gjort altså!

Serviettdekor på lys er kjempefint! Har tenkt å prøve det selv jeg også, men tiden strekker liksom aldri til. Søstra mi lagde for et par år siden kubelys med bilde av barna sine på - perfekt julegave til besteforeldrene. Sånt er så stilig, og unikt! Alltid morsomt å ha noe ingen andre har!

Gjest Lottiplott
Skrevet

Oi, så stilig med bilder da! Hvordan gjorde hun det?

Du har vel blitt smittet av meg da :fnise: Det er kjedelig å være syk, man får ikke jobbet like mye og konsentrert seg like mye som når formen er bra.. :)

God bedring da! Satser på at vi blir foooort friske begge to! :jepp:

Skrevet

Hun skrev ut bildene på vanlig papir, så la hun papiret på lyst og strøyk på med strykejern. Må passe godt på så man ikke smelter lyset!

Nei det er veldig kjedelig å være syk på denne tiden, spesielt når jeg egentlig skulle på IKEA i morgen :sjenert: passer utrolig dårlig! hehe. Får krysse fingrene for at vi blir raskt friske ja! :)

Skrevet

Jeg vil følge med her jeg! :vinke: Jeg har også tenkt å prøve meg på det med lysene, vi kan oppdatere hverandre om hvordan det går :ler:

Gjest Lottiplott
Skrevet

Bellamy: Skulle egentlig på IKEA i morgen jeg også, men tror nok det blir sofaen i stedet :sukk:

Anuket: Så koselig at du også vil følge med! :velkommen:

Jeg håper å få tid til å styre litt med lys etter eksamen, men det er ikke før etter 16. Satser på å kunne styre litt med julekaker og slikt da :)

---

Nå har vi akkurat sett Best of Ylvis, og det var ikke godt for halsen min, jeg lo og lo og hostet og lo og hostet litt mer :fnise:

Har kommet litt lenger på puta til svigerinna mi, nå har jeg begynt å montere front- og bakstykket, og hjertet er ferdig. Må bare få tak i en fyllpute så kan jeg montere resten. Spent på hvordan det blir! Har aldri laget noe såpass avansert, men det er gøy! :jepp:

Gjest Lottiplott
Skrevet

... du vet du skriver mest på KG når du bruker : jepp : på facebook for å vise at du er enig. :fnise::sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Hahaha :fnise:

Eller trumfer gjennom en diskusjon med at "nei da, jeg leste på KG at ... "

Gjest Lottiplott
Skrevet

Åh, nå skrev jeg dét lange innlegget via mobilen i går, og logget meg inn på laptopen nå for å se at det tydeligvis ikke er blitt postet. :sukk:

Jaja, husker ikke hva jeg skrev engang. :sjenert:

Denne helga har det vært jobb fra ende til annen, kveld, kveld, kveld. Heldigvis fikk jeg trykket inn litt pepperkakebaking med mamma i går formiddag, kjempekoselig :)Fikk jobbet litt overtid på fredag også, det gjør seg greit på lønnsslippen neste måned! :)

I morgen skal jeg på IKEA, gleder meg! Jeg skal kjøpe fyllpute til svigerinnas julegave, og en haug med stearinlys og kubbelys, hvite, røde og lilla :hjerte:

Hva har dere gjort i det siste, da, dagbokjentene mine? :)

Skrevet

Jeg elsker IKEA! Jeg elsker IKEA enda mer når jeg kan sitte i rullestol og kommandere T til å kjøre meg rundt ;)

Ikveld har jeg tatt en skikkelig oppvasksrunde (Bah, vi har ikke vaskemaskin... :kjefte: Men vi flytter om et års tid :jepp: )

Det er så deilig når jeg får gjort sånne ting ^^

Skrevet

Niennas: huff, husker den tiden vi ikke hadde oppvaskmaskin, skrekk og gru! Det er så forferdelig kjedelig å vaske fat og glass!!

I det siste har jeg vel lest og lest og lest og lest.. Første eksamen om litt over ei uke, skikkelig stressa! Men har tatt meg tid til en liten fest på fredag, og lite lesing i helga.. :sjenert: Tenker som så at det jeg ikke kan så mye om nå, det klarer jeg ikke å lære meg på ei uke. Så da får jeg heller bare pugge på det jeg faktisk kan litt om! :jepp:

Og sykdommen min vil ikke bort! :kjefte: utrolig irriterende! Håper du er i bedre form enn meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...