Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...


Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Gjest Lottiplott

Hehe, jeg er litt motsatt, jeg da.. Har alltid pleid å kunne lese gjennom pensum én gang, møte opp på eksamen, og få en god karakter. Men i år har jeg et fag som er vanskelig og ganske utenfor mitt interessefelt = jeg glemmer at jeg må lese MASSE. Skippertak er min gode venn. :sjenert:

Så kjedelig å lese at du fortsatt er dårlig! Formen er bedre her, men kjenner jeg er sliten fortsatt, siden jeg måtte jobbe hele helga mens jeg fortsatt var syk. Hoster og nyser fortsatt, men ikke såå slapp, heldigvis. Håper du blir raskt bedre, Bellamy! :)

I går var fikk jeg vært på IKEA, kjøpte masse lys, noen planter og diverse. Det gjør seg med litt mer grønt rundt om i leiligheten! :jepp: I dag er det Kant som står på planen, og kritikk av den rene fornuft. Tørt, sa du? :fnise: Godt jeg plutselig snublet over en pose smågodt jeg kjøpte for flere dager siden, men som jeg hadde helt glemt bort..

Åh, helt OT har jeg verste PMS i dag! Hodepine, kramper og sukkersug. Satser på at et par ibux og litt smågodt tar knekken på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du nevner Kant, skjønner jeg at hjernen min ikke er innstilt på studier lenger :fnise

God bedring til alle som er forkjølet, jeg er for en gangs skyld frisk :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med lesingen :) Du er ikke alene om å lese om «tørre saker»...her er det vitenskapsteori for alle penga. Blir så mye pensumlesing om dagen at jeg snart ikke vet verken opp eller ned :kari:

Godtepose du har glemt bort?!? Whaaaaat? :hakeslepp: Nei, det har jeg ikke hørt om :fnise:

Huff, ikke noe kult med PMS! Håper smågodtet og ibux`en hjalp, og at Kant ikke gjorde det værre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Så bra at du er i form, MrsTula! Du får være frisk for alle oss dagbokjentene, tror jeg :fnise:

Tja, smågodtet bare ble borte, det! :sjenert: Men kom meg gjennom Kant i dag, så nå skal jeg bare lese litt om etikk, så satser jeg på å klare meg med det jeg husker.. :sjenert:

Har forresten byttet nick og avatar, ble nesten gjenkjent her i går.. Det vil jeg ikke ha noe av! :snurt:

Så det er fortsatt meg, men bare litt mer rosa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i form, MrsTula! Du får være frisk for alle oss dagbokjentene, tror jeg :fnise:

Tja, smågodtet bare ble borte, det! :sjenert: Men kom meg gjennom Kant i dag, så nå skal jeg bare lese litt om etikk, så satser jeg på å klare meg med det jeg husker.. :sjenert:

Har forresten byttet nick og avatar, ble nesten gjenkjent her i går.. Det vil jeg ikke ha noe av! :snurt:

Så det er fortsatt meg, men bare litt mer rosa :fnise:

Æsj, det er ikke noe gøy å bli gjenkjent hvis man ikke vil! (Jeg har lagt ut bilder av både meg og T, så er ikke så redd for det, men det er vel visse ting jeg ikke ønsker at vennene mine skal vite, egentlig..)

Smågodtet har en tendens til å bare forsvinne! :fnise:

Edit: Når jeg så istad at siste innlegg i dagboka mi var skrevet av PinkLeaf, så tenkte jeg "Hvem faen er det?!"... Skjønte fort at det var deg da :)

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe morsomt å nesten bli gjenkjent her inne nei! Ikke nødvendigvis fordi man er redd for at andre skal se hva en skriver og mener, men jeg kjenner litt på at jeg liker å ha et sted som er mitt eget på en måte. Høres kanskje litt rart ut, men noen ganger er det godt at ikke alle vet hvem man er! Fint nytt nick da! :)

Kjenner til den med smågodtet som plutselig forsvinner, her var det en liten sjokoladerest etter helga som plutselig kom bort :sjenert: Skylder på eksamenstid jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Det er akkurat det, Bellamy :) Det er deilig å ha en plass å tenke fritt uten at de som kjenner meg i hverdagen - eller bare såvidt (som var tilfellet nå) skal vite alt jeg tenker og gjør. Ikke at jeg gjør så mye rart, men dette er nå min lille boble :fnise:

I natt sov jeg skikkelig rart, tror det var været som ødela.. Huseierne har veden sin bortenfor soveromsvinduet vårt, men en presenning over. Jeg behøver vel ikke å si at den ikke er av den stille typen når det blåser og regner.. :sjenert: Men, det er jo bare lesedag i dag, så da gjør det ingenting om jeg sover til 9 i stedet for 7.30. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Oh crap. Jeg sjekket akkurat eksamensoversikten, og fant ut at den er endret! Jeg sjekket for seks uker siden, og da skulle jeg ha exphil denne uka og exfac neste, men nå er de byttet om! :sjokkert::sur: Jeg trodde ikke de kom til å endre noe når de har gitt kandidatnummer og slikt, men joda!

Så nå kommer jeg hvertfall til å slite med exfac, siden jeg nesten bare har lest exphil de siste ukene.. Jaja.. Blir jo greit forberedt til neste uke da. :forvirret::murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å sove til klokka ni! :-D Sov til halv elleve i dag jeg, litt dårlig samvittighet men det ble nå bare sånn når ikke vekkerklokka klarte å bryte gjennom min dype søvn.

Åh, sånt er typisk! Unner deg ikke den der altså! Dårlig gjort å forandre sånt i siste liten! Nå må du bare krampelese på exfac de neste dagene, så er du hvertfall veldig godt foreberedt på exphil! :) Som er mer enn jeg kan si, strøyk i fjor og skal ta det opp nå. Har vel ikke åpna boka siden før eksamen i fjor :sjenert: får satse på at repetisjonsheftet har mye nyttig i seg, så jeg kan pugge det de siste dagene før eksamen. Klarer ikke helt å fokusere på det når jeg har andre vanskeligere fag å fokusere på, OG driver å plager vettet av den stakkars studieveilederen på insituttet mitt. Har vel sendt 12 mail med hun nå.. Skulle kjøpt en pose twist som takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Hehe, kjenner til mase-på-veileder-problemet, ja! :fnise: Men har man spørsmål, er det jo ingen som er bedre å spørre enn dem! :-p

Regner egentlig med at jeg blir nødt til å konte ex.fac, og spesielt nå. Håper på bestått på exphil, regner med det skal gå bra, selv om ikke jeg forventer meg noen toppkarakter.. :sjenert:

Og nå vanker det kjøttkaker til middag . greit med alt som er frossent! Trenger bare å lage sausen å tine dem i, og koke poteter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kjøttkaker! Nå fikk jeg kjøttkake-cravings! Med surkål og potet :sikle: Veldig kjekt med sånn type mat ja, ikke så mye å styre med etter en lang dag med lesing. Pluss at det er mye bedre enn en sur grandis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Ja, det var godt! Kom på nå når jeg ser hva du skrev at vi hadde surkål i skapet, men husket jeg det i går? Neida.. :klaske:

I dag er det kyllinggryte, laget fra bunnen.. Yum. Usunt som bare det, med både ost og fløte, men man trenger all den maten man kan få når det er eksamenstid! :opplyser::fnise:

Edit: Ikke surkle, men surkål* :-p

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, hjemmelaget kyllinggryte hørtes godt (og usunt :fnise: ) ut! Hvilken oppskrift bruker du?

Hatt en fin helg da, PinkLeaf? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Long time no see gitt. Eksamen overstått, klarte faktisk å produsere seks sider selv om jeg var forberedt på å måtte gå etter å ha skrevet kandidatnummeret.

I helga var det julebord med jobben til sambo, deilig å sove på hotell! :jepp: Hadde bare dusjen der funka, så ville det vært perfekt! :fnise: Det var håndholdt dusjhode, og nesten ikke vanntrykk overhodet (no pun intended :fnise:), så fikk ikke dusja da jeg sto opp - det var litt kjipt.. Føler alltid for å dusje vekk "fylla" når jeg har vært på fest, da føler jeg meg alltid mindre fyllesyk med en gang. :)

I går var det bare sofa, og i dag er det bare mer exphil-lesing! Likestillingsproblematikk i forhold til dyr vs menneske, miljøet og naturen vs mennesket og kvinne vs mann står på planen i dag..

Egentig ganske interessant stoff, faktisk ikke så tørt som man skulle tro!

Bellamy: Den ble GOD på torsdagen! :jepp:

Jeg lager denne:

KYLLINGGRYTE

4-5 kyllingfileter delt i terninger og så stekt (uten noe krydder)

eller

1 grillet kylling - skjært i passe store biter så man egentlig ikke trenger kniv når man spiser.

1 løk

1 paprika

surres i panna, og legges i en ildfast form.

Legg kyllingen i et jevnt lag over, og krydre med salt, pepper, ingefær(ca 1 ts) og kyllingkrydder (ca 1 ts), og hell over 3 dl fløte (de små kartongene - IKKE matfløte). Avslutt med å strø over ost, etter ønsket mengde :fnise: Vi liker mye ost på, men det går an å strø bare litt så man bare får smaken og finishen.

Stekes på 200 grader i en halvtime, og serveres med villris og salat. NAM!

Den smaker litt som Bali Kyllinggryte fra Toro, men MYE bedre :lur:

I dag er det forresten ett år siden jeg ble medlem, selv om jeg ikke begynte å være aktv her før i sommer.. Happy anniversary to me! :danse:

Edit: Skriveleif

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med det der å vaske bort fylla altså! Er avhengig av det jeg også.

Blir så stressa av å se hvor mye du leser exphil, har ikke lest noe enda og har eksamen på lørdag :fnise: får vel lese litt intensivt på det i løpet av uka.

Den kyllinggryta så god ut! Får prøve den en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, DEN gryta skal prøves! :jepp:

Så bra du fikk gjennomført eksamen, flinke du! :) Og du ligger vel godt an til neste eksamen, med tanke på at de ble byttet om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PinkLeaf

Det er bra det virker som jeg leser mye, hvertfall! Hehe :-p

Jeg føler jeg ikke leser nok, siden jeg kun leser tre-fire timer om dagen, med flere pauser inkludert.. Men jeg får jo ikke lært noe varig hvis jeg bare pugger, så jeg prøver å ta den tida jeg trenger for å få noe av stoffet inn - selv om jeg burde ha lest tidligere i semesteret så jeg kunne brukt disse ukene på repetisjon.. :sukk:

Jaja, det er ikke så mye å få gjort noe med.. Føler jeg har litt mer kontroll på exphil enn exfac og idéhistorie.. :)

Gleder meg bare til å få eksamen overstått, og til jul! Er skikkelig glad i jula, gleder meg som en unge hvert år, selv om julestemningen har roet seg de siste årene. Håper julestemningen øker igjen når vi får barn en gang, når vi kan bake pepperkaker, ha juleverksted, lage våre egne tradisjoner og... :rodmer:

Her spilles det julemusikk fra første advent, noen ganger før også :-p Er skikkelig strict på at det ikke er lov å ha jul for tidlig, men fra midten/slutten av november går det greit. Heldigvis er det ingen julepynt før en uke før jul, og juletreet skal ikke opp før hvertfall 21.. Men det skal kjøpes inn til uka da :fnise:

I fjor var vi så sent ute at treet ble altfor stort og bredt, så i år skal vi være ute i god tid så vi får det perfekte treet!

Er dere julete? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha god følelse til neste da, ingenting som er bedre enn å gå inn i eksamensrommet og føle at man har stålkontroll! Har sannsynligvis den følelsen nå på onsdag, gleder meg :fnise: men alt avhenger av tekstheftet jeg får utdelt i morgen. Ja, på sånne små studier som jeg studerer så får vi visst utdelt tekstheftet dagen før! Flashbacks til videregående!

Julete ja! Elsker jul!! Gleder meg så til å sette meg på toget hjem til jul! Synes egentlig det er litt kjedelig at det er liten vits i å pynte leiligheten her noe særlig til jul, for vi er jo ikke her i selve jula. Men så er det dermed ingenting som er koseligere enn å komme hjem til mors og fars julepyntete hus, med alle sortene plassert i norgesglass på hylla, lukta av juletre og små og store nisser her og der! I tillegg er pappa litt eksentrisk med juletrepyntinga, så juletreet blir alltid pent det og! åå PinkLeaf, dårlig gjort å ta fokus vekk fra eksamen og sende det mot julekos på hjemstedet :fnise:

Er det forresten feil av meg å være litt grinete for at kjære heller ville ha nachos enn den kyllinggryta til middag i dag..? :sjenert: I morgen skal jeg komme meg hjem før han og stå klar med kyllinggryte når han kommer hjem fra skolen!

Endret av Bellamy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Hehe, jeg har vært borti den med nachos foran kyllinggryte selv et par ganger :fnise: Men jeg fant også ut at jeg bare må begynne på middagen før han kommer hjem fra jobb :gjeiper:

Har ikke helt stålkontroll ennå, men håper det nærmer seg etterhvert

:jepp:

Hva studerer du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...