Gå til innhold

katter

AnonymBruker

66 stemmer

1. 1. burde det bli båndtvang

• ja
      11
    • nei
      55
    • kanskje
      0
    • vet ikke
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nabolovens § 2 bestemmer at ingen må foreta seg noe som er urimelig eller unødvendig, til skade eller ulempe på naboeiendom. Du har mao ikke lov til å skaffe deg katt og gi blanke i hvor deg driter!

Jeg forstår at det er vanskelig med håndhevelse av denne bestemmelsen, men det er en opplysning til dere som påstår at det lov å la katten din bruke nabotomta som toalett.

Så bra at det faktisk finnes lover for dette. Jeg syns det er merkelig at ikke folk skammer seg over at katten deres ødelegger andres tomter med graving og driting, selv om det er helt naturlig for de å gjøre.

Det er ikke sånn at jeg irriterer meg bestandig over dette. Men jeg må innrømme at jeg stusser over at så mange mennesker ikke kan forstå at ikke alle andre vil ha kjæledyret deres på egen tomt. Jeg er faktisk allergisk også, men tror ikke det er så farlig i og med at det er ute.

Grunnen til at jeg ikke har tatt det opp med naboene enda er at jeg var ikke her så og si hele sommer, og når høsten og vinteren er her kommer jeg ikke til å tilbringe så mye tid i hagen. Hvis jeg merker de samme tendensene til neste år, kommer jeg selvfølgelig til å ta det opp.

Heldigvis så er det noen som har forståelse for dette, og siden jeg har så hyggelige naboer, er jeg sikker på at de har det også :)

Det var en god ide å ha sandkasse i sin egen hage, for da kanskje den lærer seg til å bruke den. Det kan jo være et godt tips? Også var det noen som foreslo at jeg skulle gjerde inn hagen min (litt usikker på hvor høyt det må være for at katten ikke skal komme inn), men kanskje dere kan gjerde inn hagene deres så de ikke kommer ut? Og kanskje greit å kjøpe seg stor nok tomt med trær og litt forskjellig, slik at de får utløp for behovene sine.

For er det ikke slik at eierne bør stå ansvarlig for at katten har det de trenger? Ikke naboer?

Katteeierne forsvarer seg veldig med kattens behov osv, men syns dere ærlig talt det ikke er noe flaut at katten deres ødelegger andres eiendommer?

Endret av CoffeeCup
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en katteelsker av dimensjoner, og katter betyr alt for meg her i verden. Men jeg har ikke tenkt å miste folkeskikken pga. min forkjærlighet for katter.

Naboen min får tåle å se kattene mine ute, men om kattene min gjør noe som blir til et problem for naboen min (som f.eks. å drite i hagen hans) så ser jeg på det som mitt ansvar å gjøre noe med det. Da hadde jeg først og fremst prøvd å få kattene til å slutte å gjøre slike ting, hadde ikke det fungert, hadde jeg vært villig til å holde dem inne eller eventuelt gitt dem bort. Min katt, mitt ansvar, og den eier ikke nabolaget og som katteeier må man nesten bare ta hensyn til andre.

Så bra! :klemmer: For meg (som dere sikkert skjønner) burde dette være en selvfølgelighet for alle katteeiere! Ditt dyr, ditt ansvar :)

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Enig! men, om man presser sin katts nærvær på sine naboer må man også tåle at naboene gjør noe for å holde de unna.. jeg støtter selvfølgelig ikke vold, men enkelte handlinger fra naboens side må man bare tåle

Selvsagt må man det og så lenge det ikke er skadelig for katten så er det ok for meg.Skjønner jo at naboen gjør noe hvis min katt driter i hagen til naboen,men jeg foretrekker at naboen kommer og snakker med meg først.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...