Gå til innhold

katter

AnonymBruker

66 stemmer

1. 1. burde det bli båndtvang

• ja
      11
    • nei
      55
    • kanskje
      0
    • vet ikke
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

At katter vanligvis ikke bæsjer på gressmatter endrer ikke det faktum at de bæsjer på min.

Og dere katteeiere snakker som om deres katter har rett til å være på alle andres tomter og hvor de nå enn vil, til enhver tid, bare fordi det ligger i deres natur.

Det er tross alt min hage og jeg vil ikke ha noen ekle katter her i det hele tatt! Hadde jeg villet det, hadde jeg kjøpt min egen.

Hvis du VET at kattene bæsjer på gressmatta di må det jo bety at du ser dem gjøre det? Hvorfor i huleste jager du dem ikke bare bort da?

De fleste hunder driter der det faller dem inn, om det så er midt i et fotgjengerfelt. At du kjenner to-tre som er annerledes forandrer ikke på det faktum. ;)

Om du ikke vil ha katter på tomten din, så får du sette opp et tett gjerde rundt den. Jeg har ingen fremmede katter i min hage, men jeg vet at katten min besøker naboen av og til. Heldigvis er naboen min hyggelig, i motsetning til deg, så han bryr seg ikke nevneverdig. Han ser nemlig verdien i at kattene er med på å holde området muse- og rottefritt. :ler:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke gjerder er det som holder katter ute? Som faktisk ser greie ut? Kanskje strømførende gjerder, ja det var en god idè!

Ja, jeg ser kattene driter, hvorfor er det så vanskelig å tro? Rekker da ikke ta på meg sko og løpe etter de før de er ferdig uansett. Men kanskje shotgun hadde vært tingen, da kunne jeg bare åpnet opp vindu :fnise:

Hva som er faktum om hvor de fleste bikkjer driter skjønner jeg ikke hvorfor du tror du vet så mye bedre enn meg. Jeg mener at de fleste dyr kan oppdras, det er min erfaring, og det gjelder mer enn 2-3 hunder. Aner ikke hvor du fikk de tallene fra.

Og selv om jeg ikke liker at katter bæsjer i hagen min, betyr ikke det at jeg er noe mindre hyggelig av den grunn, hvis vi skal gå inn på personligheter her.

Skrevet

Jøss det må være en veldig urenslig hund. Alle hunder jeg har vært borti, bæsjer kun i hjørner av hagen, hvis de bæsjer der i det hele tatt. Kjenner faktisk to hunder som har hele tomta å løpe rundt på, men bæsjer ikke der, og eierne må gå tur med de utenfor for at de skal gjøre fra seg.

Nei, helt normal vil jeg si. Enkelte hunder er slik du beskriver, men langt fra alle.

Selv katter kan ha det fint med å gå i bånd, det er bare at folk skaffer seg katter fordi de ikke gidder dette.

Som sagt faller mye av poenget med bl.a. mitt kattehold bort hvis kattene skulle ha blitt luftet i bånd. Med jorder på alle kanter, er det en mer enn rikelig bestand av smågnagere som kattene bidrar til å holde unna hus og hager. Da slipper jeg også å bruke gift, som det alltid vil være en viss risiko for at hunden får i seg når den er plassert utendørs.
  • Liker 1
Skrevet

Eierne bør i det MINSTE plukke opp dritten etter dyra sine!

Skrevet
Ja, jeg ser kattene driter, hvorfor er det så vanskelig å tro?

Fordi det er unormal adferd for katter og fordi jeg aldri i mine levedager har sett en katt huke seg ned å drite midt på en plen i fullt dagslys. Og det til tross for at det var utallige monser som stadig vekk var innom hagen her før jeg fikk katt selv. Jeg har også rimelig god oversikt over hva mine egne foretar seg og jeg ser forholdsvis ofte at de gjør fra seg ute, men jeg ser dem aldri huke seg ned for å gjøre verken det ene eller det andre midt på en gressplen.

• Liker 1
Skrevet

Eierne bør i det MINSTE plukke opp dritten etter dyra sine!

Helt greit det, men da må du huske å sette ut små markeringsflagg slik at det er mulig å identifisere hvilken dritt som tilhører hvem. Du kan f.eks. bruke disse og så skriver du f.eks. "Stor, gul hannkatt" og "liten, grå hunnkatt" og evt. navnet på eier.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noe av det som er så deilig med å ha en katt (utekatt) er jo at den kan passe på seg sjøl stort sett. Tror nok mange velger å ha katt pga det og ikke andre kjeledyr.

Jeg hadde fks aldri orka å ha hund. Å lufte den til alle døgnets tider er ikke noe for meg....

Endret av otilie
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at en katt har satt seg på en plen å driti før. De GRAVER ned bæsjen sin, det er bare sånn katter gjør det, kanskje med noen få unntak. Derfor ville det også blitt vanskelig for eiere å plukke bæsjen også.

"Hvorfor i helvete graver du opp blomsterbeddet mitt?"

"sorry, må bare prøve å finne igjen katten min sin bæsj."

"Og selv om jeg ikke liker at katter bæsjer i hagen min, betyr ikke det at jeg er noe mindre hyggelig av den grunn, hvis vi skal gå inn på personligheter her. "

Jo det sier noe om personligheten din når du tenker at shotgun er en fin ting å bruke mot katter. Uansett om det var en spøk eller ei. Herregud, ta nå å fjern dritten selv. Er bare å bruke en spade.

• Liker 2
Skrevet

Helt greit det, men da må du huske å sette ut små markeringsflagg slik at det er mulig å identifisere hvilken dritt som tilhører hvem. Du kan f.eks. bruke disse og så skriver du f.eks. "Stor, gul hannkatt" og "liten, grå hunnkatt" og evt. navnet på eier.

Haha, denne likte jeg!

Gjest Bloodless
Skrevet

Og selv om jeg ikke liker at katter bæsjer i hagen min, betyr ikke det at jeg er noe mindre hyggelig av den grunn, hvis vi skal gå inn på personligheter her.

Neida, men det faktum at du har skrevet om både strømførende gjerder og hagler i samme innlegg er kanskje en grei indikator?

Men ja, jeg har sett katter bæsje midt i hagen til folk. Jeg har sett MINE katter bæsje midt i hagen UTEN å grave ned. Men nå bæsjer de i kattedoen uten å grave ned også. Uhygieniske små jævler. Jeg skjønner godt at det er plagsomt for folk som ikke har katt og ikke liker katter å få hagen full av dritt, men jeg må innrømme jeg blir redd når jeg leser utsagn som du tidligere har kommet med. Har gitt beskjed til de jeg bor hos at om de ser kattene mine dumpe en svær en i hagen, så skal de bare si i fra, så skal jeg da plukke opp. Det er faktisk det eneste jeg kan gjøre, for det er ikke mulig å lære en katt å ikke bæsje ute. Rett og slett.

Skrevet

Vi har to katter og jeg har aldri sett noe kattebæsj på vår tomt... den er godt gravd ned gitt :o

i tillegg til at det alltids er noen katter på besøk og som sikkert driter der....

• Liker 1
Skrevet

Jeg respekterer at ikke alle er like glade i katter som det jeg er. Men synes det er rart at f.eks hundeeiere HATER katter, og at katteeiere HATER hunder. Det har blitt en sånn enten eller situasjon mange steder. Men i bunn og grunn er man ikke så ulike, man er glad i dyr-og spesielt ens eget kjæledyr.

Og om man har en kjærlighet til dyr i bunn, så undrer det meg at man bruker så sterke ord og ønsker så sterke tiltak som pleier å dukke opp i slike tråder.

At kattebæsj i hagen kan være irriterende har jeg ikke noe problem med å forstå. Men at det kan være et så stort problem som det skisseres her har jeg vanskelig for å tro. Høres ut som hele nabolagets katter har fellesdo på denne plenen, mens plenens eier står og ser på dagen lang. Særlig når atypisk katteadferd påstås så veldig, uten rom for at andre arter kan ha vært der. Merkelig situasjon.

• Liker 2
Skrevet

Jeg respekterer at ikke alle er like glade i katter som det jeg er. Men synes det er rart at f.eks hundeeiere HATER katter, og at katteeiere HATER hunder. Det har blitt en sånn enten eller situasjon mange steder. Men i bunn og grunn er man ikke så ulike, man er glad i dyr-og spesielt ens eget kjæledyr.

Og om man har en kjærlighet til dyr i bunn, så undrer det meg at man bruker så sterke ord og ønsker så sterke tiltak som pleier å dukke opp i slike tråder.

At kattebæsj i hagen kan være irriterende har jeg ikke noe problem med å forstå. Men at det kan være et så stort problem som det skisseres her har jeg vanskelig for å tro. Høres ut som hele nabolagets katter har fellesdo på denne plenen, mens plenens eier står og ser på dagen lang. Særlig når atypisk katteadferd påstås så veldig, uten rom for at andre arter kan ha vært der. Merkelig situasjon.

skriver under denna, fornuftig svar. Jeg elsker forresten katter, men liker hunder og andre dyr også. Tanken på å plage dyr sånn som dette mennesket beskriver kunne ikke falt meg inn en gang.

Skrevet

Skulle det bli båndtvang på katt, ville det være dyremishandling å i det hele tatt holder katt - det går så sterkt imot kattens natur.

Gjest gurimalla
Skrevet

Min nabo burde i alle fall ha båndtvang på de tre kattene hun har skaffet seg. De tilbringer alt for mye tid på vår veranda og rett utenfor inngangsdøren vår. Kjipt med folk som skaffer seg katter som kjæledyr fordi de "passer på seg selv"...

• Liker 3
Skrevet

Min nabo burde i alle fall ha båndtvang på de tre kattene hun har skaffet seg. De tilbringer alt for mye tid på vår veranda og rett utenfor inngangsdøren vår. Kjipt med folk som skaffer seg katter som kjæledyr fordi de "passer på seg selv"...

Ta en sprayflaske med litt vann og sprut mot de, hvis du gjør det noen ganger så vil de nok ikke komme tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Bare sprut litt vann på de, med en sånn flaske som man kan sprute vann på blomster, hver gang du ser de på terrassen eller ved døra, da slutter de nok å være der

Skrevet

Igjen, hvorfor skal det være mitt ansvar? Er ikke jeg som har skaffet meg katt!

Skrevet

Igjen, hvorfor skal det være mitt ansvar? Er ikke jeg som har skaffet meg katt!

Hvordan mener du eierne skal vite at kattene gjør fra seg på tomta di? Skal de bare regne med at katten har bæsja der og tilby seg å holde orden i blomsterbeddene dine samtidig?

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at en katt har satt seg på en plen å driti før. De GRAVER ned bæsjen sin, det er bare sånn katter gjør det, kanskje med noen få unntak. Derfor ville det også blitt vanskelig for eiere å plukke bæsjen også.

"Hvorfor i helvete graver du opp blomsterbeddet mitt?"

"sorry, må bare prøve å finne igjen katten min sin bæsj."

"Og selv om jeg ikke liker at katter bæsjer i hagen min, betyr ikke det at jeg er noe mindre hyggelig av den grunn, hvis vi skal gå inn på personligheter her. "

Jo det sier noe om personligheten din når du tenker at shotgun er en fin ting å bruke mot katter. Uansett om det var en spøk eller ei. Herregud, ta nå å fjern dritten selv. Er bare å bruke en spade.

Det er ikke det det handler om. Det handler mer om at katteeiere ikke tar ansvar for sine egne dyr og bare slepper de løs uten å bry seg om andres ubehag. Jeg syns du har en ganske ensidig og lite empatisk personlighet som ikke kan klare å forstå at andre ikke har lyst til å løpe rundt i hagen og plukke opp andre katters drit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...