Gjest Ronjja Skrevet 29. oktober 2011 #41 Skrevet 29. oktober 2011 Hadde jeg lagt ut hele livshistorien min her, ville du forstått at jeg har det alt annet enn bra. Du kan ikke vite at jeg har det bra eller ikke basert på noe jeg forteller her. Det tyder vel heller på at jeg har dårlig selvtillit. Jeg har hatt selvmordstanker siden jeg var rundt 13 år pga mobbing på barneskolen. På ungdomsskolen ble det ikke noe bedre og jeg ble gående mye alene, og jeg satt på do i nesten hvert eneste friminutt og gråt og ville bare dø. Så trist Håper du får det bedre
Gjest *smak* Skrevet 29. oktober 2011 #42 Skrevet 29. oktober 2011 Hadde jeg lagt ut hele livshistorien min her, ville du forstått at jeg har det alt annet enn bra. Du kan ikke vite at jeg har det bra eller ikke basert på noe jeg forteller her. Det tyder vel heller på at jeg har dårlig selvtillit. Jeg har hatt selvmordstanker siden jeg var rundt 13 år pga mobbing på barneskolen. På ungdomsskolen ble det ikke noe bedre og jeg ble gående mye alene, og jeg satt på do i nesten hvert eneste friminutt og gråt og ville bare dø. Trist historie... Men var det ikke sukkerfri brus fra Grans tråden handlet om??? 3
Sol79 Skrevet 29. oktober 2011 #43 Skrevet 29. oktober 2011 Derfor burde han ha svart "Nei, beklager, jeg jobber ikke for Rema, så jeg vet ikke" og slengt på et smil. Dernest kunne han, om han visste om en, pekt ut en av butikkens ansatte. Nå har han jo kun fremstilt Ringes som øl'en til Ringnes, surt. Er du virkelig? Hvorfor i all verden skulle han lete fram en Rema-ansatt for en kunde han ikke har noe ansvar over? Det kunne vel trådstarter absolutt gjøre selv. LATTERLIIIG!!! 5
Gjest MorAase Skrevet 29. oktober 2011 #44 Skrevet 29. oktober 2011 Er du virkelig? Hvorfor i all verden skulle han lete fram en Rema-ansatt for en kunde han ikke har noe ansvar over? Det kunne vel trådstarter absolutt gjøre selv. LATTERLIIIG!!! Det handler om det lille ekstra, det lille som gjør at en huskes positivt for "evigheten". Det lille ekstra som gjør at andre sprer positivitet for deg på dine vegne. Det liie ekstra som løfter deg over konkurentene. Det handler om å forstå det subtile i den menneskelige psyke. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #45 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Kanskje Ringnes-mannen har sosial angst, er på arbeidsutprøvning gjennom NAV og svarte så godt han kunne selv om han aller helst hadde mest lyst til å ikke svare noe men bare løpe sin vei og låse seg inne på lageret... stakkars Ringnes-mannen, han har det nok ikke så lett han heller Endret 30. oktober 2011 av uAnonymBruker 8
addict Skrevet 29. oktober 2011 #46 Skrevet 29. oktober 2011 Hahahahha fikk meg en GOD latter nå :skratte: Sitter og ler høyt!
Julebrus Skrevet 29. oktober 2011 #47 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg jobbet noen dager som vikar med å dra rundt på forskjellige butikker for et bestemt merke med mat, og da fikk jeg masse spørsmål fra kunder om forskjellige ting som jeg hadde null peiling på, og da svarte jeg bare at jeg jobbet for det merket jeg jobbet for. Jeg tenkte ikke på å finne noen andre ansatte som kunne hjelpe kundene, i og med at jeg ikke hadde noe med butikken å gjøre. Jeg måtte bare forte meg å fylle inn de varene jeg skulle før jeg måtte haste avgårde videre til neste butikk. Selv om du fikk det svaret du gjorde så er det hvertfall ikke noe å føle seg dum over. Han svarte bare kort og greit hvor han var fra, selv om kanskje ikke alle vet at det er folk som kommer og fyller inn varer som ikke jobber i butikken. Den personen du spurte har fått haugevis med spørsmål fra kunder tidligere. Slik er det når det ofte ikke finnes andre ansatte i butikken, da blir man å spørre de man ser fyller inn varer. Det er absolutt ikke noe rart. 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #48 Skrevet 29. oktober 2011 Hvordan svarte han da? Jeg er fra Ringnes Jeg er fra Ringnes Jeg er fra Ringnes Umulig for meg å si du overeagerer eller ikke. Bare for å anta noe, så antar jeg vel at dette var en helt nøytral måte å si det på. Jeg er enig i at han kunne ordlagt seg bedre. Han burde jo selvsagt sagt "beklager, jeg jobber ikke her. Jeg er fra Ringnes", eller noe lignende. Men så er det jo ikke alltid man tenker over det man sier heller, spesielt om kanskje er litt stresset også og vil fortest mulig ut der i fra. Egentlig så mener jeg at dette ee ikke noe å bry seg om. Mest sansynlig så var det ikke noe personlig ment heller. Og for alt vi vet, kanskje han også i ettertid følte seg dum på grunn av det han sa? 5
Mooria Skrevet 29. oktober 2011 #49 Skrevet 29. oktober 2011 Synes det blir for dumt å mene at han burde sagt eller gjort noe annerledes enn det han gjorde. Han svarte helt normalt (jeg ville svart akkurat det samme). Det er da ikke hans feil at andre har psykiske problemer og tåler veldig lite. 5
Sol79 Skrevet 29. oktober 2011 #50 Skrevet 29. oktober 2011 Det handler om det lille ekstra, det lille som gjør at en huskes positivt for "evigheten". Det lille ekstra som gjør at andre sprer positivitet for deg på dine vegne. Det liie ekstra som løfter deg over konkurentene. Det handler om å forstå det subtile i den menneskelige psyke. Om en matbutikkansatt peker ut plasseringen av en vare for deg med et smil og "ha en god dag" så vil du huske det for resten av livet ditt? Sorry, men du kan ikke ha mye å glede deg over ellers. 5
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #51 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg skal gi Ringnes-mannen en god klem neste gang han er på butikken her jeg bor, klappe ham på hodet og si at det blir bedre, at han ikke har noe å være flau over og at sosial angst er helt vanlig. Da blir han glad, det er jeg sikker på! Endret 30. oktober 2011 av uAnonymBruker 4
Gjest Wanted Skrevet 29. oktober 2011 #52 Skrevet 29. oktober 2011 TS, du er nå meg en søt en.. :gjeiper: :gjeiper: Ikke ta slikt til deg, slutt å tenk på det, for han var nok bare en stakkar Ringnesmann som ikke hadde peiling på sukkerfri brus fra Grans! 2
Gjest Uglefot Skrevet 30. oktober 2011 #53 Skrevet 30. oktober 2011 Om en matbutikkansatt peker ut plasseringen av en vare for deg med et smil og "ha en god dag" så vil du huske det for resten av livet ditt? Sorry, men du kan ikke ha mye å glede deg over ellers. Det handler om å yte litt service, ha litt folkeskikk. Det krever ikke så mye energi det å være hyggelig. 1
Gjest Kalkunkrøll Skrevet 30. oktober 2011 #55 Skrevet 30. oktober 2011 Nå har jeg nettopp kommet hjem fra byen og er ganske lite edruelig faktisk, men føler fortsatt at jeg er mer i kontakt med min empatiske side enn mange av dere andre er, men mulig det er alkoholen som snakker? Syns dere virkelig det er morsomt å kødde med noen som skriver at de er deprimert og har det vanskelig? Voks opp, ingen av dere er morsomme, men flere av dere fortjener en medalje for det lavmålet dere klarer å synke ned i. Gratulerer. Og husk det ts at mange mennesker syns det er vanskelig bli snakket til av fremmede, og forsøker gjerne å gjøre så lite ut av seg som mulig. Du må prøve å ikke ta deg nær av sånt. 5
Gjest MorAase Skrevet 30. oktober 2011 #56 Skrevet 30. oktober 2011 Om en matbutikkansatt peker ut plasseringen av en vare for deg med et smil og "ha en god dag" så vil du huske det for resten av livet ditt? Sorry, men du kan ikke ha mye å glede deg over ellers. Når jeg går inn i en butikk og ber om en bestemt tjeneste/vare (er mye i butikkr som selger utstyr for fjell og vidde) så husker jeg butikken når de henviser meg til en konkurerende bedrift om de ikke fører det jeg er på jakt etter. Jeg husker ærlige oppriktige butikker LENGE og vil lytte til dem NØYE neste gang jeg er på handel. Det er lite jeg setter mer pris på i verden en bedrifter som kjenner sine styrker og svaktheter og som er ærlige og åpne om dem. På det viset vet jeg at jeg kan stole på dem i deres anbefalinger rundt egne varer og produkter. Du prøver å banalisere og lattterligjgøre min emeninger, men du kommer ikke vekk fra at ærlighet fungerer så det griner etter, også når en viser sine egne svakheter. Hvem vil vel handle av noen som påstod at deres produkt Z ville utføre oppgave Y helt perfekt og det viste seg ikke å være i nærheten av sant? 3
Gjest MorAase Skrevet 30. oktober 2011 #57 Skrevet 30. oktober 2011 Sorry, men du kan ikke ha mye å glede deg over ellers. Må bare svare på denne for seg selv... Så det du vil er at en skal slutte å glede seg over de små tingene her i livet? En skal rett og slett være generelt furten, likegyldig og kald om en ikke opplever noe eksepsjonelt gøy? Det må være trist å ikke kunne smile av de virkelig små men hyggelige ting. 1
Sol79 Skrevet 30. oktober 2011 #58 Skrevet 30. oktober 2011 Da vi får nok bare konkludere med å være forskjellige. Jeg legger ikke så mye i hvor en julebrus er plassert. Ikke tenker jeg på det i lang tid etterpå heller. Jeg handler hvor det måtte passe meg, ikke etter hvor kassadamen har det bredeste smilet. 2
Gjest Cipheria Skrevet 30. oktober 2011 #59 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg tror grunnen til at TS tok det litt hardt var fordi hun ble flau og følte seg dum, og det kobler hun med mannen som fikk henne til å føle det. Det var ikke det han sa, men selve situasjonen. Det er helt vanlig å ta feil på den måte, er ingen som tenker over det i ettertid. Da vi får nok bare konkludere med å være forskjellige. Jeg legger ikke så mye i hvor en julebrus er plassert. Ikke tenker jeg på det i lang tid etterpå heller. Jeg handler hvor det måtte passe meg, ikke etter hvor kassadamen har det bredeste smilet. Om du opplever å bli godt behandlet, for eks å få et spesielt tilbud bare for deg, eller om kundebehandleren tuller og er hyggelig, vil du gå dit heller enn til konkurrenten når du skal handle noe. Det er basic markedspsykologi, for å si det slik. MorAase har rett i det. 1
Gjest Skrevet 30. oktober 2011 #60 Skrevet 30. oktober 2011 Herregud.. Jeg har jobba som sånn vareplasserer ("varekonsulenter" som vi så fint kalles), og mannen svarte deg etter boka. Du må skjønne at et sånt spørsmål får vi omtrent 100 ganger om dagen. Du sier at du tror han hadde Rema1000-klær på seg; han hadde helt sikkert en genser det sto Ringnes på med STORE bokstaver. Persepsjonen endres, man ser det man vil se. Jeg sier ikke dette for å være kjøp mot deg, jeg sier det for at du skal kunne se det fra mannen sitt perspektiv. Jeg brukte også 20 sekunder av hverdagen min HVER gang noen spurte meg om hjelp: "Nei du, det kan jeg ikke svare på! Jeg jobber for X og stablet bare varer for dem. Spør... *lete litt rundt med blikket til jeg ser noen som faktisk jobber i butikken*... Henne!" *smiiiiil*", men til slutt så tok dette opp så mye tid, at jeg gadd ikke mer. Det ble kortere og kortere.. "Sorry, jobber ikke her." som også er HELT korrekt, men gjør kundene DRITSURE fordi de tror du lyver. "Du må nesten spørre noen som jobber her" har samme resultat. "Jeg jobber for X" er enkelt, jeg "lyver" ikke, og kundene får vite det de må uten at jeg trenger å flytte blikket, eller avbryte det jeg gjør. Beklager at dette ble oppfattet støtende for deg, TS. Men tenk på mannen som må forholde seg til så mange folk, hver dag, i mange forskjellige butikker og kjeder. Han mente ikke å være brysk, han ville sikkert bare avslutte interaksjonen dere hadde raskt. (Nå har jeg kun lagt til grunn TS sine svar, og mine egne vurderinger.) 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå