Gå til innhold

Jeg skulle ha julebrus


Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner at du har hatt det vanskelig og alt det der, men likevel mener jeg at man bør tåle at en mann sier at han jobber på Ringnes! Hvis du klarer å bli SÅRET og KNEKT på grunn av noe sånt, så trenger du faktisk enda mer hjelp og tett oppfølging.

Jeg vil gå så langt som å foreslå innleggelse på psykiatrisk avdeling. Jeg sier IKKE dette for å være slem, men jeg mener det helt alvorlig. Du må få hjelp til å fungere i hverdagen sånn at du ikke skal risikere å bli helt ødelagt av en liten tur på butikken. Jeg tror ikke akkurat mannen mente å mobbe deg eller drite deg ut.

Lykke til, håper du finner en løsning på det!

  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Han var riktignok kort mot deg, men han var da vitterlig saklig? Ikke ett eneste ord i setningen "Jeg jobber for Ringnes" kan tolkes som personlig kritikk av deg. Selvsagt kunne han svart slik du ønsket, og jeg er enig med deg i at det ville vært både høfligere og hyggeligere, men han har ikke gjort noe galt av den grunn.

Man skal selvsagt respektere at folk kan ha det vondt av ulike årsaker. For alt vi vet kan "Ringnesmannen" også slite med sitt. Men man overreagerer dersom man gnager og undres over et knapt svar.

  • Liker 10
Skrevet

Men man overreagerer dersom man gnager og undres over et knapt svar.

Da vet du ikke hvordan en depresjon oppleves. Da er alt bare svart, og man ser de dystre sidene ved absolutt alt i livet og alt man opplever.

Skrevet

Da vet du ikke hvordan en depresjon oppleves. Da er alt bare svart, og man ser de dystre sidene ved absolutt alt i livet og alt man opplever.

Hvis det er så ille så bør man holde seg innendørs.

  • Liker 2
Skrevet

Hvis det er så ille så bør man holde seg innendørs.

For det første har du ingen empati.

For det andre, det verste man kan gjøre når man er deprimert og har angst, er nemlig å isolere seg innendørs.

  • Liker 2
Skrevet

Oi, denne tråden tok plutselig en ny vending.

Kjære TS, at du tok deg nær av det han sa kan du ikke klandre ham for. Det er trist at du har depresjon og angst, men jeg tror du rasjonelt klarer å se at det du har beskrevet her ikke er en mann som går inn for å såre deg. Folk er forskjellige, jeg hadde nok selv sagt "jeg jobber ikke her" og smilt, bedt deg spørre noen andre, evt. hjulpet deg å se etter brusen, men folk er forskjellige. Jeg tror det beste er å legge dette fra deg og gå videre. Jeg skjønner at du har kraftige antenner for mobbing etter det du har opplevd, men de aller fleste mennesker har gode intensjoner med det de sier og gjør.

  • Liker 5
Skrevet

For det første har du ingen empati.

For det andre, det verste man kan gjøre når man er deprimert og har angst, er nemlig å isolere seg innendørs.

Ja, for det er virkelig smart å gå på butikken når man blir såret og lar seg knekke av at en mann ikke vet hvor Grans julebrusen står... :sjokkert:

  • Liker 7
Skrevet

Ja, for det er virkelig smart å gå på butikken når man blir såret og lar seg knekke av at en mann ikke vet hvor Grans julebrusen står... :sjokkert:

Kanskje man gjør det for å overvinne frykten da, dumbass. Det er greit at du argumenterer, men du behøver ikke gjøre narr av mennesker med psykiske problemer.

  • Liker 2
Skrevet

Er det helt greit å svare så kort og lite forklarende? Ville satt pris på om han svarte noe slikt som; Beklager, jeg jobber ikke her,bare fyller på varer, men du kan sikkert spørre noen av de som jobber her * :) og peker i en eller annen retning*

ts,du overreagerer litt men samtidig så forstår jeg at du føler deg dum om han svarte deg så kort. Han kunne vært litt mer behjelpelig. Men det virker som om slikt er mangelvare for tiden.

Edit; skrivefeil.

Det er jo mulig at denne mannen sliter med sosialangst og derfor har en jobb som ikke innebærer direkte kundekontakt? ;)

Sånn helt alvorlig så syns jeg faktisk han svarte helt greit. Han arbeider for en konkurrent og kan ikke, for alt jeg vet vil han heller ikke, vite hvor konkurrentens varer er plassert.

Altså ikke et angrep på ts, selv om det føltes slik for henne der og da.

Tenk om du, ts, i stedet for å tenke at den Ringnesansatte gjorde dette for å være ekkel mot deg kunne klare å tenke at han svarte som han gjorde fordi han var opptatt eller sliten? De fleste voksne er ikke ute etter å ta deg. Det er noe du nok må lære deg å tenke etter å ha blitt mobbet, men det er faktisk ditt ansvar å øve på det. Dårlig selvtillit står ikke klistret i panna di, derfor kan du ikke forvente at ukjente tar ekstra hensyn til at du har det, men det ser du sikkert når du får tenkt deg om.

  • Liker 7
Skrevet

Kanskje man gjør det for å overvinne frykten da, dumbass. Det er greit at du argumenterer, men du behøver ikke gjøre narr av mennesker med psykiske problemer.

Og du behøver kanskje ikke synke ned til samme nivå ved å kalle noen dumbass? Bare en tanke som slo meg... ;)

  • Liker 5
Gjest Mlle Bonne
Skrevet

Stakkars sjåfør fra Ringnes som er intetanende om at han er blitt til en diskusjon på kvinneguiden som følge av et helt naturlig svar fra hans side.

Men uansett, av og til skjønner man ikke alltid hva som skjer der og da. Men se bare tilbake på det som en morsom historie. :) Jeg hadde synes det var et artig tilfelle. :)

  • Liker 2
Skrevet

Han prøvde bare å være litt morsom.. men ser man må være forsiktig med dette når man snakker til folk man ikke kjenner.

Jeg fikk meg iallefall en god latter av denne diskusjon :fnise:

YOU MADE MY DAY!

  • Liker 2
Skrevet

Okay, men jeg har veldig dårlig selvtillit, så jeg liker ikke å føle at jeg er dum. Jeg blir veldig lett såret, så slike ting som andre ser på som bagateller, kan gnage meg i evigheter.

Da får du se på dette som en anledning til å lære noe om det å omgås andre; du kan aldri forvente at de skal veie sine formuleringer på gullvekt og forutse alle mulige reaksjoner. Det er bare sånn det er. Så er det opp til deg å velge hvordan du vil håndtere det. Han fikk deg ikke til å føle deg dum - du lot svaret hans få deg til å føle deg dum.

Neste gang: Gå videre og spør noen andre.

  • Liker 7
Skrevet

Oi, hårsår eller?

Folk fra Ringnes, Toro, Gilde etc er ofte ute i butikkene og fyller på varer. Jeg hadde sagt akkurat det samme som han.

Samme her. :)

Ringnes og Grans er konkurrenter, og det er ingen selger med vettet i behold som vil vise en person frem til konkurrentens varer. Ærlig talt!

  • Liker 4
Gjest MorAase
Skrevet

Okay, men jeg har veldig dårlig selvtillit, så jeg liker ikke å føle at jeg er dum. Jeg blir veldig lett såret, så slike ting som andre ser på som bagateller, kan gnage meg i evigheter.

Du trenger ikke føle deg dum fordi han ikke evner å svare på høfflig vis. han burde svart at han ikke jobbet for Rema og så henvist til en av de ansatte. Alt med et smil om munnen. En leverandør som kan henvise meg til en konkurent når de selv ikke kan levere vil på senere tidspunkt få MYE handlem med meg, fordi jeg da oppfatter denne leverandøren som ærlig og redelig. Nå sporer jeg av her, men ikke føl deg dum! :)

  • Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Samme her. :)

Ringnes og Grans er konkurrenter, og det er ingen selger med vettet i behold som vil vise en person frem til konkurrentens varer. Ærlig talt!

Når en selv ikke kan levere? Da er en passe dum som IKKE leder kunden til konkurenten. Vi kunder er ikke dumme og vi setter prsi på leverandører som er ærlige, åpne og direkte. Om du ikke tør lede meg til din konkurent når du selv ikke kan levere så sier det meg én ting, du leverer så dårlige produkt at du er redd for konkurentene dine.

  • Liker 1
Skrevet

Når en selv ikke kan levere? Da er en passe dum som IKKE leder kunden til konkurenten. Vi kunder er ikke dumme og vi setter prsi på leverandører som er ærlige, åpne og direkte. Om du ikke tør lede meg til din konkurent når du selv ikke kan levere så sier det meg én ting, du leverer så dårlige produkt at du er redd for konkurentene dine.

Hva har dette med temaet å gjøre?

Ringnes har julebrus i butikkene nå, og TS hadde sikkert tatt det ille opp dersom han hadde tilbudt henne julebrus fra Ringnes istdene.

  • Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Hva har dette med temaet å gjøre?

Ringnes har julebrus i butikkene nå, og TS hadde sikkert tatt det ille opp dersom han hadde tilbudt henne julebrus fra Ringnes istdene.

Derfor burde han ha svart "Nei, beklager, jeg jobber ikke for Rema, så jeg vet ikke" og slengt på et smil. Dernest kunne han, om han visste om en, pekt ut en av butikkens ansatte. Nå har han jo kun fremstilt Ringes som øl'en til Ringnes, surt.

  • Liker 1
Skrevet

Jaja, synd i deg, men dette er da virkelig ingenting å sutre over. Mannen var ikke frekk med deg eller spydig. Han svarte deg kort og forklarende; "jeg er fra rignes". MAO sier det seg selv, at han ikke jobber i rema1000 og heller ikke har peiling på varer som kommer fra en annen leverandør, nemlig Grans.

  • Liker 5
Skrevet

Jeg vet veldig godt hvordan det er å føle seg skikkelig dum etter å ha fått et sånt svar. Det er ikke din skyld at han svarte som han gjorde, og du stilte absolutt ikke et dumt spørsmål. Hvis du tenker deg om, så tror jeg du skjønner det selv også, at han ikke mente det så ille som du tolket det. Det er veldig lett å tolke alt i negativ retning når man har det slik som du har det, men er du klar over at du selv overtenker og overanalyserer, så blir det litt enklere å leve med det. Det synes i alle fall jeg. :)

Ikke vær redd for å spørre noen ansatte neste gang du leter etter noe på en butikk. Er de sure, så er det de som har en dårlig dag, ikke la de gi deg en dårlig dag også. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...