AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #221 Del Skrevet 10. november 2012 Han ene jeg bor med pisser på flaske for å slippe å gå fra dataen. Anonym poster: 1bafce7241a80a33d5e4f97e88abd9ae Samme her, bare at han pleide å drite i papir-søplebøtta si inne på rommet sitt for å slippe å gå ut på doen på fellesarealet.. Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #222 Del Skrevet 10. november 2012 Kjæresten til hun ene jeg bodde i kollektiv med skulle være flink og reparere varmekablene på badet. Veldig smart, førte til total ødeleggelse av kablene da han borret i en kabel. Vi måtte bytte hele gulvet og kablene under. Og nei, han var ikke faglært. Endte opp med at jeg (leide av jobben min, leil. stod i mitt navn, leide to rom videre) ble erstatningspliktig til arb.giver. Etter noen få måneder etter reparasjonsblemme bestemte de to jentene som bodde der for å flytte ut og ta med seg masse ting mens jeg var på ferie i USA. Skikkelig snilt gjort. Jeg ble sittende igjen med husleie x 3. Jeg bor aldri i kollektiv igjen!!! Anonym poster: cbe67007a88e57ca910b56d5600cb7c1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 10. november 2012 #223 Del Skrevet 10. november 2012 Hun jeg bor med er egentlig veldig ryddig, men hun har en tendens til å la mat stå på benken. Inntil forrige uke stod det en pizza på benken i en ukes tid. I tillegg oppbevarer hun nesten all frukt og grønnsaker på benken. Nå oppbevarer jeg absolutt alt av frukt og grønt (ikke banan) i kjøleskapet, så jeg skal kanskje ikke si noe, men salat og løk skal vel oppbevares i kjøleskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 10. november 2012 #224 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg bor sammen med tre andre jenter en periode, vi deler et hus. Vi har vært vårt rom, men deler stue, kjøkken og bad. Jeg irriterer meg så mye over de, og jeg er så lei av å gjøre det. Jeg forventer ikke at de skal være like ryddige som meg, og de kan rote så mye de bare vill på rommet sitt - det bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Men... Vi har avtalt at vi skal vaske og støvsuge hver uke. Og det sier seg selv at oppvasken ikke blir ren av å stå på benken eller i vasken... Vasking og støvsuging av fellesområdene har jeg mast litt om, men det har ikke ført til at de har gjort noe. Vi har delt oss inn i to, så vi er to som skal gjøre noe hver uke. Nå har jeg laget vaskeliste, men enn så lenge er det kun mitt navn som står der. Det som nesten er verre er at de ikke tar oppvasken. Hvis jeg bærer noe inn på kjøkkenet sørger jeg for å vaske det opp med en gang; da vet jeg at det ikke er mitt noe av det rotet og møkket som er på kjøkkenet i hvert fall. OG det blir noe rent igjen. De andre jentene ser ikke helt ut til å forstå dette med at hvis ikke de ikke vasker opp blir det heller ikke noen rene tallerkener bestikk til de som faktisk vasker opp etter seg (meg). Så hver gang jeg skal ha noe nå føle jeg at jeg må vaske opp et eller annet, som ikke er mitt. Hva gjør jeg med dette? Henger opp lapp over oppvasken hvor jeg ber de på en pen måten ta oppvasken etter seg? Jeg vil ikke bli sett på som hun som maser om vasking heller, men ser ikke ut som det er noen andre måter å få det gjort på? Det beste ville vært om jeg klarte å leve i et møkkete hus hvor oppvasken flyter over sine bredder, men det tror jeg ikke at jeg klarer altså.... Et tips er å ha dine egne kjøkkenting på ditt eget rom. Så vasker du også kun opp dine egne ting, og på denne måten blir det kun du som har rene ting å bruke. Ikke la de andre få låne tingene dine. Når de selv står der og ikke har noen rene ting å bruke, så MÅ de innse at de selv blir nødt til å vaske opp. Og du må da være streng på at de ikke får låne av deg under noen omstendighet. Venninna mi så seg nødt til å gjøre det i sitt kollektiv til slutt, siden hun også var den eneste som vasket opp og stadig kom til overfylt oppvaskbenk og en ovn som så ut som.. ja.. jeg har faktisk ikke noe å sammenligne det med engang.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 10. november 2012 #225 Del Skrevet 10. november 2012 Et tips er å ha dine egne kjøkkenting på ditt eget rom. Så vasker du også kun opp dine egne ting, og på denne måten blir det kun du som har rene ting å bruke. Ikke la de andre få låne tingene dine. Når de selv står der og ikke har noen rene ting å bruke, så MÅ de innse at de selv blir nødt til å vaske opp. Og du må da være streng på at de ikke får låne av deg under noen omstendighet. Venninna mi så seg nødt til å gjøre det i sitt kollektiv til slutt, siden hun også var den eneste som vasket opp og stadig kom til overfylt oppvaskbenk og en ovn som så ut som.. ja.. jeg har faktisk ikke noe å sammenligne det med engang.. Det var et veldig godt tips! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 10. november 2012 #226 Del Skrevet 10. november 2012 Samme her, bare at han pleide å drite i papir-søplebøtta si inne på rommet sitt for å slippe å gå ut på doen på fellesarealet.. Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554 :O 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlequin Skrevet 11. november 2012 #227 Del Skrevet 11. november 2012 Etter å ha lest gjennom denne tråden, skal jeg ikke klage på mine kjøkken-mates allikevel. Herregud, det er virkelig ville tilstander rundt omkring! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 13. november 2012 #228 Del Skrevet 13. november 2012 Bare en liten utblåsning. Idag hadde vi storvask før jul, som vil si at alt av fellesområde skal vaskes og det kontrolleres veldig strengt. Da jeg sto opp idag hadde nabo X hengt opp lapp om at han hadde vasket og nå var det bare gulv, bad, komfyr og søppel igjen..NOT! Tittet litt rundt - han hadde vasket tre ting. Benkene, vinduskarmene og oppå kjøkkenskapene. Dette tar maks femten minutter hvis man er litt treig. Det betydde at nabo Y og jeg måtte vaske: - hele badet - gulvet på kjøkkenet, i gangen og korridoren - gulvlistene - kjøleskapet innvendig, oppå og utvendig - komfyren oppå, utvendig og inni + søl bak og på sidene - microoven - seks kjøkkenskap + et stort skap hvor man måtte ta ut alt for å få vasket - skuffen under komfyren + de løse delene til komfyren (rister ect) - søppelskapet - stedet papirsøpla sto - (bordet + fire stoler som jeg tok kvelden før) - (skuffene som jeg tok kvelden før) - bak panelovnen + gå ut med søpla som rant over, papirsøppel og glass/metallsøppel. Så tusen takk kjære nabo, for at du tok deg femten minutter til å vaske, sånn at vi andre kunne stå i en halvannen time og vaske ting nesten utelukkende skitnes ned av deg (siden vi andre tørker opp etter oss hvis vi søler, og ikke lar matflekker bli sittende i ukesvis). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 18. november 2012 #229 Del Skrevet 18. november 2012 Hva er det med mennesker som ikke lukker skapdører etter seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MajaKaja Skrevet 18. november 2012 #230 Del Skrevet 18. november 2012 Folk som ikke vasker ordentlig, både når det gjelder oppvask, gulv, toalett osv. Eller de som ikke gidder å vaske leiligheten i det hele tatt, selv om det er deres vaskeuke (vi har vaskeliste). FRUSTRASJON! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #231 Del Skrevet 18. november 2012 Hva er det med mennesker som ikke lukker skapdører etter seg. Eller mikrobølgeovner... Anonym poster: 6d8f43ea89ea42c1c6fba8957aa30cea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 18. november 2012 #232 Del Skrevet 18. november 2012 Bare en liten utblåsning. Idag hadde vi storvask før jul, som vil si at alt av fellesområde skal vaskes og det kontrolleres veldig strengt. Da jeg sto opp idag hadde nabo X hengt opp lapp om at han hadde vasket og nå var det bare gulv, bad, komfyr og søppel igjen..NOT! Tittet litt rundt - han hadde vasket tre ting. Benkene, vinduskarmene og oppå kjøkkenskapene. Dette tar maks femten minutter hvis man er litt treig. Det betydde at nabo Y og jeg måtte vaske: - hele badet - gulvet på kjøkkenet, i gangen og korridoren - gulvlistene - kjøleskapet innvendig, oppå og utvendig - komfyren oppå, utvendig og inni + søl bak og på sidene - microoven - seks kjøkkenskap + et stort skap hvor man måtte ta ut alt for å få vasket - skuffen under komfyren + de løse delene til komfyren (rister ect) - søppelskapet - stedet papirsøpla sto - (bordet + fire stoler som jeg tok kvelden før) - (skuffene som jeg tok kvelden før) - bak panelovnen + gå ut med søpla som rant over, papirsøppel og glass/metallsøppel. Så tusen takk kjære nabo, for at du tok deg femten minutter til å vaske, sånn at vi andre kunne stå i en halvannen time og vaske ting nesten utelukkende skitnes ned av deg (siden vi andre tørker opp etter oss hvis vi søler, og ikke lar matflekker bli sittende i ukesvis). Men banket dere ikke på hos vedkommende og spurte om det var en dårlig spøk? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #233 Del Skrevet 18. november 2012 Husker jeg bodde i kollektiv med en som ALDRI låste badedøra. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg gikk inn og så han stå og tisse. ELLER stå naken i dusjen. Han brydde seg ikke i det hele tatt Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 18. november 2012 #234 Del Skrevet 18. november 2012 Du venter på at hun skal bli synsk da?? Jeg synes det var ekkelt når en av gutta vasket tøy, han stappet maskinen så full som det er mulig å få den, treningstøy og alt sammen, kjørte på 40-vask, og hang det opp til tørk på vaskerommet. Luktet surt i hele leiligheten når han tørket tøy blæh. Skjønner ikke at han ikke kjente det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #235 Del Skrevet 19. november 2012 Roomaten min som er ekstrem når det gjelder all annen rydding og kjefter som en galning hvis det står en tallerk i vasken vet tydeligvis ikke hvordan hun skal bruke dokosten Anonym poster: 17ba9743b1f34b625028c571af908be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 19. november 2012 #236 Del Skrevet 19. november 2012 Men banket dere ikke på hos vedkommende og spurte om det var en dårlig spøk? Konfliktsky og vant med at vedkommende gjør lite så nei. Men skrev lapp på kjøleskapet om alt annet som måtte gjøres i tillegg til tingene han listet opp, med et lite håp om at han skulle innse hvor mye som manglet og gjøre noen av det før vi startet (skjedde ikke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 19. november 2012 #237 Del Skrevet 19. november 2012 Konfliktsky og vant med at vedkommende gjør lite så nei. Men skrev lapp på kjøleskapet om alt annet som måtte gjøres i tillegg til tingene han listet opp, med et lite håp om at han skulle innse hvor mye som manglet og gjøre noen av det før vi startet (skjedde ikke). I see. Kunne dere ikke banket på sammen en dag? (: Så blir det mer "nå er alle som bor her drittlei av at du ikke bidrar - dette er siste sjanse før vi får deg kastet ut", og kanskje ikke fullt så skummelt (?). Det finnes dessverre en del som rett og slett gir faen, selv i såkalt voksen alder (jeg har sett en del kollektiv, for å si det sånn, og blir like sjokkert hver gang), og som ikke rikker seg en millimeter før du nærmest står på døra med hagla i hånda. Likevel er det så dumt når man ikke tar tak i disse menneskene, for dere betaler sannsynligvis tilnærmet lik husleie, mens dere andre må gjøre dobbelt så mye jobb på fellesarealene fordi han ikke bidrar - det er ikke rettferdig. Og spesielt ikke når det også er vedkommende som roter. Det dere egentlig burde gjort, er å leie inn et vaskefirma til å rydde opp skikkelig på fellesen og så sende hovedprosentandelen av regningen til ham, siden det er han som har griset til kjøkkenet mest samt bidratt minst til felles vask og rydding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. november 2012 #238 Del Skrevet 19. november 2012 I see. Kunne dere ikke banket på sammen en dag? (: Så blir det mer "nå er alle som bor her drittlei av at du ikke bidrar - dette er siste sjanse før vi får deg kastet ut", og kanskje ikke fullt så skummelt (?). Det finnes dessverre en del som rett og slett gir faen, selv i såkalt voksen alder (jeg har sett en del kollektiv, for å si det sånn, og blir like sjokkert hver gang), og som ikke rikker seg en millimeter før du nærmest står på døra med hagla i hånda. Likevel er det så dumt når man ikke tar tak i disse menneskene, for dere betaler sannsynligvis tilnærmet lik husleie, mens dere andre må gjøre dobbelt så mye jobb på fellesarealene fordi han ikke bidrar - det er ikke rettferdig. Og spesielt ikke når det også er vedkommende som roter. Det dere egentlig burde gjort, er å leie inn et vaskefirma til å rydde opp skikkelig på fellesen og så sende hovedprosentandelen av regningen til ham, siden det er han som har griset til kjøkkenet mest samt bidratt minst til felles vask og rydding. Jeg ville også sendt en regning til han. Problemet oppstår hvis han ikke gidder å betale og dere sitter igjen med hele regningen... Det kan jo hende det skjer, han høres jo ut som en real unnasluntrer, så jeg blir ikke overrasket om han nekter å betale regningen heller. ------ Har et spørsmål. Jeg er et typisk a-menneske. Jeg liker å stå opp tidlig og komme i gang med dagen. I dag skulle jeg støvsuge, og jeg begynte med det halv ti. Det tar typ to min å støvsuge rommet. I etterkant tenkte jeg kanskje på om dette er tidlig for de som ikke skulle på skolen og var våkne, men gjerne ville sove lenge. Hva tenker dere? Er det "slemt" å bråke halv ti på en mandags morgen? Og når kan isåfall begynne med "bråkete" handlinger? Både på morgen, om kvelden, hverdag som helg... Har lenge tenkt litt på dette, prøver jo å være stille når jeg er på kjøkkenet kl syv om morgenen, men man vet jo aldri.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 19. november 2012 #239 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg ville også sendt en regning til han. Problemet oppstår hvis han ikke gidder å betale og dere sitter igjen med hele regningen... Det kan jo hende det skjer, han høres jo ut som en real unnasluntrer, så jeg blir ikke overrasket om han nekter å betale regningen heller. ------ Har et spørsmål. Jeg er et typisk a-menneske. Jeg liker å stå opp tidlig og komme i gang med dagen. I dag skulle jeg støvsuge, og jeg begynte med det halv ti. Det tar typ to min å støvsuge rommet. I etterkant tenkte jeg kanskje på om dette er tidlig for de som ikke skulle på skolen og var våkne, men gjerne ville sove lenge. Hva tenker dere? Er det "slemt" å bråke halv ti på en mandags morgen? Og når kan isåfall begynne med "bråkete" handlinger? Både på morgen, om kvelden, hverdag som helg... Har lenge tenkt litt på dette, prøver jo å være stille når jeg er på kjøkkenet kl syv om morgenen, men man vet jo aldri.... Dersom han ikke betaler sin andel, og vaskefirmaet på forhånd har splittet regningen kan jo de dra ham for inkasso, og da blir det hans problem. Men det fordrer at firmaet har vært med på å splitte regninga slik i utgangspunktet, selvsagt. Hva med å slå ham i hodet med en stekepanne? Se om du/dere kan banke noe vett inn i skallen hans Halv ti er da ingenting - standard husordensreglement pleier å si at det skal være stille mellom 22/23 og 07/08 om morgenen. Slik er det her jeg bor også. Om man våkner halv ti av noen som støvsuger, og det bare varer noen minutter, er det jo ekstra deilig å kunne snu seg og sove videre etterpå - litt sånn "hmm, andre er våkne og støvsuger, men jeg kan sove.. soveeee...zzzz" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 19. november 2012 #240 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg ville også sendt en regning til han. Problemet oppstår hvis han ikke gidder å betale og dere sitter igjen med hele regningen... Det kan jo hende det skjer, han høres jo ut som en real unnasluntrer, så jeg blir ikke overrasket om han nekter å betale regningen heller. ------ Har et spørsmål. Jeg er et typisk a-menneske. Jeg liker å stå opp tidlig og komme i gang med dagen. I dag skulle jeg støvsuge, og jeg begynte med det halv ti. Det tar typ to min å støvsuge rommet. I etterkant tenkte jeg kanskje på om dette er tidlig for de som ikke skulle på skolen og var våkne, men gjerne ville sove lenge. Hva tenker dere? Er det "slemt" å bråke halv ti på en mandags morgen? Og når kan isåfall begynne med "bråkete" handlinger? Både på morgen, om kvelden, hverdag som helg... Har lenge tenkt litt på dette, prøver jo å være stille når jeg er på kjøkkenet kl syv om morgenen, men man vet jo aldri.... Jeg er b-menneske, men mener likevel at et par minutter støvsuging er langt innafor det en må tåle når en bor i kollektiv. Spesielt på en ukedag. Syns ikke du har noe å ha dårlig samvittighet for, 0930 er ikke så tidlig heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå