Gå til innhold

Mannen min har fått seg ei hemmelig "bestevenninne"


Gjest Cinderella

Anbefalte innlegg

Det var skikkelig leit å høre at du fant de bevisene du egentlig ikke ønsket å finne.

Noen ganger gir livet oss noen smeller vi godt kunne vært foruten, men som Havbris sier, så er det han som har valgt å ikke ta jobben det ville vært og det er det vanskelig å gjøre noe med. Et forhold kan ikke jobebs med alene.

Du ser ut til å være en person som vil komme deg helskinnet gjennom dette og jeg ønsker deg all lykke til.

Jeg har selv akkurat fått vite at min kjære har et barn han har tiet om en lang stund, men vi velger å fortsette forholdet av mange ulike årsaker.

Det er alltid vanskelig å jobbe seg gjennom slike ting, men når man evner å se fremover og ikke bli bitter så har man kommet langt tror jeg.

Lykke til med livet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant en ny venninne på FB hos min kjære, og følte på meg at noe var galt. Gjorde som TS, og sjekket mailen. Vi bor ikke sammen, og forholdet har vært litt vanskelig en stund. Leste mail fra dame som gledet seg til å treffe han om et par uker, viste til telefonsamtale med tydelig seksuelt innhold, og hva hun syntes om det. Til meg har han sagt at hun ble lagt til på FB for å se om jeg reagerte, noe jeg gjorde. Hun var en eks sexpartner fra før min tid, innrømmet han.

All medfølelse til TS, skjønner også godt at du kontaktet henne. Håper dere kommer dere gjennom dette, hvis det er det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg - i dag - oppdaget ting som ikke levner tvil her, dessverre. Jeg har snoket på hans pc i dag. Den etiske diskusjon rundt akkurat dette tar jeg gjerne. Men ikke akkurat nå.

Jeg har i dag fått "bevis" for det jeg allerede visste. Min hensikt med å skrive inn her var å prøve mine antakelser. Jeg ville så gjerne bli "realitertsorientert". Ville så gjerne høre at jeg nok tok feil. Det vet jeg nå at jeg ikke gjør. Visshet er vondt - men også et gode. Vissheten gjør at man kan starte på den prosessen det er å komme seg videre. Jeg har ingen tårer igjen. Det er tomt. Nå starter mitt liv videre. Jeg skal planlegge en alenetilværelse. Det er tøft, men en venn beskrev meg en gang som "den sterkeste personen han visste om". Det er et fint kompliment som jeg skal ta med meg.

Tusen takk til alle som har engasjert seg i denne problemstillingen. Mye klokt har blitt sagt. Kanskje kan noe av dette være til hjelp for andre som kommer i en liknende situasjon. Med dette avslutter jeg denne tråden.

:klemmer:

Jeg håper du kommer deg noenlunde greit i gjennom denne krisen, og får ett godt liv videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Nå må du roe deg litt.

Det han gjør er å være utro.

Å være utro handler om så mye mer enn å ha sex.

Er det utroskap å ha en venninne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utroskap å ha en venninne?

TS har funnet ut en del mer og har fått bekreftet det hun hadde mistanke om, hun skrev det her i går. Det er ikke "bare en venninne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

TS har funnet ut en del mer og har fått bekreftet det hun hadde mistanke om, hun skrev det her i går. Det er ikke "bare en venninne".

Vel, men hvis man leter etter snusk, så blir alt snusk også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, men hvis man leter etter snusk, så blir alt snusk også da.

Nåvel... Hvis man vet hva man skal lete etter pga mistanke og finner det.. da er det ikke "snusk", da er det bevis på en mistanke. (snakker av erfaring her).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men hvis man leter etter snusk, så blir alt snusk også da.

Det stemmer da ikke. Har en rent mel i posen er det ikke noe snusk å finne.

Da er det heller ikke (vanligvis) noe vekker mistanke hos den andre parten som gjør at han/hun begynner å lete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men hvis man leter etter snusk, så blir alt snusk også da.

Snusk = Snusk enten man leter etter det eller ikke!

Når magefølelse og mistanker forteller at noe er galt så er det gode grunner for å lete etter visshet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde IKKE godtatt det.

Min samboer har en del jentevenner, og det er helt greit. MEN, jeg er veldig klar på hvor grensa går for meg, og der er han helt enig og forstår.

Med andre ord er det IKKE ok å skjule noen for meg. Det er ikke OK å snakke veldig intimt med andre, og snakke om forholdet vårt med andre jenter. Det kan han gjøre med guttekompisene sine.

Både han og jeg mener det er ikke bare fysisk (sex) som er utroskap. Tenker litt at det jeg ikke hadde likt at han gjorde, det skal heller ikke jeg gjøre.

Med andre ord hadde jeg ikke likt det mannen din gjorde/gjør, og for meg hadde dette vært en form for utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller mannen har hemmelige venner. Vi har begge venner av det motsatte kjønn, men kontakten oss i mellom er ikke hemmelig, begås ikke over mail hvor vi forteller hvor mye vi gleder oss til å treffes etc. Vi snakker sammen på telefon, gjerne med den andre i rommet og er totalt 100% åpne om kontakten oss i mellom.

Når jeg traff mannen min var det viktig for meg at han møtte mine mannlige bekjenntskaper, at han ble kjennt med dem og fikk se at kontakten mellom oss bare var vennskapelig. Det var viktig for meg at mannen min kjennte seg inkludert i mine vennskap, særlig de med motsatt kjønn og at han kjennte at ingenting av kontakten med dem var bak hans rygg. På denne måten skaper vi tillit til hverandre, og han merker at det bare er vennskap oss i mellom. Tonen er 100% vennskapelig, og det er min mann også trygg på.

Jeg sender i alle fall ingen mailer til venner og snakker om hvor gald jeg er for at jeg turte å oppta kontakt og hvor mye jeg gleder meg til å treffe dem. Jeg gjør ikke dette med venner av samme eller motsatt kjønn, og den type mail kontakt som du beskriver høres ut som om det er mer enn vennskap i mine ører. Dersom mannen din ville ta opp kontant med en gammel kompis hadde han nok fortalt deg om dette i en bisetning ala "jeg sendte en mail til Per her om dagen, hadde vært hyggelig å treffe han på en øl igjen" eller noe sånnt. Jeg og mannen deler i alle fall slike hverdagslige hendelser med hverandre, og om han hadde hatt kontakt med ei jente uten å dele denne type informasjon ville jeg blitt veldig misstenksomt, nettopp fordi han alltid bruker å fortelle viktige ting i livet som feks at han gleder seg til å treffe en gammel kompis igjen. Så min konklusjon er at dette på ingen måte er bare vennskapelig, selv om din mann kanskje har klart å lure til og med seg selv til å tro akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så trist å høre at du fikk mistanken din bekreftet. Ser du har valgt å gå videre alene, og det tror jeg du har rett i. Siden han allerede har valgt å være utro flere ganger, er det nok mye bedre for deg å fortsette livet ditt uten han. Dette klarer du fint! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...