Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.


Store My

Anbefalte innlegg

Man har ikke en gang lange ferier i det yrker (hehe, ja det er egentlig veldig åpenlyst hva vi snakker om.. lærer). Man har 4 uker og 1 dager, men i mange andre yrker har man 5. Resten er bare avspasering, som man må ta til en bestemt tid. Men jeg pleier å foreslå for dem som er så sjalu på de lange feriene at de skal bli lærer selv, da får pipa ofte en annen låt. For det kan de nemlig ikke tenke seg.

Er på jobb nå. Ukonsentrert. Men jeg fortsetter å fortelle folk at de skal komme til meg for å få gjort den jobben jeg gjør. Forhåpentligvis sprer det seg videre.

Skal forresten observere i sentralbord i dag. Sukk. Jaja.

Men har vært flink i dag, fått gjort ting før jobb: levert og henta bøker på biblioteket, vært på butikken og henta resept hos legen. Og etter jobb skal jeg til optikeren og så en liten tur på café. Hmm. Spørs om det må bli hjemmekontor i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, da bruker pipa å få en annen lyd ja, men å "rakke ned" på yrket det er de veldig flinke til!

De vet ikke hva det innebærer og være lærer - det er faktisk mye mer enn bare å undervise fra læreboka.

Håper du får en fin dag på jobb, med meningsfylte oppgaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hjemme fra jobb på fredag, siden jeg har sovet så dårlig og har vært så utrolig kvalm en uke. Det hjalp å slappe av en dag. Men det var vel ikke så lurt mentalt å ikke gå på jobb på fredag. Dagen på torsdag sluttet litt dumt. Det var bare oppi hodet mitt, men jeg gikk likevel fra jobb med en ekkel følelse. Så da gruer jeg meg ekstra til å gå på jobb på mandag. Jaja. Det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ringt på en jobb som jeg kunne tenkt meg og spurt om jeg kan være der i arbeidsprakis i tillegg til den de ansetter. De virka veldig positive og som at faktisk hadde bruk for meg. Får ikke vite noe sikkert før de faktisk har ansatt noen, men jeg har troa. Så forhåpentligvis kan jeg begynne der etter jul. Jeg føler at det har vært for mange "kokker" innblandet der jeg er nå, så de vet ikke helt hva de skal gjøre med meg. For der jeg er nå ringte jeg til en i ledelsen, som ringte til en annen i ledelsen, som ringte til en leder for en mindre avdeling, som igjen spurte ei som jeg egentlig ikke tror er så interessert i å ha ansvar for meg, så da ble det hun avdelingslederen som på en måte har ansvar for meg likevel. I det hele tatt: rot! Virker som det eneste de faktisk trenger hjelp til er å sitte i sentralbordet, og det har jeg absolutt ikke lyst til. Men jeg presses mot sentralbordet likevel, for de har jo ikke noen andre oppgaver for meg. På den nye jobben har jeg snakket med de som faktisk har ansvar for det, og det virket som at de egentlig har bruk for en større stilling enn det de skal ansette, og derfor var han veldig positiv til å få meg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult!!!!! Og så tøff du er som ringer selv :)

ja, jeg synes og du er tøff!

jeg synes og ringe slik er drit skummelt!

Flinkis jenta! :5:

:klem:

Takk! Jeg synes også sånn er skummelt. Hørte nesten ikke hva jeg selv sa til å begynne med for hjertet mitt dunket så hardt. Haha. Men alternativet er jo å bli der jeg er, og det er en alt for deprimerende tanke.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte endelig saksbehandleren til Mannen og ga beskjed om at saken skal bli ferdigbehandlet på mandag. Det er søren meg på tide. Det er 3,5 uker etter behandlingsfrist, og det er til og med en halv uke etter den nye fristen NAV diktet opp selv. Det hadde vært så mye enklere å forholde seg til en ny og utsatt frist dersom vi faktisk hadde fått beskjed om den. Da hadde vi jo sluppet å ringe flere ganger i uka.

I dag har jeg forresten INGENTING å gjøre på jobb. Og det har jeg nok ikke i morgen heller. eller på mandag.. eller på tirsdag.. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser vi fingrene (igjen) for mandag! :roll:

Du kan få litt jobb av meg, jeg vet du er flink nok til å skrive til å klare det vel så bra som umotiverte meg. :fnise: Jeg er nemlig mest interessert i å sitte på KG i dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser vi fingrene (igjen) for mandag! :roll:

Du kan få litt jobb av meg, jeg vet du er flink nok til å skrive til å klare det vel så bra som umotiverte meg. :fnise: Jeg er nemlig mest interessert i å sitte på KG i dag... :sjenert:

Send meg jobben din!

Jeg sitter og leser på wikipedia om land medarbeiderne mine kommer fra.

Og så har jeg tenkt å lese korrektur på noe greier jeg har skrevet.

Og så tenkte jeg å lage middagsplan for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å snuse. For to dager siden. Trodde jeg kom på noe lurt motivasjonsmessig. Tenkte jeg kunne putte pengene jeg ville brukt (i alle fall det meste) på snus inn på en egen konto, og så kunne jeg kjøpe meg iphone. Innså at jeg ville bruke minst 5 måneder på å spare, og at det dermed ikke kommer til å funke som en god nok motivasjon når jeg mister motivasjonen for å slutte i seg selv. Så jeg må prøve å komme på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink My! (Selv om du må finne på en ny motivasjon faderlig fort!)

Ja, for jeg er veldig god til å finne unnskyldninger nemlig. "Dagen var dum, jeg trenger trøst" etc. Akkurat nå går det på pur viljestyrke (og mye krangling med meg selv oppi hodet). Men jeg prøver å fokusere på de negative sidene med snusing (fokuserer mest på at jeg er lei av at jeg er avhengig av å måtte stappe ting under leppa) og at hvis jeg begynner på igjen så må jeg gjennom denne drittperioden med å slutte enda en gang. Og så fokuserer jeg på hvor deilig det er å ikke måtte stappe ekle greier under leppa. Men må ha en ekstra motivasjon til når jeg kommer til det punktet at indre motivasjon ikke lenger er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen, er i trappe ned røyk med mål å slutte-prossessen sjøl...

Hva med å legge så mye penger du sparer på snus hver dag i ett glass? For det første er det kjempegøy å se pengehaugen som sakte, men sikkert vokser, og dessuten så kommer det sikkert litt julegaver og sånt som kan hjelpe på budsjettet vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet på en idé. Har hatt lyst på en veske fra ebay. Den er ikke noe dyr, men jeg har ikke kjøpt den før likevel. Hvis jeg fortsatt en snusfri på fredag, har jeg spart inn pengene til veske og porto. Og så kan jeg fortsette å spare til iphone etterpå. Trenger en liten motivasjonspremie sånn i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakkern jeg er trøtt. Har sovet bare to timer i natt, og sov ikke så godt de to timene heller. Nå bør vi få svar fra NAV i dag. Orker ikke flere sånne netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Mannen ringer vel. Det er enklere at han ringer, selv om jeg (i følge min saksbehandler) også har innsynsrett i saken hans. Men jeg kan ikke huske at han har levert noen papirer på at jeg har innsynsrett i saken hans. Synes forøvrig at det er merkelig at ektefeller ikke har automatisk innsynsrett siden ektefeller har forsørgerplikt overfor hverandre. Skulle i alle fall ha innsynsrett på saksgangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er merkelig når det gjelder NAV, håper at morgendagen bringer gode nyheter og at du får en god natt med søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...