Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.


Store My

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Teater er kjempestas :) Dessverre blir det ikke like ofte som jeg skulle ønske.

Tolvskillingsoperaen har jeg sett en gang også. Mackie Kniven må være den festligste sangen som noensinne har blitt skrevet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig bra forestilling, veldig tro mot Brecht (forfatteren). Da blir det naturligvis en ganske tung forestilling også, så jeg kjente at 3 timer var i meste laget. Det var forresten litt artig (og etterhvert litt irriterende) at hun dama ved siden av meg ikke tålte så godt det andre glasset med vin hun drakk i pausen, for plutselig kom det ganske mange "oi" og "se på dem da!" fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med første arbeidsdag. Det var ikke noe særlig. Jeg hadde ikke fått brukernavn og passord og måtte dermed bruke en av de to pcene som ikke krevde brukernavn og passord. De sto midt i resepsjonen og jeg måtte stå. Skjermene var helt grusomme, så halvparten av bokstavene så lilla ut. Arbeidsstillingen var vond, og det var mye støy. Så jeg hadde vondt i hodet og var helt på gråten etter to timer. Heldigvis fikk jeg brukenavn på slutten av dagen og kunne sette meg på kontoret. Manglet riktig inngang til skjermen på det kontoret, så jeg måtte bruke bærbar pc med knøttliten skjerm og uten ekstern mus, men det var likevel bedre enn å stå ute i resepsjonen. Dessuten er det veldig tydelig at de bare har diktet opp noen arbeidsoppgaver til meg, som ingen helt vet hva er. Det er jo veldig snilt av dem å dikte opp arbeidsoppgaver slik at jeg faktisk får arbeidspraksis der, men må innrømme at foreløpig er det ikke veldig inspirerende. Regner med at det blir bedre etterhvert, når jeg blir litt bedre kjent med folk og kommer litt mer inn i det. Ulempen med arbeidstida mi er at jeg kommer etter lunsj, men jeg får prøve å komme tidligere noen ganger så jeg får snakket litt med folk. Ellers kan det bli veldig ensomt på jobb, der jeg sitter på et kontor helt for meg selv.

Nå er jeg supersvimmel, selv om jeg sitter, så jeg har ikke planer om å gjøre noe som helst resten av dagen.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Så dårlig at de ikke hadde forberedt seg bedre til du kom! Da hadde det jo vært bedre om du hadde ventet med å komme til i morgen og de hadde pc med brukernavn klart. De vet jo vel hvorfor du er der, så da burde de jo tenke seg at du ikke burde stå to timer på en crappy pc. :klem:

Når det gjelder arbeidsoppgavene er jeg helt sikker på at det løser seg etter hvert. De må bare bli vant til å ha deg der, og vips kommer de på arbeidsoppgaver som passer at du tar deg av. Har en "vikar" inne for meg (på et vis, lang historie) en dag i uka nå, og det er litt vanskelig sånn med en gang å komme på hva hun kan gjøre, selv om jeg absolutt kunne trenge litt avlastning.

Ingen mulighet til å endre arbeidstida sånn at du jobber en times tid før lunsj og heller blir en halvtime lenger?

Vi kan forresten bytte kontor, jeg hadde elsket å ha et kontor helt for meg selv istedenfor stort, bråkete kontorlandskap. I alle fall når kollegene mine uansett ikke er så sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Så dårlig at de ikke hadde forberedt seg bedre til du kom! Da hadde det jo vært bedre om du hadde ventet med å komme til i morgen og de hadde pc med brukernavn klart. De vet jo vel hvorfor du er der, så da burde de jo tenke seg at du ikke burde stå to timer på en crappy pc. :klem:

Når det gjelder arbeidsoppgavene er jeg helt sikker på at det løser seg etter hvert. De må bare bli vant til å ha deg der, og vips kommer de på arbeidsoppgaver som passer at du tar deg av. Har en "vikar" inne for meg (på et vis, lang historie) en dag i uka nå, og det er litt vanskelig sånn med en gang å komme på hva hun kan gjøre, selv om jeg absolutt kunne trenge litt avlastning.

Ingen mulighet til å endre arbeidstida sånn at du jobber en times tid før lunsj og heller blir en halvtime lenger?

Vi kan forresten bytte kontor, jeg hadde elsket å ha et kontor helt for meg selv istedenfor stort, bråkete kontorlandskap. I alle fall når kollegene mine uansett ikke er så sosiale.

Brukernavn skulle egentlig være i orden når jeg kom i dag, men siden jeg ikke hadde skrevet arbeidskontrakt kunne ikke IT lage brukernavn uten å ha snakket med sjefen min. Og hun var ikke der i dag (det var jo også en overraskelse. Jeg har heldigvis en annen kontaktperson også, så det gikk bra). Hun var på møter hele dagen og var derfor vanskelig å få tak i. Men hun fikk i alle fall tatt kontakt med IT-avdelingen på slutten av dagen, og da gikk det raskt.

Jeg tenker også at arbeidsoppgavene bedrer seg etterhvert. Foreløpig kjenner de meg jo ikke, og jeg tror at de derfor prøver å være veldig hensynsfulle og gi meg enkle oppgaver. Etterhvert skjønner de nok at jeg er kapabel til større utfordringer.

Neineinei! Jeg vil ikke bytte bort kontoret mitt. :) Jeg vil sitte der for meg selv. Men det blir triste dager om jeg ikke får noe menneskelig kontakt. Hehe. Jeg kan ikke bytte arbeidstid hvis jeg vil ha kontor og ikke sitte i åpent landskap (hvor de forøvrig ikke har noen pcer til meg uansett). For hun som "eier" kontoret jobber fram til lunsj, og da passer det bra at jeg kommer etter lunsj når kontoret står tomt. Men jeg kan jo komme til lunsjen noen dager. Det kan jo være greit å kunne velge selv også (selv om det kan være vanskelig å komme seg avgårde til lunsj i begynnelsen når jeg ikke kjenner noen). Tror uansett det er nok å være der i tre timer den/de første uken(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauau. I dag har jeg fryktelig vondt i kroppen. Veldig glad for at jeg har lagt det opp slik at jeg bare jobber to dager om gangen og har fri i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge inn en offisiell "være veldig snill mot seg selv"-dag i morgen og slappe av.

Det er sikkert godt å være i gang og det kommer nok til å bli bedre arbeidsoppgaver etterhvert, tenker jeg ;)

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge inn en offisiell "være veldig snill mot seg selv"-dag i morgen og slappe av.

Det er sikkert godt å være i gang og det kommer nok til å bli bedre arbeidsoppgaver etterhvert, tenker jeg ;)

Mamma er sykemeldt, så vi skal gå en tur. Håper på like fint vær som i dag. Kommer til å være veldig tung i kroppen, men blir godt å få rørt på seg. Skuldrene mine trenger det virkelig. Driver med avslapningsøvelser hvert femte minutt omtrent, men det hjelper ikke sånn veldig når det først har satt seg. Hjelper jo etterhvert, selvfølgelig, så jeg får bare fortsette.

I dag holder jeg på å kjede meg halvt ihjel. Men jeg tror det er fordi jeg er trøtt og sliten og ikke klarer å konsentrere meg. Dessuten er hele situasjonen uvant. Så jeg tror det blir bedre etterhvert. :Nikke:

Håper kroppen blir bedre utover dagen :klemmer:

Tusen takk. Foreløpig er den bare blitt verre, men kan godt hende det blir bedre i kveld når jeg vet at jeg har fri i morgen. Håper at det gjør at jeg klarer å slappe litt av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro en halvtime tidligere i dag, da orket jeg ikke mer. Vurderte egentlig å dra en time tidligere, men satte meg som mål å holde ut en halvtime til.

Naboen her borer og borer og hamrer og styrer. Skjønner ikke hva hun holder på med. Hva som tar så innmari lang tid, og hva som krever dagevis på dagevis med boring i betong. Må innrømme jeg gråt en liten skvett i sted. Jeg er så sliten og bråket vil ingen ende ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper at naboen kanskje setter inn nytt kjøkken?

:klem:

Ja, det kan hende. Hun har holdt på i over en uke nå. Og det bråker skikkelig. Forhåpentligvis nærmer det seg slutten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går litt bedre i dag. Sjefen var tilbake på jobb, så da fikk jeg hilst på litt flere, fikk litt bedre forklaring på hva jeg skulle gjøre, litt mer oppfølging og ikke minst mer konkrete arbeidsoppgaver. Den oppgaven jeg har hatt fram til nå var veldig svevende og veldig passiv, og jeg følte at ingen egentlig var interessert i det jeg kom fram til. Men nå skal jeg faktisk gjøre noe. Så dagen i dag har vært litt mer meningsfull enn de to tidligere. Forhåpentligvis fortsetter utviklingen i samme retning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for det! :hoppe: Tror ofte det kan være sånn uansett om et er fullstidsstilling eller arbeidspraksis eller sykevikariat. De to første dagene på jobben her satt jeg bare og leste i brosjyrer, fordi jeg ikke hadde fått pc enda. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg shampoo & balsam fra blivakker.no. Jeg gleeeeder meg til å få det posten. Ny shampoo, som forhåpentligvis lukter godt og som er bra for håret mitt. Jeg har egentlig ikke råd, men det var på tilbud og fri porto. Og jeg må faktisk vaske håret mitt. Jeg kjøpte sånne store Tigi-flasker, og de holder leeeeenge. Så 300 kroner er ikke så ille egentlig, det synes jeg at jeg kan unne meg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Tigi-flaskene har du sikkert i nesten et halvt år, så det er jo overhodet ikke dyrt!

Jeg sikler på Body Shop-shampo og balsam... Men jeg har overhodet ikke råd til å kjøpe meg nytt av sånt nå. Men snart. For de lukter himmelsk de!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...