Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.


Store My

Anbefalte innlegg

Huff. Det ser ut som ei venninne av meg har blitt separert fra mannen sin. Jeg har hatt en mistanke en stund (facebook er en sladrehank), men hun sa ingenting da jeg møtte henne i sommer, så jeg slo det egentlig fra meg. Nå har mannen hennes endret sivilstatus til singel på facebook, så det er nok slutt mellom dem. Har sendt henne melding og prøvd å ringe, men siden jeg ikke har hørt noe tilbake tyder det jo på at hun ikke har lyst til å snakke nå.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, synes bare det er trist på venninnen min sine vegne og ville få det ut. Føler det er samlivsbrudd på alle kanter for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så trist. Har de vært gift lenge? Fjerning av forholdsstatusen trenger jo ikke nødvendigvis å bety at det er slutt, men når man setter seg opp som singel er det jo en rimelig klar uttalelse.

Hvordan går det med deg da? En bedre uke på jobb denne uka? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist. Har de vært gift lenge? Fjerning av forholdsstatusen trenger jo ikke nødvendigvis å bety at det er slutt, men når man setter seg opp som singel er det jo en rimelig klar uttalelse.

Hvordan går det med deg da? En bedre uke på jobb denne uka? :klem:

Han fjernet forholdsstatusen og avtagget seg av bryllupsbilder i sommer, så jeg lurte jo litt. Men nå når han er singel er det jo ikke så mye tvil lenger. De har vært gift 3 år. Så det er ikke så lenge. Samtidig er han 25, så da er det jo en stund likevel. Det tristeste er at jeg tror ikke venninna mi var enig i avgjørelsen, men jeg vet jo ikke, siden hun ikke svarer på telefonen. Men det igjen tyder jo på at hun er veldig lei seg.

Jeg jobbet hjemmefra i går, for jeg er så sliten. Dessuten passet det fint for jeg hadde arbeidsoppgaver jeg kunne gjøre hjemme. Men jeg vurderer om jeg må gå ned fra 4 dager i uka til 3 dager i uka, og jobbe annenhver dag... Jeg får se. I morgen skal jeg på møte, så det kan bli interessant. Får forhåpentligvis noen (spennende) arbeidsoppgaver ut av det møtet.

Ellers har NAV vært frekke duster igjen. De skrev i brev, som vi mottok i dag, at de hadde mottatt klagen til Mannen 3 uker etter de egentlig hadde mottatt det. Så plutselig har de 3 uker ekstra behandlingstid. Det samme gjorde de mot meg da de rotet bort søknaden min i to måneder! Så jeg kastet meg på telefonen og fikk bekrefta at de har registrert riktige datoer i datasystemet. Og hun dama jeg snakka med skulle snakke med saksbehandleren til Mannen for å høre hva som har skjedd i mellomtiden. Og så får hun søren meg kaste seg over saken. Det var kanskje ikke et sjakktrekk, siden da blir hun sikkert (enda) mindre positivt innstilt til saken vår. Og sender det videre til klageetaten som igjen har 10 ukers behandlingsfrist. :sukk:

En positiv ting i dag: jeg har mottatt shampooene og balsamene, så etterpå skal jeg dusje og vaske håret og føle meg deilig fresh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til positiv ting i dag: Etter jeg ringte NAV fikk jeg telefon om at det var fire ukers behandlingstid fra den datoen vi leverte, ikke fra den datoen på brevet. Det hjalp med andre ord og ringe, og gi et hint til NAV om at vi følger med. For sist gang ringte jeg ikke, og da forholdt de seg til datoen på brevet (slik at de plutselig fikk 12-13 uker behandlingstid i stedet for 4 uker). Jeg tror de hadde planer om å gjøre det denne gangen også, spesielt med tanke på at behandlingsfristen egentlig er i morgen og de tydeligvis ikke har gjort noe med saken enda. Men nå må jo saksbehandleren putte vår søknad øverst i bunken. Vi må nok belage oss på å vente noen dager på overtid, men vi slipper i det minst unna 3 uker ekstra ventetid. Det hjelper å stå på krava (men det skulle strengt tatt vært unødvendig).

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg en god nyhet. Ei venninne var på langhelgtur i utlandet. Og der giftet hun og kjæresten seg i all hemmelighet. :rodmer: Ble veldig glad da jeg fikk den nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ganske slitsom dag på jobb. Jeg sover dårlig for tida, for jeg venter fortsatt på svar fra NAV (vi skal få svar senest om et par dager sa de da vi ringte og purret i dag), og naboen borer i betong igjen så jeg våkner om morgenen av boring (og det er en skikkelig irriterende måte å våkne på!). Så jeg er utslitt. Og da jeg kom på jobb i dag hadde jeg egentlig ikke noen arbeidsoppgaver, og jeg orket ikke å gå å spørre etter noen før etter to timer. Så jeg bare satt og puslet med noen småting. Etter to timer hadde jeg, sjefen, og hun som liksom har ansvar for meg/arbeidsoppgavene mine, la oss kalle henne C, møte. Kom fram til noen ting jeg kan gjøre i alle fall. Etter møtet kom sjefen inn på kontoret og spurte hvordan det gikk med meg, og jeg begynte å gråte. Og sjefen sa at hun hadde merket at det ikke gikk så bra, at hun er en person som merker sånt. Hun spurte også om jeg ikke hadde så bra kjemi med C, og da sa jeg som sant var at det har jeg ikke. At jeg ikke har noen negative følelser mot henne, men at jeg ikke klarer å kommunisere med henne. Det var egentlig en ganske fin samtale, men samtidig så synes jeg det er urovekkende med slike mennesker utenfor min innerste krets, som kan lese meg på den måten. Føler meg på en måte litt naken, avkledd. Men hun er heldigvis en flott dame hun sjefen, og jeg har veldig tillit til henne. Og det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tar jeg meg hele tiden i å være så fornøyd for at det er helg, før jeg kommer på at det er torsdag. Har selvfølgelig ikke hørt noe fra NAV enda, men vi vet i alle fall at klageetaten ikke har mottatt det, så det er fortsatt håp. Selvfølgelig er det fortsatt håp etter at klageetaten mottar klagen, men de har 10 ukers behandlingstid så vi håper å få medhold fra NAV lokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten endelig karret meg til å bestille time hos optiker. Har ikke vært på optiker på mange, mange år. Begynner å bli på tide.

Var litt komisk å oppdage at det var en artikkel om akkurat det på KG etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å mase på S om å komme seg til optiker i mange år... Ikke fordi jeg tror det er noe galt med synes hans egentlig. Men han har aldri hatt en synssjekk, og for meg som har hatt colabunner siden jeg var 3, så er jeg veldig opptatt av å sjekke innimellom, for sikkerhets skyld... Håpløse, stae menn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også maste på Mannen, så til slutt ga jeg han synssjekk i bryllupsgave. Haha! Men jeg var hellig overbevist om at han trengte briller da, han pleide blant annet å lese med bare ett øye. Og sannelig trengte han briller.

De ringte meg fra optikeren for noen måneder siden for å minne meg på at jeg ikke hadde vært der på en stund. Jeg syntes de overdrev litt, følte jeg nettopp hadde vært der. Men så hadde det gått 4 år gitt! Sist jeg var der trengte jeg knapt briller lenger, er sikkert derfor jeg ikke har tenkt på å gå til optiker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig karret meg til å kjøpe hårfarge. Så nå sitter jeg og kvinner meg opp til å faktisk farge det. Kjedelig! Men det blir nok veldig bra etterpå. Det har vært så blast så lenge. Har jo en del ettervekst også, men det har ikke vistes så godt. Farger det en del mørkere nå når det er vinter. Så håper jeg på å stripe det til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Det ble litt for mørkt. Men det merket jeg bruker pleier å vaskes ut en del med tiden, forhåpentligvis ser det bedre ut snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sikkert fint igjen om bare noen få dager - litt utvasket og så har du blitt litt mer vant til at det er så mørkt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til - det blir alltid mye mørkere enn forventet sånn rett etter farging. Jeg må farge håret mitt ganske ofte, siden sola her bleker det så mye, og det blir alltid litt sånn :haar: første gang jeg ser meg i speilet etterpå :ler: Men etter et par vask har det som regel normalisert seg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: Rableinnlegg. Beklager hvis det ikke gir noe mening.

Sitter og ser på ledige jobber nå. Må prøve å finne meg noe annet etterhvert (før juni, så jeg har god tid), for der hvor jeg jobber nå har de ansettelsesstopp, så jeg får uansett ikke jobb der etter endt arbeidspraksis. I tillegg har jeg lyst til å jobbe en plass hvor jeg faktisk er nyttig. Jeg vet at jeg nettopp har begynt, og ting tar tid etc... Men når jeg hører at folk ellers ikke har tid/lyst/kompetanse til å gjøre jobben min, og at de er oppgitt over at de må gjøre det samtidig som jeg har for lite å gjøre... da blir jeg frustrert. Så har prøvd de siste dagene å si til folk (når det er naturlig) at de må gjerne komme til meg med de oppgavene. Vet ikke om det har noe virkning, men har i alle fall prøvd. Har kanskje ikke gitt klart nok uttrykk for at jeg føler jeg har lite å gjøre, men jeg har jo sagt i fra og jeg klart uttrykk for at jeg trives når jeg har mer og gjøre. Vi har til og med hatt møter om hva jeg skal gjøre, sånn at jeg skal ha noe å gjøre, uten at det har noe effekt. Når jeg sier i fra til sjefen så foreslår hun alltid noen helt andre oppgaver (sentralbord), som er det jeg har aller minst til å gjøre. Så jeg har egentlig ikke lyst til å si fra til sjefen igjen. Hehe.

Uansett så ser jeg etter jobber. Men det er vanskelig når jeg ikke orker noe særlig. Jeg orker ikke for mye ansvar. Og jeg orker i alle fall ikke den jobben jeg er utdannet til. Og så skal det være noe jeg kan tenke meg å gjøre. Som jeg kan gjøre i mitt eget tempo.. etc. Blir litt vanskelig da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du ikke orker den jobben du er utdannet i, mannen som har samme yrke som deg er vurderer å utdanne seg til noe annet, han er sliten av lange dager og hvor mye det forlanges i det yrket. Å nå vil de innføre lengre arbeidsdager også - de fra øverste hold vet ikke hva det innebærer og være ..... og henviser til feriene man har i det yrket.. :sukk:

Og det som virkelig tok kaka.. En kompis av han droppet ut av vgs og vasker i dag på en fabrikk - årslønn 700 000,- uten utdanning.. Kanskje vi skulle ha blitt vaskere..

Jeg forsto innlegget ditt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...