Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.


Store My

Anbefalte innlegg

Godt å høre fra deg igjen :klemmer:

Håper det ordner seg for dere, men det er i motbakke det går oppover sies det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smart bok! Jeg skal bli slank. Ikke "være dvask og ikke komfortabel med kroppen min."

Hatt en fin helg? :klem:

Nei, boka er ikke smart i det hele tatt, den er helt på trynet. Men heldigvis er jeg smart, og kan lære noe av en bisetning i en ellers idiotisk bok.

Har hatt en ganske fin helg. I går tok jeg det bare rolig og sa på serier på TV. I dag var jeg hos mamma og pappa og spiste middag og vafler. Det var koselig.

Den boka er sikkert amerikansk...:sjenert: Men forsåvidt en god tankemåte! Ikke minst hvis det funker :)

Forfatteren er visst ikke amerikansk (tror hun er australier), men alle "ekspertene" er visstnok det. Må slutte å snakke om den boka, blir provosert bare jeg tenker på den. Men er glad for at jeg fikk med meg den lille bisetningen, for det tror jeg kan funke for meg. Babysteps.

Godt å høre fra deg igjen :klemmer:

Håper det ordner seg for dere, men det er i motbakke det går oppover sies det :)

Takk det samme. :)

Ja, det sies så. Jeg er ikke så begeistra for det uttrykket, kjenner jeg. Men om noen andre finner trøst i det, så er jo det flotte greier. :Nikke: Og takk for gode ord :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten skrevet mail til saksbehandleren min hos NAV og spurt om han vet noe om saken min. Tenkte det var greiest sånn. Det er jo helt håpløst å prøve å ringe til noen hos NAV. De er opptatte hele tiden, og beskjeder om å ringe tilbake har vel en tendens til å forsvinne. Regner med at jeg får en telefon eller mail i morgen. Han er flink sånn. Forhåpentligvis får det fortgang i saken, eller i det minst kan jeg få litt mer klarhet i hvor lenge det skal ta. Er mye greiere om man har en dato å forholde seg til. Det er så slitsomt å gå og vente og vente og ikke ha noen aning om jeg skal begynne å jobbe om en uke eller sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg og hverdagen da? Er du mye sliten?

Og syntes du at du ble bedre formmessig sett da du gikk på lavkarbo?

Masse spørsmål her nå, men siden vi har samme sykdom er det greit å få høre fra noen som sliter litt med det samme.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt hardt ut forrige gang :sjenert: Men nå skal jeg greie å følge med! :happy:

Ingen oppfølgingskrav her i boka, bare kom på besøk når du føler for det. :) Jeg kommer ikke til å greie å følge med hos alle, og forløpig har jeg ikke en gang prøvd.

Hvordan går det med deg og hverdagen da? Er du mye sliten?

Og syntes du at du ble bedre formmessig sett da du gikk på lavkarbo?

Masse spørsmål her nå, men siden vi har samme sykdom er det greit å få høre fra noen som sliter litt med det samme.. :sukk:

Jeg har vært mye frustrert i høst, pga NAV. Så jeg har vært veldig mentalt sliten. Men kanskje ikke så mye fysisk sliten. Har jo ikke gjort så mye. Men det kan jo endre seg når jeg skal begynne å jobbe. Skal jobbe 3 timer 4 dager i uken til å begynne med, så får vi se om jeg kan jobbe mer etterhvert. Apropos det, saksbehandleren min sa at alt er i orden og at jeg kunne begynne i dag om jeg ville. Ringte sjefen min, men hun tok ikke telefonen. Så jeg la igjen beskjed om at jeg kunne begynne når som helst og at hun kunne ringe meg tilbake og fortelle meg når hun ville jeg skulle begynne. Så får vi se.

Jeg synes ikke jeg ble sånn veldig bedre formmessig sett da jeg gikk på lavkarbo, men humøret var bedre og blodsukkeret gikk ikke opp og ned som det gjør nå. Så for min del var det bedre for kroppen. Har tenkt å begynne å spise mer lavkarbo (men ikke ketolyse) når jeg kommer i gang i jobb. Det var så vanskelig å endre noe som helst mens jeg gikk hjemme og var apatisk. Kommer til å fortsette å spise grovbrød, tror jeg, men ikke til lunsj. Og så må jeg begynne å lage ordentlige middager igjen. :Nikke:

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har fått innvilget AAP et år fra NAV, det er snakk om at jeg skal sjekke arbeidsevne, men ting tar tid - jeg studerer dette halvåret for å få ferdig graden min - det er i grunnen mer enn nok kjenner jeg + at jeg har lillemor og ta meg av.

Jeg går på lavkarbo, ikke ketolyse. Men jeg har gjort forskjell på helg og hverdag. Jeg unner meg litt mer i helgene, men midt i uka er det så å si totalavhold fra sukker og mel. Merker at hodet henger litt mer med. Jeg har slitt veldig med hukommelsen det siste året, og masse leddsmerter, og med en lege som mener at dette rett å slett kan trenes bort, har jeg mistet litt motet. Jeg prøvde faktisk å trene det bort i april-mai. Det endte med at jeg gikk på en kjempesmell og tilbrakte hele sommeren på sofaen :sukk:

Men han mener som sagt at dette er bare noe jeg må fortsette med, vondt skal vondt fordrive osv.. Og at mine plager var små sammenlignet med torturoffrene i Tripoli.. Såklart skal man visst se helheten i det også, men jeg følte det mer som et hån. Og bytte lege er så å si umulig så jeg er litt stuck, men jeg håper at jeg kanskje neste høst kan være ute i 80% stilling. Enkelte dager er jeg fin, og enkelte dager så ille at jeg knapt kommer meg opp trappa til soverommet.

Godt å høre at det har ordnet seg på en måte for deg, angående arbeidspraksis - jeg håper du vil stortrives med det, er det yrket ditt du skal praktisere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han gjorde virkelig det.. Ikke bare en gang, men flere ganger :(

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titt-titt! :goodbye:

Heeeei og velkommen. :)

Jeg er så imponert over at dere finner meg alle sammen, altså. Og så er det så koselig at dere stikker innom.

Jo, jeg har fått innvilget AAP et år fra NAV, det er snakk om at jeg skal sjekke arbeidsevne, men ting tar tid - jeg studerer dette halvåret for å få ferdig graden min - det er i grunnen mer enn nok kjenner jeg + at jeg har lillemor og ta meg av.

Jeg går på lavkarbo, ikke ketolyse. Men jeg har gjort forskjell på helg og hverdag. Jeg unner meg litt mer i helgene, men midt i uka er det så å si totalavhold fra sukker og mel. Merker at hodet henger litt mer med. Jeg har slitt veldig med hukommelsen det siste året, og masse leddsmerter, og med en lege som mener at dette rett å slett kan trenes bort, har jeg mistet litt motet. Jeg prøvde faktisk å trene det bort i april-mai. Det endte med at jeg gikk på en kjempesmell og tilbrakte hele sommeren på sofaen :sukk:

Men han mener som sagt at dette er bare noe jeg må fortsette med, vondt skal vondt fordrive osv.. Og at mine plager var små sammenlignet med torturoffrene i Tripoli.. Såklart skal man visst se helheten i det også, men jeg følte det mer som et hån. Og bytte lege er så å si umulig så jeg er litt stuck, men jeg håper at jeg kanskje neste høst kan være ute i 80% stilling. Enkelte dager er jeg fin, og enkelte dager så ille at jeg knapt kommer meg opp trappa til soverommet.

Godt å høre at det har ordnet seg på en måte for deg, angående arbeidspraksis - jeg håper du vil stortrives med det, er det yrket ditt du skal praktisere? :)

Å ha leger som ikke tar problemene dine seriøst er så demotiverende og det er en ekstra påkjenning. Jeg er jo enig i at plagene våre er små i forhold til mange andre, men det betyr ikke at man ikke skal prøve å gjøre noe med det. Og det hjelper jo ikke i det hele tatt å sammenligne seg med andre på den måten. Jeg har også prøvd å trene i perioder, men endte alltid opp med feber. For meg fungerer det fint å gå små turer i passe tempo. Noen dager blir turene kortere enn andre dager, og noen dager orker jeg ikke å gå tur i det hele tatt, men hard trening fungerer i alle fall ikke. En halvtime trening = tre dager med feber.

Nei, jeg skal ikke praktisere yrket mitt. Det orker jeg ikke, ikke har jeg lyst heller. Skal drive mest med kontorarbeid, så får jeg håpe jeg trives og at det ikke blir for kjedelig. Må ha litt kontakt med mennesker også, ellers blir jeg sprø tror jeg. Men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd. Har ikke hørt noe tilbake fra sjefen min, men regner med at jeg hører noe i morgen. Håper det, for det er litt stress å vente (og ta med meg mobilen overalt, inkludert på do. Hehe).

Spatula: SA han virkelig det? :hakeslepp: Herregud!

Det finnes så mange rare leger. Jeg tror de prøver å hjelpe/trøste, men det har vel stort sett motsatt effekt. Forrige legen til Mannen sa bare "jeg har også vondt i knærne" hver gang Mannen prøvde å ta opp kneproblemene sine med han. Forrige legen mine sa at jeg måtte bare stå opp og legge meg til samme tid hver dag, og hvis jeg ikke fikk til å snu døgnet på den måten fikk jeg flytte til Australia. HAHA! Det er så dumt! I tillegg er det feil vei, sånn tidssonemessig. Men vi bor heldigvis i en by, så vi fikk bytta leger. Gjennom den ny legen ble Mannen henvist til fysioterapeut, og deretter fikk han operert kneet (uheldigvis gikk ikke operasjonen bra, men det kunne jo ikke man jo ikke vite på forhånd), og jeg fikk en lege som tok søvnproblemene mine på alvor og fant ut at jeg har døgnrytmeforstyrrelser, så jeg trenger melatonin for at kroppen min skal produsere søvnhormonene på riktig tidspunkt. Og det hjalp veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på IKEA og bytta en lampe som ble ødelagt, og kjøpt tre nye lamper. Endelig er det lyst i stua. HURRA!

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt tilbake fra sjefen enda, så jeg får ringe tilbake i morgen. Kan jo hende hun ikke har mottatt beskjeden min, så jeg får ringe til jeg får tak i henne i morgen. Skal dessuten på frisørskolen og klippe meg. Blir deilig. Har trengt en hårklipp siden juni. Og på kvelden skal jeg på kino med søskenbarnet mitt. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, ikke nevn frisør, jeg klipte meg sist for ett år siden :sjenert:

Hvilken film skal dere se?

Hadde det ikke vært for frisørskolen hadde jeg sikkert ikke vært hos frisøren på et par år jeg heller. Har hendt at jeg har klipt meg selv også, men det er vanskelig å få det jevnt bak.. Hehe.

Huff, det er litt pinlig å innrømme hvilken film vi skal se... Men skal se Friends with benefits. Håper at den skal være morsom og ikke bare teit og pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var filmen? Vi har den og skal se den en kveld mannen får tid :sjenert:

Håper du hører fra sjefen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørskole er kjekt! Da jeg bodde i Oslo pleide jeg alltid å klippe meg hos en slik, prøvde vel fire forskjellige. Litt varierende kvalitet (den offentlige var dårligst) men jeg ble stort sett veldig fornøyd :jepp: Jeg er ikke redd for håret mitt da, så lenge de ikke klipper for masse - det skal helt ikke synes for noe andre etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...