Auri Skrevet 28. november 2011 #121 Del Skrevet 28. november 2011 Herregud for noen tullerier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 29. november 2011 #122 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg syns dere skal troppe opp på kontoret og nekte å gå igjen før dere har fått svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 29. november 2011 Forfatter #123 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg syns dere skal troppe opp på kontoret og nekte å gå igjen før dere har fått svar! Ja, jeg skal love at jeg har vurdert det. Men så har jeg ikke turt, siden jeg ikke vil risikere at dama blir sur. Vil jo gjerne ha medhold på klagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 29. november 2011 Forfatter #124 Del Skrevet 29. november 2011 FAEN TA HENNE! Da vi ringte var det ikke fatta vedtak enda. Til tross for at det til og med står i systemet deres at det skulle fattes i går. På torsdag har det gått 8 uker siden vi leverte klage. Det står i brevet vi fikk at vi skal få beskjed dersom det tar lengre tid enn fire uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 29. november 2011 #125 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg har ikke ord, annet enn HURRA FOR NAV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 29. november 2011 Forfatter #126 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg forsøkte å ringe saksbehandleren min, for jeg tenkte kanskje at han kunne få fortgang i saken/gi oss mer informasjon. Det hjelper jo ikke å ringe til Mannens saksbehandler uanset. Men han svarte ikke på telefonen. Så nå går vi begge å venter på å bli ringt tilbake av saksbehandlerne våre. Tipper min ringer først. Skal si at jeg ikke orker å gå på jobb sånn som situasjonen med NAV er nå. Får jo ikke sove. Så orker ikke å mase på jobben i tillegg til NAV og alt annet. Har fremdeles ikke noe å gjøre på jobb. Og jeg er drittlei av å mase (på dem også!!). Det er ikke min oppgave heller. De får jo betalt for å ha meg der, og jeg har gitt beskjed om at jeg ikke har noe å gjøre. Så jeg har gjort mitt. Sånn som situasjonen er nå orker jeg ikke å bry meg, så jeg har bar sittet på jobb og gjort absolutt ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 29. november 2011 #127 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg blir så SINT! At det går ann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 30. november 2011 Forfatter #128 Del Skrevet 30. november 2011 Vi fikk nei. Nå har de videresendt klagen videre til klageavdelinga. De har ti ukers behandlingsfrist. Egentlig skulle det jo bare ha vært 6 uker igjen, men tviler på at klageavdelinga tar hensyn til at NAV lokal har brukt 4 uker ekstra. Mannen spurte saksbehandleren sin hva vi skulle leve av. Slutt på skolen og søk på dagpenger. At arbeidsformidlinga (hos NAV) sier at det ikke finnes noen jobber for Mannen uten at han tar utdanning tar hun ikke hensyn til. Søk sosialpenger. Man får ikke sosialpenger når man er student. Søk lånekassa om lån. Ja, men for søren! Vi har jo fortalt deg hundretusen millioner ganger at han ikke får penger fra lånekassa. Ditt hespetre! Så nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. Kommer med flere "slagplaner", ingen av dem er noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 30. november 2011 #129 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg kjenner jeg blir oppgitt å sint på deres vegne.. Hurra for velferdsnorge - ta heller i mot sosialhjelp og gjør dere avhengige av oss, i stedet for å få penger til utdanning for å stå på egne bein Nei, jeg har ærlig talt ingen gode råd å komme med, bortsett fra at jeg håper at det ordner seg for dere snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. november 2011 #130 Del Skrevet 30. november 2011 Men får han lånekassestøtte igjen etter jul hvis han står på alle eksamenene nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 30. november 2011 Forfatter #131 Del Skrevet 30. november 2011 Men får han lånekassestøtte igjen etter jul hvis han står på alle eksamenene nå? Nei, ikke før til neste høst. Han må stå på alle eksamenene både nå og til sommeren først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. november 2011 #132 Del Skrevet 30. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 30. november 2011 #133 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg kjenner jeg blir oppgitt å sint på deres vegne.. Hurra for velferdsnorge - ta heller i mot sosialhjelp og gjør dere avhengige av oss, i stedet for å få penger til utdanning for å stå på egne bein Nei, jeg har ærlig talt ingen gode råd å komme med, bortsett fra at jeg håper at det ordner seg for dere snart Det er dessverre sånn systemet fungerer. Du blir belønnet for å gjøre minst mulig, og straffet for å ville gjøre noe fornuftig. En venninne av meg begynte på høyskole for noen år tilbake. Hun var da alene med tre barn. Etter nesten ett år så hun at det ble veldig vanskelig å klare seg økonomisk. Spurte om hjelp på Nav, og fikk beskjed om at hvis hun sluttet på skolen kunne de hjelpe henne! til My og sende en Føler virkelig med dere i kampen mot vindmøllene og sendrektigheten hos Nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 30. november 2011 Forfatter #134 Del Skrevet 30. november 2011 Ja, jeg føler også at man blir "straffet" for å ville noe. Jeg skjønner jo at NAV ikke skal betale for utdanningen når man er frisk og rask og kan jobbe, men når man ikke kan jobbe, når NAVs egen arbeidsformidling to(!) ganger har slått fast at Mannen ikke kan få seg jobb uten utdanning, klarer jeg ikke lenger å se logikken. Hvis vi hadde vært av typene som bare følgte strømmen og gjorde som NAV sa hadde han vel endt opp med å gå på dagpenger i 2-3 år med kortvarige arbeidsforhold før NAV innså at han burde få arbeidsavklaringspenger og begynne på skole. Men men.. Får bare håpe klageetaten ser det på samme måte som oss. Og så er vi heldigvis så heldige at vi har foreldre som kan hjelpe oss økonomisk med både rentefrie lån og ved å betale noen regninger for oss fram til vi får svar på klagen. Jeg kan jo ikke skjønne noe annet enn at vi får medhold på klagen (nå når den endelig er kommet ut av klørne på hun saksbehandleren hans), og da får vi jo etterbetalt all støtte fra og med den dagen vi søkte. *krysser fingrene på raskt svar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #135 Del Skrevet 1. desember 2011 Kom på jobb i dag, klar til å kreve noe å gjøre. Men så er hverken sjefen eller hun andre her i dag eller i morgen. Så da sitter jeg her da... Så unødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #136 Del Skrevet 2. desember 2011 Er sliten og lei meg. Tanken på at vi må gå minst 10 uker til uten penger (+ at man må legge til helligdagene i jula) er fryktelig tung. Og jeg er redd for at jeg kommer til å sprekke når det gjelder snusslutt. Må bare prøve hardt, hardt, hardt å holde meg unna butikken og tenke motiverende tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 2. desember 2011 #137 Del Skrevet 2. desember 2011 Skjønner godt at du er nedfor nå. Det er fryktelig slitsomt å kjempe slik, og attpå til være blakk. De som sier penger ikke betyr noe, er de som har nok av dem. Håper det ordner seg for dere kjapt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 2. desember 2011 #138 Del Skrevet 2. desember 2011 Helt enig med Purple Haze, penger er det viktigste i hele verden det, helt til du har nok av dem... På den positive siden er det bare en helligdag i jula i år! (Noe som er kjipt ifht ferie, men bra for dere!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #139 Del Skrevet 6. desember 2011 I dag er jeg hjemme fra jobb. Kom på jobb i går, spurte rett ut om å få noe å gjøre, det var ikke noe å gjøre. Så jeg sa at jeg ikke var i form (noe som jo er sant for tida) og at jeg gikk hjem og kom tilbake på torsdag (da er sjefen tilbake, pluss at jeg skal i et møte på fredag jeg kan forberede meg til.. hvis jeg gidder. jeg forberedte meg til det forrige møtet, men da følte jeg at ingen egentlig var interesserte i det jeg sa, så det var jo ganske demotiverende). Nå skal jeg hoppe i dusjen så håret mitt er tørt til Mannen kommer hjem fra eksamen. Da skal vi på butikken, og siden det er minusgrader i dag bør håret være tørt. I kveld skal jeg på kino med ei venninne. Egentlig har jeg en regel om at hvis jeg ikke er frisk nok til å gå på jobb, er jeg ikke frisk nok til å gå på kino/café etc. Men dersom jeg faktisk hadde hatt noe å gjøre på jobb, så hadde jeg jo vært på jobb til tross for dårlig form. Jeg synes bare det er så utrolig deprimerende å sitte alene på kontoret mitt uten å ha noe å gjøre. Og selvfølelsen får en alvorlig knekk av det. Da er det bedre å sitte alene hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 6. desember 2011 #140 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg skjønner meg virkelig ikke på den jobben din, det kan da ikke være SÅ vanskelig å finne på noen oppgaver du kan gjøre! De fleste arbeidsplasser hadde da ELSKET å få inn ekstra arbeidskraft på den måten - enten avlaste medarbeidere som har for mye å gjøre eller endelig få satt i gang med det prosjektet de har gått og tenkt på i eveigheter. Jeg hadde heller ikke giddet å sitte der når du ber konkret om arbeidsoppgaver og ikke får noen, det er faktisk bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå