Store My Skrevet 11. oktober 2011 #1 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Jeg sluttet å skrive i den gamle dagboka mi. Nå er jeg kanskje tilbake. Jeg har blitt kjent med mange fine jenter gjennom kvinneguiden, men på grunn av ME (kronisk utmattelsessyndrom) og studier klarte jeg ikke å følge med i alle dagbøkene. Jeg vet at ingen av disse fantastiske jentene krevde at jeg fulgte med i deres dagbok, men jeg hadde likevel dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å følge opp. Derfor sier jeg i fra denne gangen (for min egen samvittighets skyld): Jeg kommer ikke til å klare å følge jevnlig med i deres dagbøker, men de som vil er velkommen til å lese min. Endret 11. oktober 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Siden sist: Jeg er ferdig med utdanninga mi! Klarte til og med å få gode karakterer. Jeg er veldig stolt av meg selv som klarte å bli ferdig. Jeg er ferdigutdanna lærer, men skal ikke jobbe som det. Jeg skal i arbeidspraksis gjennom NAV for å finne ut av arbeidskapasiteten min. Akkurat nå har jeg ganske mange frustrasjoner pga NAV. For det første fordi jeg ikke får begynne i arbeidsprakis før NAV har gitt skriftlig godkjennelse. De har foreløpig brukt over fire uker på dette (og det firmaet jeg skal jobbe i et stort, ordentlig og har hatt folk i arbeidspraksis før), hvor jeg bare venter og venter og venter. I tillegg har vi problemer på grunn av at Mannen hadde en operasjon i fjor høst som ikke gikk bra. Derfor måtte han bli sykemeldt. Han tok kontakt med NAV allerede i februar for å høre om hva som kunne gjøre, han fikk ingen hjelp og ble bare sendt hit og dit. Til slutt valgte han å begynne på studie, for han ble ledet til å tro at det skulle gå i orden. Arbeidsformidlingen innen NAV er veldig positiv til dette, men (den nye) sakbehandleren hans er helt på jordet. Så han har fått avslag på søknad om arbeidsavklaringspenger. Jeg har skrevet en god klage, og henvist både til samtale med arbeidsformidlingen og til lovverk som ikke er blitt fulgt. Jeg har tro på at det skal ordne seg, men det er en veldig slitsomt situasjon, og jeg tør ikke slappe av før vi har fått bekreftelse på at det går i orden. Han får for tiden ingen penger (helt siden august) og jeg mottar minstesats fra NAV. Vi har med andre ord knapt penger til å betale månedens regninger. Og neste måned har vi ikke penger til mer enn halvparten, dersom det ikke ordner seg. Ikke akkurat en positiv start på dagboka, men forhåpentligvis snur det veldig snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. oktober 2011 #3 Del Skrevet 11. oktober 2011 : Glad du er tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) : Glad du er tilbake! Så koselig velkomst. (Oi, lenge siden jeg har vært her nå. Jeg husker ikke smiley-kodene lenger) Endret 11. oktober 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 12. oktober 2011 #5 Del Skrevet 12. oktober 2011 Koselig å se deg igjen her!! Hver gang jeg ser en tegning med en jente med paraply, så tenker jeg på deg. Og selv om du p.t ikke har noen paraply på avataren din, så kommer jeg til å følge med for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2011 #6 Del Skrevet 12. oktober 2011 Koselig å se deg igjen. Jeg vil også følge med hos deg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 Koselig å se deg igjen her!! Hver gang jeg ser en tegning med en jente med paraply, så tenker jeg på deg. Og selv om du p.t ikke har noen paraply på avataren din, så kommer jeg til å følge med for det! Ja, jeg hadde jo paraply på alle avatarene mine fram til dette (bortsett fra de aller første avatarene). Nå er jeg under en regnbue i stedet. Veldig koselig å høre at du tenker på meg hver gang du ser en tegning med jente med paraply. Jeg tenker på deg når jeg ser frosker og androide-tegninger/bilder. Spesielt når bildene inneholder begge deler. Koselig å se deg igjen. Jeg vil også følge med hos deg altså Takk. Så koselig at du vil følge med. Du er hjertelig velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 12. oktober 2011 I dag snakket vi med banken. Vi har fått ny verdivurdering på leiligheten og trodde dermed at det skulle være en enkel sak å få billånet under huslånet. Da kunne vi fått avdragsfrihet på alt, og dermed klare å betale regningene våre (dersom Mannen får arbeidsavklaringspenger fra NAV vel og merke). Men neeei da. Det gikk ikke (dustebank og dusterådgiver som vi ikke får bytta bort). Bilen har stått hos svigers siden tidlig august, for den er ødelagt. Og vi har ikke penger til å reparere den. Vi har forsøkt å selge den, men ingen vil kjøpe den når den ikke er fiksa. Selv om vi har trekt fra reparasjonsutgiftene og mer til. Men har stor forståelse for det da. I dag fortalte mamma at hun kan låne oss penger til å reparere den. Snille mammaen min. Forhåpentligvis får vi fiksa den relativt raskt, henta bilen opp hit og solgt den. Da får vi betalt ned billånet, i alle fall det meste. Det kommer til å hjelpe mye. I tillegg får vi jo mye mindre utgifter på forsikring etc når vi ikke har bil. Akkurat nå koster den oss over 5000 måneden, bare på å stå hos svigers. Med tanke på at vi for tida har en inntekt på 9000 i måneden er det ganske mye. Hehe. Mannen kommer jo også bare til å få utbetalt 60% av sin gamle inntekt (og det er HVIS vi får penger fra NAV. Dersom vi ikke får penger fra NAV vet jeg ikke hva vi gjør gitt). Med andre ord trenger vi å kvitte oss med så mange utgifter som mulig. Rådgiveren i banken sa akkurat det samme, men ville ikke hjelpe oss med å gjøre det mulig. Ting er ganske frustrerende for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 12. oktober 2011 #9 Del Skrevet 12. oktober 2011 For å fokusere på det positive: Så bra at leiligheten tydeligvis har steget i verdi! Masse? Ellers: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Ja, selvfølelig er jeg glad for at leiligheten har steget i verdi (ca 20%), og blir det superkrise har vi jo faktisk mulighet til å selge den. Men det gir oss dessverre ikke penger til å betale regningene med. I alle fall ikke med det første. Så det hjelper ikke så mye her og nå, om ikke vi velger å selge selvfølgelig. Men veldig, veldig glad for verdistigning. Og veldig glad for at mamma tilbyr å hjelpe oss så vi kan selge bilen og bli kvitt billånet Endret 12. oktober 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) I dag har endelig svigermor tatt med Voffen til dyrlegen (siden hun fikk beskjed om å ta han med senest 30.juli). Så hun ringte og spurte om han var forsikret (siden vi bare har mast om at de skal ta over vår forsikring siden juni i fjor, men Mannen bare ga opp og betalte forsikringa vår så han fortsatt skal være forsikret). Ene øyet hans har sluttet å produsere væske, så han må gå på dyre øyedråper resten av livet. Dessuten kan det hende han har hjerteproblemer, men de skulle sjekke igjen om en måned. Forhåpentligvis var det bare en forkjølelse som gjorde at hjertet hørtes rart ut. Men den rasen er disponert for hjertefeil. Heldigvis kan de leve godt med hjertefeil også. Finnes jo medisiner etc. Men det var litt trist å høre likevel. I morgen skal jeg besøke søskenbarnet mitt. Hun har det nok ikke så enkelt for tiden. Hun har nettopp flyttet og blitt alenemor, for barnets far vil ikke være sammen med henne lenger. Og nå har også foreldrene hennes blitt separert etter 25 års ekteskap. Håper et besøk kan hjelpe på humøret. Endret 12. oktober 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 13. oktober 2011 #12 Del Skrevet 13. oktober 2011 Mye leit å lese, både om økonomi, hund og søskenbarn. Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. oktober 2011 #13 Del Skrevet 13. oktober 2011 Så bra at du tar deg tid til å besøke søskenbarnet ditt. Hun setter nok pris på litt støtte og omsorg fra omgivelsene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) I går hadde jeg ekstremt vondt i hodet, og litt feber, så det ble ikke et langt besøk. Skulle egentlig på besøk til farmor og farfar i dag, men det ble utsatt. Skal en liten tur på café med ei venninne som er innom byen. Prøvde å utsette det til i morgen, men det passet ikkefor henne. Er bedre i dag da, selv om jeg våkna med en grusom hodepine. Det hjalp å få rista litt løs, løst opp spenningene i musklene, og med hodepinetabletter. Krysser fingrene for at jeg ikke blir verre i løpet av dagen. Endret 14. oktober 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 14. oktober 2011 På mandag må jeg ringe NAV og spørre saksbehandleren min hva som skjer med saken min. Fem uker er unødvendig lenge å bruke på en så enkel sak som min. Forhåpentligvis får det fortgang i saken, så jeg kan begynne å jobbe uka etter. Nå er jeg lei av å gå og vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 14. oktober 2011 #16 Del Skrevet 14. oktober 2011 God bedring med hodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. oktober 2011 #17 Del Skrevet 15. oktober 2011 Godt og se deg her inne igjen og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. oktober 2011 #18 Del Skrevet 15. oktober 2011 God helg, My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 15. oktober 2011 Velkommen så mye, MarianneE. Godt å se deg. Har egentlig hatt en fin helg så langt. Jeg lånte verdens teiteste bok, som kjæresten til svogeren min snakka om. Den er ekstremt fanatisk og den provoserer meg noe voldsomt, men det var noe i den boka som ga mening. Det sto at man skal fokusere på den man vil i stedet for det man ikke vil: "bli frisk" i stedet for "ikke være syk", "være glad" i stedet for "ikke være deppa". Så jeg har prøvd det, og det har hjulpet på humøret. Greit med en sånn "reality check" innimellom. Så får jeg fortsette å jobbe med tankene mine på den måten, en enkel og grei metode, og ignorere resten av boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 16. oktober 2011 #20 Del Skrevet 16. oktober 2011 Smart bok! Jeg skal bli slank. Ikke "være dvask og ikke komfortabel med kroppen min." Hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå