Gå til innhold

29% av norges befolkning på trygd


altflyter

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke andelen av trygdebrukerne som vi kan si at "snylter på trygden". Jeg har bare irritert meg på trygdebrukere i mange år, på grunn av erfaringene jeg har med trygdebrukere.

Broren min, 25år, fullt funksjonibel, samt mange av kompisene hans, de lever på NAV. Staten betaler 15 000kr hver måned (!) for at broren min skal ha et sted å bo. De gir han klær, mat, utdannelse og månedskort (månedskort som koster 1800kr!).

Mens jeg, som faktisk har samme diagnose som broren min, er student og jobber og sliter ved siden av studiene for å få råd til et sted å bo og mat på bordet. Som student, hvis jeg leverer 60studiepoeng i året, får jeg snaut litt over 30 000kr i stipend (+ et gunstig lån på nærmere 50 000kr), mens broren min og hans kompiser som går rundt og daffer hele dagen virkelig lever livet... det er da jeg tenker "hva er galt med dette landet?".

Samtidig, har jeg en kompis som har CP, utdannet økonom, men får ikke jobb. Han har virkelig lyst til å jobbe, men på grunn av funksjonshemmelsen sin, jobber han tregere enn andre. De få jobbene han har fått, har han måtte slutte, fordi han tjener mindre enn hva han ville fått av NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...