Gå til innhold

Hvor mange virkelig gode venner har du?

Fremhevede innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

På en måte er jeg vel heldig, for jeg har egentlig mange bestevenner. Om jeg skulle giftet meg måtte jeg vel hatt ti brudepiker i stedet for forlover. Det triste er at jeg ikke ser noen av dem så ofte som jeg kunne ønsket. Flere av dem tar master i utlandet og noen har flyttet til andre kanter av landet.

Men vi er flinke til å besøke hverandre, og jeg har besøkt alle i utlandet. Og hver gang jeg ser dem er det som om vi ikke har vært borte fra hverandre. Kanskje det egentlig er enklere å pleie vennskap når praktiske detaljer er det som bestemmer hvor ofte man sees?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5

De jeg kan ringe til når som helst, de jeg kan prate med om alt, de jeg kan være meg selv med, de som kan være seg selv med meg.

Skrevet

Jeg har en god venn som jeg kan snakke med om alt. Uansett hva, han er eksen min, og det er ingen jeg kommer mer overens med. Også har jeg en venninne som jeg ikke snakker med så ofte nå lengre, men jeg bruker å henge med henne noen ganger, vi snakker aldri om emo-ting, men hun får meg alltid til å le, vi ler alltid når vi er sammen, og nesten ingenting som hjelper mer, gråter gjør jeg når jeg er alene, haha. Jeg har også en "venninne" til, hun har jeg vokst litt fra, men om jeg virkelig trenger noen å snakke med, så sender jeg alltid en melding til henne, og hun til meg. De er egentlig de eneste vennene jeg har, lol. viggo.

Skrevet

Jeg har 6-7 gode venninner som jeg stoler på og kan si alt til. Det er alt jeg rekker også, knapt nok det ;) Når ma har jobb og familie har man jo ikke like god tid til venner lengre. Derfor har jeg "kuttet" ut de ikke fult så nære vennene mine, og prioriterer heller å bruke den tiden jeg har på disse 6-7 :)

Fikk ikke dette helt til å stemme. Når man snakker om sine nærmeste, sine virkelige gode venner. Bestevenner. Så vet man vel om man har 6 eller 7 slike? Ellers vil jeg si det er rart de blir definert som dine beste.

Gjest MorAase
Skrevet

Dere som ikke har noen venner, har dere valgt det slik selv? Liker dere best å være i eget selskap?

En har lært seg å aldri stole på noen fullt og helt. Samt at det er naturlig at ting går over. Det er ingenting i denne verden som varer evig.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg kan være vennen din :yvonne:

Tro meg, den prøvelsen ønsker du ikke å gjennomgå.

Skrevet

En har lært seg å aldri stole på noen fullt og helt. Samt at det er naturlig at ting går over. Det er ingenting i denne verden som varer evig.

Morskjærlighet varer evig!

Skrevet

Jeg elsker utfordringer..

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg elsker utfordringer..

Se frem til å bli misstrod og avvist i ett og alt i månedsvis, muligens år.

Gjest Badabing
Skrevet

Det er litt vanskelig å vite hvor mye av det du skriver som er helt deg og du er ofte ganske skarp i kantene. Men jammen treffer du ofte spikeren på hodet også. Jeg tipper du ville vært en tvers gjennom ærlig og likefrem venn for de som tåler å høre sannheten og har humoristisk sans.

Skrevet

Se frem til å bli misstrod og avvist i ett og alt i månedsvis, muligens år.

Spørsmålet blir vel da, er du verdt det?

Og kanskje hadde du blitt overrasket og oppdaget at jeg er verdt det.

Jeg har ikke vært her lenge, men jeg ser raskt at du virker noe reservert og en smule kynisk. Men jeg har også sett at du er en god person, men tror det kanskje ikke selv? Eller så har du mistet håpet på menneskene rundt deg fordi du selv har blitt utsatt for ondheter på mer enn et plan?

Du klarer uansett ikke å slippe unna at jeg liker deg :)

Skrevet

Nå har jeg bodd sammen med samboeren min i tre år så han er min ultimate bestevenn selvfølgelig :) Men utenom kjæresten min har jeg vel fire veldig gode venninner (en av dem er gay, men han er en venninne i mine øyne!). Vi kan snakke om alt og jeg stoler på dem :) De har vært mine bestevenner siden barneskolen :) Venner for meg er en bonus i hverdagen :)

Skrevet

Har fire virkelige gode venninner, men to av dem har nettopp fått barn så det er ikke de to jeg ville ringt til midt på natten akkurat nå med mindre jeg var i livsfare. I tillegg har jeg kjæresten min som jeg kan snakke med nesten alt om (unntaket er IKEA-relaterte emner :gjeiper: ), samt at jeg har et veldig godt forhold til mamma. Ser at jeg er heldig.

For de som ønsker seg et større nettverk vil jeg anbefale å begynne med frivillig arbeid. Jeg møtte en av mine beste venninner i en frivillig organisasjon.

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg har tre stykker som jeg kan si alt til og som jeg vet alltid er der og jeg er alltid der for de. Det er mer enn nok syns jeg. Av sånne si-alt-til-være-der-for... Tenk hvis jeg hadde hatt 40 også trengte 30 av de nye nyrer?........ Damn..:(

Skrevet

Jeg hadde ei virkelig god venninne.. Hun døde for en måneds tid siden, så nå er det ingen. Kjæresten min og jeg er vel ikke helt "der" enda, at vi kan snakke om absolutt alt.

Så trist å lese :( Det må være veldig vondt for deg. Stor :klem:

Skrevet

Har ingen.. Kan prate med samboeren om alt, ellers er det ingen jeg kan kalle venner.

Ønsker meg så å ha et bursdagsselskap, men har ingen det er naturlig å invitere. En god venn for meg er noen man kan prate med om alt, som stiller opp når det er noe og noen man har det gøy med. En venn kan være noen man kan møte med jevne mellomrom og prate, le om mimre, men ikke nødvendigvis betro seg til.

Akkurat sånn har jeg det også..... :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...