Hirondelle Skrevet 11. november 2018 #9461 Skrevet 11. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er ganske spennende faktisk 😊 Jo nei, i korte trekk er det vel mye at bokstavene har endret seg, V har blitt til U, for eksempel, vi har fått ordmellomrom, tegnsetting og en fastsatt leseretning (for noen tusen år siden var plogskrift veldig populært,tror det fremdeles er det i noen kulturer). Men den romerske skrifttypen var ganske lik den vi kjenner i dag. Antikvaskrift kjenner jo, som navnet tilsier, sitt opphav i antikken, så det er ikke akkurat massive endringer. Dersom du har sett fonten som heter Trajan så er det en skrifttype laget etter innskriftene på Trajansøylen i Roma, som ble reist omtrent 113 e. Kr. Som du kan se har det ikke endret seg så veldig mye på 2000 år 😊 Anonymkode: 4499c...7cc Jøss, da har jeg lært noe nytt i dag! Takk .... og du har et helt avsnitt du kan jobbe videre med i oppgaven din! Jeg sitter selv med en kjempeoppgave som jeg sliter veldig mye med. Kjenner følelsen med skrivesperre, jeg skal ha 4500 ord til neste uke . Men du er i gang nå! ❤️
Reckless Skrevet 25. november 2018 #9462 Skrevet 25. november 2018 Ferdig med to eksamener, three to go! En helt uoverkommelig skoleeksamen på fredag, blir mer forvirret jo mer jeg pugger. Så har jeg tre dager på å formulere en hjemmeeksamen på 2000 ord, og deretter en ny skoleeksamen jeg ikke har begynt å se på enda tre dager etter. Gi meg styrke, er så ufattelig lei!!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9463 Skrevet 26. november 2018 Skrev feil dato på første eksamen så har to dager mindre å pugge på nå. Min egen feil så den tar jeg til meg 😂 Heldigvis ikke en supervanskelig eksamen, men hadde jo vært greit med de to dagene å gå gjennom ting på. Anonymkode: 9be3c...f81
Badesåpe Skrevet 26. november 2018 #9464 Skrevet 26. november 2018 Er så sliten allerede! Jeg studerer et heftig studie og har eksamensperiode i desember + hele januar. Bare før jul er det 4 eksamener, og enda flere i januar. Skal sutre myyye i denne tråden. Det er pøsende regn ute, matcher humøret ganske bra! 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9465 Skrevet 30. november 2018 Syk og sliter med å lese. Anonymkode: bbe59...75f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9466 Skrevet 30. november 2018 På 26.11.2018 den 19.15, Badesåpe skrev: Er så sliten allerede! Jeg studerer et heftig studie og har eksamensperiode i desember + hele januar. Bare før jul er det 4 eksamener, og enda flere i januar. Skal sutre myyye i denne tråden. Det er pøsende regn ute, matcher humøret ganske bra! Velkommen til klubben med eksamen i januar. Anonymkode: 5d96d...450
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9467 Skrevet 30. november 2018 Venter fremdeles på foreldrestipend.. søkte i september🙄 Anonymkode: 34cbf...7ed
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9468 Skrevet 30. november 2018 Vi har et gruppearbeid hvor vi har frist til i dag på å oversende noe materiale til resten av gruppa. Jeg har mottatt ett av fem bidrag. Lurer på om resten har tenkt å bruke fredagskvelden på dette. Anonymkode: 526d2...e50
Radon Skrevet 3. desember 2018 #9469 Skrevet 3. desember 2018 Har hjemmeeksamen i morgen (exphil) og gruer meg masse... Alle sier det er nesten umulig og stryke, men er nervøs likevel. Bryr meg bare om å få ståkarakter, men er skikkelig redd for at semesteroppgaven er dårlig. Tilbakemeldingen jeg fikk fra foreleseren var helt ubrukelig, mistenker jeg kanskje har bommet på oppgaven blæh, blir godt å få det overstått iallefall
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9470 Skrevet 6. desember 2018 Har sykt mye å gjøre, men har bare lyst til å slappe av. Er ganske sikker på at jeg ikke er alene om dette 😂 Anonymkode: 4dc95...875 2
Devilheart Skrevet 6. desember 2018 #9471 Skrevet 6. desember 2018 Noen ganger hater jeg instenst å være meg selv. Har ikke giddet å skrive om dette før nå, men føler må bare sutre nå. Hadde altså eksamen i ingeniørmatte i går, og var egentlig ganske forberedt. Oppgavene var ikke spesielt vanskelige, men selvsagt kom det oppgaver jeg ikke hadde helt kontroll på også. Og det er normal tankegang at får man til fleste av oppgavene, kan man fint drite i 1-2 oppgaver man ikke får til uten å føle skam. Så jeg følte hadde kontroll da, og feiet gjennom oppgavene, og var optimistisk. Så kom løsningsforslaget... Det var mange "åh f.... h....." øyeblikk kan jeg mildt si. Er heldig om sensor gir meg en E. Det var en del slurv, halv-ferdige oppgaver, oppgaver hadde misforstått. Skal gå gjennom alt sammen med mentoren min etterpå, og siden alle oppgaver teller likt, får vi også gjort overslag på prosentandelen. Men her er super-mega-seriøs-viktig tips til slike oppgave-eksamener: gå gjennom alt og dobbeltsjekk alt før dere leverer inn! Les oppgavene på nytt og sammenlign med svarene dere har gitt for å bekrefte at dere har gjort alt som oppgaven ber om! For når man først tilkaller vaktene for kontroll, er det ingen vei tilbake!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9472 Skrevet 6. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sykt mye å gjøre, men har bare lyst til å slappe av. Er ganske sikker på at jeg ikke er alene om dette 😂 Anonymkode: 4dc95...875 SAME! 1 dag igjen, og jeg har ikke engang oversikt over emnet. Skjønner ikke hvorfor hjernen min ikke tar dette alvorlig. Anonymkode: 5d96d...450 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9473 Skrevet 6. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: SAME! 1 dag igjen, og jeg har ikke engang oversikt over emnet. Skjønner ikke hvorfor hjernen min ikke tar dette alvorlig. Anonymkode: 5d96d...450 Meg også!! Hvorfor klarer jeg ikke skjerpe meg?! Anonymkode: c6b39...283 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9474 Skrevet 6. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: SAME! 1 dag igjen, og jeg har ikke engang oversikt over emnet. Skjønner ikke hvorfor hjernen min ikke tar dette alvorlig. Anonymkode: 5d96d...450 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meg også!! Hvorfor klarer jeg ikke skjerpe meg?! Anonymkode: c6b39...283 Jeg har bestemt meg for å begynne å skjerpe meg på fredag. Så skal jeg slappe av og kose meg med en film i dag Anonymkode: 4dc95...875
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9475 Skrevet 6. desember 2018 😫 Jeg er ferdig med 2/5 eksamener. Ligger så utrolig langt bak, prøver å gjøre gamle eksamenssett, men en eller annen tulling av eksamensansvarlig skriver kun "se bok *side*" istedenfor å legge ut løsningsforslag i sensorveiledninger, boka ble byttet ut med ny pensumsbok for 3 år siden 😡 de resterende eksamenene har ikke løsningsforslag i det hele tatt, selv om det er matematiske analyse fag. Så frustrerende! Hybelen ser bombet ut, jeg må rense sluket på badet, og pakke kofferten for jeg drar 2 timer etter siste eksamen. Stress 😖 Anonymkode: 03896...1be
missmcbeal Skrevet 6. desember 2018 #9476 Skrevet 6. desember 2018 Jeg er SÅ vanvittig irritert på meg selv i dag. Jeg har eksamen i morgen og jeg kom igjennom pensum og har skrevet masse notat frå de viktigeste kapittelene og har hatt 2 dager til å pugge på det. Så jeg har hatt god til å lese og pugge det. Og sjansen til å få en skikkelig god karakter. A eller B. Men jeg har nesten ikke fått til å gjøre eller lese noe de to siste 2 dagene. Jeg prøver og prøver, men blir så distrahert av andre ting. Hjernen bare vil ikke. Har lest og gjort litt i noen få minutter av gangen, før jeg ender opp med å surfe nettsider, se på mobilen, gjøre noe annet eller stirre i luften i et par minutt. Nå blir jeg bare mer og mer frustrert og nå er det irritasjonen på meg selv som gjør til at jeg ikke får gjort noe. Jeg har sånn ok oversikt over emnet og jeg tenker jeg fint kommer til å klare enn C i morgen uansett, men så blir jeg så irritert fordi jeg vet jeg kunne klart bedre om jeg faktisk hadde brukt tiden skikkelig. Så blir jeg irritert for at jeg blir irritert på det, for det er jo bare enn dum karakter og en dum eksamen, og en C er ikke en dårlig karakter... Jeg bare vet at jeg kan bedre. I tillegg har jeg fått A og B så langt dette semesteret og jeg har så lyst til å ha et semester der jeg faktisk bare har A og B. Ja, vet det er teit, men har liksom A og B hvert semester så er det alltid et fag som blir C eller kanskje dårligere (har en D og E så langgt) etter 2 år. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være en så stor deal og bety så mye egentlig. Jeg har et snitt på rett under B nå. På forrige studiet mitt var de fleste karakterne mine C, hadde noen Der også, og noen få Ber, og klarte aldri en A. Det syntest jeg var helt greitt. På det nye studiet så har jeg plutselig begynt å få gode karakterer uten å ha strevd etter det, men så plutselig har jeg begynt å bli irritert for Cer. Det er ikke noe karakterpress heller, så det presset setter jeg bare på meg sjølv. Tror jeg bare er veldig sliten av denne lange eksamensperioden og at det er det som gjør til at jeg ikke orker å gjøre en skikkelig innsats. Sånn, da har jeg fått rast fra meg litt, og kanskje kanskje det hjelper litt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9477 Skrevet 6. desember 2018 Har en eksamen jeg tror jeg strøyk i og en jeg tror jeg har misforstått :(( svarer føles for sammfunsfag iforhold til interkulturelt som det skal være men Anonymkode: 16e35...280
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9478 Skrevet 6. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 😫 Jeg er ferdig med 2/5 eksamener. Ligger så utrolig langt bak, prøver å gjøre gamle eksamenssett, men en eller annen tulling av eksamensansvarlig skriver kun "se bok *side*" istedenfor å legge ut løsningsforslag i sensorveiledninger, boka ble byttet ut med ny pensumsbok for 3 år siden 😡 de resterende eksamenene har ikke løsningsforslag i det hele tatt, selv om det er matematiske analyse fag. Så frustrerende! Hybelen ser bombet ut, jeg må rense sluket på badet, og pakke kofferten for jeg drar 2 timer etter siste eksamen. Stress 😖 Anonymkode: 03896...1be I mitt emne vil ikke foreleser gi oss sensorveiledning til tidligere eksamen fordi hun mener at det gjør det for lett for oss. Anonymkode: 5d96d...450 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9479 Skrevet 6. desember 2018 Jeg åpnet eksamensoppgaven min i dag og begynte å le. Satt i to timer og prøvde å forstå hva jeg drev med, før jeg bare bestemte meg for å konte. Blir digg med ei litta eksamen i august da 😊🙄 ..jaja. Går vel fint, det. Anonymkode: 4499c...7cc 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9480 Skrevet 6. desember 2018 Det skal ikke så mye til å bestå. Det krever kanskje 5 dager med 10-timers KUN lese, lese, lese: men om 5 dager vil du takke deg selv for at du ikke chilla på kafé i stedet. Anonymkode: 1282d...4d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå