Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har fått igjen en karakter i ett fag jeg fikk E på i fjord. Tørr ikke å åpen studentweb fordi jeg følge det gikk så bra i fjord. Angsten ligger å graver meg langt i margen, og jeg gruer meg så sykt til å sjekke :) Men det kan fort gå bra. Eller til helvette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Tran09 said:

Har fått igjen en karakter i ett fag jeg fikk E på i fjord. Tørr ikke å åpen studentweb fordi jeg følge det gikk så bra i fjord. Angsten ligger å graver meg langt i margen, og jeg gruer meg så sykt til å sjekke :) Men det kan fort gå bra. Eller til helvette. 

Lykke til! Håper det gikk bra denne gangen!

Anonymkode: 5d63a...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å ha eksamen og allergi...Pottetett i desa og snuffseduffse i flere timer..

Hadde en sensor som spurte om jeg ville ha kleenex XD
Takket ja og hun fortalte "Vet hvordan det er, er akkurat slik selv, bare vær stille når du snyter deg..."
-Så fikk sensor nyseanfall XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Faen altså! Føler meg så jævlig lei av alt med universitetet! Dette her er det verste semesteret jeg har vært borti hittil! Havnet i en personlig krise i februar og det tok meg 2 måneder i å ta meg sammen, så alt av rutiner både på fritiden og skole gikk rett i dass og hele den perioden var bare tåkete for meg! Og konsekvensen for dette åpenbarer seg nå i eksamensperioden. Tok meg sammen i siste liten og utførte rene skippertaket fra helvete for den første eksamen, som heldigvis kom godt med på eksamen og fikk en gjennomsnittlig følelse etterpå.

Men nå!!! Skippertaket var så jævlig at jeg mistet aldeles lysten på å repetere til neste eksamen som jeg skal ha i morgen! Jeg har ikke problemer med å innfinne meg med at det kan bli stryk med morgendagens innsats, som følger av laber innsats i repetering, men jeg føler på det at jeg kaster bort tiden med å møte opp for så levere dårlig, og så sitte med en skuffelse over meg selv i mange dager etterpå! Denne drittfølelsen ødelegger siste rest av vilje for å øve til den aller siste eksamen om noen uker!!!! Herregud jeg finner ingen motivasjon for noe som helst, ingenting funker lenger!

Jeg skjønner ikke hvor jeg vil med dette, men jeg vil tro jeg hater meg selv akkurat nå. Skuffet over meg selv og redd for hva andre tenker, selv om jeg stadig vekk prøver å overbevise meg selv om at jeg må drite i hva andre mener! Men det og alt er så jævlig vanskelig!

Anonymkode: fc18c...f72

Jeg håper du står i det til den siste eksamenen er over. Jeg havnet også i en krise rundt desember som ikke løste seg før en knapp uke siden. Det har rett og slett vært et drittsemester. Du har vært kjempeflink med den første eksamenen, og jeg håper at du klarer å kjenne på litt mestring for dette og forsøker å bruke dette til å lese til den siste. Det å komme seg gjennom et sånt semester med beståtte eksamener er en seier i seg selv, selv om man leverer en besvarelse som ikke er på samme nivå som den ellers ville ha ligget på. 

Jeg heier på deg. 

Anonymkode: c5f3a...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Chizue skrev:

Det er så gøy å ha eksamen og allergi...Pottetett i desa og snuffseduffse i flere timer..

Hadde en sensor som spurte om jeg ville ha kleenex XD
Takket ja og hun fortalte "Vet hvordan det er, er akkurat slik selv, bare vær stille når du snyter deg..."
-Så fikk sensor nyseanfall XD

Hvorfor sørger du ikke for å være riktig medisinert?

Anonymkode: a25da...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sørger du ikke for å være riktig medisinert?

Anonymkode: a25da...8f7

Unnskyld meg. Vet du noen ting om pollenallergi og medisiner i det hele tatt? For det første er det ikke alle som vil tilsette kroppen for medikamenter med mindre det står på livet. For det andre, så er det ikke alltid sånn at medisinen hjelper 100%. Det kan hende vedkommende ikke tåler medisinen. Osv osv. Kan være utrolig mye forskjellig, så unødvendig med kritikk for noe vedkommende ikke kan noe for :) 

Vi nordmenn er så vant til at vi bare kan putte i oss det ene eller det andre, kjøpe ditt eller datt, så fikser ting seg, at alt er forutsigbart. Men det er det faktisk ikke. Vi er ikke maskiner, vi er mennesker.

Anonymkode: 1a2f0...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to eksamener på samme uke, føler jeg må prioritere den ene over den andre, for har ikke tid til begge :( Er så dårlig på å jobbe jevnt og trutt, at det ikke går an å skjerpe seg når man til og med er voksen, har mann og egen leilighet og ellers et skikkelig menneske. Blir helt skuffa over meg selv. Samme skippertakstaktikk som jeg brukte som 14-åring, helt krise.

Anonymkode: 1a2f0...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på eksamensoppgavene og sliter med å vite hva oppgaven egentlig spør om. :(  Sjekker sensorveiledningen og der står det at svar jeg egentlig er veldig fornøyd med kvalifiserer til karakteren D. 

Anonymkode: 5b8f5...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sørger du ikke for å være riktig medisinert?

Anonymkode: a25da...8f7

Altså, jeg er på flutide nasal, aerius og i tillegg kortisonsprøyte, men... Har vært kraftig spredning her og nesa er pottetett likevel 😂 

 

Harking,tett, og kløe i øyne er borte iallefall. Så jo, jeg er riktig medisinert,  har til og med sterkere dose nå,enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chizue skrev:

Altså, jeg er på flutide nasal, aerius og i tillegg kortisonsprøyte, men... Har vært kraftig spredning her og nesa er pottetett likevel 😂 

 

Harking,tett, og kløe i øyne er borte iallefall. Så jo, jeg er riktig medisinert,  har til og med sterkere dose nå,enn før.

Uff da. :laugh: Håper du får det bedre over sommeren. 

Det klør skrekkelig mye i øynene når jeg er hjemme, men her på studiestedet merker jeg faktisk veldig lite. Det er nå i hvert fall litt fordelaktig. :)

Anonymkode: c5f3a...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross. Har 3 eksamener igjen og det er type 5 dager mellom hver av dem. Blir skikkelig skippertak :( Har ikke lest på disse fagene siden april 

Anonymkode: 03896...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff da. :laugh: Håper du får det bedre over sommeren. 

Det klør skrekkelig mye i øynene når jeg er hjemme, men her på studiestedet merker jeg faktisk veldig lite. Det er nå i hvert fall litt fordelaktig. :)

Anonymkode: c5f3a...9a1

Gikk faktisk kjempebra på eksamen idag, måtte nyse 1 gang! -Men den kom aldri :fnise:  Snufset lite gjorde jeg å 😜

Får det nok bedre over sommeren ja :) Gleder meg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg håper du står i det til den siste eksamenen er over. Jeg havnet også i en krise rundt desember som ikke løste seg før en knapp uke siden. Det har rett og slett vært et drittsemester. Du har vært kjempeflink med den første eksamenen, og jeg håper at du klarer å kjenne på litt mestring for dette og forsøker å bruke dette til å lese til den siste. Det å komme seg gjennom et sånt semester med beståtte eksamener er en seier i seg selv, selv om man leverer en besvarelse som ikke er på samme nivå som den ellers ville ha ligget på. 

Jeg heier på deg. 

Anonymkode: c5f3a...9a1

Tusen takk for støtte, og jeg håper det løse seg for deg også! Unner absolutt ingen en personlig krise I studietiden, for man ønsker jo å bestå første gangen slik at det ikke ruinerer neste semester hvis konteeksamen er midt inni semesteret... 

Men nå er andre eksamen gjennomført og sitter med en følelse av å bestå ihvertfall. Men en digital eksamen med pluss- og minuspoeng har man egentlig ikke peiling I det hele tatt... Men krysser fingrene for oss alle I denne perioden!

Anonymkode: fc18c...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Levert hjemmeeksamenn nå.  Skjønte knapt noe i faget så håper egentlig bare jeg står. Utrolig frustrerende når man sliter med å forstå hva eksamensoppgavene faktisk spør om. Da blir det vanskelig bare det å vise det man har av kunnskaper. 

Anonymkode: 30d3a...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk D på hjemmeeksamen, noe som vil si at jeg fikk D som samlet karakter. 

Grunnen er at jeg refererte til forelesning istedenfor litteratur i oppgave 1, og i oppgave 2 var drøftinga mi svak og overfladisk. 

Er så jævlig sur på meg selv fyfaen, skal konte i høst. Nekter å ha den D’en der. Alle vennene mine fikk C og B. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Spiteful skrev:

Fikk D på hjemmeeksamen, noe som vil si at jeg fikk D som samlet karakter. 

Grunnen er at jeg refererte til forelesning istedenfor litteratur i oppgave 1, og i oppgave 2 var drøftinga mi svak og overfladisk. 

Er så jævlig sur på meg selv fyfaen, skal konte i høst. Nekter å ha den D’en der. Alle vennene mine fikk C og B. 

Så leit! Klag? Du får vel ikke ta den opp før ved neste ordinære eksamen når du har stått? Hva slags oppgave hadde du? 

Anonymkode: e6db6...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit! Klag? Du får vel ikke ta den opp før ved neste ordinære eksamen når du har stått? Hva slags oppgave hadde du? 

Anonymkode: e6db6...2bd

Tør ikke klage i frykt for å få enda dårligere eller stryke. Så vidt jeg vet kan jeg ta den opp igjen med de som må konte? Eller jeg vet faktisk ikke, alle sier forskjellige ting. Har inden anelse om hvem jjeg kan spørre heller. 

Hadde en tredelt oppgave, hvor man skulle drøfte en del. Den største oppgava (oppgave 3) var bra, men 1 og 2 var tydeligvis ikke bra nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Spiteful said:

Tør ikke klage i frykt for å få enda dårligere eller stryke. Så vidt jeg vet kan jeg ta den opp igjen med de som må konte? Eller jeg vet faktisk ikke, alle sier forskjellige ting. Har inden anelse om hvem jjeg kan spørre heller. 

Hadde en tredelt oppgave, hvor man skulle drøfte en del. Den største oppgava (oppgave 3) var bra, men 1 og 2 var tydeligvis ikke bra nok. 

Pleier å stå på emnesiden hvem man kan kontakte. Om du ikke finner det ut så fungerer det også å bare sende mail til emneansvarlig så sender sikkert vedkommende mailen videre om du sendte til feil person. 

Greit å spørre så tidlig som mulig.

Anonymkode: b2fae...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Spiteful said:

Tør ikke klage i frykt for å få enda dårligere eller stryke. Så vidt jeg vet kan jeg ta den opp igjen med de som må konte? Eller jeg vet faktisk ikke, alle sier forskjellige ting. Har inden anelse om hvem jjeg kan spørre heller. 

Hadde en tredelt oppgave, hvor man skulle drøfte en del. Den største oppgava (oppgave 3) var bra, men 1 og 2 var tydeligvis ikke bra nok. 

Et tips er å sjekke skolens hjemmeside angående eksamen og konting. For eksempel på mitt universitet kan bare de som strøk og hadde gyldig fravær på eksamensdagen få ta konteeksamen. Om jeg vil forbedre en karakter må jeg vente til neste ordinære eksamen.

Anonymkode: fc18c...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...