Gjest Linaria Skrevet 1. juni 2016 #8601 Skrevet 1. juni 2016 4 minutter siden, Strixvaria skrev: De er ikke så gode på telefonisk kontakt der borte, men de pleier å svare raskt på studentmailen! Det lønner seg stort sett å troppe opp på det aktuelle instituttet, for om du ikke finner akkurat den fagpersonen du trenger finner du som oftest noen som vet hvor de er, og når de kommer tilbake Jeg sendte mail for 11 dager siden, og har ikke fått svar. Sendte ny i dag -.- Skal troppe opp i morgen under treffetiden. Da må da være noen der i hvert fall. Ah, jeg ble bortskjemt i Edinburgh. Der svarte alle alltid på telefonen og ordna det man spurte om med en gang.
Katten.2.0 Skrevet 1. juni 2016 #8602 Skrevet 1. juni 2016 Den 25/05/2016 at 21.33, Katten.2.0 skrev: Prosjekt: Bachelor > én uke! er herved startet. Har 160.5 timer på å produsere 15-20 sider med knakende godt materialet. *knekke fingrene* Klarte det, gitt. 2
Gjest Linaria Skrevet 1. juni 2016 #8603 Skrevet 1. juni 2016 38 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Klarte det, gitt. Gratulerer!
Poppie Skrevet 1. juni 2016 #8604 Skrevet 1. juni 2016 40 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Klarte det, gitt. Til og med delen med "knakende godt materiale"? Godt jobba! :D
Gjest Linaria Skrevet 1. juni 2016 #8605 Skrevet 1. juni 2016 Noen som skjønner hvordan nye studentweb funker? Jeg prøver å legge til nye fag til høsten, men får bare opp fag jeg har tatt som forslag. Hvis jeg søker på fagkoder får jeg "null treff". Forvirrende! Jeg har gått tre år på UiO, nettopp tilbake fra utveksling, og mangler 40 poeng for bachelorgraden..
Gjest Linaria Skrevet 1. juni 2016 #8606 Skrevet 1. juni 2016 Jeg får bare opp "Vår 2016" når jeg trykker på "registrer deg for høst 2016" aah
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8607 Skrevet 1. juni 2016 Er ferdig med skriftlig eksamener i VG3 og har en skikkelig dårlig følelse. Tror jeg får stryk og greier ikke å tenke på noe annet . Nå kan jeg heller ikke studere til høsten, og jeg vet ikke hva jeg skal si til mamma. Har ikke en jobb engang. Vet ikke hva jeg skal gjøre i det hele tatt. Anonymkode: 23a93...2e7
Wolfmoon Skrevet 1. juni 2016 #8608 Skrevet 1. juni 2016 43 minutter siden, Linaria skrev: Jeg får bare opp "Vår 2016" når jeg trykker på "registrer deg for høst 2016" aah Finner du ikke de neste semestrene hvis du går helt nederst heller? Jeg har iallfall nedtrykksmenyer helt nederst, men vår 2016 er åpen med en lang liste fag helt øverst.
Poppie Skrevet 1. juni 2016 #8609 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ferdig med skriftlig eksamener i VG3 og har en skikkelig dårlig følelse. Tror jeg får stryk og greier ikke å tenke på noe annet . Nå kan jeg heller ikke studere til høsten, og jeg vet ikke hva jeg skal si til mamma. Har ikke en jobb engang. Vet ikke hva jeg skal gjøre i det hele tatt. Anonymkode: 23a93...2e7 Vet det kanskje ikke er så veldig til trøst, men hva med å lage en hypotetisk backup-plan? Kall den "i verste tilfelle", og så skriver du ned alle mulighetene du har dersom du stryker, f.eks hvilke fag du kan melde opp til, hva slags klagemuligheter du har i tilfelle du ønsker det, kanskje sjekk ut nettstudier og/eller kurs, samt ta en runde og se hva slags jobber som finnes der du bor Om du er ferdig med alle eksamenene, kan du jo bare søke og heller takke nei om du faktisk består alt likevel. Så OM du faktisk stryker, kan du si at "ja, det var kjipt jeg strøyk, men jeg tenker at jeg da starter på....", og det blir kanskje lettere å si det til moren din også (og hun blir kanskje litt mer medgjørlig når hun ser du har tenkt på konsekvenser, og hvordan du kan snu noe negativt til noe positivt). (Men jeg håper du står da ) 1
Gjest Linaria Skrevet 1. juni 2016 #8610 Skrevet 1. juni 2016 47 minutter siden, Wolfmoon skrev: Finner du ikke de neste semestrene hvis du går helt nederst heller? Jeg har iallfall nedtrykksmenyer helt nederst, men vår 2016 er åpen med en lang liste fag helt øverst. Nei, Vår 2016 er den siste. Skal til UiO i morgen, så skal snakke med noen da. Er sikker på at det ordner seg De kaster meg vel ikke ut etter tre år
Wolfmoon Skrevet 1. juni 2016 #8611 Skrevet 1. juni 2016 (endret) Da har det nok skjedd noe rart, ja. Men tre år, kan det være studieretten din som er ute? Håper alt ordner seg Endret 1. juni 2016 av Wolfmoon
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8612 Skrevet 1. juni 2016 Noen som vet hva som skjer når man i utgangspunktet er ferdig med en bachelor til sommeren, og så blir syk på en av eksamnene, og derfor skal ha utsatt eksamen i august? Da får man vel ikke vitnemål, når man ikke har tatt den eksamenen enda? Anonymkode: 082f2...d73
Wolfmoon Skrevet 1. juni 2016 #8613 Skrevet 1. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hva som skjer når man i utgangspunktet er ferdig med en bachelor til sommeren, og så blir syk på en av eksamnene, og derfor skal ha utsatt eksamen i august? Da får man vel ikke vitnemål, når man ikke har tatt den eksamenen enda? Anonymkode: 082f2...d73 Du må ha fullført alle eksamenene for å få vitnemål, ja.
Katten.2.0 Skrevet 1. juni 2016 #8614 Skrevet 1. juni 2016 2 timer siden, Linaria skrev: Gratulerer! Takker og bukker! :D 1 time siden, Poppie skrev: Til og med delen med "knakende godt materiale"? Godt jobba! :D Slettes ikke dårlig, faktisk! Ble et godt forarbeid til en evt master!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8615 Skrevet 1. juni 2016 5 minutter siden, Wolfmoon skrev: Du må ha fullført alle eksamenene for å få vitnemål, ja. Men eksamenen hører jo til vårsemesteret, vanligvis ville den utsatte eksamenen vært før sommerferien. Men jaja, det er jo bare å høre med universitetet. Anonymkode: 082f2...d73
Wolfmoon Skrevet 1. juni 2016 #8616 Skrevet 1. juni 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men eksamenen hører jo til vårsemesteret, vanligvis ville den utsatte eksamenen vært før sommerferien. Men jaja, det er jo bare å høre med universitetet. Anonymkode: 082f2...d73 Så lenge eksamen ikke er bestått, får du ikke vitnemålet. Du har jo ikke oppfylt kravet til graden. 1
Poppie Skrevet 1. juni 2016 #8617 Skrevet 1. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men eksamenen hører jo til vårsemesteret, vanligvis ville den utsatte eksamenen vært før sommerferien. Men jaja, det er jo bare å høre med universitetet. Anonymkode: 082f2...d73 Det er nok dessverre som Wolfmoon sier, du kan ikke få vitnemål uten at du oppfyller alle kriteriene, uansett om du må konte. Tar gjerne ganske lang tid før vitnemålene er ferdige da, så med mindre du har en jobb ventende som absolutt trenger at du har fullført graden din før du starter, så har det ikke veldig mye å si. Skal du søke master, så burde du ta kontakt med studiestedet ditt. Her jeg går må man uansett ha fullført alle eksamener før man kvalifiserer til masteropptak, vet av flere som har måttet utsatt master pga at de mangler usle 5 studiepoeng på bachelor. 1
-Missi- Skrevet 2. juni 2016 #8618 Skrevet 2. juni 2016 Jeg er så sliten! Nå nærmer det seg slutten av alle eksamenene, men den siste her føler jeg kommer til å gå skikkelig dårlig Det beste vi kan håpe på er C/D tror jeg... Har vært sånn en slitsom gruppe å jobbe på, mye krangling og det tok laaaang tid før resten av gruppa forsto oppgaven! Jeg forsto den fra starten av og holdt på å klikke for meg at ikke resten av gruppa forsto hva vi skulle gjøre og ikke minst hvorfor Hadde veiledning i går og læreren mente jo det samme som jeg hadde sagt hele tiden, så forestillingen ble litt bedre nå, men de syter og klager over hvorfor vi måtte forandre den. Bare jeg som er litt mer fornøyd ,for nå tror jeg vi består vertfall
strawberryjaw Skrevet 2. juni 2016 #8619 Skrevet 2. juni 2016 Nærmer seg slutten her også. 6 dager igjen til sommerferie. Dog 6 grusomme dager, og jeg ser ikke for meg at det kommer til å gå bra. hater eksamen!!! Jeg blir fysisk dårlig av det.
Gjest Linaria Skrevet 2. juni 2016 #8620 Skrevet 2. juni 2016 18 timer siden, Wolfmoon skrev: Da har det nok skjedd noe rart, ja. Men tre år, kan det være studieretten din som er ute? Håper alt ordner seg Jeg ringte og spurte om dette for ca. et halvt år siden, da jeg lurte på hvordan ting kom til å fungere på studentweb etter tre år,siden jeg EGENTLIG skulle hatt en bachelor nå, og fikk høre at det var null stress og at jeg bare skulle søke fag som vanlig. Kan være det har skjedd en feil siden jeg bare har tatt 20 poeng på UiO de siste to årene Hadde først et år med få poeng, også et år på utveksling, men man skulle jo tro at de ga beskjed før de tok studieretten fra folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå