globalagogo Skrevet 22. juni 2015 #7321 Skrevet 22. juni 2015 Ei jeg vet har søkt samme master som meg la ut karakterene sine på facebook, og hun har bedre snitt enn meg Er bare 10 plasser, så jeg ser det skipet seile laaaaangt avgårde - uten meg på Er det vanlig å gjøre det? 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #7323 Skrevet 22. juni 2015 D på exphil. Min første karakter så lav. Har egentlig et snitt på B og hadde håpet å holde meg der. Greit, strykprosenten ble på 40%, så jeg bør være glad jeg bestod, men jeg følte likevel at jeg skrev en ok oppgave. Får vel bare innse at filosofi ikke er noe for meg, være glad jeg er ferdig og gå videre i livet. Jeg søkte i hvert fall om begrunnelse. Hvis de la utrolig mye vekt på den delen jeg følte ikke gikk så bra, så kan jeg forstå det. Så hadde jeg også eksamensangst to dager i strekk før eksamen, sov nesten ikke siste natta og satt og skalv under hele eksamen. Det føltes forferdelig... Jeg bør vel være glad den ble bestått. Slo også opp med kjæresten min i går. Det var ikke lett heller, selv om det var det riktige og jeg har tenkt på det lenge. Uff da. Selv synes jeg ikke du skal ta det så tungt. Ex.phil teller vel uansett ikke i snittet ditt, og det er ingen seriøse arbeidsgivere som vil ofre en tanke på denne karakteren. Kjedelig å få en D, det skjønner jeg, men se på det heller som bestått/ikke bestått. Det er det eneste viktige med ex.phil - å bestå. Anonymous poster hash: 3c3c6...951
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #7324 Skrevet 22. juni 2015 Ei jeg vet har søkt samme master som meg la ut karakterene sine på facebook, og hun har bedre snitt enn meg Er bare 10 plasser, så jeg ser det skipet seile laaaaangt avgårde - uten meg på Dette er virkelig en uting. Anonymous poster hash: 3c3c6...951 2
Gjest Linaria Skrevet 22. juni 2015 #7325 Skrevet 22. juni 2015 Uff da. Selv synes jeg ikke du skal ta det så tungt. Ex.phil teller vel uansett ikke i snittet ditt, og det er ingen seriøse arbeidsgivere som vil ofre en tanke på denne karakteren. Kjedelig å få en D, det skjønner jeg, men se på det heller som bestått/ikke bestått. Det er det eneste viktige med ex.phil - å bestå. Anonymous poster hash: 3c3c6...951 Takk for støttende ord Ja, der er godt å være ferdig. Jeg gjør det jo bra i de andre fagene, så dette er vel egentlig ikke noe å ta så på vei over. Angrer jeg på at jeg valgte selvstudium? Absolutt ikke. Nå er det sommerferie og til høsten flytter jeg til Skottland i et år! Det blir morsomt!
Poppie Skrevet 23. juni 2015 #7326 Skrevet 23. juni 2015 Den siste karakteren min skal komme i dag, og burde være inne før 16.00. Sitter her med hjertet i halsen og prøver å logge meg inn, men studentweb nekter å laste. Føler det er universets måte å si til meg "Ikke sjekk, Poppie, vær så snill...ikke sjekk." Lukket siden jeg Aldri vært så nervøs for en karakter i mitt liv, dette er eksamenen som avgjør hele snittet mitt - om jeg i det hele tatt fullfører bachelor. Og vet at sensor er sær og skitstreng. Herregud!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7327 Skrevet 23. juni 2015 Hva har du søkt master i Poppie? Anonymous poster hash: 5a5eb...b44
Poppie Skrevet 23. juni 2015 #7328 Skrevet 23. juni 2015 Hva har du søkt master i Poppie? Anonymous poster hash: 5a5eb...b44 Vil helst ikke være spesifikk, da jeg prøver å være relativt anonym her på KG Men er en humanistisk-psykologisk master som deles inn i 2 fokuspunkt, hvor det er plass til 5 på hver "avstikker".
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7329 Skrevet 23. juni 2015 Skjønner, hvor mange søkere er det? Rart at hun la ut karakterer, la hun ut alle fra bacheloren? Anonymous poster hash: 5a5eb...b44
Poppie Skrevet 23. juni 2015 #7330 Skrevet 23. juni 2015 Skjønner, hvor mange søkere er det? Rart at hun la ut karakterer, la hun ut alle fra bacheloren? Anonymous poster hash: 5a5eb...b44 Aner ikke hvor mange søkere det er, men er C-snitt og tidligere år har alle kvalifiserte kommet inn. Men vet det er mange fra mitt kull som har søkt, så regner med at det går opp i år Hun har pleid å legge ut karakterer etter hvert semester, og ligger alltid et par poeng over meg.
Poppie Skrevet 23. juni 2015 #7331 Skrevet 23. juni 2015 Kom inn på studentweb nå, men feiga ut Har ingen her som kan trøste meg (det er hardt å være singel i sensurtiden ), så venter til jeg får varsel om at et (eventuelt) vitnemål er på vei.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7332 Skrevet 23. juni 2015 Må sutre litt jeg; skal bruke hele sommeren på å lese. Mistet flere familiemedlemmer i året som gikk, og det gjorde at jeg aldri tok eksamen i flere fag. Heldigvis er ikke fagene så ille, men det er litt kjipt å bruke en hel sommer på å lese når jeg ser alle andre legger ut feriebilder fra Mallorca, Hellas osv. Min største happening i sommer blir nok å lese ute på terrassen. Anonymous poster hash: 430fd...17f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7333 Skrevet 23. juni 2015 Kom inn på studentweb nå, men feiga ut Har ingen her som kan trøste meg (det er hardt å være singel i sensurtiden ), så venter til jeg får varsel om at et (eventuelt) vitnemål er på vei. kvinner..... Anonymous poster hash: 5a5eb...b44
Poppie Skrevet 23. juni 2015 #7334 Skrevet 23. juni 2015 kvinner..... Anonymous poster hash: 5a5eb...b44 Ja, for det var iallefall IKKE sarkastisk ment, spesielt vanskelig å se med den veldig utydelige " " bak. Huff og huff.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #7335 Skrevet 23. juni 2015 Hehe, gå og sjekk, så får du trøst her. Anonymous poster hash: 5a5eb...b44
Poppie Skrevet 23. juni 2015 #7336 Skrevet 23. juni 2015 Hehe, gå og sjekk, så får du trøst her. Anonymous poster hash: 5a5eb...b44 Tør ikke Venter til jeg får besøk på torsdag!
Ginny Skrevet 24. juni 2015 #7337 Skrevet 24. juni 2015 Dagens syt og klag: Hvorfor er det greit at sensorer på universitetet bruker eviglang tid utover fristene på å rette, mens vi som studenter kan bli nektet å ta eksamen hvis vi leverer noe for sent? Det er over en uke siden fristen for karakterene gikk ut, men fremdeles ingenting. Det var bare 15 stk som tok eksamen, det burde da være overkommelig og vel så det. Det har irritert meg i alle år som student, at det er så strengt på at vi leverer i tide, mens den som retter, være det labrapporter eller eksamen eller øvinger, bare sløver rundt og ikke trenger å holde sine frister.. 3
Ambivalent Skrevet 24. juni 2015 #7338 Skrevet 24. juni 2015 Jeg burde vært glad, som sto på alle eksamenene selv om jeg var sikker på å stryke på to av dem. Jeg fikk D på alle eksamenene. De to første resulterte i jubel og lykke, mens den siste, som jeg følte det gikk SÅ bra på, resulterte i en form for apati. At jeg får samme karakter på en eksamen jeg føkker opp så til de grader (rakk ikke svare på mer enn 50% en gang), og på en jeg følte det gikk så bra på, gir ikke akkurat videre motivasjon! Jeg er nødt til å ha B i snitt for å komme inn på master. Akkurat nå har jeg D i snitt... Det vil si at jeg har to år på meg til å forbedre ALLE fagene jeg har tatt, samt få knallkarakterer på resten av fagene i bacheloren. Kan dette gå da? Kan det? Føler meg totalt mislykket. Det er i alle fall mitt eneste fokus de neste årene, alt annet må vike.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7339 Skrevet 24. juni 2015 Jeg burde vært glad, som sto på alle eksamenene selv om jeg var sikker på å stryke på to av dem. Jeg fikk D på alle eksamenene. De to første resulterte i jubel og lykke, mens den siste, som jeg følte det gikk SÅ bra på, resulterte i en form for apati. At jeg får samme karakter på en eksamen jeg føkker opp så til de grader (rakk ikke svare på mer enn 50% en gang), og på en jeg følte det gikk så bra på, gir ikke akkurat videre motivasjon! Jeg er nødt til å ha B i snitt for å komme inn på master. Akkurat nå har jeg D i snitt... Det vil si at jeg har to år på meg til å forbedre ALLE fagene jeg har tatt, samt få knallkarakterer på resten av fagene i bacheloren. Kan dette gå da? Kan det? Føler meg totalt mislykket. Det er i alle fall mitt eneste fokus de neste årene, alt annet må vike. Hvis dette er første året ditt, så tror jeg absolutt det er mulig. Men det er klart, du må se på hva du kan endre studiemessig. Hva fungerte i år, hva fungerte ikke? Masse lykke til! Dette klarer du Anonymous poster hash: 1562b...b52
hjelpme4 Skrevet 24. juni 2015 #7340 Skrevet 24. juni 2015 Fikk tilbake min siste resultat nå og det ble stryk, neeeeeiiiiiiii. Orker ikke å konte heller. Får trøste meg meg med at de tre andre gikk bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå