Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har en oppgave jeg må skrive i dag, og jeg har gjort alt annet, for når er det bedre å sortere tingene dine, vaske badet og ta en tur ute. Jeg har måttet hente en bok fra en helt annen bokhandel fordi det var flere late, prokrastinatorer på studiet, og den ble utsolgt på dagen.

Prøver å finne lysten ( :skratte: ) viljen til å sette meg ned med oppgaven, men da kommer jeg til å begynne å kjenne på panikken, og jeg viiil iiiiikkeeeee!

200.gif

Endret av FrøkenBaker
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en muntlig prøve neste uke i et kapittel som er så gruelig kjedelig. Jeg får ikke meg selv til å begynne å lese.. :pasha:

Skrevet

Jeg har lest 5 sider pensum i dag :bolledeig:

Skrevet

Det er 4,5 sider mer enn meg, Poppie! Du er flink. :)

Huff, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom dette semesteret … Jeg finner ingen motivasjon til å gjøre noe som helst. Jeg kan sitte på pinterest i flere timer å lese om studier, eller se på "what's in my schoolbag"- videoer på youtube, men å lese? Neida.

Hvordan skal dette gå? :vetikke: … og ja, jeg brukte flere minutter på å scrolle gjennom alle smilefjesene, uten å finne den som hylgriner som jeg veet jeg har sett mange i denne tråden bruke før! Effektiv bruk av tid og sånn.

• Liker 1
Skrevet

Huff, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom dette semesteret … Jeg finner ingen motivasjon til å gjøre noe som helst. Jeg kan sitte på pinterest i flere timer å lese om studier, eller se på "what's in my schoolbag"- videoer på youtube, men å lese? Neida.

Hvordan skal dette gå? :vetikke: … og ja, jeg brukte flere minutter på å scrolle gjennom alle smilefjesene, uten å finne den som hylgriner som jeg veet jeg har sett mange i denne tråden bruke før! Effektiv bruk av tid og sånn.

Det er så godt å vite at vi er flere :)

• Liker 1
Skrevet

Blææh, begynner å mislike bachelor gruppa mi... Vi har ikke begynt på teorien enda og jeg foreslår å snakke med veileder, får enten ikke svar eller så bytter de samtale emne. Så langt har vi skrevet definisjonene til forskjellige begreper vi skal bruke. Vi fambler i mørket. Innlevering er 3 juni, ønsk meg lykke til! fml..

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at vennene mine tør å drive å feste og finne på "gøy" når det er eksamen om ca en mnd :S

Og de syns jeg er bitch som heller vil sitte på biblioteket og pugge enn å være med de ut. Jeg begynte da ikke her for å være sosial. Faktisk hadde jeg ikke regna med å få venner i det hele tatt haha. Har egentlig bare vært innstilt på å gjøre det bra på skolen.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Skrevet

Skjønner ikke at vennene mine tør å drive å feste og finne på "gøy" når det er eksamen om ca en mnd :S

Og de syns jeg er bitch som heller vil sitte på biblioteket og pugge enn å være med de ut. Jeg begynte da ikke her for å være sosial. Faktisk hadde jeg ikke regna med å få venner i det hele tatt haha. Har egentlig bare vært innstilt på å gjøre det bra på skolen.

:vetikke:

Så frekt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så utrolig barnslig å kalle deg en bitch. Jeg kjenner meg igjen i dette....Jeg er nesten aldri ute, men var ute i går for første gang på lenge og tok siste buss hjem klokka 03.00. I dag husker jeg hvorfor jeg neste aldri drar ut lenger. Det er så waste of energy og money. Jeg får aldri sove noe godt etter en bytur og i natt ble det ca fire timers søvn fra 04.00 til 08.00 selv om jeg lå i senga og prøvde å få sove lenger. Våkner kvalm og med hodepine. Alt tar lang tid, en blir trøtt, dagen går. For min del blir mye av dagen etterpå ødelagt, jeg får ikke gjort noe særlig. Det er helt greit og helt fint om man faktisk ikke skal eller må noe, men sånn er det jo ikke i eksamenstiden, da ender man i stedet opp med dårlig samvittighet. I tillegg er det ufattelig dyrt også. Selv om jeg bare drakk 3 øl på vors, (Ca 60 kr), og kjøpte to alkoholehenter ute (167 kr) pluss nattbuss (Nattakst: 80 kr, selv om jeg har månedskort. Mislike sterkt denne ordningen til skyss). Dette var da en ganske rolig bytur i utgangspunktet, men likevel har jeg altså brukt 300 kr på dette. Og nå var jeg ikke en av disse luringene som kjøpte meg nattmat heller. Jeg fatter ikke at folk har råd til dette så ofte.

Jeg får ofte høre at jeg er kjip og kjedlig som ikke vil være med ut, og i går ble jeg nærmest tvunget til å være til klokka 03.00 av en venninne fordi det var første gang på lenge at hun var ute. Det er jo koselig at hun ønsker å ha meg der, men det kostet jo meg 80 kr ekstra med nattbussen da jeg egentlig ville ta siste buss hjem før natttakst.

Det er faktisk ikke bare og bare å bli med ut og jeg misliker sterkt når andre maser om å bli med likevel, og påstå at en er kjedlig og teit. Jeg sover dårlig som følger av dette, får en dårlig dagen derpå, det koster meg mye om jeg skal være ute helt til det stenger. Jeg misliker også i grunn å innta alkohol. Jeg kjenner at kroppen ikke liker det, det er tomme kalorier og det tar tid for kroppen å komme seg til hektene igjen, i tillegg til at det jo kan ødelegge for treningsresultater ogsåvidere. For å ikke snakke om at det naturligvis blir inntatt mye usunt på vors, både store mengder chips og sjokolade, som jeg føler at ikke jeg ikke får nytt i denne settingen (Jeg er ikke hysterisk angående godteri, men jeg synest det skal nytest når en inntar dette og komboen med alkohol føles bare feil). En løsning kan jo være å ikke drikke selvfølgelig når en går ut, men erfaringsmessig er det ikke alltid like kjekt og en føler esg ofte litt utilpass. Damn, det skal ikke være lett. Når det er sagt, så er det jo gøy en gang i blant om en ikke tenker så mye på konsekvensene, men det er ikke noe jeg orker å gjøre ofte!

Endret av lillsunshine
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

lilsunshine: Helt enig altså. Jeg har også en bachelorgrad fra før, tar et årsstudium nå så går stort sett i klasse med folk som ikke har studert før. Og alle vennene mine er førsteårsstudenter (forskjellig alder, men uansett, førsteårsstudent er "førsteårsstudent" (party > studier) med mindre man har familie og barn eller er godt voksen. Vennene mine er jo unge og vil ha det gøy)

Jeg har vært med på fire fadderuker (var fadder i 2 av de) og festa mye da jeg gikk bachelorstudiet, så jeg er liksom ferdig med det. Og jeg bryr meg ikke et pøkk om hvor mye de andre drar på fylla, men jeg bryr meg om de skal drive å kommentere at jeg er kjedelig og sånn.

Men jeg er bare så lei de derre studentfestene. Og jeg er her for å lære. Jeg blir også ferdig her til sommeren og kommer da til å flytte. Dette syns de også er dumt, og maser hele tiden på at jeg må fortsette å studere på skolen. At jeg kan jo ta en bachelor i faget! Noe jeg ikke gidder fordi jeg HAR en bachelor :P Nei, men da maser de om at jeg kan jo søke jobb i byen!! Jamen jeg har ikke tenkt å bo her... Jeg skal flytte tilbake til der jeg studerte før, det bestemte jeg meg for for lenge siden. Jeg måtte bare ta dette faget på en annen skole.

Jeg ender liksom opp med å føle meg så fryktelig kjip som "forlater" de, og som aldri er med på noe :P

Men de forstår ikke at jeg er på et helt annet stadie i livet enn de. Jeg er ferdig med utdannelsen min, og må begynne å tenke jobb og hjem. De er ferdig med studiene om 3-4 år, så de har masse tid på å være unge uten andre bekymringer enn eksamen og om de har råd til fest neste helg liksom.

Jeg vil ut i jobb, så da må jeg fullføre studiet, og jeg gidder ikke slenge et vitnemål full av D-er og E-er på bordet når jeg faktisk er GOD i faget fordi jeg bruker så god tid på det.

Men jeg er gjerne med på fylla etter eksamen altså. Haha.

AnonymBruker
Skrevet

AB over her; jeg spurte forresten for noen dager siden om folk ville finne på noe på lørdag (idag). Jeg pleier egentlig å reise vekk i helger, men denne gangen ble det bare styr så jeg ble i studiebyen. Så tenkte jeg kunne jo faktisk være med på noe. Så jeg foreslo å spille noe spill, ta en øl eller to, bare sitte og skravle hjemme hos noen.

Men folk virker jo helt lost. "Men hva skal vi finne på da? Hvor skal vi være?" De klarer jo ikke å tenke seg ut noen som helst edru-aktiviteter. Og bare sitte og prate uten å drikke er tydeligvis ikke en mulighet?

Når det har vært forslag om fylla har ingen stilt noe spørsmål, og alle er med med en gang.

Er til og med flere som ikke har svart på forslaget mitt (vi har facebookgruppe), selv om de har sett den, og det er noen av de som maser mest på meg.

Også klager de på at jeg er så usosial....

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke denne oppgaven :sinnatagg: Og jeg blir bare sur og sint av å prøve. :bond:

Internasjonale menneskerettigheter er for stort fag til at vi bare kan ha det som 6-poengs fag....

1) Jeg føler jeg kan si noe generelt om endel nå. Jeg vet hvilke rettigheter det finnes unntak fra, og hvilke det ikke finnes unntak fra. Jeg kan vise til noe rettspraksis og eksempler. Det jeg ikke kan, er å si min mening om aksessorisk diskrimineringsvern. :sur:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg på en god måte, og jeg vet ikke egentlig hva jeg mener om det. Så nå sitter jeg, med mensen som ksn komme hvert sekund og som gjør humøret mitt enda mer ustabilt og får ikke til å skrive oppgaven.

Jeg tror forresten at for en gangs skyld, har jeg skrevet for lite om de andre delene av oppgaven også.

Dritt

Og nei, jet kunne heller ikke finne "ligge og hylgrine på gulvet" smileyen. :vetikke:

Skrevet

Jeg skal levere inn et kapittelutkast til kollokvium med veileder og har knapt begynt å skrive enda. I dag var egentlig siste frist. Er så vanskelig når ordene bare ikke vil komme.

Skrevet

:trist::grine::cry3: :cry:

Kommet mange nye så jeg nå da

Skrevet

1 uke til bacheloroppgaven skal leveres, og jeg tror jeg skal gå under av stress!!! :haar:

Jeg sover knapt, spiser altfor lite og kroppen er så i ulage at jeg må til behandling hos kiropraktor for å komme meg gjennom denne tiden. Visste arbeidsprosessen skulle bli tøff, men neimen ikke på dette nivået.

Skrevet

Flere som enda ikke har fått stipendet?

Skrevet

Det er fremdeles bare den 13., da...?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er fremdeles bare den 13., da...?

Dersom en går inn på utbetalingsoversikten sin på siden til Lånekassen, så står det at utbetaling for april er 14. Så lånet kommer i morgen :) For mai står det faktisk utbetalig 13.mai, så da kan en forvente utbetaling den 13. neste måned :)

Endret av lillsunshine
Skrevet

Takk for tipset :) Har alltid fått den 12., så ble nesten litt bekymret.

Skrevet

jobber med bacheloroppgaven min nå. Innlevering om 16 dager og jeg sliter så med å finne ut nøyaktig hva jeg skal ha med samt få det ned på papir.. :trist::vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...