drue Skrevet 9. mars 2015 #6561 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er så dårlig student dette semesteret! SKJERP DEG, DRUE!!!
Poppie Skrevet 9. mars 2015 #6562 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har lest ETT kapittel pensum dette semesteret. Fy flate, så dårlig student har jeg aldri vært før.
Hirondelle Skrevet 10. mars 2015 #6563 Skrevet 10. mars 2015 Vi fikk en lekseprøve i exphil forrige uke! Jeg er ekstremt skuffet over universitetet.
lillsunshine Skrevet 10. mars 2015 #6564 Skrevet 10. mars 2015 Vi fikk en lekseprøve i exphil forrige uke! Jeg er ekstremt skuffet over universitetet. Haha... Ex.phil. hadde mye obligatorisk arbeid og ikke minst obligatorisk oppmøte! Seminarmodellen right? Jeg kjenner jeg er glad for at vi måtte gjøre oss ferdig med ex.phil, ex.fac, og akademisk skriving det første semesteret. Kjedligeste semesteret hittil. Nå er det forlengst fortrengt og glemt. I høst er det faktisk fem år siden
Hirondelle Skrevet 10. mars 2015 #6565 Skrevet 10. mars 2015 (endret) Haha... Ex.phil. hadde mye obligatorisk arbeid og ikke minst obligatorisk oppmøte! Seminarmodellen right? Jeg kjenner jeg er glad for at vi måtte gjøre oss ferdig med ex.phil, ex.fac, og akademisk skriving det første semesteret. Kjedligeste semesteret hittil. Nå er det forlengst fortrengt og glemt. I høst er det faktisk fem år siden Ja, men lekseprøven er ikke en del av det obligatoriske, tho... Ble så utrolig provosert av opplegget hans. Lekseprøven var uvarslet, 0815 skriver han opp fem spørsmål på tavlen og sier "da skal dere svare på disse oppgavene. Jeg samler inn alle sammen, og gir dere ikke godkjent/godkjent til neste uke. Disse har ingenting å si på endelig karakter, men jeg skal samle inn alle sammen". Hvis dette ikke er obligatorisk burde han heller si "dere må ikke svare på disse oppgavene, men om dere vil kan jeg samle inn og gi dere en pekepinn på hvor dere ligger i løypa" feks eller noe liknende... Han SA at de ikke har noe å si på karakteren, og det tror jeg forsåvidt på, men hele opplegget hans (ved at han samler inn ALLE, man kan ikke si sånn "nei jeg vil ikke dette etc) var utrolig barneskoleaktig. jeg ble så provosert at jeg heller skrev en A4-side om at jeg ble provosert over måten han håndterte det her på, enn å skrive inn svarene. Jeg hadde helt fint klart å stå på spørsmålene, men jeg ble så utrolig provosert. Etter hendelsen gikk jeg rett til studentombudet og hun jeg pratet med fikk helt bakoversveis og syntes dette hørtes helt på trynet ut. PS: Jeg går fjerde semester, men tar exphil nå pga litt annerledes studieløp enn normert. Jeg føler derfor ikke et behov for at en seminarleder "passer på meg", og jeg trenger HVERT FALL ikke at noen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, når det ikke er en del av emnet! I følge emnesiden skal jeg 1) møte opp x antall ganger 2) stå på en flervalgseksamen og 3) levere inn en oppgave. Står absolutt ingenting om å stå på noe lekseprøve, og derfor deltar jeg heller ikke på den. Og jeg reagerer da på måten han legger opp undervisningen. Endret 10. mars 2015 av LaurenC
lillsunshine Skrevet 10. mars 2015 #6566 Skrevet 10. mars 2015 Ja, men lekseprøven er ikke en del av det obligatoriske, tho... Ble så utrolig provosert av opplegget hans. Lekseprøven var uvarslet, 0815 skriver han opp fem spørsmål på tavlen og sier "da skal dere svare på disse oppgavene. Jeg samler inn alle sammen, og gir dere ikke godkjent/godkjent til neste uke. Disse har ingenting å si på endelig karakter, men jeg skal samle inn alle sammen". Hvis dette ikke er obligatorisk burde han heller si "dere må ikke svare på disse oppgavene, men om dere vil kan jeg samle inn og gi dere en pekepinn på hvor dere ligger i løypa" feks eller noe liknende... Han SA at de ikke har noe å si på karakteren, og det tror jeg forsåvidt på, men hele opplegget hans (ved at han samler inn ALLE, man kan ikke si sånn "nei jeg vil ikke dette etc) var utrolig barneskoleaktig. jeg ble så provosert at jeg heller skrev en A4-side om at jeg ble provosert over måten han håndterte det her på, enn å skrive inn svarene. Jeg hadde helt fint klart å stå på spørsmålene, men jeg ble så utrolig provosert. Etter hendelsen gikk jeg rett til studentombudet og hun jeg pratet med fikk helt bakoversveis og syntes dette hørtes helt på trynet ut. PS: Jeg går fjerde semester, men tar exphil nå pga litt annerledes studieløp enn normert. Jeg føler derfor ikke et behov for at en seminarleder "passer på meg", og jeg trenger HVERT FALL ikke at noen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, når det ikke er en del av emnet! I følge emnesiden skal jeg 1) møte opp x antall ganger 2) stå på en flervalgseksamen og 3) levere inn en oppgave. Står absolutt ingenting om å stå på noe lekseprøve, og derfor deltar jeg heller ikke på den. Og jeg reagerer da på måten han legger opp undervisningen. Ah. Kjenner meg igjen i dette! Læreren vår forrige semester gav oss også lekser vi måtte levere inn, som ikke var en del av de obligatoriske oppgavene. Egentlig kunne han altså ikke kreve det, men han sa likevel "Dere må levere det inn". Ble ganske provosert jeg også... Er helt enig, blir noe annet om man gir et frivillig tilbud som kan gi en pekepinn. Haha, liker at du skrev et svar om at du ble provosert og gikk til studentombudet. Sånn skal det være! Jeg likte generelt læreren vi hadde veldig godt og lærte jo masse av ekstreleksene til at jeg sa i fra om at det var urimlig, men jeg kjente at det ikke var greitt likevel. Bare i prinsippet.
pinar Skrevet 11. mars 2015 #6568 Skrevet 11. mars 2015 Panikk! Bachelorinnlevering nærmer seg aaaalt for fort!
Gjest caramiacaramella Skrevet 12. mars 2015 #6569 Skrevet 12. mars 2015 Klokken to på natta og jeg sitter fortsatt på biblioteket. Kjempegøy. Jeg er på siste semesteret i mastergraden min, og merker at jeg er fryktelig, fryktelig lei nå. Dissertasjonen min skal leveres om tre uker, og jobbingen med den går forsåvidt veldig greit, men jeg har ikke fått jobbet med den i det hele tatt i de siste to ukene fordi jeg har to lange essays som begge skal leveres på mandag (hva slags geni i administrasjonen var det som bestemte det mon tro?). Så nå er jeg kjempestresset fordi jeg må prøve å få skrevet disse to essayene mens jeg har den uferdige dissertasjonen hengende over hodet mitt i tillegg. Jeg føler virkelig at jeg ikke har mer å gi akkurat nå. Men deadlinene er jo rett rundt hjørnet, så jeg må jo få det til på et eller annet vis
Pottah Skrevet 12. mars 2015 #6570 Skrevet 12. mars 2015 Klokken er snart 22.30, og jeg har en oppgave som må leveres inn før 00.00 Er forsåvidt nesten ferdig, men har en bitteliten oppgave igjen, som jeg ikke klarer å hjemle. Og jeg har overskrevet maks antall ord, så jeg må allerede kutte. Og min studiepartner har ikke svart siden i går kveld. Vi avtalte å snakke om oppgaven senere den kvelden/i dag, men hun dukket ikke opp til kurs og har ikke fått kontakt på face Vet jeg ikke kan kreve noe som helst, men vi jobber så bra sammen og vil gjerne ha litt input. Og vi var uenige om noe i går (angående oppgaven) så vil snakke om det også (Jeg innser at dette er ganske lite problem da innleveringen er frivllig og jeg ser dere andre slite med bacherlor, master og obligatoriske innleveringer, men trengte en liten utblåsning)
Compaq Skrevet 13. mars 2015 #6571 Skrevet 13. mars 2015 18.500 ord og 4 eksamener står mellom meg og graden min
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6572 Skrevet 13. mars 2015 Har skoleoppgaver langt opp i halsen. Klarer ikke fokusere. Tar opp fag, leser på egenhånd. Har så mye jeg burde ha gjort (sitter med boka i foran meg nå, men leser forum i stedet gitt) og er så forferdelig lei at jeg snart gulper opp de 34 ordene jeg har lest de siste 2 timene. Aaaaaah!! Tenker bare på eksamensdatoen som sniker seg mer og mer innpå. Je-sus. Anonymous poster hash: 68379...a8d 1
Gjest Linaria Skrevet 13. mars 2015 #6573 Skrevet 13. mars 2015 Har ikke lyst til å gjøre enda en innleveringsoppgave nå! Når jeg ser hvor misførnøyd folk er med exphil, tenker jeg det er like greit at jeg tar selvstudiumvarianten. Har ikke begynt å lese ennå da. Har bevisst utsatt det til påsken og fokuserer på de fagene jeg har innleveringer i nå. Ingen mer informasjon om utveksling heller. Var og spurte om det på onsdag, og fikk beskjed om at hun som ordner med sånt er syk. Bare å smøre seg med tålmodighet...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #6574 Skrevet 14. mars 2015 2,5 mnd ut i bacheloroppgaven blir vi droppet av bedriften fordi "de ikke har behov for å få svar på probmlemstillingen alikevel". 400 timers jobbing rett i dass og nå må vi altså ut og finne en ny samarbeidsbedrift. Faen, faen, faen! Anonymous poster hash: 47504...66a
Poppie Skrevet 14. mars 2015 #6575 Skrevet 14. mars 2015 2,5 mnd ut i bacheloroppgaven blir vi droppet av bedriften fordi "de ikke har behov for å få svar på probmlemstillingen alikevel". 400 timers jobbing rett i dass og nå må vi altså ut og finne en ny samarbeidsbedrift. Faen, faen, faen! Anonymous poster hash: 47504...66a Seriøst? Finnes det ikke regler for slikt?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #6576 Skrevet 14. mars 2015 Seriøst? Finnes det ikke regler for slikt? Virker ikke sånn. Vi(skolen, bedriften og oss på gruppa) måtte skrive under på en prosjektavtale før vi startet, men det eneste som sto der var at skolen skulle ha beskjed så snart som mulig hvis samarbeidet ble avbrutt. Utover det sto det mest om at skolen ikke kan bli holdt ansvarlig for eventuelle feil i prosjekter, pålagt kostnader osv. Vi var og snakket med linjeansvarlig men i følge ham var det slikt som skjedde av og til. Ikke at vi fant så mye trøst i det. Anonymous poster hash: 47504...66a
Hirondelle Skrevet 16. mars 2015 #6577 Skrevet 16. mars 2015 Alt er vanskelig, teit, leit og kjipt. Studiene suger, jeg klarer ikke konsentrere meg. Skulle levert en oppgave på torsdag, men fikk utsatt fristen til i dag pga sykdom. Nå har jeg bare en halv side igjen før jeg kan levere, men jeg KLARER Ikke sette meg ned å gjøre siste delen. I tillegg er oppgaven så utrolig dårlig, jeg tør egentlig ikke levere den fra meg med navnet mitt på den engang. Er redd for å få "du må skrive hele oppgaven på nytt" som tilbakemelding. I tillegg er ting bare dritt. Alt er skikkelig dritt. Hele semesteret går til helvete, og jeg har aldri følt meg så langt nede studiemessig. Forrige semester var stressende, men da var jeg motivert og hadde pågangsmot, hvert fall. Nå er jeg bare demotivert og føler emg dritt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6578 Skrevet 16. mars 2015 Anatomieksamen 7.april (var syk i desember, så er ny/utsatt eksamen nå), åpnet boka idag.... Uff jeg lærer aldri! I tilfelle jeg ikke klarer bestå eksamen, så har jeg søkt på et annet studie Anonymous poster hash: 4040f...416
Whynot Skrevet 16. mars 2015 #6579 Skrevet 16. mars 2015 Anatomieksamen 7.april (var syk i desember, så er ny/utsatt eksamen nå), åpnet boka idag.... Uff jeg lærer aldri! I tilfelle jeg ikke klarer bestå eksamen, så har jeg søkt på et annet studie Anonymous poster hash: 4040f...416 Jeg har anatomieksamen på onsdag, og jeg har brukt en del timer på å lese. Likevel er jeg dritstressa. Glad jeg ikke er i dine sko nå
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6580 Skrevet 16. mars 2015 Snart ferdig med studier og er i jobbsøkeprosess som foreløpig ser dårlig ut.... Blir jo litt halvdeprimert av å aldri høre noen ting... Så klarer ikke konsentrere meg om studiene. Blærgh. Blir så kjipt å gå til eksamen om jeg vet jeg ikke "får noe fremtid" uansett. Vet at man gjerne ikke får jobb med en gang men... Det virker så håpløst nå at jeg tviler på at det vil gå bedre neste år.Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå