frksølekopp Skrevet 22. februar 2015 #6521 Skrevet 22. februar 2015 Haha, kjenner meg igjen i den. "Må bare lese den tråden, og den, og så den... nei vent! Der var det en interessant tråd til!" Been there, done that Bøkene er forsåvidt ikke pakket ut av embalasjen de kom i
pinar Skrevet 23. februar 2015 #6522 Skrevet 23. februar 2015 Det er fort gjort å avspore. Har du et spesifikt tema? Fokuser på å finne stoff til det, gjennom google scholar (synes det er veldig nyttig), les abstraktene, da får du gjerne et innblikk på hva du finner. Første runde er egentlig å skrive alt ned, grunnstrukturen av oppgaven, samme om du skriver mer enn nødvendig og rotete. Det er en start å skrive, selv om det ser ut som en neanderthaler har fått fri tilgang til tastaturet. Deretter er det å lese over oppgaven og begynne å kutte ned, omskrive, etc. Vet denne lenken er for masterstudenter, men kan være noen nyttige tips der også: http://sokogskriv.no/skriving/formidling/ Håper det er til noe hjelp... Takk skal sjekke ut Jeg er fornøyd med temaet mitt, men tror kanskje jeg burde avgrense ennå mer, men da blir det så vanskelig å skrive så mye.
Frøken.stille Skrevet 23. februar 2015 #6523 Skrevet 23. februar 2015 Jeg har en oppgave som skal leveres i kveld kl 22, jeg har ikke begynt å skrive, og skal på kveldsvakt kl 14.45. Det blir spennende. Ikke vet jeg hvordan jeg skal skrive oppgaven heller. Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg ble student igjen...
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #6524 Skrevet 23. februar 2015 Åh herregud, det er snart mars. jeg klikker snart! Æsj ja!!!! Jeg har så mye å lese og pugge!!!!! Hva faen feiler det skolen min!!! Jeg leste tilogmed en bok i juleferien, (ene emnet jeg tar er litteratur) men likevel er det masse stress nå. Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Hirondelle Skrevet 23. februar 2015 #6525 Skrevet 23. februar 2015 Er blitt dausyk og får ikke dratt i forelesninger eller lest eller noe... Faens dritt jeg har ikke tid til dette!!! Samtidig er jeg høy på cosylan og paralgin forte og føler meg ganske fin...
drue Skrevet 23. februar 2015 #6526 Skrevet 23. februar 2015 Ligger an til å stryke i et fag hvis jeg ikke ser å få ræva i gir. Skal skrive labrapport i et annet fag nå, og har skrevet to avsnitt på fire timer. GO ME!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #6527 Skrevet 23. februar 2015 Det er hyggelig at venner av meg (som er ferdig med studier og er ute i jobb) inviterer meg på ting... Men slutt å mas når jeg sier nei takk til å ta en helgetur til andre siden av landet!!!! Det er jo umulig med mindre jeg skulker forelesninger. Går jo ikke an å reise med tog i 8 timer på lørdag også hjem igjen på søndag..... I tillegg koster det jo en halv husleie! Bare fordi de har råd og tid til det betyr det ikke at alle andre har det. Det er noe jeg legger merke til hos mange som er i jobb nå... De inviterer på ting, forventer ting som koster masse penger, og skjønner ikke når studenter sier nei!Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Gjest Linaria Skrevet 24. februar 2015 #6528 Skrevet 24. februar 2015 "Søknad innvilget" på utvekslingssøknaden. Nå kiler det i magen, og jeg aner ikke hva jeg kan forvente. Har jeg kommer inn? Hva skjer videre? Så mange spørsmål, så få svar! Det blir rett til rådgiver i morgen tidlig.
Pottah Skrevet 24. februar 2015 #6529 Skrevet 24. februar 2015 Er blitt syk. Så jeg vil bare beklage hostingen til alle på lesesalen. ååh, er så sliten og trøtt og vondt i halsen. Vil bare bli hjemme. Men isteden har jeg forelesning og jobb til klokken 23 i dag. Det eneste positive er at det er siste jobbvakt før jeg drar på ferie og at jeg har lest alt pebsumet som blir gjennomgått på forelesninger denne uka
Emiliania Skrevet 24. februar 2015 #6530 Skrevet 24. februar 2015 Takk skal sjekke ut Jeg er fornøyd med temaet mitt, men tror kanskje jeg burde avgrense ennå mer, men da blir det så vanskelig å skrive så mye. Ingen årsak. Hva er kravene på bacheloroppgaven? Har aldri gjort en bacheloroppgave, er ikke noe slik på bachelorprogrammet jeg fulgte. Kan godt hende kravene er forskjellig på master og på bachelor. Her må det bare henge sammen og være en god og lettlest artikkel.
Sisyfosine Skrevet 24. februar 2015 #6531 Skrevet 24. februar 2015 "Søknad innvilget" på utvekslingssøknaden. Nå kiler det i magen, og jeg aner ikke hva jeg kan forvente. Har jeg kommer inn? Hva skjer videre? Så mange spørsmål, så få svar! Det blir rett til rådgiver i morgen tidlig. Ooh, utveksling er gøy! Var på det andre vgs. Sikkert litt annerledes på høgskole/universitet, men gled deg!
Sisyfosine Skrevet 24. februar 2015 #6532 Skrevet 24. februar 2015 Hvorfor kan jeg ikke bare åpne boka og lese sånn at jeg kan skrive den oppgaven?? 3-6 sider er overkommelig... Nope...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6533 Skrevet 24. februar 2015 Går veldig opp og ned i lesingen. I det ene øyeblikket er jeg optimistisk, og i det neste kjenner jeg at det knyter seg i magen. Forsøker å senke kravene til meg selv, men når jeg kjenner at eksamen kommer nærmere og nærmere, da følger jeg virkelig ikke at jeg kan noe... Anonymous poster hash: 32cc3...211
Gjest Linaria Skrevet 24. februar 2015 #6534 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Ooh, utveksling er gøy! Var på det andre vgs. Sikkert litt annerledes på høgskole/universitet, men gled deg! Er ikke helt sikkert jeg kommer inn enda. Må sende søknad til universitetet jeg ønsker å utveksle på, men det er i hvert fall et stort skritt! Føler meg mer optimistisk nå, men det er fremdeles en lang vei å gå, føles det som. Tror jeg skal se på L'Auberge Espagnole nå, for å komme i stemning, selv om jeg ikke skal til et på langt nær så varmt land som Spania! Endret 24. februar 2015 av Linaria
Sisyfosine Skrevet 24. februar 2015 #6535 Skrevet 24. februar 2015 Er ikke helt sikkert jeg kommer inn enda. Må sende søknad til universitetet jeg ønsker å utveksle på, men det er i hvert fall et stort skritt! Føler meg mer optimistisk nå, men det er fremdeles en lang vei å gå, føles det som. Tror jeg skal se på L'Auberge Espagnole nå, for å komme i stemning, selv om jeg ikke skal til et på langt nær så varmt land som Spania! Hvor skal du? *Nysgjerrig* :D
Gjest Linaria Skrevet 24. februar 2015 #6536 Skrevet 24. februar 2015 Hvor skal du? *Nysgjerrig* :D Skottland Hvis alt ordner seg!
Poppie Skrevet 25. februar 2015 #6537 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Trodde jeg hadde frist til i morgen på to oppgaver, men viser seg at det er fredag. Jeg starter ALLTID i siste liten (uhelbredelig skippertaksstudent), og nå er det veldig fristende å se serier men jeg MÅ bli ferdig med iallefall én i dag. Jeg må være verdens verste student Endret 25. februar 2015 av Poppie
Hirondelle Skrevet 25. februar 2015 #6538 Skrevet 25. februar 2015 Trodde jeg hadde frist til i morgen på to oppgaver, men viser seg at det er fredag. Jeg starter ALLTID i siste liten (uhelbredelig skippertaksstudent), og nå er det veldig fristene å se serier men jeg MÅ bli ferdig med iallefall én i dag. Jeg må være verdens verste student Og her sitter jeg og GØRRSVETTER fordi jeg er stresset for en oppgave som skal leveres 12. mars jeg ikke har begynt på enda
Gjest Linaria Skrevet 25. februar 2015 #6539 Skrevet 25. februar 2015 Jeg henger så etter i to av fagene mine! Er blitt for dårlig til å dra på forelesninger i det ene faget (tidlig på morgenen. Jeg er skikkelig B-menneske, og bor i kollektiv, og badet føles alltid opptatt om morgenen ) Nå er det snart tid for kvalifiseringsoppgaver også. Deles ut på mandag og torsdag. Det blir jo gøy.
Poppie Skrevet 25. februar 2015 #6540 Skrevet 25. februar 2015 Og her sitter jeg og GØRRSVETTER fordi jeg er stresset for en oppgave som skal leveres 12. mars jeg ikke har begynt på enda Haha, da er du en bedre student enn meg! Problemet mitt er (dette semesteret) at jeg tar opp ett fag samt at jeg tar 3 fag som interesserer meg midt på leggen. Så da er det lite motiverende. Ikke er det karakterer på innleveringene heller, hadde vært mye mer motiverende om oppgavene telte noen prosent. Synes forøvrig evalureringsmetodene i fagene her til lands er ganske på trynet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå