Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en lesesal der, altså sitteplasser der du kan sitte og lese. Men personlig synes jeg ikke at det er like stille som på lesesalen på UiO. Husk å være der tidlig, plassene blir fort opptatt, og det er ganske få plasser.

OK, takk for tips. Det er det som er enklest/nærmest så tenkte det var greiest. Så jeg ikke bare dropper det. Men B-menneske, så tidlig klarer jeg nok ikke :P Får se hva jeg gjør. Kanskje det er like greit å sitte hjemme. Er jo det jeg er vant til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vinglepetra
Skrevet

OK, takk for tips. Det er det som er enklest/nærmest så tenkte det var greiest. Så jeg ikke bare dropper det. Men B-menneske, så tidlig klarer jeg nok ikke :P Får se hva jeg gjør. Kanskje det er like greit å sitte hjemme. Er jo det jeg er vant til.

Deichman åpner ikke før kl.09.00, så du kan sikkert drøye det frem til kl.10.00. Jeg misunner deg for å klare å lese hjemme, her må jeg komme meg opp til lesesalen hvis jeg skal få gjort noe.

Lykke til :)

Skrevet

aff jeg må opp 05 i morgen og skulle lagt meg nå! Men hva gjør jeg ? jo jeg sitter her på kvinneguiden....skulle gjort naturfag, skulle gjort historie og skulle helst jobbet med særemne :bond: hadde liksom tenkt at jeg skulle være så flink å jobbe om kveldene etter skolen men det blir bare med tanken :rodme:

Må sette av hele helga til særemne og får nok en gang ikke vært sosial :frown: er det lov å si at man er litt lei eller? :sur:

gleder meg til juleferie, feriene er absolutt en høydare som student selv om økonomien er dritt :murvegg::raudruss::tre:

Skrevet

Nesten alle lesesalene til jussen virker til å stenge i morgen pga. eksamen, samt mange av kollokvierommene. Så nå mister jeg lesesalen jeg sitter på, og som har vannkoker :sinnatagg:

Hvor i all verden skal jeg lese til eksamen da?? :vetikke::bond:

Skrevet

:trist::grine::bond::rasende::sur::murvegg::klo: :cry: :sleeping:

Og sånn går dagene...Skjønner ikke...forstår ikke...aner ikke...Mon tro om jeg er blitt litt bipolar som student :fnise:

Skrevet

Ååååååå eksamen kommer så krise fort og alt som skjer er prokrastineeeeering.....

Skrevet

Ååååååå eksamen kommer så krise fort og alt som skjer er prokrastineeeeering.....

Kjenner godt til det, det er liksom som om hjernen tar fri tidligere enn planlagt. :jepp:

Skrevet

Gah, lite motivasjon i dag. Har fått lest ferdig en litt tung, men kort artikkel og jeg forstår jo alt. Men... 3 timer? Gleder meg nesten til å skrive på masteroppgaven, litt mindre tortur enn dette. Skulle bare så gjerne vært fornøyd med oppgaven min.. :(

Skrevet

Nesten alle lesesalene til jussen virker til å stenge i morgen pga. eksamen, samt mange av kollokvierommene. Så nå mister jeg lesesalen jeg sitter på, og som har vannkoker :sinnatagg:

St. Olavs gate 24, sant? Fader, jeg har skap der. Trodde ikke det stengte så tidlig. Hvordan skal jeg få ut bøkene mine nå tro :S

Skrevet

St. Olavs gate 24, sant? Fader, jeg har skap der. Trodde ikke det stengte så tidlig. Hvordan skal jeg få ut bøkene mine nå tro :S

Jeg hadde kalt det der et tegn fra oven om at jeg burde spille sims4 hele dagen istedet for å lese :fnise:

• Liker 2
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Takk for advarselen, da må jeg nok stå opp tidlig og komme meg på lesesalen i morgen :) Juss studentene pleier å innvadere «vår» lesesal hvis det er tilfelle.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Kjenner godt til det, det er liksom som om hjernen tar fri tidligere enn planlagt. :jepp:

Story of my life :(

Skrevet

Hvis det er noen trøst, har jeg eksamen i morgen. Dagen er brukt til alt annet enn lesing, og jeg føler at det er helt greit. For en gangs skyld har jeg lest mesteparten av pensum og fulgt forelesningene, så nå får vi svar på om det funker bedre enn skippertak :P

• Liker 1
Skrevet

Vi har fått to stk "prøveeksamen" og jeg har tatt begge flere ganger. Har det meste riktig på de og føler meg ganske sikker på de. Men det er jo fordi det er de samme spørsmålene hver gang. Tror jeg.

Er så usikker på om jeg lurer meg selv fordi spørsmålene er like, eller om jeg faktisk kan en del.. Æsj.

Og som seg hør og bør - jeg har funnet ut at jeg MÅ fikse gangen. Helst med en gang. Pusse opp litt og sånn. Jaaadaa.

Skrevet (endret)

Jeg.er.så.drittlei ! GAAH. Hvor er motivasjonen og arbeidslysten min?? Har to eksamensoppgaver som skal leveres om en uke, er nesten ferdig med den ene, den andre.. vel... Værste semesteret hittil, er så møkklei av å være student at jeg kaster opp snart.

Sånn. Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Endret av novacane
Skrevet

Vi har fått to stk "prøveeksamen" og jeg har tatt begge flere ganger. Har det meste riktig på de og føler meg ganske sikker på de. Men det er jo fordi det er de samme spørsmålene hver gang. Tror jeg.

Er så usikker på om jeg lurer meg selv fordi spørsmålene er like, eller om jeg faktisk kan en del.. Æsj.

Og som seg hør og bør - jeg har funnet ut at jeg MÅ fikse gangen. Helst med en gang. Pusse opp litt og sånn. Jaaadaa.

Du går på BI ikke sant? Still deg spørsmålet "Hvorfor er det slik?" Forklar fremgangsmåten for deg selv, slik at du vet at du ikke har pugget deg til å huske oppgavene, men faktisk forstår de. Vi Fikk en "uvant" eksamen et år, og da ble jeg ganske stresset for jeg kunne jo bare den vanlige fremgangsmåten. Tips fra meg :)

• Liker 1
Skrevet

Du går på BI ikke sant? Still deg spørsmålet "Hvorfor er det slik?" Forklar fremgangsmåten for deg selv, slik at du vet at du ikke har pugget deg til å huske oppgavene, men faktisk forstår de. Vi Fikk en "uvant" eksamen et år, og da ble jeg ganske stresset for jeg kunne jo bare den vanlige fremgangsmåten. Tips fra meg :)

Ja, det skjedde meg i et par fag også.

Ja, stemmer, på BI. Dette er en flervalgseksamen som teller 40%, og jeg synes det er så vanskelig å lese til de. Mye lettere å lese til de man skal vise hva man kan!

Takk for tips!

Skrevet

Semesteret kan oppsummeres i følgende:

giphy.gif

Og eksamenskrønsjen er som en film, du kan ikke lukke øynene uten å få angst og forferdelige tanker om konsekvensene:

giphy.gif

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jaa.. Jeg har også skap der, så det måtte jeg tømme istad. Visste ikke at "stenge-lesesaler-for-eksamen" var et fenomen engang jeg.. :glare: Det er forresten såå rart å tenke på at jeg kanskje ser deg hver dag på lesesalen og ikke aner hvem du er :fnise:

Jeg hadde kalt det der et tegn fra oven om at jeg burde spille sims4 hele dagen istedet for å lese :fnise:

Hmm, kanskje det er det det er ja? Nå har jeg ikke sims 4 da (for jeg har mac, og ikke giddet å laste ned sånn windows-ting til den). Men jeg HAR sims 3, og nesten ikke fått spilt noe på den siste utvidelsespakke jeg har kjøpt. Hmmm

Takk for advarselen, da må jeg nok stå opp tidlig og komme meg på lesesalen i morgen :) Juss studentene pleier å innvadere «vår» lesesal hvis det er tilfelle.

Bare hyggelig! Jasså, og hvor har du lesesal? :icon_lol::plystre:

Litt mer klaging: Er i skrivende stund på toget på vei hjem fra jobb. Siden jeg jo måtte tømme skapet istad, har jeg med meg fagboka, domsamlingen + de norske lovene i tillegg til macen, og det er tuuungt, og jeg har 20 min gåtur hjem fra stasjonen.

Eneste plusset er vel at jeg har slå en eventuell overfallsmann med lovsamlingen

Endret av JulieUdugelige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...