Gjest Tjoppa Skrevet 7. september 2014 #4901 Skrevet 7. september 2014 Jeg skal bli en flink student. Jeg skal gå fra B til A, og jeg må dermed kanskje åpne ei bok eller tre i år. I fjor kunne jeg stoffet fra før av, det gjør jeg IKKE i år. Jeg skal bli strukturert. Jeg skal sove nok og trene før jobb minst 2 dager i uken. Jeg skal lese minst 4 timer hver uke. (Noe som er fire timer mer enn i fjor, sett bort fra eksamensmåneden. Små steg er og steg.) Jeg skal ikke bruke tiden min forran pc skjermen. Jeg skal følge "skjemaet" mitt ift snus/alkohol nok til at jeg får meg en pris snus innimellom (jeg følger det, men får ikke nok kryss til verken snus eller alkohol, og jeg blir snart gal!). Haha sææææærliiig. Piss meg i øret. Det kommer til å gå fra B til D. At det skal være så innmari vanskelig å komme i gang med lesingen etter jobb. Jeg trenger noen som kan klipe meg innimellom, så jeg kommer meg i gang. Kanskje det hjelper om jeg setter shopping inn på leksebelønningsskjemaet mitt, for snus klarer jeg meg tydligvis uten.
gardin Skrevet 7. september 2014 #4902 Skrevet 7. september 2014 Innleveringsfrist klokken 5 i dag, sitter helt fast. Må skrive en side til. Skulle tro det var piece of cake...
Infinite Skrevet 7. september 2014 #4903 Skrevet 7. september 2014 Har så mye å lese. Får lyst til å grine bare jeg ser på boka. 1
Hirondelle Skrevet 7. september 2014 #4904 Skrevet 7. september 2014 Har så mye å lese. Får lyst til å grine bare jeg ser på boka. Føler det samme - har ekstreemt mye å gjøre!!
Bazinga! Skrevet 7. september 2014 #4905 Skrevet 7. september 2014 (endret) Blir så irritert på medstudentene mine. Folk tror det er en god ide å begynne å pakke 2 minutt på, slik at de kan løpe ut det sekundet foreleseren sier siste ordet. Resultatet er da at de siste minuttene bare er masse støy i salen mens foreleseren avslutter. En ting er om en person pakker sammen og må snike seg ut litt før tiden, men når 300 gjør det.. Er bare respektløst ovenfor foreleser og de andre studentene som veldig gjerne vil høre på hva han har å si. Endret 7. september 2014 av Bazinga! 1
gardin Skrevet 7. september 2014 #4906 Skrevet 7. september 2014 Innleveringsfrist klokken 5 i dag, sitter helt fast. Må skrive en side til. Skulle tro det var piece of cake... Hjelper å klage litt, for der var teksten levert
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4907 Skrevet 7. september 2014 Hjelper å klage litt, for der var teksten levert Du skrev en side på en time og leverte med en gang? Bruker du ikke en god del tid på å lese gjennom teksten etter du er ferdig? Anonymous poster hash: 8a190...8d3
gardin Skrevet 7. september 2014 #4908 Skrevet 7. september 2014 Du skrev en side på en time og leverte med en gang? Bruker du ikke en god del tid på å lese gjennom teksten etter du er ferdig? Anonymous poster hash: 8a190...8d3 Leste gjennom teksten en gang og sa meg fornøyd. Var bare et arbeidskrav på fire sider som jeg satt litt fast på
Mynona Skrevet 7. september 2014 #4909 Skrevet 7. september 2014 Skulle lese på toget i dag. 1,5 time. Men blir så trøtt av vuggingen, så det går ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4910 Skrevet 7. september 2014 Leste gjennom teksten en gang og sa meg fornøyd. Var bare et arbeidskrav på fire sider som jeg satt litt fast på Så det har egentlig ikke noen spesiell betydning? Ingen karakter eller noe? Anonymous poster hash: 8a190...8d3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4911 Skrevet 7. september 2014 Skulle lese på toget i dag. 1,5 time. Men blir så trøtt av vuggingen, så det går ikke. Vuggingen? Hvor gammelt er det toget du satt på? Anonymous poster hash: 8a190...8d3
Mynona Skrevet 7. september 2014 #4912 Skrevet 7. september 2014 Vuggingen? Hvor gammelt er det toget du satt på? Anonymous poster hash: 8a190...8d3 Er et sånt Flirt-tog tror jeg. Mellom Oslo og Vestfold. Det vugger når vi kjører fort. Er ikke vant til å ta tog. Men jeg blir trøtt av buss, båt, t-bane, fly osv da. Alle vugger litt 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4913 Skrevet 7. september 2014 Oppgave skal leveres på fredag! Men jeg har 20 kapitler å lese i pensumboken før den tid. Men 20 kapitler bør jeg vel klare hvis jeg jobber aktivt i dag og i morgen? Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
Wolfmoon Skrevet 7. september 2014 #4914 Skrevet 7. september 2014 Oppgave skal leveres på fredag! Men jeg har 20 kapitler å lese i pensumboken før den tid. Men 20 kapitler bør jeg vel klare hvis jeg jobber aktivt i dag og i morgen? Anonymous poster hash: 6e70a...3d7 Jeg har nå lært at et kapittel ikke er et kapittel, og jeg er nødt om å skrive ned sideantall på hvert kapittel for å ha noen som helst formening om hvor lang tid jeg kommer til å bruke 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4915 Skrevet 7. september 2014 Jeg har nå lært at et kapittel ikke er et kapittel, og jeg er nødt om å skrive ned sideantall på hvert kapittel for å ha noen som helst formening om hvor lang tid jeg kommer til å bruke Såpass! Her er ikke kapitlene så veldig lange da, så det er lett å gjøre seg ferdig med et kapittel før man gjør noe annet Det er bare så sinnssykt vanskelig å holde på konsentrasjonen for tiden, merker jeg! Jeg vet ikke hva det er som skjer. Faget er interessant, til tider, og dette er jo det jeg vil studere. Men den siste tiden har hjernen min bare slått seg av med en gang jeg åpner boka. Sant skal sies - jeg har mye annet å tenke på også. Prøver å la være å tenke på disse tingene, da det virkelig ikke er viktige ting, men... ja, det blir som det blir Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
Wolfmoon Skrevet 7. september 2014 #4916 Skrevet 7. september 2014 Jeg har veldig mange forskjellige bøker da, der noen har søte, små og lette kapitler, mens andre har lange og tunge Skjønner hva du mener, håper det ordner seg for deg
globalagogo Skrevet 7. september 2014 #4917 Skrevet 7. september 2014 Det burde være minst like mye aktivitet på jubletråden som på sutretråden, men slik er dessverre ikke studentlivet. Men vi klarer oss gjennom det meste og skal alle juble til slutt:)) stå på alle sammen!!! Obligatorisk sutring: er så insane lei av at det er så kaldt i forelesningssalen!! Blir jo ukonsentrert av å skjelve.. Og ute er det sommer:s
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4918 Skrevet 7. september 2014 Det burde være minst like mye aktivitet på jubletråden som på sutretråden, men slik er dessverre ikke studentlivet. Men vi klarer oss gjennom det meste og skal alle juble til slutt:)) stå på alle sammen!!! Obligatorisk sutring: er så insane lei av at det er så kaldt i forelesningssalen!! Blir jo ukonsentrert av å skjelve.. Og ute er det sommer:s Ikke her i nord. Anonymous poster hash: 8a190...8d3
Pottah Skrevet 7. september 2014 #4919 Skrevet 7. september 2014 Blir så irritert på medstudentene mine. Folk tror det er en god ide å begynne å pakke 2 minutt på, slik at de kan løpe ut det sekundet foreleseren sier siste ordet. Resultatet er da at de siste minuttene bare er masse støy i salen mens foreleseren avslutter. En ting er om en person pakker sammen og må snike seg ut litt før tiden, men når 300 gjør det.. Er bare respektløst ovenfor foreleser og de andre studentene som veldig gjerne vil høre på hva han har å si. I feel you! Når det er sagt, synes jeg det er vanskelig å prioritere. Er så mange forskjellige ting jeg vil dra på. Blir arrangert mye forskjellige kurs og ting og tang hele tiden. Forrige uke dro jeg f.eks. ti min for tidlig fra forelesning for å dra på et kurs i metode og oppgaveskriving.
Pottah Skrevet 7. september 2014 #4920 Skrevet 7. september 2014 Nei, det har jeg ikke! Skal spørre en jeg kjenner som går på campus Forskningsparken. Godt tips, takk!! Jeg går jus på UiO, og vi har egne lesesaler ved det Juridiske fakultetet. Vi har lesesaler flere steder, blant annet på "Domus Nova". Jeg bruker studiekortet mitt for å komme meg inn der, vet ikke om du også kommer deg inn, eller om det bare er jus-studenter. I en lesesal (st.olavs gate 24) er det ganske stort. Men jeg synes det er ganske stille. Bare litt hvisking, og folk som går for å hente noe/på do. Men de lesesalene på Domus Nova er mindre. Er kanskje verdt å sjekke ut?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå